جستجو

اینستاگرام یا وب سایت؟ کدامیک بهتر است؟

(12 رای)
به روز رسانی: 05 شهریور 1399 ساعت 17:18:24
تاریخ ثبت: 11 تیر 1399 ساعت 22:51:01
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32683
اینستاگرام یا وب سایت؟ این سؤالی است که اکثر صاحبان کسب و کار می پرسند. اما واقعاً کدامیک برای کسب و کار شما به صرفه تر است؟ برای شروع یک کسب و کار مجازی چطور؟ ترجیح شما شروع کار با کدام است؟ در این مقاله به این سؤالات پاسخ می دهیم.

ترجیح شما کدام است؟ وب سایت بهتر است یا اینستاگرام؟


دنیای دیجیتال هر قشر یا هر سنی را جذب خود کرده است. این جذابیت به سمت کسب و کارها و تبلیغات مجازی هم کشیده شده است. این روزها ممکن است بارها با این سؤال رو به رو شده باشیم که وب سایت برای کسب و کار ما بهتر است یا اینستاگرام؟ کدامیک برای ما اقتصادی تر است؟ کدامیک سوددهی بیشتری دارد؟ کدامیک مخاطب بیشتری را جذب خود کرده است؟ مخاطبان اینستاگرام بیشتر است یا وب سایت؟ امکانات کدامیک بیشتر است؟ و هزاران سؤال مشابه که هر روز ذهن ما و اطرافیان را پر کرده است. بنابراین، برای گرفتن پاسخ این سؤالات در ادامه مزیت های داشتن یک وب سایت شخصی یا یک اکانت اینستاگرام را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید:

مزایای داشتن یک وب سایت در کسب و کار:


طراحی وب سایت برای کسب و کار

امکان طراحی اختصاصی وب سایت یا استفاده از طرح های متنوع که متناسب با کسب و کار شما هستند


مطمئناً این موضوع که وب سایت شما دارای یک طرح اختصاصی باشد که کسب و کار و خدمات شما را به نمایش بگذارد، یکی از موارد جذب مخاطب است. اگر شما از طراحی اختصاصی برای وب سایت خود استفاده کنید، به راحتی می توانید کسب و کارتان را به مخاطب هدف معرفی کنید. استفاده از روانشناسی رنگ هم در این مورد بسیار کاربردی بوده و یک امتیاز مثبت برای کسب و کار شما است. حتی اگر مجبور باشید از طراحی های آماده وب سایت برای کسب و کار خود استفاده کنید، باز هم با استفاده از گزینه های متعدد قابل تغییر می توانید قالب وب سایتتان را به کسب و کار مورد نظر خود نزدیک کنید.

بیشتر بخوانید: لیست سایت های تبلیغاتی رایگان


شما به آسانی می توانید وب سایت خود را اختصاصی کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه کنید. مخصوصاً اگر وب سایت شما فروشگاهی باشد به راحتی می توانید از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس که در بستر آن ووکامرس هم وجود دارد، استفاده کنید. این سیستم ها به ما کمک می کنند که حتی فروشگاه های رایگان راه اندازی کنیم که گاهاً برای کسب و کار ما به صرفه تر نیز هستند.

امکان قرار دادن دسته بندی برای محصولات در وب سایت فروشگاهی


یکی از مهمترین گزینه هایی که یک وب سایت فروشگاهی خود می تواند داشته باشد، امکان دسته بندی محصولات است. در وب سایت امکان دسته بندی های متعددی برای محصولات یا خدمات وجود دارد. اگر کاربر بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را در وب سایت فروشگاهی شما پیدا کند، امکان بازگشت مجدد او یا معرفی کسب و کارتان به دیگران بیشتر خواهد شد.

هم چنین با استفاده از فروشگاهی که امکان دسته بندی محصولات را دارد به راحتی می توان دو محصول مشابه را با هم مقایسه کرده و خرید یا سفارش را برای مخاطب راحت تر کند. آمارهای معتبر نشان می دهند که وب سایت یا پلتفرمهایی که می توانند محصولات و خدمات را از نظر قیمت، خصوصیات، اطلاعات و ... به همراه عکس در اختیار کاربر قرار دهند، مخاطبهای ثابت خود را داشته و روز به روز به سمت رشد خواهند رفت.

امکان وجود درگاه های پرداخت اینترنتی و امن در وب سایت ها


طراحی وب سایت و پرداخت آنلاین

بهترین حالتی که یک کاربر ممکن است سفارش خود را ثبت کند، هنگامی است که درگاه امن پرداخت بانکی وجود داشته باشد. با طراحی یک وب سایت خوب و اخذ مجوزهای لازم مانند نماد اعتماد الکترونیکی و ... شما می توانید درگاه پرداخت آنلاین را برای وب سایت خود فعال کنید. به این ترتیب امکان ثبت سفارش بیشتر بوده و مخاطب اعتماد بیشتری به شما و کسب و کارتان دارد. وب سایت فروشگاهی که نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده باشد، نشان می دهد که شما احراز هویت شده و گزینش های لازم برای تأیید صلاحیت را انجام داده اید.

بیشتر بخوانید: قوانین انتشار آگهی در اینترنت


اما همانطور که اطلاع دارید در شبکه های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام این موارد عنوان شده وجود ندارد. در یک شبکه اجتماعی پر کاربرد مانند اینستاگرام شما امکان دسته بندی موضوعی محصولات را ندارید. امکان پرداخت اینترنتی امن نیز برای شما وجود ندارد. یا اینکه در هنگام تبلیغات، محدودیت زمانی وجود داشته و ظرف مدت کوتاهی تبلیغات شما منقضی می شوند. با این حال، اینستاگرام نیز در جای خود دارای خصوصیات متعددی است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

استفاده از اینستاگرام در تبلیغات


تبلیغات کسب و کار با اینستاگرام

  • محبوبیت اینستاگرام: همه ما می دانیم که این روزها اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی معمولی نیست. استفاده ماهیانه 700 میلیون نفر از این شبکه اجتماعی نشانه ای از محبوبیت اینستاگرام است. براساس آمار می توان گفت که از این تعداد حدود 80 درصد دارای صفحه کاربری تجاری دارند. بنابراین به عنوان اولین امتیاز اینستاگرام می توان به کاربرپسند بودن آن و محبوبیت فوق العاده اش اشاره کرد. شما در هر کسب و کاری که باشید با داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام می توانید اقدام به معرفی تجارت خود کنید.

  • وجود امکانات متنوع در اپلیکیشن اینستاگرام: با استفاده از اینستاگرام می توانید یک سری محدودیت برای فالوئرهای خود اعمال کنید. می توانید صفحه کاربری خود را در اختیار تمامی مخاطبان قرار دهید یا آن را خصوصی کرده و فقط مخاطبان مورد نظر خود را جذب کنید. امکان مشاهده آمار و تحلیل عملکردهای صفحه کاربری نیز یکی دیگر از ویژگی های این صفحه مجازی است. شما با تبلیغ در اینستاگرام می توانید با هزینه های بسیار کمتر از وب سایت اقدام به تبلیغات کنید.

  • اهمیت استوری های اینستاگرام: طبق آمار، استوری اینستاگرام توسط بیش از 150 میلیون نفر بازدید می شود و این آمار روز به روز در حال افزایش است. شما با استفاده از استوری اینستاگرام می توانید به راحتی تبلیغات خود را در معرض نمایش کاربران و مخاطبانتان قرار دهید.

  • سرعت درج تبلیغات در اینستاگرام: در اینستاگرام به راحتی می توانید پست های تبلیغاتی خود را به استوری تبدیل کنید. طبق آمار سرعت مشاهده آگهی های تبلیغاتی در اینستاگرام بیشتر است.


سخن پایانی:

تبلیغات برای کسب و کارها ضروری است اما بهتر است برای کسب و کار خود مجموعه ای از انواع مختلف تبلیغات را انجام دهید. به این صورت که در وب سایت اختصاصی خود اقدام به معرفی صفحه اینستاگرام خود کنید. یا اینکه از وب سایت خود لینک هایی برای ارجاع به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز داشته باشید. به این صورت می توانید از تبلیغ خود اطمینان حاصل کرده و در صورت فیلترینگ یا قطعی احتمالی، کسب و کار خود را به خطر نیندازید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل یکی از مسائلی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده اند. شاید این مسئله...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

آنفالویاب اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین نرم افزارهای اندروید و ios است که افراد بسیاری در رنج های مختلف سنی از آن استفاده می...

دانلود استوری اینستاگرام

اینستاگرام از سال 2016 ویژگی استوری را به بستر خود اضافه کرده که طرفداران زیادی دارد و دانلود استوری اینستاگرام یکی...

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام روشی است برای تبلیغ محصولات شما در بستر اینستاگرام برای دسترسی به مخاطبان بیش تر و هدفمند. در...

ساخت اکانت جدید در اینستاگرام

اگر می خواهید به میلیون ها نفری که در رسانه اینستاگرام حساب کاربری دارند بپیوندید، می توانید به صورت رایگان یک...

خرید فالوور اینستاگرام

شما می توانید برای حساب اینستاگرام خود فالوور خریداری کنید. خدمات ارزان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد...

فالوئر بگیر اینستاگرام

جذب فالوئر در اینستاگرام یکی از دغدغه های اصلی همه افرادی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. اینستاگرام...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد