جستجو

راهنمای خرید اینترنتی از ایران خودرو

(13 رای)
به روز رسانی: 10 آذر 1398 ساعت 14:47:56
تاریخ ثبت: 06 آذر 1398 ساعت 16:14:16
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/21363
85247988

خیلی از افراد هستند که با نحوه ثبت نام در سایت ایران خودرو آشنایی ندارند و هنگام ثبت نام کمی گیج می شوند. که دلیل این امر را می توان آشنا نبودن با اصطلاحات خرید اینترنتی خودرو بیان کرد.

در این مقاله سعی شده است تا با نحوه ثبت نام اینترنتی محصولات ایران خودرو آشنا شوید و از نحوه شرایط خرید و فروش اینترنتی ایران خودرو با خبر می شویم. با ما در این مقاله همراه باشید تا در مورد خرید اینترنتی خودرو بیشتر صحبت کنیم.

در هنگام خرید خودرو با یک سری اصطلاحات مواجه می شویم که دانستن مفهوم و معنی آن کلمات در خرید خودرو کمک بسیاری زیادی به شما می کند. اصطلاحاتی مانند ثبت نام اینترنتی، دعوتنامه، تبدیل، صلح نامه، انصراف و غیره که همه ی این اصطلاحات، پارامترهای اصلی در فرم تقاضای خرید خودرو محسوب می شوند.

با آگاهی در مورد مفاهیم این اصطلاحات شما می توانید یک خرید مطمئن و مناسب را تجربه کنید.

یکی دیگر از پارامترهایی که در صورت اجرای صحیح و مناسب بر طبق بخش نامه ها و آیین نامه های مربوطه به جلب رضایت مشتری کمک می کند، مقوله فروش و انجام به موقع تعهدات ثبت نام خودرو است.

در این بین نقش نمایندگان و به خصوص نمایندگی های فروش و آگاهی بالای آنها در زمینه فروش خودرو بسیار مهم و کلیدی است. این امر می تواند کمک بسزایی در پیشرفت صنعت خودرو و افزایش اعتبار این صنعت مهم کشور داشته باشد.

یکی دیگر از روش های فروش خودرو به این صورت است که با مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت خودروسازی نسبت به ثبت نام و خرید خودرو مورد نظر اقدام کنید این روش اخیراً بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. در این روش فقط کافی است که کارت بانکی معتبر با موجودی کافی برای پرداخت وجه به صورت اینترنتی در اختیار داشته باشید.

در این روش هر فرد با کد ملی خود فقط هر شش ماه یک بار می تواند یک دستگاه خودرو ثبت نام کند. این امر برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان و واسطه ها در نظر گرفته شده است و طی چندین ماه اخیر در سایت فروش اینترنتی خودرو اجرا شده است.

انواع مشتری برای خرید خودرو

به طور کلی مشتریان به سه گروه تقسیم بندی می شوند:

  • گروه اول مشتریان حقیقی: این مشتریان شخصاً در تمامی مراحل عقد و اجرای مفاد قرارداد حضور دارند و خودشان برای انعقاد قرارداد با شرکت حضور پیدا می کنند.

  • گروه دوم مشتریان حقوقی: مشتریان حقوقی بر اساس مستندات حقوقی به عنوان نماینده و یا وکیل مشتری اصلی برای عقد قرارداد و پی گیری اجرای مفاد آن اقدام می کنند.

  • گروه سوم مشتریان عمده: مشتریان هر شرکتی را شامل می شوند؛ این مشتریان به صورت حقیقی و یا حقوقی به خرید بیش از 300 دستگاه خودرو از شرکت اقدام می کنند. که سازمان های دولتی و حکومتی و نهادها جزء گروه مشتریان عمده حساب می شوند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت نام خرید خودرو

مدارک مورد نیاز افراد حقیقی برای خرید خودرو هنگام مراجعه به نمایندگی :

  • کپی شناسنامه

  • کپی کارت ملی

  • مدارک مربوط به احراز محل سکونت «سند مالكيت يا اجاره نامه معتبر».


مدراک مورد نیاز افراد حقوقی:

  • کپی اساس نامه شرکت

  • نامه معرفی نماینده

  • عدد ثبت و نوع شرکت «روزنامه رسمي»

  • مدارک مربوط به نشانی محل شركت «سند مالكيت يا اجاره نامه معتبر».


پیش فروش خودرو

1006173700-parsnaz-com

این نوع فروش به صورت چند مرحله ای انجام می شود و به مبلغ ودیعه مشتری، سود مشارکت و تخفیفات احتمالی تعلق می گیرد. پیش فروش به دو صورت پیش فروش عادی و قطعی  انجام می شود و دعوت نامه ارسال می شود.

  • پیش فروش عادی: این نوع پیش فروش، به روشی از فروش گفته می شود که در آن قیمت نهایی خودرو قید نشده، اما زمانی که دعوت نامه را برای مشتری ارسال می کنند قیمت نهایی را در آن قید می کنند. با این کار مشتری می تواند تا نسبت به واریز ما به التفاوت مبلغی که قبلا واریز کرده و قیمت نهایی خودرو، اقدام کند.

  • پیش فروش قطعی: در روش پیش فروش قطعی، قیمت خودرو از زمان عقد قرارداد مشخص است و حتی اگر در زمان تحویل خودرو، قیمت خودرو تغییر کند با همان قیمت قید شده در قرارداد به مشتری تحویل داده می شود در صورتی که در روش پیش فروش عادی به مبلغی که مشتری قبل از تحویل خودرو پرداخت می کند، سود تعلق می گیرد.


فروش قطعی

در فروش قطعی قیمت خودرو به صورت کامل در زمان عقد قرارداد از طرف شرکت تعیین شده است و مشتری موظف است به صورت کامل مبلغ را پرداخت کند و زمان تحویل خودرو طبق بخش نامه تعیین شده است. در بخش نامه قیمت خودرو با احتساب سود و تخفیفات احتمالی قید شده است.

فروش فوری

در این نوع فروش پس از ثبت نام متقاضی در نمایندگی و یا وب سایت شرکت خودروسازی، خودرو در زمان مقرر در بخش نامه به مشتری تحویل داده می شود. این مدت زمان به طور معمول 20 یا 30 روز  است. در طرح فروش فوری به مشتری هیچ گونه سود ودیعه و انصرافی تعلق نمی گیرد.

فروش اعتباری یا چکی

در فروش اعتباری یا چکی مشتری مقداری از بهای خودرو را به صورت نقدی و قسمتی از آن را به صورت چک (یک یا چند چک) پرداخت می کند. زمان ثبت نام به صورت فروش نقد و اقساط نمایندگی موظف است موارد مربوط به دریافت چک از مشتریان راکنترل کند این موارد به شرح زیر است:

  • صدور چک ها در وجه شرکت خودروساز

  • تاریخ و وجه چک ها

  • امضا چک ها توسط مشتری و ضامن ها

  • گواهی امضا محضری مشتری

  • پرینت حساب متصل به چک ها

  • مخدوش نبودن چک ها


قرارداد فروش چیست؟ هرگونه تعهد مکتوب بین مشتریان حقیقی، حقوقی و عمده با شرکت خودرو ساز، جهت فروش و تحویل محصولات تولیدی شرکت را، قرارداد فروش می گویند.

عدد مشتری

به عددی گفته می شود که منحصر به فرد خریدار است که بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات شناسنامه ای و نشانی مشتری به این فرد اختصاص داده می شود. در واقع عدد مشتری، همان اطلاعاتی است که بر روی اسناد خودرو چاپ می شود. بنابراین افراد باید در هنگام ثبت اطلاعات بسیار دقت کنند زیرا ویرایش این اطلاعات کار راحتی نیست.

دعوت نامه

دعوت نامه به مدرکی گفته می شود که در آن شرایط تکمیلی قرارداد چه از لحاظ تکمیل وجه و یا تبدیلات و غیره به مشتری اعلام می شود و باید بر طبق آن مشتری برای دریافت خودرو اقدام کند.

یکی دیگر از ویژگی های دعوت نامه این است که مشتری را نسبت میزان ما به التفاوت هزینه خودرو آگاه می کند. همچنین در دعوت نامه به مشتری پیشنهاد داده می شود که در صورت تمایل می تواند قرارداد خود را به خودروهای دیگر و یا شرایط نقد و اقساط تبدیل کند و یا آپشن های خاصی را تقاضا کند.

تاریخ های مندرج در دعوت نامه

  1. تاریخ صدور: این تاریخ نشان دهنده زمان صادر شدن دعوت نامه توسط سازمان فروش شرکت است.

  2. تاریخ مهلت واریز وجه ما به التفاوت: این تاریخ نشان دهنده زمانی است که مشتری می تواند وجه ما به التفاوت را واریز کند.

  3. تاریخ محاسبه سود ودیعه: این تاریخ نشان دهنده زمانی است که به مشتری اعلام می کند، تا مشتری بداند سود ودیعه ثبت نام تا چه زمانی محاسبه شده است.


البته باید بدانید که اگر خودرو در زمای بعد از تاریخ تحویل به مشتری تحویل داده شود و مشتری طبق مهلت گفته شده وجه ما به التفاوت را واریز کرده باشد، سود تأخیر در تحویل به مشتری پرداخت می شود.

تبدیل چیست؟ تبدیل به حالتی گفته می شود که بر طبق آن مشتری و یا شرکت خودروسازی خواهان تغییراتی در شرایط قرارداد و یا تغییری در خودروی ثبت نامی باشند. در صورتی که این درخواست از سمت شرکت مطرح شود اصطلاحاً به آن تبدیل بخش نامه ای و اگر این درخواست از سمت مشتری بیان شده باشد به آن تبدیل غیر بخش نامه ای گفته می شود.

صلح نامه

در واقع به حالتی از فرآیند فروش گفته می شود که در آن قرارداد، از مشتری صاحب قرارداد به مشتری دیگر، با همان شرایط قید شده در قرارداد منتقل شود. در واقع می توان گفت صلح نامه یا انتقال تعهد به معنی واگذاری یک تعهد (ثبت نام) به شخص دیگری بدون پرداخت هرگونه وجهی (مانند حق محضر) است و تمامی حقوق شرعی و قانونی قرارداد به شخصی که قرارداد به نام آن فرد انتقال داده شده است منتقل می شود.

شرایط انجام صلح

برای اینکه قرارداد به نام شخص دیگری انتقال پیدا کند حضور طرفین انتقال دهنده و انتقال گیرنده به همراه یک شاهد در محل نمایندگی خودرو ثبت نام شده الزامی است. از دیگر موارد الزامی می توان به دريافت مشخصات شناسنامه اي انتقال گيرنده به همراه ثبت مشخصات در پشت كپي مدارك نظير نشانی پستي، تلفن، منطقه شهرداري، كد ملي، كد پستي 10 رقمي اشاره کرد. بعد از این قرارداد خرید خودرو از شخص انتقال دهنده دریافت و فرم انتقال قرارداد توسط نمایندگی تکمیل می شود و از طرفین امضا و اثر انگشت گرفته می شود.

انصراف

در صورتی که مشتری خواهان فسخ قرارداد خرید خودرو با شرکت خودروسازی باشد در این صورت به دلیل مشارکت در سرمایه گذاری مشتری در امر تولید، معمولا درصدی به عنوان سود انصراف ودیعه به مشتری بر اساس بخش نامه فروش تعلق می گیرد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد