جستجو

افزایش رتبه الکسای وب سایت

(14 رای)
به روز رسانی: 08 مرداد 1398 ساعت 23:55:50
تاریخ ثبت: 08 مرداد 1398 ساعت 23:52:57
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15644

رتبه الکسا چیست؟


رتبه الکسای یک سایت یک ابزار اندازه گیری میزان محبوبیت سایت نسبت به سایر سایت ها می باشد که  بر اساس پارامتر های مختلفی از جمله درصد خروج کاربران در اولین بازدید (Bounce rate)، آمار بازدید روزانه صفحات (Daily Page-views) و مدت زمان سپری شده کاربران در سایت (Daily Time) تعیین می شود.


Alexa.com سایت مربوط به شرکت Alexa (که زیر مجموعه ی شرکت آمازون است)، می باشد و در زمینه ی تحلیل رتبه الکسا و میزان ترافیک سایت ها به شهرت رسیده است. این شرکت هم اکنون در کالیفرنیای امریکا قرار دارد.


این رتبه در سطح کشوری و جهانی، و بر اساس تعداد  بازدیدکنندگان سایت که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند تعیین می شود. عمل تعیین رتبه با استفاده از یک سری الگوریتم ها و معیار های محاسباتی خاص انجام شده و اطلاعات مفیدی در رابطه با نحوه ی کاوش و رفتار مخاطبین سایت ارائه می دهد.


در میان تمامی سایت های مطرح دنیا، گوگل با توجه به میزان بازدید روزانه صدر جدول رتبه بندی سایت الکسا قرار دارد. الکسا در این باره بیان کرده است که هر چه رتبه ی سایت به اولین رتبه نزدیک تر شود، افزایش رتبه به مراتب سخت تر خواهد شد؛ برای مثال در رتبه های میلیونی،ارتقا رتبه بسیار راحت تر از حالتی است که رتبه 2 یا 3 رقمی باشد.


می توان نتیجه گرفت این رتبه به 2 عامل مهم و کلیدی بستگی دارد:


1. میانگین بازدیدکنندگان روزانه سایت (average daily visitors)


2. تعداد صفحات بازدید شده سایت در 3 ماه اخیر (page-views)



آیا این رتبه قابل اعتماد و اتکاست؟


این رتبه از برخی جهات دارای مشکلاتی است. فرض کنید کاربران یک سایت در زمینه ی وب اطلاعات کافی ندارند و نوار ابزار الکسا (Alexa Toolbar) را نصب نکرده باشند. از آنجایی که این شاخص تنها ترافیک کاربران دارای نوار ابزار الکسا را بررسی می کند، توانایی تحلیل ترافیک کاربرانی که پیش تر اشاره کردیم را ندارد. در نتیجه حتی اگر ترافیک واقعی یک سایت بالا باشد، ممکن است رتبه الکسای پایینی داشته باشد.


با این حال این شاخص هم چنان اهمیت بالایی در انتخاب سایت ها داشته و در برخی شرایط تعیین کننده نیز می باشد.برای مثال سایت هایی که می خواهند تبلیغات خود را به سایت های مرتبط در این زمینه بسپارند، شاخص رتبه الکسای آن سایت را مورد بررسی قرار می دهند.


علاوه بر این موضوع، اطلاعاتی که سایت الکسا در رابطه با شناخت مخاطبین سایت و نیازهایشان ارائه می دهد در سرمایه گذاری روی گروه های مختلف مشتریان بر اساس سلایق و علایق، بسیار مؤثر می باشد. همانطور که پیش تر نیز گفتیم، این رتبه برای سایت های تبلیغاتی و آگهی ها بسیار حائز اهمیت است. هم چنین اگر صاحب سایت تصمیم بگیرد سایت خود را بفروشد یا لینک خاصی را به عنوان تبلیغات در سایت خود قرار دهد، درصدد ارتقای رتبه الکسای خود برمی آید؛ زیرا افزایش این رتبه به طور مستقیم روی افزایش قیمت تآثیر می گذارد.


در این رتبه گذاری مانند بسیاری از مسائل روش های متقلبانه نیز وجود دارد. برخی افراد برای بالا بردن رتبه الکسای سایت خود، نوار ابزار الکسا را بر روی چندین سیستم نصب کرده و بارها به آدرس سایت مربوطه مراجعه می کنند و یا با ارجاع های غیرحقیقی سعی در افزایش کاذب این رتبه دارند.


امروزه الگوریتم های این رتبه بندی بهبود پیدا کرده و با بررسی معیارهایی مثل میزان Daily Time on site و بررسی سایت های ارجاعی در Upstream sites به راحتی می تواند این سایت ها را شناسایی کرده و در رتبه بندی دچار اشتباه نشود.



چه تعداد بازدید و چه مدت زمانی برای کسب رتبه الکسا نیاز است؟


برای اختصاص این رتبه باید میزان اطلاعات ارسالی از یک میزانی بیشتر باشد. برای کسب این رتبه توسط یک سایت که به تازگی راه اندازی شده است حداقل مدت زمان لازم چیزی بین 1 تا 3 ماه بعد از زمان ثبت سایت است. در این فاصله به نسبت ترافیک و بازدید از سایت، شانس دریافت این رتبه نیز افزایش خواهد یافت. واضح است که برای افزایش ترافیک سایت لازم است مطالب مفید و به روز به کاربران و مخاطبین ارائه نموده و رضایت کارابران را اولویت امور قرار دهیم.همان طور که در ابتدای این نوشته نیز اشاره شد، هرچه رتبه ی اختصاص یافته کوچک تر باشد ارزش و بازدید آن سایت بهتر خواهد بود.


در انتها نیز لازم است اشاره ای به تفاوت رتبه الکسای کشوری و جهانی داشته باشیم. چنانچه بازیدهای یک سایت عمدتآ از IP های یک کشور مشخص باشند، سایت الکسا یک رتبه کشوری در کنار رتبه ی جهانی برای سایت در نظر خواهد گرفت اما اگر پراکندگی IP ها به صورتی باشد که نتواند کشور خاصی را به عنوان شاخص ترین کشور در نظر بگیرید، از اختصاص رتبه ی کشوری صرف نظر کرده و تنها رتبه ی جهانی برای سایت تعریف خواهد کرد.



روش های افزایش رتبه الکسای سایت


روش های متعددی برای این کا وجود دارد.در اینجا به طور خلاصه 5 روش را شرح خواهیم داد :


        1. نصب نوار ابزار الکسا (Alexa Toolbar)


اولین و متداول ترین روش، نصب نوار ابزار الکسا می باشد. این نوار ابزار را نصب کرده و روزانه از سایت خود بازدید کنید. نوار ابزار الکسا اطلاعات مربوط به فعالیت های وب سایت را به سرور های الکسا ارسال کرده و سرور ها نیز این اطلاعات را ثبت و ذخیره می کنند.



        2. اضافه کردن ویجت الکسا در سایت


بسیاری از کاربرانی که از سایت بازدید می کنند، نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود به صورت نصب ندارند و یا با گوشی هوشمند وارد سایت می شوند. برای رفع این مشکل با اضافه کردن کد html  می توان ویجت الکسا را در سایت ایجاد کرد.



        3. تولید محتوای اورجینال و منحصر به فرد


از تولید محتوای تکراری خودداری کنید(کپی کردن مطالب سایر سایت ها)؛ هنگامی که مطالب سایت به صورت منحصر به فرد تولید می شوند برای کاربران جذابیت بیشتری دارند.



        4. به روزرسانی مطالب به طور مرتب


کاربران معمولآ به دنبال مطالب جدید و به روز هستند، بنابراین لازم است به پست گذاری منظم در سایت توجه داشته باشید.



        5.اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی


 از آنجایی که امروزه غالب افراد جامعه در شبکه های اجتماعی فعال هستند، این رسانه ها بهترین و وسیع ترین مکان برای جذب مخاطبین سایت می باشد. رسانه هایی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ...

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد