جستجو

بهترین فروشگاه های اینترنتی در کشور

(15 رای)
به روز رسانی: 13 مرداد 1398 ساعت 13:36:03
تاریخ ثبت: 26 تیر 1398 ساعت 02:06:17
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15067
فروشگاه های اینترنتی وب سایت هایی هستند که مجموعه ای از محصولات را بر اساس نیاز کاربر و همچنین امکانات خود مجموعه به نمایش میگذارند و این امکان را برای مشتریان فراهم میکنند تا کالاهای خود را به صورت مجازی انتخاب نموده و فرایند خرید را طی کنند.

کالاهایی که این سایت های فروشگاهی ارائه میدهند الزماً وسایل فیزیکی نیست بلکه گاهی اوقات یک فروشگاه آنلاین میتواند اطلاعات مناسب در اختیار کاربران قرار دهد به طور مثال مقالات ، کتاب های صوتی و هزاران محصول دیگر .

در حالت کلی اگر در سایتی امکان انجام پروسه خرید از انتخاب محصول تا پرداخت و دریافت آن را دارا باشد وب سایت فروشگاهی محسوب میشود.

یکی از دلایل محبوبیت فروشگاه های آنلاین از زمان ابداع اولین نسخه ها تا به امروز ، تسهیل فرآیند خرید میباشد زیرا با رشد جمعیت و افزایش روز افزون  تعداد خودرو ها در شهر های بزرگ رفت و آمد در ساعات اداری و مراجعه به مراکز خرید به دلیل بالا بودن حجم ترافیک کار آسانی نمیباشد و میتوان گفت که اتلاف وقت در مسیر ، موجود نبودن کالای مورد نظر و بسیاری از این قبیل دلایل لذت خرید را از ما سلب میکند.

ممکن است برای بسیاری از افراد این اتفاق رخ داده باشد که محصولی را نیاز داشته اما کالای موردنظر در هیچ از یک فروشگاه های کشورمان چه فروشگاه های سنتی و محلی و چه آنلاین موجود نباشد و سفر به خارج از کشور برای تهیه محصول به هیج وجه کار آسانی نیست هرچند اگر مسئله زمانی آن چشم پوشی کنیم از نظر مالی هم اینکار هزینه ای چندین برابر محصول را در پی خواهد داشت.

یکی از راه حل های قدیمی که برای حل این مشکل استفاده میشود درخواست از اقوام یا آشنایانی است که برای رسیدگی به امور شخصی یا کاری خود به خارج از کشور سفر میکنند و این امکان را فراهم میسازند تا آنها خرید محصول مورد نظر را به آنان واگذار کنیم.

اما امروزه با وجود تعداد بسیار زیاد فروشگاه های اینترنتی این پروسه طولانی تنها با چند کلیک ساده و در عرض چند دقیقه  انجام میشود و میتوانید کالای موردنظر را درب منزل تحویل بگیرند.

حال آنکه با صرف اندک زمانی در اینترنت و فروشگاه های آنلاین میتوانیم به نتایج دلخواه خود برسیم. از مزایای مهم این روش خرید   عبارت است از :

  •  اطلاع از موجود بودن کالای مورد نظر

  • مطالعه کامل مشخصات

  • ضمانت کالا

  • مقایسه قیمت ها

  • و مهم تر از همه امکان ثبت نظر و استفاده از نظرات دیگر کاربران میباشد.


در بسیاری از مواقع نیز شاهد پایین بودن قیمت برخی محصولات نسبت به فروشگاه های دیگر هستیم که این افت قیمت به دلیل نبود تعداد زیادی واسط میباشد.

که این واسط ها از لحظه ی خروج کالا از کارخانه یا تولیدی تا زمانی که محصول توسط مشتری دریافت میشود، وجود دارند.

که با حذف این واسط ها قیمت نهایی محصولات کاهش میبابد.

تاریخچه


فروشگاه های اینترتی کار خود را از دهه 90 میلادی آغاز کرده اند و امروز بدون شک سهم بزرگی از اینترنت و زندگی ما دارند.

اولین کمپانی که فروش اینترنی خود را آغاز کرد شرکت پیتزا هات بود.

در سال 1994 شرکت نت اسکیپ (net scape) برای اولین بار ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL)  را ایجاد کرد و خرید اینترنتی توسط این پروتکل انجام شد.

شرکت های بزرگی مانند آمازون و ای بی که امروزه جزء بزرگترین و قدرتمرین ها در عرصه فروشگاه های اینترنتی میباشند کار خود را به ترتیب درسال های 1995 و 1996 میلادی آغاز کرده اند.

شرکت آمازون در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ توسط جف بزوس راه‌اندازی شد. در حال حاضر، ارزش کل این شرکت امریکایی 797 میلیارد دلار برآورد می‌شود .این وبسایت تاکنون بیش از 130 میلیون مشتری در آمریکا جذب کرده است.

شرکت ای بی (ebay)

بنیانگذار ایرانی تبار این سایت، پیرمراد امیدیار، با به حراج گذاشتن یک نشانگر لیزری شکسته بر روی اینترنت، علاوه بر فروش آن در اوج ناباوری، نخستین گام را در جهت موفقیتی بزرگ برداشت.

اما در سال ۱۹۹۵، پیرمراد امیدیار، موسس ایرانی-آمریکایی این سایت، راهی برای قراردادن مزایده‌ها در بستر اینترنت یافت که این امکان را می‌داد تا قیمت‌ها در زمان کوتاهی نسبت به عرضه و تقاضا تنظیم شوند؛ همچنین راهی جدید برای فروش و استفاده‌ی مجدد از کالاهای کارکرده میسر شد.

همچنین در سال ٢٠١٧ میلادى درآمد سالیانه ٩.٧ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده بود.

نکته ی حائز اهمیت که حتما باید به آن توجه شود وجود افراد سودجویی است که از محبوبیت بالای فروشگاه های اینترتی میان مردم استفاده کرده و با ساخت و توسعه سایت های دروغین و نامعتبر سعی در فریب مردم دارند.

در کشور خودمان نیز تعداد زیادی هر روزه قربانی این نوع کلاهبرداری های آنلاین میشوند.

لذا توصیه میشود از سایت های خرید خود را انجام دهید که حتما دارای نماد الکترونیک باشند.

در ذیل به معرفی چند نمونه از وبسایت های فروشگاهی معتبر و محبوب کشورمان پرداخته ایم:

نکته ی حائز اهمیت که حتما باید به آن توجه شود وجود افراد سودجویی است که از محبوبیت بالای فروشگاه های اینترتی میان مردم استفاده کرده و با ساخت و توسعه سایت های دروغین و نامعتبر سعی در فریب مردم دارند.

در کشور خودمان نیز تعداد زیادی هر روزه قربانی این نوع کلاهبرداری های آنلاین میشوند.

لذا توصیه میشود از سایت های خرید خود را انجام دهید که حتما دارای نماد الکترونیک باشند.

در ذیل به معرفی چند نمونه از وبسایت های فروشگاهی معتبر و محبوب کشورمان پرداخته ایم:

 

1-دیجی کالا


digikala

 

دیجی کالا اولین فروشگاه ها اینترنتی ایران میباشد که در سال ۱۳۸۵ و با رویکرد نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و موبایل پا به عرضه گذاشت و بعدها لپ تاپ را نیز به آن اضافه نمود. سپس در کنار نقد و بررسی به عرضه محدود محصولات دیجیتال پرداخت.دی جی کالا بیشتر مخاطبین خود را از ارائه نقد و بررسی محصولات دیجتال بدست آورده است

دیجی کالا با بیش از 10 سال قدمت قدیمی ترین فروشگاه اینترنتی ایران است که بر خلاف دیگر فروشگاه های اینترنتی ایرانی از همان ابتدا با هدف مشخصی توسط برادران محمدی راه اندازی شد.

مدل کسب و کار فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بر گرفته از سایت های CNET و آمازون است. یعنی هم نقد و بررسی کالا و محصولات و هم فروش اینترنتی آن ها

دیجی کالا محبوب ترین فروشگاه اینترنتی ایران میباشد که بعد از آپارات پربازدید ترین سایت ایران است.

 

مزایا:


طراحی رابط کاربری ساده و قابل تعامل برای تمام قشر ها

سرعت سریع در جستجو

فیلتر های قوی برای محدود سازی محدوده جستجو

ارايه تخفیف و پیشنهاد های روزانه

گارانتی مرجوعی وجه تا ۷روز توسط خود سایت

داشتن اپلیکیشن موبایل

 

معایب


بالا بودن قیمت برخی کالا

افزایش کالاهای نا موجود

ارائه کالاهای جعلی با قیمت پایین تر بدون مطلع کردن مشتری

 

2-فروشگاه دیجی استایل


digistyle

فروشگاه دیجی استایل اولین فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک در ایران است که به صورت کاملا حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است. دیجی استایل زیر مجموعه دیجی کالا است. از آنجایی که دیجی کالا توانسته بهترین فروشگاه اینترنتی ایران شود از این فرصت برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دیگر در زمینه فروشگاه اینترنتی لباس و اکسسوری استفاده کرده است. به همین دلیل دیجی استایل از طریق قدرتی که دیجی کالا دارد توانسته به خوبی و خیلی سریع دیده شود.

اما این تنها دلیل موفقیت و دیده شدن دیجی استایل نیست! بلکه مهمترین ویژگی فروشگاه اینترنتی دیجی استایل ارائه محصولات اورجینال با ضمانت بهترین کیفیت برای اولین بار در ایران است

مزایا



  • رابط کاربری ساده و به دور از شلوغی

  • ثبت نام سریع با اکانت گوگل هنگام ثبت سفارش

  • سرعت بالا در پیدا کردن محصول مورد نظر

  • جست و جو بر اساس برندها

  • ارائه مشخصات دقیق کالا

  • ارائه محصولات مرتبط به انتخاب مشتری

  • ارائه محصولات اورجینال با بهترین کیفیت

  • نماینده رسمی بسیاری برندهای مطرح دنیا

  • درج تصاویر محصول از زوایای مختلف


معایب



  • عدم ارائه تخفیف های ویژه مانند دیجی کالا

  • گران بودن بیش از حد بسیاری از محصولات ارائه شده


 

3-فروشگاه اینترنتی مدیسه


modise

فروشگاه اینترنتی مدیسه هم یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی های ایران است . همانطور که مشخص است فروشگاه اینترنتی مدیسه هم یک فروشگاه اینترنتی لباس است و به صورت تخصصی روی فروش اینترنتی پوشاک زنانه و مردانه کار می کند. فروشگاه اینترنتی مدیسه با تمرکز ویژه روی فروش لباس مردانه، زنانه و همینطور بچه گانه توانسته یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی های پوشاک در ایران باشد.

فروشگاه اینترنتی مدیسه با ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب از برندهای مطرح دنیا توانسته نیاز قشر جوان را به خوبی برطرف کند. همینطور گارانتی تست و پرو لباس توسط مشتری از مزیت هایی است که هر فروشگاه اینترنتی در ایران ندارد!

همچنین به تازگی محصولاتی از قبیل تنقلات مثل انواع قهوه و نوشیدنی و لوازم جانبی الکترونیک مثل هدفون و لوازم خانه و آشپزخانه هم ارائه می دهد که به دلیل رقابت با سایت های موجود دست به این کار زده و از هدف اصلی خود فاصله گرفته که شاید کار درستی نباشد.

4-فروشگاه اینترنتی زنبیل


zanbil

زنبیل هم جزء یکی از بهترین و موفق ترین فروشگاه اینترنتی های ایران است. این فروشگاه یکی از پربازدیدترین فروشگاه های اینترنتی ایران است. فروشگاه اینترنتی زنبیل با هدف ارائه محصولات متنوع به بهترین قیمت و تضمین بهترین کیفیت راه اندازی شده است. تنوع محصولات  ، تحویل به موقع سفارشات، خدمات قبل و بعد از فروش برای مشتریان در فروشگاه اینترنتی زنبیل  از مزیت های آن محسوب می شود.

فروشگاه اینترنتی زنبیل با ارائه کالای اصل از برندهای مطرح دنیا در دسته بندی های لوازم خانگی، دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، اکسسوری، ، لوازم ورزشی و … یکی از محبوب ترین فروشگاه اینترنتی های ایرانی است.

یکی از مزیت های منحصر به فرد فروشگاه اینترنتی زنبیل در تضمین قیمت محصولاتش است. به شکلی که اگر محصولی را از زنبیل خرید کردید و احساس کردید قیمت آن گران تر از جای دیگر بود با ارائه سند و مدرک می توانید محصول خریداری شده را برای زنبیل پس بفرستید و پول خود را پس بگیرید. این یک مزیت رقابتی قابل قبول است که زنبیل برای اولین بار در بین فروشگاه اینترنتی ها اجرا کرده است

 

اما در انتها به معرفی دو نمونه از سایت های پرمخاطب در زمینه وب سایت های تخفیف گروهی میپردازیم

5- تخفیفان و نت برگ


takhfifan-netbarg


همانطور که قبلا گفته شد هدف فروشگاه های ایترنتی تنها فروش اجناس فیزیکی نمیباشد . سایت های تخفیفان و نت برگ از این قبیل از فروشگاه های اینترنتی میباشند که خدمات کسب و کار های دیگر را ارائه میدهند. بدین صورت که اگر صاحبان کسب و کاری که قصد رونق و تبلیغ تجارت خود را دارند بهترین کار ارائه تخفیف میباشد اما حال این پرسش مطرح میشود که چگونه مخاطبان زیادی را از این تخفیف ها مطلع سازند؟. سایت های پرمخاطبی مانند تخفیفان و نت برگ این امکانات را فراهم ساخته اند تا کسب و کار ها بتوانند خدمات ارائه شده خود را به تعداد زیادی از مخاطبان این وب سایت ها معرفی کنند.

و البته این خدمات برای مشتریان نیز بسیار سودمند بوده زیرا میتوانند از خدمات مختلف از قبیل تفریحی ، سلامت ، پزشکی ، سفری و .... با هزینه ای پایین تر قیمت واقعی استفاده کنند.

سایت های تحفیفان و نت برگ فعالیت خود را در سال 1390 آغاز کرده و تا امروز مخاطبان بسیاری جذب کرده . طراحی کاربردی این سایت ها ، دسته بندی محصولات مختلف ، پشتیبانی ،ارائه خدمات در سراسر کشور ،و غیره از مزیت های این سایت ها میباشد.

روش کار این سایت ها به این صورت بوده که مشتریان میتوانند خدمات ارائه شده را در تعداد دلخواه به صورت آنلاین خریداری کرده و یک قبض الکترونیکی شامل کد خرید و یک کد QR میباشد را به عنوان رسید خرید تحویل گیرند. و تنها کاری که برای استفاده از آن نیاز است انجام دهند ارائه کد دریافت شده به صاحب کسب وکار و استفاده از خدمات میباشد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد