جستجو

تعرفه تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟

(15 رای)
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 16:00:01
تاریخ ثبت: 04 آبان 1398 ساعت 03:26:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/20137
1

منظور از تبلیغات اینترنتی چیست؟

با یک نگاه به شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و ... و یا سایت ها و اپلیکیشن ها، با تعداد زیادی از تبلیغات مواجه می شوید. تبلیغات در این رسانه ها با وجود اینترنت امکان پذیر است. برای همین به این تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا آنلاین می گویند.

این روزها، تبلیغات در اینترنت به یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای بازاریابی کسب و کار تبدیل شده است. تقریبا تمام بازاریابان برای کسب و کار خود از استراتژی بازاریابی آنلاین استفاده می کنند.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات آنلاین به روش های مختلف انجام می شود. مانند:

  • تبلیغات بنری

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  • تبلیغات ویدیویی

  • تبلیغات ایمیلی

  • و ...


تاریخچه تبلیغات اینترنتی

در سال 1994 برای اولین بار تبلیغات در اینترنت، به صورت بنری انجام شد. این تبلیغات در سایت Wired.com قرار گرفت و در مدت کوتاهی توانست توجه تعداد زیادی از بازاریابان را به خود جلب کند. این تبلیغات در سال 1995 به طور دقیق تر و هدفمندتری به کار خود ادامه داد. به طوری که با محتوای سایت و علایق کاربران در یک راستا بود. در سال 1996 ابزارهایی برای سنجش کیفیت کمپین هایی که در راستای تبلیغات اینترنتی فعالیت می کردند، معرفی شد که بازاریابان با استفاده از این ابزار می توانستند تبلیغات خود را در سایت های مختلف ارزیابی کنند.

بازتاب تبلیغات آنلاین در جهان

این تبلیغات که از سال 1994 برای اولین بار در اینترنت انجام شد، تا کنون پیشرفت وسیعی داشته است. به طوری که امروزه به یک روش بسیار کارآمد برای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.

تبلیغات سنتی

قبل از اینکه تبلیغات اینترنتی وارد دنیای کسب و کار شود، بازاریابی از طریق تبلیغات سنتی انجام می شد. مانند تبلیغات در تلویزیون، روزنامه، بیلبوردها و ... .

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی چه مزیتی دارند؟

با وجودی که امروزه همچنان روش های بازاریابی سنتی کاربرد دارد و برندهای مختلف از این روش استفاده می کنند، اما بازاریابی آنلاین با استقبالی زیاد، در حال گسترش است.

02-1024x512

تبلیغات اینترنتی به دلایل زیر بر تبلیغات سنتی اولویت دارند.

  • به مخاطبین خود دسترسی بیشتری دارند


با توجه به اینکه امروزه تقریبا تمام افراد دارای یک گوشی هوشمند یا تبلت هستند و در هر مکانی که باشند به اینترنت دسترسی دارند، به همین دلیل از طریق بازاریابی آنلاین می توانید تعداد زیادی مخاطب داشته باشید. زیرا این تبلیغات در مقیاس وسیعتری نسبت به تبلیغات سنتی نمایش داده می شوند. اما در روش سنتی، مانند تبلیغ در روزنامه، فقط افرادی که روزنامه می خوانند، می توانند تبلیغ شما را ببینند.

  • حضور بیشتر کاربران در فضای مجازی


از آنجا که تعداد زیادی از افراد، اکثر اوقات خود را در فضای مجازی می گذرانند، پس قطعا توجه آنها به تبلیغاتی که در اینترنت انجام می شود، بیشتر است.

باتوجه به تحقیقات انجام شده توسط گوگل، تبلیغات در یوتیوب بیشتر از تبلیغات در تلویزیون، بازدید کننده داشته است.

4

  • ارتباط با مخاطبان


در تبلیغات آنلاین می توانید به طور مستقیم با مخاطب خود در تماس باشید و از طریق کامنت ها آنها را به دیدن یک صفحه و یا مطالعه درباره ویژگی های محصولات خود، تشویق کنید. اما در روش سنتی چنین امکانی وجود ندارد.

از دیگر مزایای تبلیغات آنلاین، نسبت به تبلیغات سنتی

  • هدفمند شدن تبلیغات

  • توانایی ارزیابی عملکرد کمپین های تبلیغاتی

  • کم هزینه بودن

  • معرفی و تعریف انواع تبلیغات اینترنتی و تعرفه آنها


تبلیغات در اینترنت نیازمند هزینه هایی است که تعرفه آن در سایت های مختلف نسبت به نوع تبلیغ و تعداد بازدید کنندگان سایت متفاوت است.

قرار دادن تبلیغ در سایت های پر بازدید

متدهای مختلف برای تبلیغات در سایت هایی که بازدید کنندگان بسیاری دارند وجود دارد. مانند تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری. حتی بعضی از سایت ها بخشی برای نمایش ویدیو دارند که می توان از تبلیغات ویدیویی یا بنری در ابتدای تبلیغات استفاده کرد.

در این سایت ها، تعرفه بر اساس نوع وب سایت و موقعیت نمایش و مدل محاسبه، متفاوت است.

تبلیغات به صورت بنری

این تبلیغات که یکی از روش های قدیمی برای تبلیغات آنلاین است، به صورت بنرهای ثابت و یا انیمیشن در اندازه های متفاوت در ستون های کناری سایت های پربازدید نمایش داده می شود. این تبلیغات از آنجا که هزینه بالایی دارد، بیشتر برای برندسازی شرکت های بزرگ مناسب است و اگر در موقعیت مناسبی از سایت پربازدید قرار بگیرد، بازخورد خوبی خواهد داشت. همچنین برای برندهای جدید که از بودجه مناسبی برخوردارند نیز مناسب و مقرون به صرفه است.

تعرفه تبلیغات بنری به صورت ماهیانه و کلیکی محاسبه می شود. اگر به صورت ماهیانه محاسبه شود، در طول ماه به طور دائم نمایش داده می شوند و اگر این نمایش در موقعیت مناسبی از سایت های معروف باشد، هزینه بالایی دارد و همان گونه که قبلا  گفته شد، بیشتر برای برندسازی شرکت های بزرگ مناسب است.

تبلیغات در گوگل

پرطرفدارترین نوع تبلیغات آنلاین در سراسر دنیا، تبلیغاتی است که در گوگل انجام می شود. تبلیغات در گوگل به شکل های متفاوتی نمایش داده می شود. مثلا:

  • در جستجوی گوگل

  • در سایت هایی با ترافیک بالا

  • در بازی های موبایل

  • در جی میل

  • در اپلیکیشن ها


ولی در ایران این تبلیغات بیشتر در جستجوی گوگل نمایش داده می شود. می توانید با سرچ کردن کلمات کلیدی، مطلب مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو بیابید.

با توجه به گسترش روز افزون تبلیغات گوگل در دنیا، این تبلیغات بهترین سیستم تبلیغات در موبایل نیز هست. از برندهای بزرگ دنیا گرفته تا کسب و کارهای خیلی کوچک، همه از تبلیغات در گوگل استفاده می کنند.

تبلیغات گوگل هدفمندترین روش تبلیغات است. با این تبلیغات برندها می توانند تبلیغات خود را بطور گسترده در هر جایی به نمایش بگذارند. حتی در کشورهای دیگر.

همچنین این تبلیغات بهترین روش برای تبلیغ اپلیکیشن های اندروید است. به طوری که کاربر می تواند با یک کلیک بر روی تبلیغ، به صفحه دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی برود و به این ترتیب میزان نصب اپلیکیشن بالا می رود.

اما متأسفانه تبلیغات گوگل در ایران قابل دسترس نیست. گوگل به دلیل تحریم های آمریکا و متصل نبودن بانک های ایران به بانک های جهان، دسترسی ایرانی ها به این سیستم را محدود کرده است. اما در ایران شرکت هایی هستند به صورت واسطه، که از طریق آنها امکان تبلیغ در گوگل فراهم شده است.

تعرفه این تبلیغات به صورت کلیکی است. همچنین قیمت کلیک، بر اساس هر کلمه و موقعیت نمایش، متفاوت است. از طرفی تبلیغات در گوگل به صورت مزایده ای است و هر کس که مبلغ بالاتری پرداخت کند، تبلیغاتش در رتبه بالاتری نمایش داده می شود.

رپورتاژ آگهی

که به آن رپورتاژ خبری هم می گویند، یک روش جدید و مؤثر در تبلیغات آنلاین است که در سرتاسر دنیا توسط برندهای بزرگ و معتبر استفاده می شود.

رپورتاژ آگهی دارای محتوای تبلیغاتی است و در قالب خبر در سایت های خبری پر بازدید، منتشر می شود.

در واقع رپورتاژ آگهی مؤثرترین تکنیک سئو برای رسیدن به رتبه اول گوگل است. در متن رپورتاژ آگهی کلمات کلیدی وجود دارد که به سایت تبلیغ دهنده، لینک می شود و از این طریق کاربران سایت تبلیغ دهنده افزایش می یابند. و پس از اینکه خبر در سایت های خبری منتشر شد، آرشیو می شود.

بنابراین رپورتاژ آگهی نسبت به بقیه روش های تبلیغات آنلاین، مؤثرتر است.

تأثیرگذاری رپورتاژ آگهی به این دلیل زیاد است که به صورت خبر منتشر می شود و به دلیل اعتمادی که  مخاطبان به سایتی که خبر را منتشر می کنند دارند، در نتیجه به برندی که توسط رپورتاژ آگهی تبلیغ می شود هم اعتماد دارند.

رپورتاژ همچنین تأثیر بسیاری بر روی رتبه گوگل دارد. به طوری که وقتی یک تبلیغ توسط رپورتاژ آگهی منتشر می شود، میبینیم که رتبه سایت آگهی دهنده به سرعت در نتایج گوگل ارتقاء پیدا می کند.

تعرفه رپورتاژ آگهی در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگر مناسب تر است و خرید رپورتاژ مقرون به صرفه است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی، تبلیغات در این شبکه ها توجه بسیاری از کسب و کارها را به خود جلب کرده است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ در سراسر دنیاست.

نشر آگهی در شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کار تأثیر بسیاری دارد. از بین شبکه های اجتماعی، تبلیغات درفیسبوک و یوتیوب طرفداران بیشتری دارد.

اما در ایران همه چیز متفاوت است و ما فقط به تلگرام و اینستاگرام دسترسی داریم. اما تلگرام دارای محیطی مخصوص تبلیغات نیست. همچنین اینستاگرام که به تازگی با کمک فیسبوک فضایی برای تبلیغ راه اندازی کرده، در ایران قابل استفاده و نمایش نیست.

در واقع وقتی در ایران صحبت از تبلیغ در شبکه های اجتماعی می شود، منظور تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام است، آن هم به روش های غیر سیستمی.

تعرفه تبلیغات در این شبکه ها، توسط صاحبان کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام مشخص می شود و الگوی خاصی ندارد. در بعضی از کانال های تلگرام، کلیکی و در بعضی بر اساس مدت زمانی که تبلیغ نمایش داده می شود، محاسبه می شود.

تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

ارسال تبلیغ از طریق ایمیل به کاربران، از بهترین روش ها و همچنین هدفمندترین روش های تبلیغات آنلاین است.

از اولین روش های تبلیغات اینترنتی و همچنین مدرن ترین روش تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ به دو دسته تقسیم می شود:

  •  مخاطبانی که مشتری ما نیستند

  • مخاطبانی که دسته کم یک بار از خدمات ما استفاده کرده اند


تعرفه تبلیغات ایمیلی، بر حسب تعداد ایمیل هایی که ارسال می شود محاسبه می شود.

تبلیغ در فروشگاه های اینترنتی

تبلیغ در این فروشگاه ها جدیرترین متد در تبلیغات اینترنتی است. در این روش با قراردادی که بین تولید کننده و وارد کننده بسته می شود، می توانند محصولات خود را برای فروش اینترنتی در آن فروشگاه قرار دهند. پس از آن از طریق تبلیغ در قسمت های پر بازدید فروشگاه، مخاطبان خود را به خرید محصولات تشویق کنند.

یک نمونه از فروشگاه های اینترنتی در ایران، دیجی کالا است.

تعرفه تبلیغات در این فروشگاه ها به صورت درصدی و یا کلیکی محاسبه می شود.

در پایان چند روش پرداخت تعرفه را به اختصار نام میبریم.

انواع روش های محاسبه تعرفه

  • پرداخت بر اساس تعداد مشتریان جذب شده

  • پرداخت بر اساس هر گونه عملیات (روی سایت ها یا اپلیکیشن ها)

  • پرداخت بر اساس تعداد نصب

  • پرداخت بر اساس جذب مخاطب جدید

  • پرداخت بر اساس هر تماس تلفنی


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد