جستجو

آگهی قانونی را در کجا می توان رویت نمود

(13 رای)
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 15:46:12
تاریخ ثبت: 26 مهر 1398 ساعت 01:01:09
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/19822
9161a8b3-1b2a-4f79-b1f3-2d6a01e1689f

هر شرکتی برای اینکه به رسمیت شناخته شود و شخصیت حقوقی پیدا کند باید به ثبت برسد و دولت باید در روند تشکیل این شرکت ها نظارت داشته باشد تا این شرکت ها وسیله ای برای سوء استفاده افراد نباشد.

به منظور تکمیل فرآیند ثبت شرکت، دادن آگهی در روزنامه رسمی کشور الزامی است. زیرا به این طریق آن شرکت شروع فعالیت خود را به اطلاع عموم می رساند. این روزنامه وابسته به قوه قضاییه است و شامل خدماتی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می دهد. یکی از خدماتی که روزنامه رسمی کشور ارائه می دهد انتشار آگهی ثبت شرکت است.

تمامی شرکت ها بعد از به پایان رساندن مراحل ثبت و دریافت شماره ثبت برای متقاضیان قابل استعلام است. در این قسمت به روش های استعلام شرکت ها می پردازیم.

1-با استفاده از سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://ilenc.ir می توانید منابع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی را دریافت و رویت کنید. در این سامانه درج یکی از اطلاعات مانند نام شرکت، شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت جهت استعلام شرکت الزامی است.

2-شما با مراجعه به سامانه روزنامه رسمی به نشانی http://www.rooznamehrasmi.ir/News/ShowNews.aspx می توانید بفهمید که آیا این شرکت به ثبت رسیده است یا نه. مواد مهم و لازم هر شرکت در روزنامه رسمی کشور آگهی می شود تا همه مردم از آن آگاه شوند. با ورود به این سامانه با وارد کردن یکی از اطلاعات نام شرکت، شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت می توان اطلاعات شرکت را جستجو کرد. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که تمامی آگهی های قانونی از سال1382 به بعد را می توان از طریق پورتال http://rrk.ir پیگیری نمود.

امروزه دیگر لازم نیست برای ثبت آگهی، افراد به صورت حضوری مراجعه کنند. در حال حاضر تمامی مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور به صورت آنلاین انجام می شود. در ادامه این مقاله به نحوه انجام ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور می پردازیم.

روند ثبت آگهی در روزنامه رسمی

افرادی که روند ثبت آگهی و صدور آن را انجام داده اند، می توانند بدون مراجعه حضوری هزینه آگهی در روزنامه رسمی کشور را پرداخت کنند. برای پرداخت هزینه آگهی باید به این سامانه مراجعه کنند و در روزنامه رسمی عضو شوند. شما می توانید با ورود به صفحه اصلی سایت در پورتال ثبت نام کنید و با نام کاربری و ایمیل خود وارد سیتسم بشوید. شما بعد از عضویت در روزنامه رسمی کشور باید به قسمت «صفحه شخصی من» رفته و بر روی گزینه «پرداخت هزینه آگهی» کلیک کنید.

برای مشاهده آگهی خود قبل از پرداخت هزینه می توانید کد هیجده رقمی که به آن شماره مکانیزه می گویند و در قسمت بالای آگهی ثبت شده در اداره ثبت، نوشته شده است، وارد کنید و بر روی گزینه مشاهده آگهی کلیک کنید.

برای پرداخت هزینه آگهی پس از مشاهده آن، باید گزینه پرداخت آنلاین هزینه آگهی را که در پایان مشخصات آگهی قرار دارد را انتخاب کنید و اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحه بانک وارد کنید و هزینه آگهی روزنامه رسمی کشور را پرداخت کنید.

در پایان عملیات انجام شده یک رسید که حاوی کد پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور و مشخصات آگهی در آن ثبت شده در اختیار شما قرار می گیرد. این کد به منظور پیگیری و دریافت آگهی است آن را حفظ کنید.

بعد از دریافت کردن کد رهیگیری، وضعیت آگهی از ثبت اولیه (دریافت‌شده از ثبت)به ثبت نهایی (ثبت‌شده- آماده ارسال به چاپ) تغییر می کند. کلیه مراحل چاپ و ثبت آگهی در روزنامه رسمی پنج روز کاری طول می کشد. بعد از اتمام این مدت آگهی در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و نسخه الکترونیکی معتبر آن قابل دریافت است. با مراجعه به بخش «آگهی های ارسال شده/ پیگیری آگهی» که در پروفایل شخصی شما موجود است می توانید از وضعیت آگهی و اطلاعات چاپ مثل شماره صفحه و شماره روزنامه با خبر شوید.

ثبت آگهی برای تغییرات شرکت

بر طبق قانون، انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور فقط به منظور ثبت شرکت نیست بلکه باید تغییرات شرکت را نیز در روزنامه رسمی چاپ کنند. در این قسمت مقاله قوانین موجود در این زمینه را بررسی می کنیم:

هیات مدیره موظف است که قبل از تصمیم نهایی خود مبنی بر کاهش اختیاری سرمایه، باید این تصمیم را به مدت حداکثر یک ماه در روزنامه رسمی کشور و یا روزنامه های کثیر الانتشاری که آگهی های این شرکت در آن منتشر شده است، چاپ کند.

همچنین تصمیم راجع به منحل کردن شرکت و یا تغییر اسامی مدیر یا مدیران، تصفیه و نشانی آن ها، باید در مدت زمان پنج روز به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود تا تغییرات را ثبت کنند و برای اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور و یا روزنامه های کثیر الانتشاری که آگهی های این شرکت در آن منتشر شده است، چاپ کنند.

در مدت زمان تصفیه یا بعد از آن تقسیم دارایی بین سهام داران امکان پذیر نیست مگر آن که قبل از شروع تصفیه و دعوت بستانکاران به مدت سه بار و هر بار به فاصله مدت زمانی یک ماه در روزنامه رسمی کشور و یا روزنامه های کثیر الانتشاری که آگهی های این شرکت در آن منتشر شده است، چاپ کنند و حداقل شش ماه از زمان انتشار اولین آگهی گذشته باشد.

مدیران تصفیه موظف هستند پس از ختم تصفیه مراتب را در مدت زمان یک ماه به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کنند تا ثبت شود و در روزنامه رسمی کشور و یا روزنامه های کثیر الانتشاری که آگهی های این شرکت در آن منتشر شده است، چاپ کنند و به این طریق نام شرکت از دفتر ثبت شرکت ها و دفتر ثبت تجارتی حذف شود.

در آخر و بعد از ختم تصفیه، مدیران تصفیه موظف هستند باقیمانده وجوه را در حساب مخصوصی نزد یکی از بانک های ایران می سپارند و اسامی بستانکاران و صاحبان سهامی را که هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند را در اختیار آن بانک قرار می دهند و توسط آگهی در روزنامه رسمی و یا روزنامه های کثیر الانتشار مراتب را به اطلاع اشخاص ذی نفع می رسانند تا برای گرفتن طلب خود به بانک مربوطه مراجعه کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که بعد از گذشت ده سال از سپرده گذاری و انتشار آگهی ختم تصفیه هر مقدار که از وجوه که در بانک باقی مانده باشد در حکم مال بلا صاحب است و از طرف بانک به اطلاع دادستان شهرستان رسیده و به خزانه دولت منتقل خواهد شد.

همراه با نسخه ای از صورت جلسه هیات مدیره نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل را به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کرده و بعد از ثبت شدن در روزنامه رسمی آگهی می شود.

برای ثبت آگهی و یا تغییرات شرکت باید به بخش ورود کاربران روزنامه رسمی مراجعه کنید. در بخش مربوط به ورود کاربران در روزنامه رسمی هزینه مربوط به ثبت آگهی را پرداخت کنید و مراحل چاپ آگهی را پیگیری کنید.

در این مقاله سعی شده تمام مراحل مربوط به ثبت آگهی قانونی شرکت در روزنامه رسمی کشور را بررسی کنیم. همانطور که متوجه شدید تمامی مراحل ثبت به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. باید به این نکته توجه کنید که مراحل ثبت آگهی در صورتی که پرداخت هزینه کامل صورت گرفته باشد کامل می شود و کد رهگیری دریافت می کنید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد