جستجو

به روز رسانی: 09 دی 1399 ساعت 14:36:51
تاریخ ثبت: 06 دی 1399 ساعت 01:56:12
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/47056
سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار کوچک دارید یا یک هنرمند، عکاس، نویسنده یا مشاور هستید، این احتمال که نیاز به یک وب سایت شخصی پیدا کنید زیاد است.

هر جا حرف از ساخت و طراحی وب سایت شود، صحبت از این سرویس های ساخت سایت نیز به میان می ‌آید. ممکن است تاکنون بارها نام ابزارهایی به اسم سایت‌ ساز به گوشتان خورده باشد اما معنی و کاربر آن را ندانید.

در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که باید در مورد این ابزار بدانید و البته بهترین سایت‌سازهای خارجی را با هم بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سایت ساز چیست؟


سایت سازها ابزارهایی بسیار کاربردی هستند که به افراد کمک می کنند بدون نیاز به طراح و برنامه نویس، سایت مورد علاقه خود را بسازند.

برای استفاده از این ابزار، دیگر نیازی به داشتن زمان زیاد، مهارت برنامه نویسی و صرف مقدار زیادی هزینه برای ساختن یک وب سایت حرفه ای نیست.

حتی افراد مبتدی نیز می توانند با استفاده از سایت‌سازهای بسیار معتبر و حرفه ای که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم، در زمان بسیار کوتاه یک وب سایت حرفه ای و درجه یک با قابلیت های ویژه ای مانند تجارت الکترونیکی بسازند.

اکنون که فهمیدیم این ابزار کاربردی چیست و چه استفاده ای دارد، باید بدانیم چگونه یکی از صدها سایت ساز معتبر را انتخاب کنیم.

چگونه یک سایت ساز متناسب با نیاز خود پیدا کنیم؟


انتخاب سایت‌ساز کاملا بستگی به نیازها و اهداف فرد از ساخت وب سایت دارد؛ یعنی ابتدا باید خواسته ها و اهداف خود را از ساخت وب سایت بررسی کنید، سپس از بین سایت‌سازهای فراوانی که وجود دارند یکی را انتخاب کنید.

با این حال ممکن است فرآیند انتخاب سایت‌ساز مورد نظر از میان این تعداد ابزار متنوع با قابلیت های متفاوت، کمی پیچیده و سخت باشد. اما همین تنوع موجود در تعداد آن ها، قدرت انتخاب و گزینه های بیشتری را برای انتخاب این ابزار در اختیار شما قرار می دهد.

معتبر ترین سایت سازهای خارجی کدامند؟


در این قسمت قصد داریم برای آسان تر کردن کار شما، 6 سایت ساز جهانی و معتبر را به همراه اطلاعات و قابلیت های مهم آن ها به شکل خلاصه بیان کنیم.

سایت ساز Wix

  • استفاده آزمایشی رایگان: نامحدود، به همراه تبلیغات

  • شروع قیمت از: 13 دلار در ماه


می توان گفت ابزار ویکس، پیشگام سایت سازهای دیگر به شمار می آید. سرویس ویکس با ساخت بیش از 110 میلیون وب سایت و داشتن با کیفیت ترین ابزار و آزادی عمل فراوان، غول دنیای سایت‌سازها است.

این سرویس طیف گسترده ای از ابزار را که نحوه استفاده بسیار آسانی دارند و به طور خودکار عمل می کنند، در اختیار کاربر قرار می دهد و در فرآیند استفاده از این ابزارها، حداقل فعالیت کاربر را می طلبد.

علاوه بر این، با استفاده از این ابزار شما می توانید به شکل رایگان وب سایت ساده و مورد علاقه خودتان را بسازید. اما اگر قصد ساختن یک وب سایت حرفه ای با قابلیت های ویژه ای مانند تجارت الکترونیکی دارید، می توانید با پرداخت ماهانه 49 دلار، از اشتراک VIP این سایت ساز استفاده کنید.

البته سرویس ویکس علی رغم این که انتخاب بی چون و چرای بسیاری از کاربرها در سراسر دنیا است، تعدادی نکات نیز منفی دارد. یکی از برجسته ترین این معایب، محدودیت دیتا موجود در انواع طرح های این سرویس است.

بنابراین اگر قصد دارید تعداد نامحدودی عکس و فیلم در وب سایت خود آپلود کنید یا این که انتظار بیش از 5000 بازدید کننده را در ماه دارید، حتما پیش از انتخاب طرح سایت یک محاسبه کلی انجام دهید.

سایت ساز Squarespace

 

Squarespace



  • استفاده آزمایشی رایگان: 14 روز

  • شروع قیمت از: 12 دلار در ماه


این سایت ساز به عنوان یکی از بهترین و پر طرفدارترین ابزارهای ساخت سایت از نظر کاربران به شمار می رود، اما کاستی های زیرساختی نیز دارد.

به عقیده ما، این ابزار یک گزینه بسیار مناسب برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط است که نیاز به یک وب سایت ساده و جمع و جور برای رشد کارهای تبلیغاتی، با ایجاد کمترین تراکنش مالی دارند.

این سایت ساز به اندازه ابزارهای ویکس و دیبلی ساده نیست و نیاز به مقدار فعالیت بیشتری از طرف کاربر دارد. همچنین اسکوار اسپیس تبلیغات را البته در حد متوسط نشان می دهد.

شما می توانید از انواع قالب ها، ابزارها، استایل های جهانی و قوی ترین ابزار های ویرایش عکس این سرویس بهره مند شوید و وب سایت مورد نظر خود را طراحی کند.

نوع قالب ها و طرح های موجود در این ابزار طوری است که وب سایت های طراحی شده با آن همواره ظاهر خوبی در گوشی همراه هوشمند دارند، اما مانند سرویس های ویکس و ویبلی به شکل ویژه برای گوشی های همراه بهینه نشده اند.

قیمت آغازین استفاده از سرویس سایت ‌ساز اسکوار اسپیس از طرح 12 دلار در ماه شروع می شود که دارای قابلیت های حافظه نامحدود، پهنای باند و دامنه است.

همچنین این ابزار، طرح های دیگری مانند طرح 18 دلار در ماه، با قابلیت های نویسندگان نامحدود، حساب کاربری جیمیل حرفه ای و تجارت الکترونیکی دارد.

علاوه بر این؛ سرویس اسکوار اسپیس طرح های ماهانه 26 دلار و 40 دلار دیگری با قابلیت های کاربردی ویژه و متفاوت دارد.

سایت ساز Weebly

 

Weebly



  • استفاده آزمایشی رایگان: نامحدود، همراه با تبلیغات

  • شروع قیمت از: 12 دلار در ماه


سایت‌ساز ویبلی شباهت بسیار زیادی به ویکس دارد، اما دارای سابقه ساخت حدود 50 میلیون وب سایت است و بسته به نیازهای شما، قابلیت هایی کاربردی را ارائه می دهد.

اگر نیاز به یک سایت ساز ساده دارید که تقریبا تمام کارها را خودش انجام دهد، ویبلی می تواند با طراحی یک سایت نسبتا بزرگ (حدود 25 تا 30 صفحه) و ایجاد قابلیت حافظه و انتقال نامحدود و در عین حال به صرفه بودن، تمام نیاز های شما را برآورده کند.

استفاده آسان از ویرایشگر ویبلی، به این معنا است که تعداد محدودی استایل و طرح دارد و انتخاب طرح مورد نظر از میان آن ها به مراتب آسان تر از انتخاب از سرویس ویکس است.

قیمت گذاری های ابزار ویبلی بسیار شبیه به رقیب های آن، یعنی ویکس و اسکوار اسپیس است، اما قابلیت انتخاب طرح تقریبا رایگان آن یکی از برجسته ترین ویژگی های مثبت آن است. شما می توانید با پرداخت ماهیانه تنها 5 دلار، یک وب سایت با دامنه اختصاصی خودتان راه اندازی کنید.

همچنین این ابزار طرح های ماهانه 12 دلار و 15 دلار دیگری هم دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند.

به طور کلی سایت‌ساز ویبلی برای افرادی که محدودیت زمانی دارند، گزینه بسیار خوبی است. همچنین قابلیت های مقرون به صرفه این سایت ساز، از رقبای آن یعنی سرویس های ویکس و اسکوار اسپیس تا حد زیادی پیشی گرفته است.

سایت ساز Duda

Duda



  • استفاده آزمایشی رایگان: 30 روز

  • شروع قیمت از: 14 دلار در ماه


ابزار دودا در مقایسه با رقبای دیگر که در بالا ذکر شد، وسعت کمتری دارد و دارای سابقه ای با حدود 15 میلیون وب سایت ساخته شده است.

این سرویس تعدادی قابلیت ویژه دارد که آن را از سایت سازهای دیگر متمایز می کند. بعضی از این ویژگی ها عبارتند از سفارشی سازی سایت متناسب با گوشی همراه، تحلیل دیتا با جزئیات و شخصی سازی وب سایت.

قابلیت شخصی سازی وب سایت این سرویس به شما این امکان را می دهد تا بر اساس زمان بندی دلخواه، مکان یا تاریخچه کاربر، یک پیام اعلان برای کاربران وب سایت ارسال شود.

همچنین این سرویس به خاطر پشتیبانی از زبان های مختلف دنیا، از بقیه سایت ‌سازها متمایز است. شما می توانید از طرح رایگان تجارت الکترونیکی آن بهره مند شوید و حداکثر 10 محصول بفروشید.

قیمت گذاری این سرویس نسبت به سایت سازهای معتبر دیگر کمی بالاتر است. یعنی شروع قیمت سرویس دودا از 14 دلار است در ماه است و طرح های ماهانه 74 دلار هم دارد.

علی رغم اینکه سایت‌ساز دودا نسبت به ویکس و ویبلی قیمت گذاری بالاتری دارد، اما فاقد بعضی از کاستی های دیگر ابزار های معتبر، مانند تحلیل داده ها، پشتیبانی چند زبانه و سفارشی سازی سایت متناسب با گوشی همراه است.

سایت ساز GoDaddy

 

GoDaddy



  • استفاده آزمایشی رایگان: 30 روز

  • شروع قیمت از: 10 دلار در ماه


می توان گفت خدمات ارائه شده توسط این سایت‌ساز، تا حدی مشابه قابلیت های ابزارهای دیگر است. طرح رایگان این سرویس، شامل قابلیت هایی مانند تجارت با ایمیل و رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیکی از طریق پی پل (PayPal) و مجوز SSL است.

شروع قیمت گذاری طرح های این سایت ساز، از ماهانه 10 دلار است که قابلیت های ساده و معمولی را ارائه می دهد. سپس نوبت به طرح 15 دلاری می رسد که علاوه بر قابلیت های طرح قبلی، ابزار سئو نیز دارد. به همین ترتیب طرح های ماهانه 20 دلار و 25 دلار نیز موجود هستند که به طبع ویژگی های پیشرفته تری دارند.

علی رغم اینکه این سایت ساز به فروش دامنه شهرت دارد، اما قابلیت فروش دامنه جزو طرح های بالا به شمار نمی آید و کاربر باید آن را به شکل جداگانه بخرد.

 

سایت ساز WordPress

WordPress



  • استفاده آزمایشی رایگان: نامحدود، به همراه تبلیغات

  • شروع قیمت از: 5 دلار در ماه


احتمالا آشنا ترین سایت‌ساز برای افراد کشورمان، سرویس وردپرس است. این سرویس که احتمالا اسمش را چندین بار شنیده اید، اکثرا مورد استفاده نویسنده ها و بلاگر ها قرار می گیرد.

هنگامی که افراد از وردپرس صحبت می کنند، معمولا صحبت آن ها در مورد یک نرم افزار متن باز است که از طریق وب سایت وردپرس می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

لازم به ذکر است علی رغم این که وردپرس ابزار قدرتمندی است، اما یادگیری نحوه استفاده از آن کمی زمان می برد و زحمت پیدا کردن هاست و دامنه وب سایت نیز به عهده کاربر است.

اما سایت ‌ساز وردپرس ابزار دیگری است. این ابزار کاملا شبیه به سایت‌سازهای دیگر است و قابلیت هایی دارد که بیشتر مناسب نویسنده ها هستند. با وجود این که ابزار وردپرس نسبت به دیگر ابزار های ساخت سایت تا حد زیادی محدود است، اما راه اندازی آن به راحتی انجام می شود و تقریبا تمام قابلیت های مورد نیاز یک بلاگر یا نویسنده را دارد.

قیمت گذاری وردپرس بسیار مقرون به صرفه است، به طوری که از ماهانه 5 دلار شروع می شود. با استفاده از این طرح، یک فضای 6 گیگابایتی به شما داده می شود و دیگر تبلیغات مزاحم موجود در سایت را مشاهده نخواهید کرد. این ابزار دارای طرح های مقرون به صرفه دیگر ماهانه 8 دلار و 25 دلار است که هر کدام قابلیت هایی کاربردی دارند.

 

سایت ساز Shopify

Shopify



  • استفاده آزمایشی رایگان: 14 روز

  • شروع قیمت از: 29 دلار در ماه


درست همانطور که ابزار ویکس سرویس مورد علاقه افرادی است که قصد دارند وب سایت بسازند، سرویس شاپیفای نیز میان افرادی که می خواهند یک وب سایت تجاری آنلاین بسازند، محبوبیت بسیاری دارد.

استفاده از این سایت ساز برای اکثر افراد مبتدی گزینه بسیار خوبی است، البته ممکن است برای تمامی افراد با نیاز های مختلف، مناسب نباشد.

مانند سایت‌سازهای دیگری که تمرکز اصلی شان روی ساخت فروشگاه های آنلاین است، شاپیفای نیز با داشتن ابزار و قابلیت های متناسب با انجام این کار، فضای مناسبی را برای ساخت وب سایت مورد نظر شما فراهم می کند.

قیمت گذاری این سرویس نسبت به سایت‌سایز های دیگر بالاتر است؛ به عنوان مثال، طرح پایه و اصلی این سرویس از ماهانه 29 دلار آغاز می شود و تقریبا تمام خدمات اساسی را که کاربر برای ساخت فروشگاه آنلاین نیاز دارد، ارائه می دهد.

سایت ساز BigCommerce

 

BigCommerce



  • استفاده آزمایشی رایگان: 15 ر.ز

  • شروع قیمت از: 29 دلار در ماه


این سایت ساز که بیشتر مناسب فروشگاه های آنلاین با مقیاس بزرگ تا متوسط است، دارای قابلیت فروش تعداد و انواع نامحدودی از محصولات و انجام مقدار زیادی تراکنش است.

گرچه ممکن است استفاده از این سرویس به اندازه شاپیفای راحت نباشد، اما با وقت گذاشتن و یادگیری نحوه استفاده از این ابزار می توانید در هزینه‌ ها بسیار صرف جویی کنید.

این ابزار دارای انواع و تعداد ویرایشگرهای بسیار زیادی است که حق انتخاب بسیار وسیعی به کاربران می دهد. اما مانند سرویس ویکس، این تنوع زیاد ممکن است کاربران تازه کار را کمی گیج کند.

قیمت گذاری طرح های این سرویس از 29 دلار، 79 دلار و 249 دلار در ماه بسته به قابلیت ها و ویژگی هایی که در اختیار کاربر قرار می دهند، شروع می شود.

البته نیازی نیست نگران قیمت های بالای این طرح ها باشد؛ زیرا شما می توانید با استفاده از ارزان ترین طرح موجود یعنی 29 دلار در ماه، از قابلیت های زیادی از جمله کاربر نامحدود، دامنه و حافظه نامحدود، برخوردار شوید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد