جستجو

چرا بازدید سایت من بالا نمی رود؟

(14 رای)
به روز رسانی: 06 بهمن 1398 ساعت 18:41:46
تاریخ ثبت: 27 دی 1398 ساعت 02:42:00
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/24271
در دنیای امروز که به نوعی می توان گفت دنیای کسب و کار های نوین است و تقریبا انواع گوناگونی از کسب و کارهای نوین و مبتنی بر اینترنت شکل گرفته، داشتن وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

می توان گفت مهمترین اقدام در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین داشتن وب سایت فعال در سطح اینترنت است. اما راه اندازی یک وب سایت ابتدای کار است و تا زمانی که وب سایت ما دیده نشود قطعا درآمدی هم ایجاد نخواهد کرد.

پس می توان گفت یکی از مهم ترین دغدغه های هر دارنده وب سایتی دیده شدن است، که برای رخ دادن این اتفاق وب سایت ما باید بازدید کننده جذب کند که به این آن ترافیک می گویند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی درست این اتفاق به همراه روش های افزایش آن بپردازیم.

ترافیک چیست:


به عنوان یکی از ساده ترین تعاریف، ترافیک وب سایت را می توان تعداد بازدید های انجام شده از وب سایت دانست که البته اگر قصد تعریف صحیح تر و کامل تری داشته باشیم باید بدانیم که در واقع به بازدید های انجام شده توسط هر آی‌پی که یک بار هم محاسبه می شود ترافیک می گویند.

در رابطه با ترافیک وب سایت جالب است بدانید که فقط آی‌پی افراد را شامل نمی شود بلکه شامل بازدید رباتها و سایر ابزارهای آنلاین هم می باشد که دارای آی‌پی مشخصی هستند.

البته در این رابطه باید به این نکته هم اشاره داشت که فقط بازدید بالا نیست که اهمیت دارد بلکه نکته مهم تر نرخ تبدیل بازدید ها به خرید است که منجر به افزایش درآمد از طریق وب سایت می شود. درواقع اگر از وب سایت ما تعداد افراد بسیار زیادی هم بازدید داشته باشند اما این بازدید منجر به افزایش فروش ما نشود قطعا کسب و کار ما دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

منشا ترافیک:


به طور کلی می توان ترافیک ورودی به یک وب سایت را از سه منشا زیر دانست.

  1. ترافیک طبیعی و یا ارگانیک

  2. ترافیک ارجاعی

  3. ترافیک مستقیم


ترافیک طبیعی یا ارگانیک به بازدید هایی انجام شده در اثر کلیک بر لینک های مربوط به وب سایت ما در منابع غیر تبلیغی و یا مراجعه از طریق نتایج مستقیم موتور جستجو گفته می شود.

ترافیک ارجاعی به بازدید های گفته می شود که از طریق کلیک بر لینک مربوط به وب سایت ما در یک وب سایت مرجع گفته می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که از نظر گوگل بازدید های ارگانیک به این علت که به خاطر محتوای با کیفیت انجام گرفته اهمیت بیشتری دارد.

ترافیک مستقیم هم به بازدید هایی گفته می شود بازدید کننده مستقیما با وارد کردن دامنه وب سایت ما اقدام به مراجعه می کند. در واقع می توان گفت هنگامی که ما مستقیم آدرس وب سایت مورد نظر خود را در مرورگر وارد می کنیم شامل ترافیک مستقیم می شود.

افزایش بازدید:


در ادامه این مقاله سعی در معرفی روشهایی داریم که به کمک آنها می توان ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش دهیم.


  • محتوای با کیفیت:




در این رابطه مد نظر داشته باشید که برای موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل تعداد مطالب و پست های یک وب سایت دارای اهمیت نبوده بلکه کیفیت یک محتوا مهم است در واقع این نکته که یک محتوا چه مقدار برای کاربران دارای اهمیت بوده ارزشمند است.


  • پست مهمان:




می توان نوشتن پست میهمان در یک وب سایت مرجع را از استراتژی های مناسب در افزایش ترافیک یک وب سایت دانست. البته در رابطه با نوشتن پست میهمان رعایت این نکته که ما بین مطلب نوشته شده به وب سایت خود لینک دهی صحیح انجام شود مهم است.


  • به‌روزرسانی پست ها:




می توان به عنوان یک استراتژی ساده برای افزایش بازدید های یک سایت به بازنویسی و به روز رسانی محتواهای قدیمی وب سایت اشاره کرد. به روز رسانی محتواهای قدیمی را می توان روشی بسیار مناسب جهت حفظ کیفیت یک وب سایت و کمک به افزایش بازدید های وب سایت دانست. از نکات مثبت استفاده از این شیوه می توان به این نکته اشاره کرد که زمان تولید یک محتوا را به شدت کاهش می دهد.


  • شبکه های اجتماعی:




در رابطه با شبکه های اجتماعی و کاربرد آنها در افزایش تعداد بازدید های یک وب سایت می توان گفت که فقط داشتن یک اکانت در شبکه های اجتماعی به تنهایی کمکی به افزایش بازدید نمی کند بلکه شما باید تعامل با صفحه خود را بالا ببرید به صورتی که محتوای شما برای سایر کاربران شبکه اجتماعی هم دارای اهمیت باشد.

در رابطه با محتوای تولید شده برای شبکه های اجتماعی باید به نکاتی توجه داشت.برای اینکه محتوای ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود باید کاربردی بوده و برای مخاطب ارزش آفرین باشد.بهتر است سعی بر این داشته باشیم تا به موضوعات روز که مورد توجه مخاطبین قرار گرفته هم توجه داشته باشیم و محتوای مربوط با این موضوعات تولید کنیم.


  • کلمات کلیدی مرتبط:




مرغ مگس خوار نام یکی از الگوریتم های مورد استفاده موتورجستجوی گوگل است که طبق این الگوریتم گوگل علاوه بر بررسی کلمات کلیدی یک محتوا با کمک کلمات کلیدی هم خانواده و مرتبط سعی در شناسایی موضوع محتوا دارد. پس می توان با استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده به افزایش تعداد بازدید های وب سایت خود کمک کرد.


  • وبینار:




افراد بسیار زیادی هستند که علاقمند شرکت در وبینار های آموزشی هستند و می توان گفت یکی از راه های ساده کمک کننده به افزایش تعداد بازدید های یک وب سایت برگزاری وبینار های مختلف است  که می توان در هنگام برگزاری با اخذ آدرس ایمیل افراد شرکت کننده با کمک ایمیل هم ترافیک ورودی به وب سایت خود را افزایش دهیم.


  • سرعت وب سایت:




یکی از نکات بسیار ساده که با رعایت آن قطعا بازدید های وب سایت خود را افزایش خواهیم داد افزایش سرعت لود وب سایت است . بسیاری از کاربران وب سایت ها حتی حاضر به تحمل زمانی 30 ثانیه ای برای لود شدن یک وب سایت نیستند، پس بهتر است با رعایت نکات فنی و آماده سازی وب سایت خود تا حد امکان از رخ دادن این مشکل جلوگیری کنیم.

  • تالار گفتمان


امروزه به راحتی  می توان یک تالار گفتمان برای وب سایت خود راه اندازی کنیم و با انجام این کار هم رتبه وب سایت خود را افزایش داده و هم تعداد بازدید کننده های وب سایت را بیشتر می کنیم.

قطعا راه های بسیار زیادی برای افزایش تعداد بازدید های یک وب سایت وجود دارد که می توان با کمی خلاقیت و تلاش کمک کرد تا وب سایت ما دارای رتبه مناسب و تعداد بازدیدهای بالا باشد.

 

 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد