مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و سایر روش های تبلیغات اینترنتی

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=32946

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

تبلیغات در اینستاگرام

در دنیای امروز ورود وب و اینترنت به زندگی نه تنها سبک و سیاق زندگی مردم تغییر شکل داده است بلکه تاثیر اینترنت بر کسب و کارها نیز بسیار چشمگیر است. در این تغییرات بازاریابی نیز دستخوش تحولات بسیاری شده است به گونه ای که بحثی جدید با نام بازاریابی دیجیتال با هدف قرار دادن فضای مجازی و دنیای اینترنت به وجود آمده است.

در بازاریابی دیجیتال یکی از مهم ترین مباحث، تبلیغات در پلتفرم های موجود است که مهم ترین آنها شبکه های اجتماعی محبوب در جوامع است.

در بحث تبلیغات و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب و در نتیجه جذب مشتری بیشتر برای محصولات و خدمات، اینستاگرام با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد یکی از مهم ترین پلتفرم های تبلیغ است. در ابتدا اینستاگرام که فضایی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر بین کاربران بود تنها جنبه تفریحی و سرگرمی داشت ولی به تدریج با افزایش محبوبیت بین کاربران و گسترش جامعه آن زمینه مناسبی برای ورود کسب و کارهای مختلف و معرفی محصولات و خدمات آن ها فراهم نمود.

اینستاگرام با توجه به این بعد از بستر خود به تدریج الگوریتم هایی در نظر گرفت که به پیشرفت و توسعه کسب و کارها کمک بنماید. با ورود کسب و کارها به فضای اینستاگرام قاعدتاً بحث تبلیغات و معرفی محصول پررنگ شد. به گونه ای که امروزه هر کاربر در صفحه اینستاگرام خود با دنیایی از تبلیغات متفاوت رو به رو است.

همان طور که گفته شد با توجه به نفوذ اینترنت و فضای وب به زندگی بشر بحث تبلیغات اینترنتی مطرح شد که به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب در مقایسه با تبلیغات سنتی اغلب کسب و کارها به این شیوه تبلیغات روی آورده اند.

با توجه به اهمیت تبلیغات در معرفی یک برند و ایجاد مشتریان وفادار به آن برند لازم دانستیم کمی بیشتر در رابطه با تبلیغات اینستاگرامی صحبت نماییم.

دلایل توجه به تبلیغات در اینستاگرام

  • با توجه به حضور تعداد زیادی از کاربران ایرانی در اینستاگرام می توان آن را محبوب ترین شبکه اجتماعی بین مردم دانست و درنتیجه یک کسب و کار می تواند مخاطبان هدف بسیاری را در این شبکه اجتماعی با توجه به نوع فعالیت خود به دست بیاورد. با توجه به هشتگ گذاری در پست ها امکان پیدا کردن مخاطبین هدف و بررسی رفتار آن ها کاری بس ساده است.

در اینستاگرام شما می توانید به کمک هشتگ، مخاطبان اصلی محصولات خود را شناخته و با بررسی و تحلیل رفتار آن ها به شناخت دقیقی از آنچه که واقعاً نیاز دارند، برسید. نتیجه شناخت درست از نیاز مشتریان ارائه خدمات مناسب و طراحی تبلیغات تاثیرگذارتر است.

  • با توجه به اینکه اینستاگرام از تصویر به صورت عکس یا فیلم پشتیبانی می کند، با طراحی بنر تبلیغی با کیفیت و همراه کردن متنی تبلیغاتی می توان تاثیرگذاری بیشتری را از تبلیغات به عنوان نتیجه دریافت نمود. بنابراین یکی از ابعادی که موفقیت اجرای تبلیغات اینستاگرامی را تضمین می کند تولید محتوایی با کیفیت است که به دلیل ماهیت تصویری آن به راحتی می توان در نگاه اول مخاطبان را جذب خود کرد.
  • یکی از مزیت هایی که تبلیغات در اینستاگرام دارد محدود کردن جامعه هدف است. در واقع شما با نوع تبلیغاتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد (یعنی همان انتخاب افراد تاثیرگذار یا به عبارت دیگر اینفلوئنسرها) می توانید بر مشتریان واقعی خود تمرکز کنید.

به بیان دیگر شما می توانید با انتخاب صحیح پیچ هایی که تبلیغات شما را به نمایش میگذارند و به کمک تاثیرگذاری این صفحات بر مخاطبان خود نتیجه ای مطلوب تر با توجه به بودجه تبلیغاتی خود دریافت کنید.

  • در کنار تمام مطالب گفته شده یکی دیگر از علت هایی که می توان تبلیغات اینستاگرامی را در مقایسه با دیگر تبلیغات اینترنتی مورد توجه بیشتر قرار داد، هزینه های پایین تر آن نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی است. با توجه به رشد کسب و کارهای کوچک در دنیای امروز و محدودیت های موجود برای تخصیص بودجه به تبلیغات می توان با هزینه هایی مناسب تر در اینستاگرام به تبلیغ پرداخت.

در واقع به علت وجود تعداد زیادی از پیج هایی که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، امکان مقایسه هزینه ها و بررسی میزان تاثیرگذاری تبلیغات دیگر در آن پیج ها، شما می توانید مناسب ترین پیج را برای کار خود انتخاب کنید.

تبلیغات اینستاگرامی

حساب کاربری مناسب برای تبلیغ در اینستاگرام

با توجه به اینکه هر پیج یا حساب کاربری با هدف مشخصی راه اندازی شده است، مهم است که برای تبلیغات پربازده در اینستاگرام انتخاب درستی از حساب کاربری انتخابی خود داشته باشید. در این قسمت کمی بیشتر با انواع حساب های کاربری آشنا می شویم.

صفحات فروشگاهی در اینستاگرام

این صفحات که به دلیل ماهیت و نوع فعالیتی که دارند، تعداد مخاطبین یا همان فالوورهای زیادی دارند و به همین دلیل می توانند هزینه های تبلیغاتی بالاتری را دریافت کنند. شما با توجه به نوع کسب و کار خود و محصولی که به مشتریان ارائه می کنید می توانید صفحات فروشگاهی را برای اجرای تبلیغات خود در نظر بگیرید.

صفحات موضوعی در اینستاگرام

این صفحات غالباً به یک موضوع خاص توجه کرده و در این زمینه به تولید محتوا می پردازند. با توجه به نوع فعالیت این صفحات و عدم وابستگی به یک شخص خاص و عدم تمرکز به یک فرد کمترین هزینه های تبلیغاتی در اینستاگرام را به شما پیشنهاد می دهند.

صفحات شخصی افراد مشهور در اینستاگرام

این صفحات که مربوط به افراد مشهور در هر زمینه ای است و یا افرادی که از طریق فعالیت در اینستاگرام و تولید محتوای جذاب توانسته اند تعداد فالورهای بسیاری را جذب کنند، مناسب ترین صفحات برای اجرای کمپین های تبلیغاتی هستند. زیرا به دلیل نوع فعالیت این افراد و تاثیرگذاری بر مخاطبان خود، در صورت انتخاب درست و اجرای صحیح تبلیغات می توانید بهترین نتیجه را از تبلیغات اینستاگرامی خود داشته باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع صفحات بالاترین هزینه های تبلیغاتی را برای شما خواهند داشت.

از چه نوع تبلیغاتی در اینستاگرام می توانید استفاده کنید؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، اینستاگرام از محتوای تصویری و متنی پشتیبانی می کند. بنابراین، شما می توانید به یکی از روش های گفته شده در زیر محتوای تبلیغاتی تولید و در صفحات مختلف به اشتراک بگذارید.

محتوای تصویری به همراه متن : در این روش علاوه بر طراحی یک بنر تبلیغاتی مناسب می توانید برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب خود از متنی تبلیغاتی نیز استفاده نمایید. در واقع نوشتن متنی کوتاه و جذاب می تواند در کنار تصویر مخاطبان بیشتری را برای شما جذب کند.

تدوین فیلم : همان طور که می دانید اینستاگرام همواره در حال ایجاد تغییرات موثر با توجه به سیاست کاری خود است. با در نظر گرفتن علاقه کاربران به فیلم این امکان را به وجود آورده است که کاربران در صفحات خود می توانند بدون محدودیت زمانی فیلم های تولیدی خود را بارگذاری نمایند. با توجه به استقبال کاربران اینستاگرام از محتوای تولید شده به صورت فیلم در صورت امکان با تدوین فیلم تبلیغاتی خود می توانید به میزان خیلی بیشتری در مقایسه با محتوای تصویری در جامعه کاربران اینستاگرامی دیده شوید. پس ما به شما توصیه می کنیم حتماً این نوع از تبلیغات را در نظر داشته باشید.

تولید محتوای آلبومی : یکی دیگر از آپدیت های اینستاگرام امکان تولید محتوای آلبومی است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در یک پست تا ده تصویر را بین مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. درصورتی که محصولات مختلفی را به مخاطبان خود ارائه می دهید، می توانید با طراحی یک بنر مجزا برای هر محصول آن ها را به صورت جداگانه ولی به طور همزمان در یک پست به مخاطبان معرفی کنید. بد نیست بدانید امروزه تولید محتوای آلبومی به یک ترند محبوب در بین کاربران تبدیل شده است و با تولید محتوای مناسب می توانید جایگاه ویژه ای را بین صفحات رقیب خود به دست آورید.

تگ ها: , ,

مقالات قبلی و بعدی:

«
»

نظر خود را ثبت نمایید