جستجو

تفاوت سایت های مارکت پلیس و درج آگهی

(15 رای)
به روز رسانی: 12 اسفند 1398 ساعت 12:54:19
تاریخ ثبت: 24 آذر 1398 ساعت 18:45:58
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22374
oooooooooo

سایت درج آگهی

بیش از ده سال است که سایت های درج آگهی در ایران فعالیت می کنند. یکی از روش های کم هزینه و کاربردی برای تبلیغات و معرفی کالا و خدمات و خرید و فروش محصولات، که از روش های مهم برای بازاریابی به شمار می رود، استفاده از این سایت ها می باشد.

قبل از به وجود آمدن این سایت ها، ما برای خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود، به صفحه نیازمندی در روزنامه ها مراجعه می کردیم که این روند به کندی انجام می شد و اگر کالای مورد نظرمان را پیدا نمی کردیم، مجبور بودیم تا  نوبت بعدی انتشار روزنامه منتظر بمانیم. یا اینکه دیر به محل فروش روزنامه می رسیدیم و روزنامه تمام می شد.

اما اکنون با وجود سایت های درج آگهی این مشکلات برطرف شده است. و ما می توانیم به راحتی آگهی های مورد نظر خود را در این سایت ها جستجو کنیم و یا آگهی خود را در این سایت ها درج کنیم. حتی می توانیم برای تبلیغ محصولاتمان، ملزم به پرداخت هزینه نباشیم و تبلیغات خود را به صورت رایگان در سایت های درج رایگان آگهی درج کنیم.

رایگان بودن تبلیغات به روش آنلاین، موجب شده است که افرادی که قبلاً به روش سنتی تبلیغات می کردند نیز، از این روش استفاده کنند.

سایت های زیادی برای درج آگهی رایگان وجود دارد که کاربران می توانند تبلیغ کالا و خدمات خود را دراین سایت ها قرار دهند. معرفی محصولات توسط این سایت ها یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ است.

بنابراین برای کسانی که می خواهند کسب و کار اینترنتی انجام دهند بهتر است از خدمات اینگونه سایت ها استفاده کنند و محصولات و خدمات خود را در این سایت ها درج کنند. برخی از این خدمات کلاً دیجیتالی هستند، ولی کالای فیزیکی را هم می توان از این طریق معرفی و به فروش رساند.

تبلیغات در هر سایتی هم، به فروش محصولات کمک نمی کند. بنابراین باید از تأثیر سایت در فروش کالا اطمینان پیدا کرد. یکی از ویژگی های یک سایت خوب، بالا بودن رتبه آن در گوگل می باشد. برای پیدا کردن این سایت ها می توانید کلمات کلیدی مانند «آگهی رایگان»، «بهترین سایت های آگهی رایگان» و ... را در موتورهای جستجوی گوگل، جستجو کنید. در نتیجه این جستجو، سایت های زیادی نمایش داده می شود و شما می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

معرفی چند سایت معتبر برای درج تبلیغات رایگان:

  • سایت شیپور

  • سایت دیوار

  • سایت تخفیفان

  • سایت بفروش(sellfree.ir)

  • سایت نت برگ

  • و ...


در میان این سایت ها، سایت رایگان بفروش، از پر بیننده ترین سایت های معرفی محصولات می باشد.

what-is-online-marketplace-modireayandeh-002

سایت مارکت پلیس

در سایت مارکت پلیس هم مانند سایت درج آگهی، کالاها و خدمات را در معرض دید کاربران قرار می دهند. اما در این سایت نیازی نیست که کالاهایی که به فروش می رسد موجود باشد. بلکه موجوی سایر فروشندگان در اختیار کاربران قرار داده می شود و به کاربران امکان خرید می دهد.

در واقع یک فروشگاه اینترنتی که به روش مارکت پلیس فعالیت می کند، مانند دیگر فروشگاه های آنلاین، محصولات را خریداری نمی کند. بلکه به عنوان رابط بین مشتری و فروشندگان عمل می کند. به این طریق که با فروشندگان مختلف قرارداد بسته و محصولات آنها را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

تسهیلات و امکاناتی که یک سایت مارکت پلیس در اختیار کاربران قرار می دهد، باعث شده است که در سال های اخیر، در فضای تجارت آنلاین رشد خوبی داشته باشد. کاربران می توانند از طریق اینترنت، کالاهای به روزرسانی شده را که متعلق به تأمین کننده های متفاوت است را از مارکت پلیس خریداری کنند. این امر به کاربران امکان می دهد تا از میان مجموعه وسیعی، کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. در واقع در مارکت پلیس، کاربر حق انتخاب بیشتری دارد.

اما مشکلاتی هم در این مورد وجود دارد و آن عدم هماهنگی میان تأمین کننده های مختلف است. از آنجا که محصولات از طرف منابع مختلف به فروش می رسد، هماهنگ کردن با فروشنده ها برای خرید کالا کمی دشوار است.

از طرفی زمان تحویل کالا از طرف فروشنده های مختلف، متفاوت است و می تواند تأثیر بدی بر تجربه خرید مشتری داشته باشد. بنابراین پلیس مارکت باید بتواند میان فروشندگان هماهنگی ایجاد کند تا کاربران بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.

مدل های مختلف مارکت پلیس

  • عمودی


در این مدل، مارکت پلیس محصولاتی را به فروش می رساند که همه آنها به یک دسته تعلق دارند. مانند مارکت پلیس TrueFacet.

  • افقی


مارکت پلیس در این مدل انواع مختلفی از محصولات را به فروش می رساند. اما همه این محصولات دارای یک ویژگی خاص و مشترک هستند.

مانند Dote.

  • جهانی


در این نوع، هر چیزی به هر کسی فروخته می شود. یکی از نمونه های خوب در این مدل مارکت پلیس، eBay است.

در ادامه می خواهیم بدانیم که:

  • یک مارکت پلیس چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

  • چه ویژگی هایی باعث می شود تا ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم؟

  • چگونه می توانیم کسب و کاری به روش مارکت پلیس داشته باشیم؟


امنیت:

اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه مارکت پلیس، تأمین امنیت سایت است. زیرا اطلاعات فروشندگان و مشتریان در مارکت پلیس ثبت می شود. همچنین اطلاعات مالی در مارکت پلیس وجود دارد که با استفاده از تکنیک هایی باید از این اطلاعات محافظت کرد. کد نویسی یکی از راه های حفاظت اطلاعات است و باید طوری طراحی شود که کمترین مشکل در آن وجود داشته باشد و فقط برای اشخاص خاص امکان دسترسی به این اطلاعات ممکن باشد.

ثبت نام:

سیستم مارکت پلیس باید طوری باشد که فروشندگان به راحتی بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند و همچنین مدیریت سایت تمام اطلاعاتی که برای همکاری با فروشنده ها نیاز دارد را از آنها کسب کند.

مثلا اگر مدارک هویتی نیاز به آپلود توسط فروشندگان دارد و یا هر چیز دیگری، سایت مارکت پلیس باید توانایی این را داشته باشد تا بتواند در صورت عدم حضور فروشنده،این مراحل را به تنهایی انجام دهد.

هر فروشنده یک پنل اختصاصی:

فروشندگان باید دارای یک پروفایل کاربری باشند تا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و در صورت نیاز برای خریداران نمایش داده شود.

همچنین هر فروشنده باید یک صفحه برای فروش محصولات خود داشته باشد تا تمام محصولاتی که وارد مارکت پلیس می کند را در معرض دید کاربران قرار دهد.

مدیریت محتوا:

باید امکان مدیریت محتوا از سوی سایت مارکت پلیس در اختیار فروشندگان قرار داده شود تا بتوانند محصولات خود را در سایت قرار دهند و یا ویرایش کنند و محتوای مناسب را برای محصولات خود منتشر کنند. اگر مارکت پلیس این امکان را برای فروشندگان فراهم کند، به تدریج به یک مرجع بزرگ از اطلاعات تبدیل می شود و بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

امور مالی:

از آنجا که در مارکت پلیس، درآمد مدیر بر اساس کارمزد محاسبه می شود، باید اطلاعات مالی برای فروشنده ثبت شود. همچنین گزارش های پرداخت مشتریان به فروشنده ارائه شود و همینطور این امکان برای فروشنده وجود داشته باشد تا بتواند از خریدار درخواست واریز نماید. بخش مالی برای فروشندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو باید به خوبی برنامه ریزی شود.

درآمد فروشنده:

مارکت پلیس باید این توانایی را داشته باشد تا کارمزد مناسبی را برای فروشندگان در نظر بگیرد. از آنجا که در دنیای واقعی کسب و کارها مختلف و دارای شرایط گوناگون می باشند و شرایط محیطی هم مرتب دستخوش تغییر بوده،کسب و کارها را دچار تغییر می کند. بنابراین با توجه به کسب و کار و ... باید کارمزد مناسب برای فروشنده تعیین شود تا او هم از شراکت با مارکت پلیس سود ببرد.

مزایای مارکت پلیس:

  • یکی از مهم ترین مزایای مارکت پلیس این است که در ابتدا، نیازی به داشتن انبار ندارید. همینطور نیازی به صرف هزینه برای خرید کالا و سرمایه گذاری هم ندارید. بلکه به عنوان واسطه، محصولات دیگران را برای فروش در سایت قرار می دهید. از طرفی چون مالک محصولات نیستید اگر محصولی به فروش نرسد، ضرر آن متوجه شما نخواهد بود.

  • در این گونه سایت ها تعدا مشتریان و بازدید ها بسیار بالاست و وقتی ما محصولات را در این سایت ها قرار می دهیم، درصد فروش محصولات بالا می رود.

  • نیازی نیست در این سایت ها فقط به قصد فروش محصولات، حضور داشت. بلکه می توان مارکت پلیس را به عنوان یک رسانه در نظر گرفت و در آن به تبلیغ محصولات پرداخت و رپورتاژ آگهی درج کرد و به تولید محتوا و معرفی محصول پرداخت که امکان خرید را نیز به همراه دارد.

  • و ... .


تجارت به روش مارکت پلیس، معایبی نیز دارد.

  • اگر ما فقط به این روش فعالیت کنیم و خودمان دارای فروشگاهی مستقل نباشیم، نمی توانیم برای خود شهرتی کسب کنیم و برند خودمان را داشته باشیم. همچنین هیچ اطلاعاتی از مشتریان نخواهیم داشت که این موضوع خود از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا فروشگاه مارکت پلیس، هیچ یک از اطلاعات تماس، ایمیل و یا آدرس خریدار را در اختیار فروشنده قرار نمی هد.

  • از آنجا که فروش محصول بر عهده سایت مارکت پلیس است و به راحتی می توانیم محصولات خود را به فروش برسانیم، ممکن است کسب و کار اصلی خودمان را نادیده بگیریم.در نتیجه ممکن است کسب و کار اصلیمان ضعیف شود و در رقابت با سایر فروشندگان از صحنه تجارت حذف شویم.

  • وقتی در این گونه فروشگاه ها فعالیت می کنیم، ناخواسته وارد رقابت بر سر قیمت محصولات می شویم. در این صورت یا باید قیمت کالای ما کم باشد و یا اینکه خیلی خاص باشد. زیرا فروشگاه های مارکت پلیس بر اساس تخفیف و جشواره های فروش، فعالیت می کند. بنابراین اگر بخواهیم فعالیت خود را در این گونه فروشگاه ها ادامه دهیم، باید به طوردائم محصولات خود را با تخفیف ارائه کنیم که در این صورت سود بسیار کمی برای خودمان باقی می ماند و یا شاید اصلا سودی هم نداشته باشیم.


تعدادی از فروشگاه هایی که به روش مارکت پلیس فعالیت می کنند:

  • سایت تخفیفان

  • سایت نت برگ

  • سایت کافه بازار

  • سایت اسنپ فود

  • سایت تاکسی یاب اسنپ و تپسی

  • سایت فیدبیو

  • و ...


حرف اخر:

سایت های درج آگهی و همچنین مارکت پلیس، ابزاری هستند برای معرفی محصولات ما و رابط فروش کالای ما هستند. در واقع به عنوان یک اهرم فروش، به شمار می آیند. پس بهتر است همیشه برای خود یک مکان داشته باشیم و به امور مهم تر رسیدگی کنیم.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد