جستجو

بازاریابی اینستاگرامی به چه صورت است؟

(13 رای)
به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 18:51:45
تاریخ ثبت: 07 مهر 1399 ساعت 03:55:13
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38247
با تغییر فضای کسب و کار ، بازاریابی در اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرد. سال هاست که اینستاگرام در حال یکه تازی در عرصه مجازی و شبکه های اجتماعی است.

اینستاگرام با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال برترین بستر مجازی و بهترین فرصت برای موفقیت در کسب و کار است. اما سوال اصلی است که چگونه میتوان از طریق اینستاگرام به افزایش و همچنین ثبات فروش دست یافت.

به مجموعه تکنیک ها و راهکار هایی که برای افزایش فروش ، برندسازی و ... انجام میشوند ، بازاریابی در اینستاگرام میگویند. در واقع پاسخ سوال اصلی ما در بررسی این موضوع است که چگونه میتوان از طریق بازاریابی در اینستاگرام ، به هدف بیزینسی خود رسید.

چرا برای افزایش فروش باید از بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنیم؟


اینکه چگونه میتوان از طریق بازاریابی اینستاگرامی یا اینستاگرام مارکتینگ ، فروش بالا را حاصل کرد نیازمند بررسی دقیق مطالبی است که در ادامه با آن ها آشنا میشوید.

  • تمایل مردم برای تعامل با برند ها: آنچه شما را به هدف تجاری تان میرساند ، خرید مردم است. پس تنها فروش بالا را میتوان در جایی جستجو کرد که مردم حضور فعال تر و بیشتری داشته باشند. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد ، تمایل شدید مردم به تعامل با برندهای مختلف و تحلیل و مقایسه آن هاست. با آموزش و پیگیری درست ، میتوانید این مقایسه را به نفع خود به پایان ببرید.

  •  تحقق سهولت خرید و فروش: یکی از فاکتور های مهم در امر خرید ، سهولت و راحتی انجام آن است. همچنین فروش آسان و بدون دغدغه آرزوی صاحبان کسب و کار است. اینستاگرام تنها بستری است که به صورت همزمان ، سهولت خرید برای مصرف کننده و سهولت فروش برای فروشنده را به ارمغان میاورد.

  •  سرمایه پایین در عین حال بازدهی بالا: ویژگی متمایزکننده کسب و کار اینستاگرامی ، عدم نیاز آن به سرمایه بالا است ، اما این تمام ماجرا نیست. هیچ فضای کسب و کاری ای ، مانند اینستاگرام نمیتواند بازدهی ای با این حجم را برای شما داشته باشد.

  • بهترین بستر برای تبلیغات هدفمند: شریان اصلی کسب و کار ، تبلیغات است. اما چه تبلیغی... . تبلیغات ، از آنجا که هدف افزایش فروش را به دنبال دارد ، اگر هدفمند نباشد نتیجه معقولی را به دنبال ندارد. تبلیغات هدفمند یعنی اینکه من برای جذب چه کسی و با چه ویژگی هایی تبلیغات میکنم ، و آیا آن فرد توانایی مبدل شدن به مشتری را دارد.


روش های افزایش فروش اینترنتی

فرمول تضمینی موفقیت در بازاریابی‌‌ اینستاگرامی چیست؟


در اینستاگرام مارکتینگ ، راهکارهای مختلفی برای افزایش فروش و تثبیت جایگاه وجود دارد. در ادامه به برخی از فاکتور های لازم برای بازاریابی اینستاگرامی اشاره میکنیم.

  •  تولید محتوای مستمر: در اینستاگرام مارکتینگ، محتوای شما نشان دهنده هویت شما و کسب و کارتان است. اما نکته بسیار مهم که هنگام تولید محتوا باید به آن دقت کنید ، استمرار ورزیدن در آن است. یکی از اصلی ترین نکات برای بازاریابی اصولی و درست در اینستاگرام ، همین استمرار در تولید محتوا است.

  •  شناخت جامعه هدف: پیش تر اشاره کردیم که اینستاگرام بستر مطمعنی برای شناخت جامعه هدف است. در بازاریابی محتوا ، در واقع شما میخواهید از اینکه مخاطب و جامعه هدف شما کیست ، استفاده کرده ، فروش خود را افزایش و جایگاه خود را بهبود ببخشید. در ادامه خواهید خواند که چگونه بهترین مخاطبان هدف خود را بیابید.

  • جذب مخاطب علاقه مند: مخاطبی که به پیج شما نیاز و علاقه ای نداشته باشد ، عملا یک مخاطب بیهوده محسوب میشود. در اینستاگرام آن برندی موفق است که مخاطبان علاقه مند پیدا کند و با ایجاد و عملی کردن استراتژی های کسب و کارش ، آن مخاطبان را به مشتری های بالقوه تبدیل کند.

  •  هدفمندی مطالب و ایجاد چشم انداز برای کسب و کار: یکی ازاصلی ترین اتفاقاتی که میتواند روحیه و انگیزه شما را در ادامه مسیر سست کند ، ریزش مخاطب هایتان است. پراکندگی اطلاعاتی یک پیج ، اصلی ترین دلیل ریزش مخاطبان و ترک کردن آن پیج است. حتما برای انتشار مطالب و کسب و کار خود یک چشم انداز تعیین کنید و به آن پایبند باشید.


چگونه بهترین مخاطبان را در اینستاگرام پیدا کنیم؟


تدوین استراتژی برای افزایش کیفیت جایگاه مخاطبان از مباحث اصلی بازاریابی در اینستاگرام است. اصلی ترین سوالی که در این مرحله باید از خود بپرسید این است که " چه کسی میتواند مشتری من شود؟ " .

پس اینکه بدانیم آن کسی که جذب مان شده و از ما خرید میکند بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از ویژگی هایی که باید هنگام جذب و یافتن بهترین مخاطبان هدف اشاره میکنیم.

  • جنسیت: برای درک این قسمت به مثال توجه کنید. فرض کنید شما پیج فروش لوازم آرایشی دارید. مخاطبان هدف شما از میان آقایان خواهند بود یا خانوم ها؟ قطعا مخاطبان هدف این صنف ، خانوم ها هستند. پس اینکه شما چه چیزی را میفروشید ، در تعیین جنسیت مخاطبان هدف شما بسیار تاثیر دارد.

  • سن: برای درک بیشتر این قسمت نیز بهتر است مثالی بزنیم. فرض کنید شما پیجی برای خدمات خودرویی دارید. مخاطبان شما افرادی هستند که در درجه اول دارای خودرو و در نتیجه گواهینامه باشند. پس نوجوان ۱۲ ساله نمیتواند مخاطب خوبی برای شما باشد. یا برای مثال شما محصولاتی دارید که به بهبود چین و چروک پوست کمک میکند. اکثر مخاطبان هدف شما ، دارای سن بالای ۵۰ سال هستند.

  •  جایگاه اجتماعی و مالی: پر واضح است که قیمت یک محصول ، یکی از ارکان تعیین کننده تصمیم خرید مشتری است. فردی با درآمد ماهیانه ۲ میلیون تومان به هیچ وجه نمیتواند مشتری پیجی با ساعت های لوکس و اصل باشد. از طرفی فردی که در روستا زندگی میکند ، شرایط و استایل زیستن خاص خود را دارد.


بنابراین سبک زندگی ، جایگاه اجتماعی و وضعیت مالی افراد ، از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب مخاطب هدف درست و پولساز به شمار میاید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

مزایای بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های دیگر به نسبت تفاوت های زیادی دارد. همینطور هر روز به این فاصله...

جذب مشتری در بازاریابی

جذب مشتری در بازارایابی یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. یکی از مهمترین جنبه های دنیای فروش، بدون...

آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی دیجیتال یکی از راه های نوین در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد