جستجو

ثروتمندترین افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات

(9 رای)
به روز رسانی: 03 بهمن 1398 ساعت 03:12:15
تاریخ ثبت: 16 دی 1398 ساعت 07:40:53
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/23653
آیا تا به حال پیش آمده است درباره ثروتمندترین افراد فعال در حوزه فناری اطلاعات (IT) بحث کنید؟ این موضوعی است که معمولا به بحث و مشاجره‌ی بیشتری در زمینه‌ی انتخاب ثروتمندترین افراد در این زمینه و یک سری از پرسش‌های حل نشده که هیچ کس نمی‌تواند جوابی قطعی به آن‌ها بدهد می‌انجامد.

اما با توجه به جذابیت این موضوع و اهمیت آی تی در دنیای امروز، ما قصد داریم شما را با ثروتمندترین افراد فعال درحوزه فناوری و اطلاعات آشنا کنیم. بنابراین از شما می خواهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با این اعجوبه‌های IT بیشتر آشنا شوید.

1.جِف بیزوس

جِف بیزوس - مدیرعامل شرکت آمازون - سن: 55 سال - محل زندگی: امریکا - مجموع دارایی‌ها:  112 میلیارد دلار
او که صاحب بزرگترین فروشگاه آنلاین و کتابخانه آنلاین در جهان است، در اکتبر 2014  روزنامه «واشنگتن پست» را 250 میلیون دلار خرید. بیزوس که فارغ‌ التحصیل رشته مهندسی برق و علوم رایانه از دانشگاه پرینستون است، برای مدتی مدیریت مرکز وال‌استریت را برعهده گرفت و پس از آن متوجه شد که اینترنت پرسرعت‌ترین و روبه‌رشدترین فناوری در جهان محسوب می‌شود. او در سال 1995 میلادی از این شغل استعفا داد تا کتابخانه آنلاین Amazon را تأسیس کند.

جِف بیزوس

همانطور که پیش از این اشاره شد، جف بزوس با سرمایه 112 میلیارد دلاری در صدر جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. و او هرساله با برگزاری جمعه سیاه (Black Friday) به این ثروت کلان رسید که بالاخره توانست در سال 2017  بیل گیتس را که چندین سال به عنوان مرد اول در ثروت جهان شناخته می‌شد، به رتبه دوم بکشد. حالا، وی به عنوان مرد اول ثروت جهان در جایگاهی قرار گرفته که تنها شخصی است که بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه و میزان سرمایه او  12 رقم دارد. او به عنوان مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون، صاحب 16 درصد از درآمد تجارت الکترونیک آمازون است.

تاثیرگذارترین جمله جِف بیزوس: "اگر سرسخت و سمج نباشید کارها را خیلی زود و در مرحله‌ی آزمایش و تجربه‌اندوزی رها خواهید کرد و اگر فرد انعطاف‌پذیری نباشید در مواجهه با مشکلات، سر خود را به دیوار خواهید کوبید و نخواهید دید که چه راه حل‌های متفاوتی برای حل مشکلتان وجود دارد.

2. بیل گیتس

بیل گیتس -مدیرعامل و مؤسس شرکت مایکروسافت - سن: 63 سال - محل زندگی: امریکا - مجموع دارایی‌ها:90 میلیارد دلار

گیتس

بیل گیتس از معروفترین افراد در زمینه فناوری اطلاعات است. او به عنوان مدیرعامل و مؤسس شرکت مایکروسافت دارای 90 میلیارد دلار سرمایه است. گیتس همچنان بخشی از سهام شرکت مایکروسافت را در اختیار دارد. اگر چه از طریق بنیاد خیریه خود کمک‌های فراوانی به مردم آفریقا می‌کند، اما در چندسال گذشته 14 میلیارد دلار بر سرمایه‌های خود افزوده است تا با این اتفاق بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در زمینه اطلاعات و فناوری برگزیده شود. او اکنون بیش از از اینکه به فکر جمع آوری ثروت باشد ترجیح می‌دهد کارهای خیر و انسان دوستانه انجام دهد. گیتس بخش اعظمی از سهام خود در شرکت مایکروسافت را فروخته و در حال حاضر صاحب تنها یک درصد آن است و پول خود را در بورس‌های مختلف و دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده است.

تاثیرگذارترین جمله بیل گیتس: اگر در كارتان موفق نیستید، پدر و مادر خود را سرزنش نكنید، از نالیدن دست بكشید و از خطاهای خود درس بگیرید.

3.  مارک زاکربرگ

مارک زاکبرگ- مدیرعامل شرکت فیس‌بوک- سن: 34 سال - محل زندگی: امریکا- مجموعه دارایی: 71 میلیارد دلار

مارک زاکربرگ

مارک زاکبرگ به عنوان یکی از جوان‌ترین افراد ثروتمند جهان در حوزه فناوری اطلاعات است.  زاکبرگ مدیرعامل و موسسه فیس بوک و صاحب 17 درصد از سهام آن است که پیشرفت اصلی کار او از سال 2012 به بعد رخ داد و ارزش سهام آن از فوریه 2014 بیش از 130 درصد رشد کرد. این اتفاق باعث شد تا مجموع دارایی‌های زاکربرگ دو برابر رشد کند. البته این میلیاردر جوان در این چند سال حدود 71 میلیون دلار ثروت جمع آوری کرده که امسال هم همانند سالهای قبل نام پردرآمدترین فرد جهان را به خود اختصاص داده است.

تاثیرگذارترین جمله مارک زاکبرگ: بزرگ ترین ریسک، در واقع ریسک نکردن است، در دنیایی که به طور مستمر و بسیار سریع در حال تغییر و تحول است، تنها استراتژی که شکست حتمی را رقم خواهد زد، ریسک نکردن است.

 4.لری پیج (Larry Page)


لری پیج - مدیرعامل شرکت گوگل - سن: 44 سال - محل زندگی: امریکا - مجموع دارایی‌ها: بیش از 49 میلیارد دلار

لری پیج

لری پیج (Larry Page) موسس گوگل یکی از مشهورترین افرد جهان می باشد. لری توانسته از علم ثروت کسب کند و خود را بسیار محبوب و جهانی نشان دهد. این مدیر جوان و خلاق و البته ثروتمند  از جمله افرادی است که به جرات می توان گفت که بیشترین تاثیر را در ایجاد تغییر در دنیای فناوری داشته است. با دارایی بالغ بر 49 میلیارد دلار خود را در دسته افراد ثروتمند جهان قرار دهد . او در حال حاضر مدیر اجرایی شرکت الفابت می باشد و توانسته است با سرگی برین 16 درصد از سهام گوگل را خریداری کند.

تاثیرگذارترین جمله لری پیج :اگر بخواهم در یک جمله بگویم که شما چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، باید بگویم: همیشه سخت روی چیزی که برایتان جذاب است، کار کنید!

5. تیم کوک (Tim Cook)

تیم کوک - مدیرعامل شرکت اپل - سن:59 سال - محل زندگی: آمریکا - مجموعه دارایی: 800 میلیون دلار

تیم کوک

کوک امروز مدیر عامل شرکت اپل است. نامی که هزاران بار همه ما شنیده ایم. در اصل کوک کار خود را در شرکت اپل، به‌عنوان مدیر ارشد فروش و عملیات جهانی و رئیس بخش خدمات مشتریان شروع کرد. اما بعد از استعفای استیوجابز بعنوان مدیر عامل ارشد به فعالیت خودش در این شرکت ادامه داد. این مرد فقید و بزرگ بعد از جابز تأثیرات شگرفی در پیشبرد اهداف اپل داشته است. امروز او با دارایی 800 میلیون دلاری تبدیل به یکی از ثروتمندترین افراد فعال در حوزه فناوری و اطلاعات تبدیل شده است.

تاثیرگذارترین جمله کوک: اگر باور داشته باشید که هیچ محدودیتی ندارید، می‌توانید کارهای بزرگی انجام دهید، می‌توانید دنیا را تغییر دهید.

6. جک ما

جک ما - موسس و مدیرعامل گروه علی بابا - سن:  55 سال  - مجموعه دارای:  35.2 میلیارد

جک ما

جک ما، کارآفرین چینی موسس گروه علی بابا است که با مالکیت تعدادی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک جهان، در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین محسوب می‌شود.جک ما یکی از نمادهای کارآفرینی و موفقیت در جهان است. او را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین تاجران قرن حاضر نامید. او در لیست پنجاه نفره‌ی برترین رهبران سال ۲۰۱۷ وب‌سایت فورچن، مقاوم دوم را به خود اختصاص داد. جک ما، در کنار فعالیت‌های مدیریتی و کارآفرینانه، منبع الهام‌بخش افراد زیادی بوده است و با برگزاری سخنرانی‌ها و انتشار آموزش‌های متعدد، سعی در تربیت مدیران و کارآفرینانی شبیه به خود دارد. ثروت جک ما در انتهای سال 2018 در حدود 35.2 میلیارد دلار برآورد شده است. او با این رقم درآمد جز ثروتمندترین افراد جهان است.

تاثیرگذارترین جمله جک ما: امروز بی رحم است، فردا بی رحم تر اما پس فردا زیباست. هرگز تسلیم نشو. 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

فعال سازی نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاه های اینترنتی

امروزه با گسترش روزافزون سایتهای اینترنتی، دنیای تجارت و کسب و کار نیز به سمت وب سایتها تمایل بیشتری پیدا کرده...

زندگی نامه جف بیزوس ، ثروتمندترین مرد جهان

جف (جفری) بیزوس یک کارآفرین و بنیان‌گذار و مدیرعامل کنونی شرکت آمازون و همچنین مالک تعدادی شرکت دیگر از جمله واشنگتن...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد