جستجو

بهترین روش فروش سهام عدالت

(15 رای)
به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 18:09:29
تاریخ ثبت: 25 مهر 1399 ساعت 11:57:22
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40211
فروش سهام عدالت به یکی از دغدغه های قشر کم درآمد جامعه با آزاد سازی آن تبدیل شده است. به طوری که خانواده هایی که در شرایط کرونایی درآمد خود را از دست دادند به جمع آن ها اضافه شدند. در حال حاضر فروش حدود 30 الی 60 درصد سهام عدالت امکان پذیر است.

راه های مختلف فروش سهام عدالت


معمولا قیمت روز سهام عدالت را با توجه به ارزش 49 شرکت مختلف سهام تعیین می کنند. بنابراین کوچک ترین تغییراتی که در افزایش سهام این شرکت ها ایجاد شود باعث نوسانات قیمت سهام عدالت خواهند شد. شما برای دریافت قیمت روز سهام عدالت می توانید به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنید و از طریق آن ها سهام خود را بفروشید.

این سایت، سایت رسمی استعلام و فروش سهام عدالت است که در اردیبهشت 99 راه اندازی شده است. هدف آن امکان مشاهده قیمت روز سهام عدالت و فروش تکی سهام شرکت ها است. بنابراین سایر سایت ها مربوط به کارگزاری ها و شرکت های مختلف هستند که جهت ارائه خدمات خود به مشتریان ایجاد شده اند. در حال حاضر تمام افرادی که با مراجعه به سایت سجام سهام خود را آزاد کرده اند می توانند آن را بفروشند. معمولا برای فروش سهام از چند روش زیر استفاده می کنند.


  • از طریق بانک های مختلف




در این روش شما برای فروش سهام خود می توانید به بانک های مختلفی مانند بانک ملی، صادرات، ملت، کشاورزی، شهر و... مراجعه کنید. سپس با پر کردن فرم فروش سهام، 30 درصد آن را بفروشید. بانک موظف است ظرف چند روز سهام شما را بفروشد و پول آن را به حساب شما واریز کند. این روش به پیشنهاد رئیس جمهور اجرا شده است که مدت اجرایی آن تنها 10 روز طول کشید و در 13 خرداد متوقف شد. در حال حاضر ادامه روند آن تنها به دست مقامات دولتی خواهد بود.


  • از طریق سایت sahamedalat.ir (شرکت سپرده گذاری مرکزی)




سایت sahamedalat.ir سامانه ای است که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی راه اندازی شده است. هدف از راه اندازی این سایت مراجعه افراد به آن و مشاهده ریز سهامشان است تا از قیمت آن ها آگاه شوند و هر کدام را که مایل باشند، بفروشند. ورود به این سامانه به دلیل ترافیک بالای آن در ساعات اداری موجب اختلالات شدیدی در ارائه خدمات به کاربران شد. به همین دلیل اجازه راه اندازی آن را به کارگزاری های منتخب دادند تا بتوانند در سایت های مختلفی خدمات فروش سهام عدالت را به کاربران ارائه دهند.


  • از طریق سایت های کارگزاری ها




برخی از کارگزاری ها با دریافت مجوز از شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس کشور سامانه های خود را برای فروش سهام راه اندازی کردند. بنابراین شما در صورت لزوم می توانید به آن ها نیز مراجعه کنید و سهام خود را بفروشید.


  • از طریق بورس




بورس یکی از روش هایی است که شما می توانید به وسیله آن سهام خود را بفروشید. به این طریق که با داشتن کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام وارد بورس شوید و سهام عدالت خود را مانند تمام سهام های دیگر در بورس بفروشید.


  • از طریق کارت بانکی




در این روش شما با مراجعه به بانک سهام خود را برای فروش می گذارید. بانک در ازای دریافت 50 یا 60 درصد سهام عدالت، به شما کارت خرید بانکی می دهد که با مراجعه به فروشگاه های مختلف می توانید از آن ها برای خرید روزانه استفاده کنید. در واقع شما سهام خود را نمی فروشید؛ بلکه در ازای آن از بانک تسهیلات دریافت می کنید که برای تسویه کردن آن ها تنها یک سال وقت دارید. این روش باعث می شود که شما ارزش سهام خود را از دست ندهید. بلکه تنها از آن به عنوان ضامن در نزد بانک ها استفاده کنید. در حال حاضر این روش به مرحله اجرایی نرسیده است.


  • از طریق بازار سیاه سهام عدالت




اکثر مردم به دلیل ناکارآمد بودن روش های بانکی و کارگزاری ها اقدام به خرید و فروش سهام عدالت خود از طریق بازارهای سیاه می کنند. در واقع بازارهای سیاه مانند تمام بازارهای دیگر هستند که در آن مردم به صورت خودجوش با هم خرید و فروش می کنند. قیمت سهام عدالت در این بازارها زیر قیمت واقعی است. برای همین کار آن ها در حال رونق و گسترش می باشد.

بهترین گزینه برای فروش سهام عدالت کدام است؟


با توجه به نظرسنجی های انجام شده بهترین روش برای فروش سهام روش بورس است. زیرا در کمترین زمان می توانید آن را بفروشید و پول خود را نقد کنید. روش کارت بانکی هم می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که قصد فروش سهام خود را ندارند. در واقع آنها قصد دارند با ضامن کردن آن ها از تسهیلات مختلف بانک ها و موسسات مالی استفاده کنند.

روش بانک ها به دلیل تاخیر در واریز وجه کاربران و همچنین اختلالاتی در ثبت و فروش سهام عدالت نارضایتی هایی را به وجود آورند. به همین دلیل بهتر است از طریق بانک ها برای فروش سهام خود اقدام نکنید.

لازم به ذکر است که پس از فروش سهام، واریز پول آن ها به حساب شما چند روز زمان خواهد برد. زیرا سهام شما با پر کردن فرم فروش آن، تازه وارد مرحله فروش می شود. بنابراین امکان دارد فروش آن در همان روز اتفاق بیافتد یا چند روز زمان ببرد. لذا بستگی به زمان فروش آن وجه دریافتی شما نیز دیرتر واریز خواهد شد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد