جستجو

بازاریابی اینترنتی در دوران قطعی اینترنت

(14 رای)
به روز رسانی: 06 بهمن 1398 ساعت 18:38:34
تاریخ ثبت: 23 دی 1398 ساعت 21:29:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/24052
در این زمانه با توجه به ضریب نفوذ بسیار بالای اینترنت بین اقشار مختلف جامعه بیش از هر زمان دیگری شاهد کوچ کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی هستیم.

با توجه به مزایای بسیار بالای اینترنتی شدن کسب و کارها، بسیاری از فعالان بازارهای سنتی در حال راه اندازی انواع فعالیت های اینترنتی مربوط به کسب و کار خود هستند. البته در این رابطه باید در نظر داشت که اینترنتی شدن فضای کسب و کارها در این روزگار علاوه بر مزایای فراوانی که دارد قطعا دارای معایب متعددی نیز می تواند  باشد.

بزرگترین کابوس هر کسب و کار آنلاین را می توان قطع شدن اینترنت بین المللی دانست حتی با وجود  وصل بودن اینترنت داخلی هم از وحشت ماجرا کم نمی شود.



بازاریابی اینترنتی:


قطعا لازمه رشد و توسعه هر نوع کسب و کاری، چه از نوع سنتی و یا کسب کسب و کارهای نوین وابسته به اجرای صحیح روش های بازاریابی و تبلیغات هستند به صورتی که با اجرای بازاریابی صحیح می توان تعداد بسیاری از مشتریان بالقوه خود را جذب کرده و تبدیل به مشتریان فعال و همیشگی کنیم.

در رابطه با کسب و کارهای آنلاین روش های متنوعی وجود دارد که می توان با توجه به بودجه موجود و استراتژی تعیین شده برای کسب و کار خود از آنها استفاده کرد.

البته در این رابطه باید مد نظر داشته باشیم که متداول ترین روش های بازاریابی آنلاین که امروزه توسط بیشتر کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد مبتنی بر اتصال به شبکه جهانی اینترنت بوده و قطعا با قطع شدن این ارتباط به هر نحوی اختلال زیادی برای هر کسب و کاری به وجود می آید.

با توجه قطع اینترنت در ماه های اخیر برای بسیاری از فعالان فضای مجازی و صاحبان کسب و کارهای آنلاین یکی از چالش های مهم و اصلی، ادامه حیات کاری هنگام قطعی اینترنت است که سعی می کنیم طی این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

متاسفانه کشور ما با تمام رشدی که در زمینه اینترنت به اصطلاح ملی داشته و حتی با توجه به عبور قابل قبول از چالش قطعی موقت اینترنت بین الملل در ماههای اخیر به علت مشکلات رخ داده، قطعا آمادگی کامل برای قطع اینترنت بین الملل را نداشته و با این کار مشکلات عدیده ای برای کسب و کارهای فعال به وجود می اید.

گوگل کردن:


در بین بسیاری از کاربران، استفاده از موتور جستجوی گوگل بهترین و تنها ترین راه استفاده از اینترنت است به صورتی که فقط با فیلتر کردن همین موتور جستجو تعداد کاربران اینترنت از افت شدیدی مواجه خواهد شد.

امروزه بسیاری از کاربران عادی اینترنت برای پیدا کردن دسترسی به خدمت و یا وب سایت مورد نظر خود در ابتدا اقدام به جستجو کلمات کلیدی مرتبط با آن خدمت در موتور جستجو گوگل می کنند و در واقع گوگل واسطی است بین کاربران عادی و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت.

دقیقا به همین علت ذکر شده در بالا یکی از روش های بازاریابی که شرکت های آنلاین برای جذب مشتری بر روی آن تمرکز می کنند تبلیغات در موتور جستجوی گوگل می باشد و یا اینکه با انجام سئو وب سایت خود برای این موتور جستجو سعی در گسترش کسب و کار خود خواهند داشت.

بررسی نتایج حاصل از قطع چندین روزه اینترنت بین الملل در ایران نشان دهنده  خسارت بسیار زیاد ایجاد شده برای کسب و کارهای آنلاین فعال در فضای نت فارسی  است.

شبکه های اجتماعی


بسیاری از کسب و کارهای فعال در فضای اینترنت به عنوان یک استراتژی، بازاریابی از طریق  شبکه های اجتماعی پر کاربرد همچون اینستاگرام را برای شرکت خود مد نظر می گیرند که قطعا با قطع اینترنت بین الملل دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد و عملا امکان استفاده از این کانال بازاریابی آنلاین را نخواهند داشت.

علاوه بر مورد ذکر شده در بالا بسیاری از افراد هم به واسطه شبکه های اجتماعی اقدام به معرفی خود و یا برند سازی شخصی کرده و یا حتی برای بسیاری از محصولات و خدمات خود از طریق این کانال اقدام به بازاریابی می کنند.

قطعا می توان از دیگر اتفاقات منفی که به واسطه قطع اینترنت بین الملل و از عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی مختلف ذکر کرد، این که علاوه بر اختلال و عدم کارایی این کانال ارتباطی برای بازاریابی آنلاین، بسیاری از افراد که در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و مدیریت صفحه های کاری در این شبکه ها مشغول بودند نیز بیکار خواهند شد.

فرهنگ خرید


در واقع اگر کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت نتوانند محصولات و خدمات تضمین شده و پایداری را به مشتری خود ارائه دهند قطعا ورود سرمایه گذارهای جدید و مشتریان جدید به این بازار فوق العاده با مشکل عدیده رو به رو شده و این مشکل تبدیل به چالشی اساسی برای کسب و کارهای به ویژه نوپا خواهد شد. در واقع با قطع اینترنت ریسک سرمایه گذاری در این نوع از کسب و کارها به شدت افزایش پیدا کرده و همچنین خریداران گذشته با مشاهده مشکلات به وجود آمده تمایلی به خرید آنلاین نداشته و در واقع این فرهنگ خرید آنلاین است که دچار آسیب می گردد.

به طور قطعی می توان گفت که شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو به ویژه موتورجستجوی گوگل از شیوه های جامع و پرکاربرد بازاریابی آنلاین هستند که با نبود اینترنت بین الملل کسب و کارهای زیادی را با مشکلات متعددی مواجه می کنند.

در رابطه با قطع اینترنت بین الملل و بازاریابی آنلاین باید به این نکته هم توجه داشت که بسیاری از ابزار های سنجش مورد استفاده در بازاریابی  دیجیتالی که بسیار هم پر استفاده هستند در بازاریابی دیجیتال کسب و کارها تماما بر بستر اینترنت بین الملل بوده و فاقد نمونه های کاربردی داخلی می باشند.

نبود همین ابزار بررسی که در بالا ذکر شد علاوه بر این که منجر به اخلال در انجام راهبرد های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای آنلاین فعال بر فضای مجازی می گردد باعث بیکاری خیل عظیمی از افراد مشغول در این زمینه هم خواهد شد.

در خاتمه باید به این نکته اشاره کرد که کسب و کارهای آنلاین بعد از تجربه قطع اینترنت در چند ماه اخیر مجبور شدند برای جلوگیری از وقوع ضرر و زیان  مشابه در موارد بسیاری شیوه های بازاریابی آنلاین را با توجه به ابزار های داخلی موجود به موازات ابزار های خارجی اجرا کنند و علاوه بر آن تجهیزات مورد استفاده کسب و کار خود که امکان انتقال به داخل کشور را داشت همچون سرورها به داخل کشور منتقل کنند.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد