جستجو

معرفی وب سایت خرید و فروش Ebay.com

(9 رای)
به روز رسانی: 12 اسفند 1398 ساعت 13:09:32
تاریخ ثبت: 29 دی 1398 ساعت 03:36:08
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/24356
73453-750x430

eBay چیست؟

بازاری است برای تجارت الکترونیکی، که میلیون ها نفر هر روز در آن به خرید و فروش مشغول هستند. این شرکت توسط یک جوان ایرانی به نام پی یِر امیدیار، در سال 1995 در آمریکا تأسیس شده است. تأسیس این شرکت به صورت کاملاً تصادفی بود. در واقع روزی امیدیار تصمیم به فروش پرینتر خود به صورت اینترنتی گرفت. اما پس از اینکه خریدار پیدا شد، پرینتر شکست. زمانی که امیدیار با خریدار تماس گرفت و گفت که پرینتر شکسته است، خریدار گفت که یک کلکسیون از دستگاه های پرینتر شکسته دارد و پرینتر را از او خرید.

این گونه بود که امیدیار متوجه شد که می شود از طریق دنیای اینترنت، هر چیزی را فروخت. حتی اجناسی که دست دوم و یا شکسته باشد.

ebay چگونه فعالیت می کند؟

کار اصلی این وب سایت بوجود آوردن شرایط مناسب برای سهولت در خرید و فروش برای خریداران و فروشندگان سر تا سر دنیا است، تا کالاهای نو یا دست دوم خود را در این سایت قرار دهند و بفروشند. ebay مبلغ بسیار کمی را از فروشندگان دریافت می کند و در مقابل به آنها اجازه می دهد تا کالاهای خود را در این سایت قرار دهند. زمانی که محصول به فروش می رسد، ebay مبلغی را هم به عنوان کمسیون، از فروش کالا دریافت می کند. آنچه که باعث زیبایی ورونق کار eBay شده است، قدرت بازار آن می باشد.

در واقع در این بازار ارزش اجناس به همان اندازه ای است که مشتری حاضر است برای آن پول بپردازد. همچنین در این بازار کالاهای قدیمی، خاص و هر نوع کالایی که به تعداد کم موجود باشد و یا تولید آن متوقف شده باشد، به قیمت های خیلی بالا به فروش گذاشته می شوند.

کسانی که با سایت ebay آشنایی دارند، می دانند که در این بازار دو نوع فهرست برای اجناس موجود در این بازار وجود دارد: فهرستی برای کالاهای حراجی و فهرستی برای اجناس با قیمت ثابت، و بر اساس همین فهرست، اجناس به دو روش به فروش می رسند:

اجناس با قیمت ثابت

در این روش مانند هر خرید آنلاین دیگری، کافی است بر روی دکمه خرید کالا کلیک کنید و به صفحه پرداخت بروید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

اجناس حراجی

کالاهای حراجی معمولاً در زمان مشخص و در یک بازه زمانی مشخص برای فروش گذاشته می شوند. برای این کالاها یک دکمه با عنوان Place Bid قرار دارد و در کنار این دکمه، یک باکس برای مشاهده قیمت حراج کالا و همچنین وارد کردن قیمت پیشنهادی شما قرار دارد. وقتی مدت زمان حراجی تمام شود، کالا به بالاترین مبلغی که پیشنهاد شده است، فروخته می شود.

اگر بخواهید در حراجی ebay شرکت کنید، کافی است مبلغ پیشنهادی خود را در باکس مربوطه وارد کنید و بر روی دکمه Place Bid کلیک کنید.

حراجی های ebay مدت مشخصی دارند.

حراجی به روش سنتی کمی پیچیده تر است و تا زمانی که کالا به فروش نرفته است، ادامه دارد و زمانی متوقف می شود که دیگر پیشنهاد بالاتری وجود نداشته باشد.

اما در ebay فروشنده موظف است زمان مشخصی را برای فروش کالای حراجی خود مشخص کند و وقتی که زمان حراجی تمام شد، به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشد.

مبلغی که پیشنهاد می دهید باید بیشتر از مبلغی باشد که اکنون پیشنهاد شده است. در زیر باکسی که برای پیشنهاد مبلغ قرار داده شده است، متنی وجود دارد که حداقل مبلغی که شما می توانید برای شرکت در حراجی پیشنهاد کنید را نشان می دهد. و اگر برنده شوید ممکن است حتی کمتر از مبلغی که در حراجی پیشنهاد داده اید، پرداخت کنید.

زمانی که شما در حراجی برنده می شوید، در واقع کمی بیشتر از مبلغ بالاترین پیشنهاد را می پردازید. حتی اگر مبلغ پیشنهادی شما خیلی بیشتر از آخرین پیشنهاد باشد.

روش دیگری نیز برای حراجی وجود دارد به نام حراجی اتوماتیک، که بسیاری از خریداران از این روش استفاده می کنند. در این روش ممکن است حراجی ها، زیاد برای شما قابل پیش بینی نباشند. بنابراین باید یک سری اطلاعات راجع به این سیستم حراجی بدانید.

  • اگر می خواهید از روش حراجی به صورت خودکار استفاده کنید، باید بالاترین قیمتی که حاضرید برای کالا بپردازید را پیشنهاد بدهید.

  • اگر بالاترین مبلغی که پیشنهاد داده اید از بقیه قیمت هایی که ثبت شده است بیشتر باشد، شما به عنوان آخرین کسی که پیشنهاد داده است، شناخته می شوید.

  • اگر حداکثر مبلغ پیشنهادی از سوی شما بالاترین پیشنهاد موجود نباشد، پیشنهاد شما در ebay ثبت می شود و کمترین مبلغی که برای باقی ماندن در حراجی لازم است را به طور خودکار اعلام می کند.

  • در سیستم حراجی اتوماتیک تا زمانی که حراجی تمام شود، ebay پیشنهادهای جدید را از طرف افرادی که در حراجی شرکت می کنند، ارائه می دهد.


یک مثال از نحوه ی کار حراجی های ebay

برای مثال شخصی می خواهد ساعت خود را در حراجی سایت ebay به مدت پنج روز برای فروش قرار دهد. فروشنده مبلغ پیشنهادی خود را 100 هزار تومان اعلام می کند.

در روز اول حراج یک نفر مبلغ 1 میلیون تومان را برای خرید ساعت پیشنهاد می دهد. در صورتی که قیمت پیشنهادی فروشنده 100 هزار تومان است. حال اگر پیشنهاد دیگری وجود نداشته باشد، ebay حداقل مبلغ، یعنی همان 100 هزار تومان را از طرف نفر اول پیشنهاد می دهد. اما اگر پیشنهاد جدیدی ارائه شود، مبلغ پیشنهادی را به 125 هزار تومان تغییر می دهد.

در روز دوم شخص دیگری مبلغ 125 هزار تومان را برای خرید پیشنهاد می دهد. ولی چون پیشنهاد نفر اول بیشتر از نفر دوم است، ebay با یک افزایش جزئی، مبلغ 150 هزار تومان را از طرف نفر اول پیشنهاد می دهد.

در روز سوم، نفر دوم مبلغ 175 هزار تومان را برای خرید پیشنهاد می هد. ولی چون هنوز هم مبلغ پیشنهادی نفر اول بیشتر است، باز هم ebay به طور خودکار مبلغ جدیدی را از طرف نفر اول پیشنهاد می دهد و بر اساس آن آخرین مبلغ حراجی را اصلاح می کند.

در روز چهارم حراجی باز هم نفر دوم مبلغ جدیدی را پیشنهاد می دهد و خواستار خرید ساعت با مبلغ 2 میلیون تومان می شود. از آنجا که مبلغ پیشنهادی نفر دوم بیشتر از نفر اول است، بنابراین ebay با کمی افزایش، مبلغ پیشنهادی نفر دوم را 1 میلیون و 50 هزار تومان اعلام می کند (یعنی 50 هزار تومان بیشتر از پیشنهاد نفر اول). اکنون نفر دوم بالاترین پیشنهاد را دارد و اگر پیشنهاد جدیدی ارائه شود، ebay به طور خودکار از طرف نفر دوم وارد حراجی می شود. در واقع ebay همیشه از طرف بالاترین پیشنهاد دهنده، در حراج شرکت می کند.

حال اگر در روز پنجم و در آخرین ساعات حراجی، شخص دیگری در حراجی شرکت کند و مبلغ 1 میلیون و 100 هزار تومان را پیشنهاد دهد، ebay از طرف نفر دوم در حراجی شرکت می کند و مبلغ 1 میلیون و 150 هزار تومان را برای نفر دوم ثبت می کند.

پس از مدت زمان 5 روز حراجی به پایان می رسد و نفر دوم با بالاترین پیشنهاد برنده حراجی می شود. اما نه با مبلغ پیشنهادی 2 میلیون تومان، بلکه با مبلغی کمی بیشتر از مبلغ پیشنهادی نفر سوم. یعنی مبلغ 1 میلیون و 150 هزار تومان.

حالا فقط کافی است نفر دوم مبلغ خرید را به حساب خریدار واریز کند تا در اسرع وقت، کالای خریداری شده ی خود را تحویل بگیرد.

اگر می خواهید برنده ی حراجی شوید، فقط کافی است یک پیشنهاد بسیار بالا ارائه دهید و با خیال راحت حراجی را به حال خود رها کنید و پس از چند روز برنده ی حراجی شوید. و خیالتان از بابت قیمت کالای خریداری شده راحت باشد و مطمئن باشید که مبلغی که می پردازید، کمی بیشتر از مبلغ پیشنهاد دهنده ی قبلی خواهد بود.

نکاتی که در مورد سیستم حراجی ebay باید بدانید:

  • همه می توانند در سیستم حراجی ebay شرکت کنند. بنابراین وقتی که شما در حراجی شرکت می کنید باید حواستان به پیشنهادهایی که از طرف سایر شرکت کنندگان ارائه می شود هم باشد.

  • هیچ وقت بالاترین پیشنهاد نمایش داده نمی شود و هیچ کدام از شرکت کنندگان حراجی از حداکثر مبلغی که پیشنهاد شده است، اطلاعی ندارند و هیچ کس نمی داند برای یک کالای حراجی چه مبلغی نیاز است تا بتواند برنده شود.


سعی کنید شرکت در حراجی را به آخرین لحظه ها موکول نکنید.

خیلی از اشخاصی که در حراجی ebay شرکت می کنند، برای اینکه در لحظه آخر برنده حراجی باشند، از سایت های دیگر استفاده می کنند تا مبلغ پیشنهادی خود را به صورت خودکار، دقیقاً قبل از به پایان رسیدن حراجی ارسال کنند. به این کار اصطلاحاً بریدن (sniping) می گویند.

Sniping ابزاری است که به شرکت کنندگان کمک می کند تا در لحظات آخر حراجی، به صورت خودکار پیشنهاد خود را ارائه دهند. در بعضی مواقع قیمت کالاها توسط افراد زیادی که از سیستم sniping استفاده می کنند، در آخرین دقایق حراج اوج می گیرد و در نتیجه در حق بقیه مشتریان بی انصافی می شود. با این حال استفاده از این سیستم بر خلاف مقررات ebay نیست، اما باعث سود یا زیان شرکت کنندگانی که از این سیستم استفاده می کنند، می شود.

حال اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا نه، بستگی به این دارد که چه کالایی می خواهید بخرید، چه مقدار زمان دارید و بودجه ای که می توانید اختصاص دهید چقدر هست.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

معرفی میوه هایی که کربوهیدرات ندارند

شاید افرادی که میوه زیاد استفاده می‌کنند اطلاعی ندارند که میوه‌ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند، ما در ادامه مقاله...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد