جستجو

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

(16 رای)
به روز رسانی: 13 دی 1399 ساعت 17:56:29
تاریخ ثبت: 02 آذر 1399 ساعت 17:38:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/44190

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا است. داشتن یک وب سایت سفارشی ساخته شده بدون بودجه زیاد، برای آینده، می تواند در طولانی مدت تأثیر زیادی بر فعالیت های تجاری شما داشته باشد، این در حالیست که امروزه بیشتر سیستم های مدیریت محتوای کنونی منبع باز و به راحتی قابل نگهداری هستند، به عبارت دیگر اینگونه سیستم ها معمولا رایگان ی باشند.


best-cms-768x478

تعریف کوتاهی از سیستم های مدیریت محتوا –CMS


سیستم مدیریت محتوا  (CMS) برنامه ای است که به شما امکان می دهد که به صورت بصری محتوای موجود در وب را منتشر و مدیریت کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک ویرایشگر متن مانند( Notepad ) یا  (TextEdit) دارید که به شما این امکان را می دهد که مقالاتتان را مستقیماً در وب سایتی که متعلق به خودتان است، منتشر کنید. این نمونه بسیار ابتدایی از CMS می باشد. البته این روزها بیشتر گزینه های سیستم مدیریت محتوا یا CMS به شما این امکان را می دهد تا کارهای خیلی بیشتری انجام دهید. این گزینه ها شما را قادر می سازد تا محتوایتان را فهرست بندی کنید، تغییراتی در آن ایجاد کنید، با استفاده از ویرایشگرهای بصری آن را قالب بندی کنید و ....


CMS همچنین به راحتی می تواند با ابزارهای ساخت سایت اشتباه گرفته شود. دومین مورد اشاره شده در واقع نوعی ابزار است که به شما کمک می کند تا بتوانید بدون دانش کد گذاری، وب سایت درست کنید. این کار معمولا با دادن دسترسی به ویرایشگر های بصری به شما انجام می شود. با این وجود بسیار ساده تر هستند و گزینه های سفارشی سازی و کنترل معدودی را در راه اندازی سایت به شما ارائه می دهند.


حال آنکه سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) و استفاده از آن بدون داشتن دانش فنی، مشکل خواهد بود. با این حال امروزه گزینه های سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما در طراحی و ایجاد وبسایت های مدرن کمک می کنند.


این نوع سیستم های مدیریت محتوا اساساً یک راه حل یک مرحله ای برای ایجاد وب سایت ها و مدیریت محتوای آنها است. بسته به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کنید، این امکان وجود دارد که به ویژگی های دیگری نیز دسترسی داشته باشید که می توانید با استفاده از «افزونه ها» یا «برنامه های افزودنی» آنها را نصب کنید.


 

5 مورد از برترین سیستمهای مدیریت محتوای رایگان


 

  1. WORDPRESS


وردپرس به عنوان پرکاربردترین سیستم تولید محتوا شاخته شده است. همچنین می توان آن را در ایجاد بستر برای ساخت وبلاگ و وب سایت، به گونه ای شکست ناپذیر دانست. این پلت فرم پیشرفته که مخصوصاً برای وب سایت های پربار وبلاگ بسیار مناسب است ، هنوز هم به قدری متنوع است که می تواند برای ساخت انواع دیگر وب سایتها نیز مورد استفاده قرار گیرد و تمرکز زیادی بر زیبایی، قابلیت استفاده و استانداردهای وب دارد. در مقایسه با سایر CMS ها ، وردپرس با استفاده آسان و الزامات ساده، متمایز شده است.


این سیستم مدیریت محتوا می تواند هم رایگان و هم پولی باشد و دارای الگوهای طراحی خاصی است که با استفاده از آنها میتوانید سایت منحصر به فرد خودتان را بسازید. وردپری به دلیل سادگی، سازگاری با سئو ( SEO ) و سرعت در ساخت، به یکی از محبوب تریت گزینه ها تبدیل شده است.


images wp


مزایا:




  • هزاران مضمون یا زمینه به صورت رایگان و یا قابل پرداخت، در دسترس شماست.

  • جامعه بزرگ توسعه دهنده آن آموزشهای فراوانی را که مورد پسند مبتدیان است، ارائه می دهد.

  • افزونه های رایگان و قابل خرید برای شخصی سازی و ایجاد هر گونه سایتی با وردپرس در دسترس است.

  • دارای داشبورد کاربر پسند برای مدیریت محتوا است.

  • دارای ساختار منبع باز است که به برنامه نویسان اجازه می دهد به طور آزاد کدها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند تا کاربران امکان استفاده و صرفه جویی در وقت و هزینه هایشان را داشته باشند.


معایب:

  • به عنوان یک ساختار منبع باز، همه کدهای سیستم به صورت آنلاین در دسترس هستند که این امر می تواند کار هکر ها برای یافتنن حفره های امنیتی را آسان کند. نصب استاندارد وردپرس می تواند مشکلات امنیتی زیادی داشته باشد اما هزاران افزونه امنیتی وجود دارد که با دانلود آنها میتوانید از آسیب پذیری سایتتان در برابر حمله جلوگیری کنید.

  • به روز رسانی، بخش اساسی و مهم ورد پرس است. اگر آخرین نسخه نصب نشده باشد یا افزونه ها و مضامین به روز نشده باشد، امنیت سایت شما به میزان قابل توجهی به خطر می افتد.

  • کم بودن میزان کنترل - وردپرس به روزرسانی هایی را که می تواند برای سایت شما چه خوب و چه خطرناک باشد، منتشر میکند. اگر نیازهای وب سایت شما همان چیزی است که وردپرس سعی در رفع آن دارد، شما خوش شانس هستید. در غیر این صورت چیدمان وب سایت ممکن است تغییر کند و این امر میتواند بیشتر از اینکه مفید باشد، به طراحی سایت آسیب برساند.

  • در تمامی سایتهای وردپرس با تمام ویژگیها، عملکردهای خوب، افزونه ها و کدهای کوتاه، بارگذاری کند می تواند رایج باشد.


 

  1. SilverStripe CMS


سیتم مدیریت محتوای رایگان و تنوع دیگری که برای ساخت وب سایت مورد پسند بسیاری از کاربران است، SilverStripe می باشد. این نرم افزار در سال 2007 به عنوان یک نرم افزار منتشر شد و یک پلتفرم شگفت انگیز، منطقی و قدرتمند را به کاربران ارائه داد.


SS یک پلت فرم انعطاف پذیر است که به شما ابزار مناسب برای ایجاد یک وب سایت عالی را می دهد – البته اگر می دانید که چه کاری را انجام میدهید. این سیستم با اینکه بستر ایده الی برای تازه وارد ها نیست، پایگاه داده پیشرفته و مدیریت داده آن، جایگاهی بالاتر از سایر سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند WordPress و Joomla خواهد داشت.


SilverStripe


مزایا:

  • ابزارهای قدرتمند تولید محتوا برای برنامه ریزی انتشار، سطوح مختلفی را برای اشخاص مختلف ایجاد می کنند و فرایند تایید محتوای خود را به راه می اندازند.

  • دارای سئو مناسب، جستجوی سایت و تولید فراداده می باشد.

  • ایده آل برای طراحانی که می توانند از HTML و CSS استفاده کنند و می خواهند طراحی سایت خود منحصر به فرد خود را داشته باشند.

  • امنیت بالا، برند سازی عالی، تنظیمات و عملکرد در سطح سازمانی


معایب:

  • با وجود اینکه استفاده از عملکردهای اولیه /ان آسان است، این سیستم دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است و نیازمند درک کاملی از OOP می باشد.

  • نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا، افزونه ها و تم های با کیفیت کمتری را ارائه ی دهد.

  • برای وب سایت های اصلی ایده آل نیست، زیرا استفاده از وردپرس بسیار آسان تر است.

  • فقط کمی بیش از 150 برنامه افزودنی و ماژول برای استفاده دارد.


 

  1. Joomla!


جوملا، کاربرهای بسیار زیادی دارد، زیرا یک پلتفرم آسان و رایگان برای کاربران جدید است که می توانند با آن بسازند و یاد بگیرند. این سایت با در نظر گرفتن وب سایت های متوسط تا بزرگ ساخته شده است و گرچه قدرت کدگذاری کارها برای برخی می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما این یک پلت فرم پیچیده تر از رقیبش WordPress است.


جوملا به دلیل جامعه قوی و سیستم پشتیبانی گسترده، برنده بهترین سیستم مدیریت رایگان سال 2015 شده است. این پلتفرم حد فاصل وردپرس و دروپال را اشغال می کند - سفارشی سازی آن آسان تر از WordPress است، اما استفاده از آن بسیار آسان تر از Drupal است.


download joomla

مزایا:

  • در ایجاد نتایج جستجوگرها بسیار عالی است، زیرا پیوندهای سازگار با SEO را در سیستم مقیاس پذیر ایجاد می کند.

  • ساده ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان بدون نیاز به کد گذاری است.

  • ویژگی های مدیریت پیشرفته و بیش از 7000 برنامه افزودنی را به کاربران ارائه می دهد.

  • جامعه کاربر فعال ایده آل برای پشتیبانی است.


معایب:




  • در مقایسه با وردپرس، فاقد مضامین با کیفیت است.

  • از آنجاییکه ویژگی های پیشرفته ای به اندازه Drupal ارائه نمی دهد ، می تواند برای کاربران قدرتمند جذابیت کمتری داشته باشد.

  • بسیاری از افزونه ها، افزونه های قابل خریداری هستند.


 

  1. ExpressionEngine


این سیستم علاوه بر گزینه های قابل خریداری (بسته به مجوز)، یک نسخه رایگان نیز ارائه می دهد. در این نسخه از الگوها برای تعریف ظاهر صفحات وب استفاده می کند که متفاوت با مضامین استاندارد و الگوهای ذکر شده در سیستم مدیریت محتوای قبلی می باشد.


EE به دلیل سطح بالای امنیت، انعطاف پذیری، عملکرد، مقیاس پذیری و ویژگی های خارج از جعبه ساخت سایت، مشهور است.


ee


مزایا:

  • دارای جامعه بزرگ با پشتیبانی گسترده در سطح سازمانی می باشد.

  • ویژگی های خارق العاده امنیتی، بدون هر گونه نقض امنیتی عمده، که آن را برای مشاغل حساس ایده آل کرده است.

  • بدون محدودیت در نحوه طراحی وب سایت می باشد.

  • دارای کنترل پنل روان برای ایجاد محتوا و الگوهای ارائه می باشد.


معایب:

  • برای برنامه نویسان وب باتجربه طراحی شده است و فقط سیستمی نیست که با تمرین کردن یتواید با آن کار کنید. برای کسب و کارهای کوچک یا وب سایتهای ساده توصیه نمی شود.

  • مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا از مضامین و الگوهای منظم استفاده نمی کند، بنابراین انتظار استفاده از مضامین آماده را نداشته باشید.

  • تنها 22 ماژول الحاقی و پلاگین کمتر نسبت به سایر CMS ها دارد.


 

  1. Wix


Wix یک بستر ساخت وب سایت رایگان است که کمی متفاوت از سایر سیستم ها کار می کند. از آنجاییکه این سیستم یک سایت طراحی محور است ، CMS "خالص" محسوب نمی شود، اگرچه دارای اجزا و برنامه هایی است که به عنوان بخشی از CMS عمل می کنند. با وجود این که نسخه رایگان به شما امکان استفاده از دامنه سفارشی را نمی دهد، این پلتفرم شهرت خود را از سهولت استفاده، طرح های چشمگیر طراحی شده برای مشاغل کوچک و حرفه ای های خلاق، و ایجاد یک وب سایت تعاملی زیبا بدون نیاز به دانستن هر گونه کد، بدست می آورد.


wix


مزایا:

  • دارای بیش از 500 قالب خیره کننده است که می توانید آن ها را شخصی سازی کنید. تمام طرح ها کاملاً پاسخگو و با HTML5 نوشته شده اند.

  • بازگشت آسان با دسترسی کامل به تمام ابزارهایی که برای ساخت یک وب سایت موفق نیاز دارید.

  • بیش از 200 برنامه با طیف گسترده ای از ویژگی ها که می توانند به وب سایت اضافه شوند. اکثر اینها رایگان هستند یا نسخه ساده دارند ، در حالی که برنامه های دیگر به پرداخت ماهانه نیاز دارند و در قیمت ها نیز متفاوت هستند.


معایب:

  • زمانیکه الگویی را انتخاب کردید، نمی توانید آن را تغییر دهید.

  • در Wix هیچ برنامه وبلاگ نویسی وجود ندارد. شما باید یک برنامه ثالث را نصب کنید که این می تواند برای وبلاگ نویسان حرفه ای، یک مشکل محسوب شود.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد