جستجو

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

(12 رای)
به روز رسانی: 06 آذر 1399 ساعت 14:59:53
تاریخ ثبت: 27 آبان 1399 ساعت 00:43:14
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43713
دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید. در این مقاله سعی می کنیم بیشتر در مورد بازاریابی اینترنتی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟


زمانی که برای فروش محصولات و خدمات خود از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنید، به این کار اصطلاحاً بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. هدف استفاده از بازاریابی اینترنتی افزایش فروش است.

چرا باید بازاریابی آنلاین را یاد بگیریم؟


جواب به این سوال راحت است. در حال حاضر بسیاری از افراد به اینترنت دسترسی دارند و بسیاری از کارهای خود از جمله خرید را به صورت اینترنتی انجام می دهند. دو گروه از افراد جامعه حتماً باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرند. گروه اول افرادی هستند که می خواهند کسب و کار خود را گسترش بدهند و گروه دوم افرادی که می خواهند یک شغل پر درآمد با امنیت شغلی بالا به دست بیاورند.

همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره کردیم هر ساله دسترسی افراد به اینترنت افزایش می یابد. افزایش دسترسی به اینترنت یعنی افزایش مشتریان آنلاین و خرید اینترنتی. حال در نظر بگیرید که فضای اینترنت مانند یک فروشگاه بزرگ است که اکثر افراد در سر تا سر کشور می توانند به آن دسترسی داشته باشند. بنابراین شما مشتریان زیادی خواهید داشت، با این تفاوت که هزینه ای که برای این فروشگاه پرداخت می کنید نسبت به فروشگاه فیزیکی بسیار کمتر است.

چگونه بازاریابی اینترنتی را یاد بگیریم؟


روش های مختلفی برای یادگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد، اما بهترین روشی که می توانید به وسیله آن در زمینه بازارایابی اینترنتی حرفه ای شوید، یادگیری سرفصل های دیجیتال مارکتینگ از همان ابتدای آموزش است. بعد از یادگیری سرفصل ها و زیر شاخه ها می توانید بر اساس علاقه و استعداد خود یک حوزه را انتخاب کنید و در آن حرفه ای شوید.

معرفی و بررسی مهم ترین سرفصل ها و ابزارهای بازاریابی آنلاین


نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ابزارهای بازاریابی آنلاین و سرفصل آنها با هم کاملاً متفاوت است. برای درک بهتر این نکته برای شما یک مثال را بیان می کنیم. به عنوان مثال بد نیست که یک بازاریاب اینترنتی با ابزارهای مانند فتوشاپ، ادیت ویدئو و ... آشنایی داشته باشد، اما این ابزارها هیچ ارتباط مستقیمی با سرفصل های دیجیتال مارکتینگ ندارد.


  1. افزایش ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو با استفاده از سئو




به بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو، سئو یا search engine optimization گفته می شود. زمانی که یک کاربر از طریق موتورهای جستجو موضوعی را جستجو می کند، هزاران نتیجه دریافت می کند. کاربر می تواند بر اساس نیاز خود بر روی یکی از این سایت ها کلیک کند.

اما این که بر روی چه سایتی کلیک می کند مهم است. خود شما بر روی کدام سایت کلیک می کنید؟ بدون شک شما هم برای یافتن جواب موضوع جستجوی خود، فقط همان صفحه اول را نگاه می کنید. همچنین بر روی سایت هایی که در نتایج بالاتر به نمایش آمده اند، کلیک خواهید کرد. بنابراین اگر می خواهید در صدر نتایج باشید باید از سئو کمک بگیرید. با استفاده سئو سایت شما در نتایج بالاتر به نمایش می آیید و شانس دیده شدن شما بیشتر می شود.


  1. استفاده از تبلیغات آنلاین در بازایابی آنلاین




تبلیغات یکی از مهم ترین و اصلی ترین سرفصل های بازاریابی آنلاین است. در گذشته برای اینکه تبلیغ انجام دهیم باید هزینه زیادی برای اجاره بیلبورد پرداخت می کردیم. اما با آمدن اینترنت و آژانس های تبلیغاتی، دیگر لازم نیست برای انجام تبلیغات چنین هزینه های هنگفتی پرداخت کنیم.

یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت بازاریابی به روش آنلاین و تبلیغات اینترنتی این است که شما می توانید میزان موفقیت خود را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال شما می فهمید که کدام نوع تبلیغ برای شما سودمند بوده است و باید آن را ادامه بدهید. اما در تبلیغات سنتی شما هیچ وقت نمی توانید بفهمید که موفقیت شما بخاطر تبلیغ بر روی بیلبورد بوده است یا تراکتهای مختلفی که در سطح شهر پخش کرده اید.


  1. تحلیل و اندازه گیری داده های مختلف و بهینه سازی نرخ ها




به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید همیشه داده های مختلف را اندازه گیری و بهینه کنید. برای اینکه بتوانید این کار را به صورت حرفه ای و درست انجام دهید ابزارهای مختلفی در دسترس شما قرار دارد. به عنوان مثال گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول جزء بهترین ابزارهای تحلیل و اندازه گیری داده ها هستند.

به عنوان مثال شما با استفاده از این ابزارها می توانید به طور دقیق بفهمید که کدام صفحه از سایت تان بیشترین میزان کلیک را داشته است یا اینکه کدام صفحه برای کاربر جذاب تر بوده است. همچنین می توانید میزان رنج سنی کاربران، جنسیت آنها و ... را نیز بفهمید. بنابراین این ابزارها می توانند به پیشرفت کار شما کمک بزرگی بکنند.


  1. راه اندازی یک سایت با استفاده از وردپرس




این قسمت با طراحی وب سایت به صورت تخصصی کاملاً فرق می کند و نباید آنها را با هم اشتباه بگیرید. زمانی که شما یک وب سایت دارید می توانید به کسب و کارتان جلوه رسمی تری ببخشید. همچنین با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانید از آن برای تحلیل داده ها استفاده کنید. نکته مهمی که شما باید به آن دقت کنید این است که یک دیجیتال مارکتر فقط از سایت به منظور افزاش فروش و بازاریابی استفاده می کند و یک طراح وب سایت نیست.


  1. استفاده از ایمیل برای بازاریابی آنلاین




یکی از قدرتمندترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ است. البته از ایمیل مارکتینگ خیلی استفاده نمی شود، در صورتی که یکی از قدرتمندترین شاخه های بازاریابی اینترنتی است. استفاده از ایمیل برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت ولی بازدهی آن بسیار بالا است. گاهی اوقات به اشتباه فکر می کنند که افراد دیگر مثل گذشته ایمیل های خود را چک نمی کنند. اما همانطور که اشاره کردیم این فکر کاملاً اشتباه است. زیرا بسیاری از افراد که در حوزه کسب و کار فعالیت می کنند، اولین کاری که صبح انجام می دهند چک کردن ایمیل هایشان است.


  1. استفاده از بازاریابی محتوا برای جذب کاربر




بازاریابی محتوا فقط مخصوص به کسب و کارهای آنلاین نیست، بلکه بسیاری از کسب و کارهای سنتی بدون این که اطلاعی داشته باشند از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در واقع بازاریابی محتوا یعنی ارائه محتواهای جذاب به مخاطبان و جذب آنها به سمت به خود.

اگر نتوانید از بازاریابی محتوا به درستی استفاده کنید در واقع شانس خود را برای موفقیت در کسب و کارتان از دست خواهید داد. شما با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید به موفقیت در برندینگ، سئو، جلب اعتماد کاربر، بازاریابی ویروسی، بازگشت دوباره مخاطبان به سایت و ...، دست پیدا کنید.


  1. استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی




عصر حاضر به عصر دیجیتال معروف است. بسیاری از افراد حتی کودکان نیز گوشی هوشمند دارند. استفاده از اینترنت برای همه ضروری است و برای بسیاری از کارها لازم است که بتوانید به اینترنت دستیابی داشته باشید.

بنابراین افراد بسیاری در اینترنت فعال هستند. شبکه های مجازی بهترین جا برای بازاریابی به حساب می آیند، زیرا بسیاری از افراد (حدود 3 میلیارد نفر) در شبکه های مجازی فعال هستند. بسیاری از کسب و کارها بدون آن که مغازه یا فروشگاهی داشته باشند، با استفاده از همین شبکه های مجازی اقدام به بازاریابی و فروش محصولات خود می کنند.


  1. استفاده از موبایل برای بازاریابی (موبایل مارکتینگ)




موبایل مارکتینگ یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. البته نباید آن را با بازاریابی شبکه های اجتماعی اشتباه بگیرید. موبایل مارکتینگ دارای شاخه های مختلفی است. از زیر شاخه های موبایل مارکتینگ می توان به، بازاریابی پیامکی (sms marketing)، (بهینه‌ سازی اپلیکیشن در اپ استورها) ASO، بازاریابی از طریق اپلیکیشن ‌های موبایلی، push notification ها و... اشاره کرد.

یکی از مزیت های موبایل مارکتینگ دسترسی راحت به کاربران است. زیرا همانطور که می دانید کاربران روزانه موبایل خود چندین بار چک می کند. همچنین اگر شما یک اپلیکیشن داشته باشید می توانید بفهمید که چند نفر در روز از این اپلیکیشن استفاده کرده اند یا اینکه چند نفر آن را نصب یا حذف کرده اند، از چه دستگاهی برای ورود به اپلیکیشن شما استفاده می کنند و ... .

سایر اجزای بازاریابی اینترنتی


تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم جزء سرفصل های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند. البته به غیر از موارد ذکر شده موارد دیگری نیز وجود دارند که به صورت غیر مستقیم جزء سرفصل های بازایابی آنلاین حساب می شود. مانند:

  • برندینگ

  • طراحی تجربه کاربری

  • طراحی رابط کاربری

  • ویدئو مارکتینگ

  • تبلیغ نویسی

  • استراتژی کسب و کار و ...


سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم برای شما دیجیتال مارکتینگ را تعریف کنیم و سرفصل های آن را نام ببریم. پیشرفت این حوزه در سالهای اخیر کاملاً عجیب و غریب است و شما اگر به این حوزه علاقمند هستید نباید حتی یک ماه هم صبر کنید، زیرا این کار می تواند شما را سالها عقب بیندازد.

با توجه به سالهای اخیر می توان گفت بازاریابی آنلاین و سرفصل های آن، یکی از پر درآمدترین مشاغل جهان محسوب می شود. البته باید در این کار حرفه ای شوید. شاید در ابتدای کار درآمد زیادی نداشته باشید ولی با گذشت زمان و بدست آوردن تجربه قطعاً درآمد شما افزایش می یابد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد