چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=32550

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

هنگامی که مشاغل کوچک شروع به کار می کنند، بیشتر تمرکز آنها بر نحوه دریافت اولین گروه از مشتریان خود می باشد. آنها ممکن است به اشکال سنتی تبلیغات مانند تبلیغات چاپی و پستی یا حتی نصب علائم بزرگ در کنار جاده تکیه کنند. همچنین ممکن است تصور کنند خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند از کیفیت خوبی برخوردار است و منتظر بمانند با گذشت زمان مشتریانی به سمت آن ها جذب شوند.

در حالی که این استراتژی ها ممکن است نتیجه بخش باشد، اما راه های بهتر و آسان تر نیز وجود دارد. مشاغل کوچک باید بازار عظیم آنلاین را در نظر بگیرند. هیچ تجارت کوچکی، هر چقدر هم که جدید باشد، نباید از این بازار گسترده غافل شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

مزایای بازاریابی آنلاین

مزایای دیجیتال مارکتینگ

گروه مشتریان بالقوه ای که به صورت آنلاین یافت می شوند، گروه بسیار بزرگی از مردم هستند که احتمالاً بسیاری از آن ها به صورت محلی جذب می شوند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید حجم بسیار بالایی از مخاطبان را به سمت خود بکشانید. این روش هم مقرون به صرفه و هم قابل اندازه گیری است.

سایر مزایای بازاریابی آنلاین شامل موارد زیر است:

  • توانایی تعامل با چشم اندازهای شما و یادگیری دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید
  • توانایی دستیابی به یک بازار جهانی
  • می توانید در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی، در هزینه صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری برسید
  • با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شما را بشناسند. این کار در ایجاد وفاداری به برند شما کمک می کند
  • می توانید بلافاصله پاسخ های تلاش های بازاریابی خود را پیگیری کنید

آیا شما از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید؟

چرا تصمیم می گیرید زمان و تلاش خود را برای دیجیتال مارکتینگ هزینه کنید؟ صاحبان مشاغل کوچک مختلف برای استفاده نکردن از این شکل از بازاریابی دلایل مختلفی را ارائه می دهند.

مشاغل کوچک بعضی اوقات معتقدند که وقت یا هزینه لازم برای رقابت آنلاین را ندارند. آنها فکر می کنند که همه آن ها به یک باره می توانند با بسیاری از چالش ها روبرو شوند و هنوز هم به طور کلی مسائل و روش های تجارت را می آموزند. بسیاری از آنها ممکن است ترجیح دهند امور را آرام و با یک یا دو شکل اساسی تبلیغات انجام دهند، با فرض اینکه با گذشت زمان، کارشان پیشرفت خواهد کرد.

آنها حتی ممکن است فکر کنند بهترین استراتژی صرف انتظار برای جذب مشتری است. از آنجا که یک تجارت کوچک هستند، ممکن است فکر کنند فقط به تعداد کمی مشتری نیاز دارند.

اما این رویکردها مؤثر نیستند. هیچگاه تضمینی وجود ندارد که تجارت شما فقط با این روش ها پیشرفت می کند. حتی اگر این کار باعث جذب مشتری شود، ممکن است شما آنقدر مشتری را جذب نکنید که باعث سودآوری کسب و کارتان شود.

مشتریان شما آنلاین هستند

مشتریان آنلاین

آیا از دیجیتال مارکتینگ اجتناب کرده اید، به این دلیل که فکر می کنید به آن نیاز ندارید؟

مشکل این تفکر این است که مشتریان و مشتریان بالقوه شما از قبل آنلاین هستند. در هر لحظه مشتریان بسیاری وجود دارند که در فضای آنلاین به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما هستند. اگر شما را در این فضا پیدا نکنند به راحتی به سراغ مجموعه دیگری می روند و شما به راحتی آن ها را از دست می دهید.

امروزه افراد برای خرید یا استفاده از خدمات اولین کاری که انجام می دهند تحقیق و جستجو به صورت آنلاین است. آن ها در ابتدا به دنبال اطلاعات در مورد برند شما هستند تا بتوانند در مورد انتخاب شما تصمیم بگیرند.

همه افراد انتظار دارند شما را با یک وب سایت و حضور فعال در رسانه های اجتماعی پیدا کنند. بسیاری از آنها به دنبال نظر مشتریان قبلی در مورد برند شما هستند.

اگر مشتری بالقوه نتواند شما را به صورت آنلاین پیدا کند، نتیجه می گیرد که کسب و کار شما قانونی نیست. همین باعث می شود به سرعت شما را رها کرده و به دنبال کسب و کار دیگری در این زمینه باشند. بعد از تصمیم و انتخاب یک برند شاید هیچ وقت به سمت شما بر نگردد و همین باعث از دست رفتن فرصت جذب مشتری برای شما می شود.

رقبای شما آنلاین هستند

رقابت در فضای آنلاین

برای موفقیت در کسب و کار، شما باید به آنچه رقبایتان انجام می دهند توجه داشته باشید و از آن یاد بگیرید. هنگامی که به رقبای خود را بررسی می کنید، متوجه می شوید که چه کاری را انجام می دهند و چه کاری انجام نمی دهند. به احتمال زیاد، کسب و کارهای فراوانی مشابه شما وجود دارد که از فضای اینترنت استفاده می کنند. با بررسی آن ها متوجه می شوید از چه محتواها و روش های برای جذب مشتری استفاده می کنند.

چگونه خود را معرفی می کنند و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟ به چه صورت با مشتری و مخاطب خود ارتباط برقرار می کنند؟ آیا فکر می کنید شما نیز می توانید این فعالیت ها را انجام دهید؟ شما هرگز نمی توانید در رقابت در دنیای دیجیتال شرکت نکنید.

در دسترس مشتریان خود باشید

در دسترس بودن کسب و کار

واضح است که در دنیای دیجیتال امروز، نخستین مکانی که مصرف کننده در آن به دنبال رفع نیاز خود است فضای آنلاین است. به دنبال هر محصول یا خدمتی که باشند، به احتمال زیاد جستجوی خود را با گوگل آغاز می کنند. اگر به هیچ وجه حضور آنلاین ندارید، مشتری شما را پیدا نمی کند و از رقابت خارج می شوید.

اگر حضور آنلاین داشته باشید پیدا کردن شما راحت تر می شود اما هنوز هم کارهای زیادی باید انجام دهید. علاوه بر ایجاد وب سایت، یادگیری بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو یک استراتژی است که می تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود افراد هنگام جستجو در موتورهای جستجو با کلمات کلیدی مرتبط شما را پیدا کنند.

اطلاعاتی مانند مکان، ساعات کاری شما و تخصص شما در وب سایت یا صفحات مجازی قرار می گیرد و مشتریان با مراجعه به این صفحات به آن ها دسترسی دارند. قبل از خرید محصولات یا استفاده از خدمات می توانند این اطلاعات را مطالعه کنند.

بگذارید مشتریان به شما مراجعه کنند

امکان تعامل با مشتری

برای ارائه محصولات و خدمات خود به دیجیتال مارکتینگ فکر کنید تا بتوانید خود را در دسترس افرادی قرار دهید که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. دامنه فعالیت شما می تواند بسیار فراتر از تصور باشد.

با ایجاد یک وب سایت، تجارت شما حتی در صورت بسته بودن و پایان زمان کاری، همچنان فعال و پاسخگوی مشتریان است. شما می توانید فضایی را ایجاد کنید که در آن مشتریان بتوانند هر زمان روز یا شب به شما مراجعه کنند.

بسیاری از مشتریان به دلیل مشکلات گوناگون از جمله مشکلات جسمی، دور بودن از محل شما و … امکان مراجعه حضوری ندارند. این دسته از افراد می توانند با مراجعه به وب سایت به راحتی از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

با مخاطب هدف خود آشنا شوید

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا با مشتریان خود درگیر شوید. می توانید به تدریج با آنها و آنچه که آنها می خواهند پیدا کنند آشنا شوید. در رسانه های اجتماعی یا در یک وبلاگ می توانید مکالمه را شروع کنید. نظرسنجی انجام دهید یا سعی کنید آنها را بشناسید. به نظرات و یا پاسخ آنها به نظرسنجی ها توجه کنید.

با تعامل دیجیتالی با افراد، می توانید با آنچه در جستجوی آن هستند آشنا شوید. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به جای تلاش برای حدس زدن، ابزارها و روش هایی را پیدا کنید که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند.

به این ترتیب، شما شروع به ایجاد رابطه با مشتریان می کنید و تجارت شما بسیار پیشرفت می کند. شما یک شریک قابل اعتماد می شوید. مردم به شما اعتماد می کنند و به مشتریان ثابت تبدیل می شوند.

بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است. مشاغل کوچک غالباً سعی می کنند این کار را تا حد ممکن با بودجه اندک انجام دهند. بسیاری از اشکال دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنید و حتی اگر بودجه شما بسیار اندک باشد ، به مخاطبان بسیاری برسید.

در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون، رادیو یا از طریق پست مستقیم ، بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی هزینه کمتری دارد و در همان زمان به مخاطب بسیار گسترده تری می رسد. استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای ارتقاء مشاغل کوچک به شما کمک می کند شانس بسیار بهتری برای موفقیت در تجارت داشته باشید.

تگ ها: , ,

مقالات قبلی و بعدی:

«
»

نظر خود را ثبت نمایید