جستجو

دلایل تعطیل شدن فروشگاه اینترنتی بامیلو

(15 رای)
به روز رسانی: 13 آذر 1398 ساعت 15:50:24
تاریخ ثبت: 16 شهریور 1398 ساعت 00:26:45
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17589
بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی فضای وب فارسی فعالیت خود را در سال1393 به طور رسمی آغاز کرد و در واقع می‌توان بامیلو را یکی از اصلی‌ترین رقبای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دانست، بامیلو یکی از زیر مجموعه های گروه اینترنتی ایران بود که البته بیشترین سرمایه گذاری خود را روی مجموعه اسنپ گذاشته است.

بامیلو را می توان دومین فروشگاه بزرگ اینترنتی دانست که البته امروزه جای خود را به اسنپ مارکت داده است،فروشگاهی که تمام تمرکز خود را بر روی کالاهای سریع مصرف گذاشته است.

با توجه به تعطیل شدن فروشگاه بامیلو و از رده خارج شدن سایت این شرکت در مقاله زیر سعی بر این داریم تا دلایل ورشکسته شدن بامیلو را بررسی کنیم.

bamilo-4

بامیلو چگونه کار می‌کرد؟ 

 در واقع بامیلو یک مارکت پلیس بود که افراد گوناگون به عنوان فروشنده در این وب‌سایت ثبت نام کرده و به فروش محصولات خود می پرداختند و پس از فروش محصول کمیسیون مشخص شده  را به شرکت بامیلو پرداخت کرده و در مقابل،  بامیلو اقدام به جمع‌آوری محصولات فروش رفته و ارسال آنها طی ۲ الی ۴ روز برای خریداران می نمود و از طریق هزینه حمل و نقل هم درآمدی برای خود ایجاد کرده بود.

ورشکسته شدن بامیلو


اوایل اسفند ۱۳۹۷ بود که فروشگاه اینترنتی بامیلو به طور رسمی اعلام کرد قصد تعدیل نیرو داشته و  همچنین قصد دارد فعالیت این فروشگاه اینترنتی را کاهش دهد و به طور همزمان برای تامین کنندگان بامیلو پیامی با این مضمون ارسال شد که با توجه به برخی تغییرات پیش آمده در بامیلو پنل کاربری شما به زودی غیر فعال خواهد شد، تمامی سفارشات موجود در پنل توسط بامیلو لغو خواهد شد و جریمه ای در پی نخواهد داشت تمامی پرداخت ها طبق روال گذشته انجام خواهد شد از صبوری شما پیشاپیش متشکرم.

در همان هنگام،بامیلو اقدام به  تعدیل نیرو گسترده زد و  بسیاری از کارمندان اخراج شده بامیلو اعلام کردند که تمامی نیروهای بامیلو به غیر از کارمندان بخش حسابداری اخراج شده. با توجه به اینکه این اقدام نزدیک به تحویل سال جدید صورت گرفته بود باعث ایجاد نارضایتی بسیار زیادی بین تامین کنندگان کالا و کارمندان اخراج شده این شرکت شد.

می توان عوامل منجر به شکست بامیلو را در موارد ذیل جستجو کرد


زیرساختی ضعیف با سرمایه‌گذاری‌های گسترده: از اولین روزهای شروع به فعالیت فروشگاه بامیلو در سال ۱۳۹۳ این فروشگاه اقدام به تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال با سرمایه بسیار زیاد کرد که در واقع این تبلیغات گسترده بامیلو با استفاده از تکنیک های حرفه ای بازاریابی دیجیتال کاربران بسیار زیادی را روانه سایت این فروشگاه می کرد اما متاسفانه زیرساخت لازم برای پذیرش این تعداد کاربر از سمت بامیلو آماده نشده بود و نمونه های بسیار زیادی از مشکلاتی که برای خریداران رخ می‌داد نشان دهنده این مسئله است.

می توان به عنوان دومین موردی که منجر به ورشکسته شدن وب سایت فروشگاهی بامیلو شد ضعف در معرفی به عنوان مارکت پلیس را عنوان کرد.

 در واقع وقتی به عنوان کاربر برای اولین بار به وب سایت بامیلو مراجعه می‌کردیم فروشگاه اینترنتی پیش روی ما قرار داشت  همچون دیجی کالا اما پس از اقدام به خرید متوجه نام های مختلف شرکت ها و توزیع کنندگان دیگر به عنوان فروشنده و عرضه کننده کالا مواجه می‌شدیم. برای بسیاری از خریداران و کاربران سایت بامیلو مفهوم مارکت پلیس یا بازارچه اینترنتی یک مفهوم غریب و نا آشنا بود البته لازم به ذکر است که امروزه هم بسیاری از کاربران اینترنت با این مفهوم آشنایی دقیقی ندارد.

می توان گفت بامیلو با ایده های جدید و جذاب وارد بازار فروشگاه های اینترنتی ایران شد اما متاسفانه به علت عدم آماده بودن زیرساخت های فرهنگی لازم، خریداران بامیلو در بسیاری از مواقع کالایی خریداری می‌کردند که نه به موقع به دست آنها می رسید و نه از کیفیت لازم برخوردار بود و در واقع شرایط نامناسب تحویل کالا و کیفیت آن منجر به عدم رضایت کاربران بامیلو در اولین روزهای فعالیت این شرکت منجر به عدم اعتماد به فروشگاه اینترنتی بامیلو می شد، در واقع بامیلو با عدم رسیدگی به کیفیت کالای فروشندگان و عدم تحویل به موقع کالا علی رقم تبلیغات گسترده به نتایج خوبی نرسید.

یکی از متداول ترین تحلیل هایی که در رابطه با حذف بامیلو از فضای تجارت الکترونیک ایران مطرح می‌شود تاثیر شرایط اقتصادی بد کنونی کشورمان می باشد بسیاری از کاربران اینترنت و کارشناسان بر این تصور هستند که بامیلو در شرایط کنونی و در دست و پنجه نرم کردن با چالش های اقتصادی فعلی توان رقابت نداشته و لذا از گردونه رقابت خارج شد در مقابل عده دیگری از کارشناسان و فعالان فضای مجازی نیز بر این اعتقاد هستند که تحریم های ظالمانه و فشار گسترده اقتصادی،  راه را بر فعالان تجارت الکترونیک ایران به ویژه دیجی کالا و بامیلو بسته است.

عدم فروش کافی : فروشگاه اینترنتی بامیلو با توجه به افزایش قیمتی که در سال‌های اخیر برای بسیاری از محصولات خود اعمال کرده بود و همچنین عدم کیفیت کافی و عدم توزیع به موقع محصولات منجر به کاهش خریداران از این فروشگاه شده بود و این عامل باعث ایجاد زیان این فروشگاه شده بود. 

بازار تجارت الکترونیک پس از بامیلو


پس از حذف بامیلو به عنوان یک بازیگر جدی و رقیب اصلی دیجی کالا در بازار تجارت الکترونیک ایران  بسیاری از کاربران اینترنت معتقد بر این بودند که حذف بامیلو به نفع رقیب دیرینه و جدی این شرکت یعنی دیجی کالا می باشد اما اگر کمی جدی تر و عمیق تر به مسئله حذف بامیلو دقت کنیم متوجه می‌شویم که با حذف رقابت بین فروشگاه دیجی کالا و بامیلو اتفاقات خوشایندی در بازار تجارت الکترونیک فضای وب رخ نخواهد داد و در واقع احتمال تعدیل نیرو توسط دیجی کالا و ایجاد فضای یاس و ناامیدی برای استارتاپ های نوپا نیز به وجود خواهد آمد.

 بامیلو برای همیشه از فضای وب خداحافظی کرد


از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ تمامی کاربرانی که قصد ورود به فروشگاه اینترنتی بامیلو را داشتند متوجه ریدایرکت شدن آدرس این فروشگاه به فروشگاه اسنپ مارکت می‌شدند و در واقع می توان گفت از این تاریخ به بعد فروشگاه بامیلو رسماً به کار خود پایان داد، ظاهراً شرکت ایران اینترنت اقدام به تمرکز بر روی گسترش مجموعه شرکت اسنپ را دارد و می‌توانیم این را پایانی تلخ برای فروشگاه اینترنتی بامیلو دانست،  به هر حال می توان گفت بامیلو با تمام شرایط خوب و بد آن دیگر با برند بامیلو فعالیتی نخواهد داشت .

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

قوانین مربوط به عودت کالا مربوط به فروشگاه های اینترنتی

اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و سپس - پس از تحویل- متوجه شوید که آن چیزی که شما می خواستید نیست، ممکن است...

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان از بهترین راه های برای کسب درآمد اصلی یا ثانویه است. در واقع انتظار می رود فروش تجارت...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

9 روش بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

در دنیای اینترنت و با شکل گیری مباحثی نظیر بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، به هر طرف که نگاه کنید، برندها، شرکت...

بهترین روش فروش اینترنتی

براساس تحقیقات جهانی، فروش اینترنتی از وب سایت های تجارت الکترونیکی در سال 2020 به 2.3 تریلیون دلار خواهد رسید. وقتی...

مقایسه روش های تبلیغات اینترنتی

با گسترش دیجیتال مارکتینگ و ورود انسان به دنیای رباتیک تبلیغات هم تغییر کرد و به تبلیغات اینترنتی بدل شد. روش های...

چرا کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا رونق گرفتند؟

همه ی ما به این آگاهی رسیده بودیم که کسب و کارهای اینترنتی یکروز مورد توجه عموم قرار میگیرد. چه در ذهن آنهایی که...

چرا کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا رونق گرفتند؟

همانطور که می دانید، چیزی نمانده تا از زمان ظهور ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در جهان یک سال بگذرد. در دوران کرونا...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد