جستجو

آیا سایت های درج آگهی نیاز به اخذ مجوز دارند؟

(14 رای)
به روز رسانی: 05 شهریور 1399 ساعت 17:16:29
تاریخ ثبت: 05 تیر 1399 ساعت 03:16:15
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32242
شاید تا به حال شما هم به فکر راه اندازی یک وب سایت بوده اید. اما آیا می دانید که این وب سایت به مجوز خاصی نیاز دارد یا خیر؟ آیا گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی برای همه وب سایت ها الزامی است؟ در مورد وب سایت های درج آگهی چطور؟ آیا سایت های درج آگهی نیاز به کسب مجوز دارند؟ اصلا برای راه اندازی وب سایت به چه مجوزی نیاز است؟ با همراه باشید تا پاسخ خود را پیدا کنید.

راهنمای اخذ مجوز برای وب سایت های درج آگهی


روزانه وب سایت های متنوع زیادی به بستر اینترنت اضافه می شوند. اما هر کدام از این وب سایت ها برای هدف و منظور خاصی طراحی شده اند. ممکن است شما نیاز داشته باشید تا یک وب سایت فروشگاهی را راه اندازی کنید و کالا یا خدمات خود را برای فروش قرار دهید. شاید هم وب سایت شما یک وب سایت کاربر محور باشد و صرفا برای تولید محتوای متنی یا وجود انجمن ها و فروم ها طراحی شده است.  اما شاید سایت شما یک وب سایت درج آگهی رایگان مانند سایت رایگان بفروش است. آیا در این صورت هم نیاز به اخذ مجوز وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: بهترین راه برای تبلیغات چیست؟


آیا مجوزی که برای سایت های درج آگهی لازم است با مجوزی که به سایت های درج آگهی پولی اختصاص پیدا می کند، یکسان است؟ برای پاسخ به این سؤالات در ادامه به جوازهایی اشاره می کنیم که توسط سازمان های دولتی به سایت ها داده می شوند.

مجوز مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وب سایت های درج آگهی


اخذ مجور وزارت ارشاد برای وب سایت های درج آگهی

در خصوص وب سایت های مختلف که از جمله آن ها وب سایت های درج آگهی هستند، سامانه ای با نام ساماندهی به نشانی samandehi.ir وجود دارد. این سامانه تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد. در این سامانه می توانید مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتالی داشته باشید، نرم افزار یا محتوای دیجیتالی خود را ثبت کنید، به اپلیکیشن های موبایلی خود اعتبار دهید. وب سایت خود را ثبت کنید. کانال، صفحه، پیام رسان، شبکه های اجتماعی و ... را ثبت کنید و به وب سایت خود اعتبار بیشتری دهید.

ثبت وب سایت درج آگهی شما در این سامانه باعث اعتبار دادن شما به وب سایتتان می شود. هنگامی که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردید، شما قادر خواهید بود لوگوی دیجیتال (رسانه) را دریافت کنید. این لوگو یک نماد دیجیتالی است که به سایت هایی که شرایط دریافت آن را داشته باشند، اعطا می شود.

این لوگو در صفحه اول سایت های درج آگهی قابل مشاهده خواهد بود و می تواند به صورت لوگوی موقت یا لوگوی دائم به متقاضیان اعطا شود. لوگوی موقت به وب سایت درج آگهی اعطا می شود که درخواست لوگوی دیجیتال را داده و تعهدنامه الکترونیکی را تکمیل کرده است. اعتبار این لوگو از تاریخ اعطا به مدت سه ماه است که در این مدت متقاضی باید مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کند. وجود لوگوی موقت در یک وب سایت درج آگهی نشان احراز هویت متصدی وب سایت بوده و صلاحیت های متقاضی برای انجام فعالیت در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: نحوه تاسیس کانون آگهی و تبلیغات


اما لوگوی دائم به متقاضی وب سایتی داده می شود که تمامی شرایط دریافت لوگو را دارد. اعتبار این لوگو 6 ماه است که بعد از این دوره، متقاضی باید مجدد درخواست داده و احراز شرایط تمدید شود. وجود این لوگو در وب سایت های درج آگهی یا سایر وب سایت های حائز شرایط نشانه احراز هویت متصدی و داشتن صلاحیت فعالیت است.

شرایط دریافت لوگوی دائم رسانه های دیجیتال برای وب سایت های درج آگهی


مجوز ساماندهی وب سایت های درج آگهی

  • احراز هویت متقاضی دریافت لوگو دیجیتال (رسانه) از طریق اتصال به سامانه ثبت احوال و بررسی تطبیق کد ملی متقاضی با اطلاعات وارد شده

  • تطبیق حدود فعالیت وب سایت مورد تقاضا با موضوع فعالیت درج شده در اساسنامه شخص متقاضی

  • دارا بودن صلاحیت قانونی متقاضی برای فعالیت در زمینه اعلام شده. به این صورت که اگر زمینه فعالیت وب سایت براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران نیازمند کسب مجوز است، متقاضی باید مجوز را دریافت کند.

  • دامنه وب سایت درج آگهی یا سایر وب سایت های متقاضی دریافت لوگو باید به نام شخص حقیقی یا حقوقی درخواست دهنده لوگو دیجیتال در آیکان (مرکز ثبت دامنه) ثبت شده باشد.

  • فرم درخواست باید به شکل صحیح براساس نوع رسانه، نوع فعالیت و موضوع وب سایت تکمیل شود.


فعالیت های نیازمند اخذ مجوز


برخی از فعالیت هایی که در ادامه می آیند نیازمند دریافت لوگو دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور هستند. این فعالیت ها عبارتند از:

  • رسانه های کاربر محور. یعنی تمامی رسانه ها و وب سایت هایی که چند کاربره هستند. امکان درج محتوای متنی وجود دارد. امکان گفتگو از طریق فروم ها و کانال ها وجود دارد. یا وب سایتی که چند نویسنده را برای تولید محتوای متنی استخدام کرده باشد و ...

  • پایگاه های خبری

  • فروشگاه های اینترنتی

  • آموزش برخطی که منجر به اعطای مدرک آموزشی شود.

  • ارائه برخط یا دانلود انواع محتوا

  • سایت های تبلیغاتی یا سایت های درج آگهی

  • بازی های رایانه ای


اخذ نماد اعتماد الکترونیکی برای وب سایت های درج آگهی


همانطور که اطلاع دارید، در مورد اخذ نماد اعتماد الکترونیکی مقاله ای را منتشر کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله فعال سازی نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه های اینترنتی را پیشنهاد می دهیم. اما آیا اخذ این نماد برای وب سایت های درج آگهی لازم است؟

در این مورد باید عنوان کنیم که اگر وب سایت درج آگهی شما از آن دسته از وب سایت هایی است که نیاز به پرداخت وجه در آن وجود دارد و لازم است که به درگاه پرداخت بانک متصل شوید، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نیز برای شما ضرورت دارد. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به وب سایت enamad.ir مراجعه کرده و مراحل دریافت نماد را طی کنید.

سخن پایانی:

مجوز وب سایت های درج آگهی معمولاً نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. سایت های آگهی و نیازمندی ها چون در حوزه تبلیغات فعالیت دارند، باید مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند. هم چنین، این وب سایت ها می توانند با یک کانون آگهی و تبلیغات قرارداد بسته و زیر نظر آن ها به فعالیت خود ادامه دهند. با این کار می توان از شکایت ها و مشکلات احتمالی در مورد وب سایت درج آگهی جلوگیری کرد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد