جستجو

شرایط عودت وجه پس از خرید اینترنتی

(6 رای)
به روز رسانی: 16 مرداد 1398 ساعت 18:05:31
تاریخ ثبت: 14 مرداد 1398 ساعت 01:04:04
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15839
در حقیقت می‌توان گفت شبکه گسترده جهانی یا همان اینترنت باعث شده تا ارتباطات بین افراد و حتی ماشین‌ها ارتقا یابد و به‌عنوان مثال راحت‌تر با دوستان و آشنایان‌مان تماس برقرار کنیم. اما این تنها یکی از صدها یا شاید هزاران فواید اینترنت است. این شبکه گسترده جهانی موجب افزایش تکنولوژی‌های مختلف، محصولات پرزرق و برق و خدمات منحصربه‌فرد شده است که تا پیش‌ از این ظهور این شاهکار بشریت، وجود نداشتند. در حال حاضر انجام بسیاری از کارهای روزمره و حرفه‌ای با کمک اینترنت راحت‌تر شده و در عین حال اکنون می‌توانیم طیف گسترده‌ای از اعمال را در کم‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه به پایان برسانیم. فروشگاه‌های اینترنتی یکی از سرویس‌های کارآمد اینترنت‌محور محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

فروشگاه‌های اینترنتی؛ از رویا تا واقعیت!


online-shopping-ecommerce-ss-1920

فرض کنید که به‌دنبال یک محصول خاصی هستید. در این موقعیت فقط کافی‌ست به موبایل‌تان مراجعه نمایید و به فروشگاه‌های اینترنتی مورد نظرتان سر بزنید. سپس در عرض چند دقیق می‌توانید محصول مورد نظر را پیدا نموده و با بهترین قیمت خریداری کنید. این چیزی‌ست که در سال‌های نه‌چندان دور تبدیل به رویایی شده بود، اما در حال حاضر به واقعیت پیوسته است. مارکت‌های آنلاین (که امروزه تنوع بی‌نظیری دارند و در هر گوشه‌ و کنار به‌ چشم می‌خورند) این امکان را به ما می‌دهند تا به‌سادگی و بدون کوچک‌ترین حرکتی خریدهای روزمره یا حتی خارج از برنامه خود را انجام دهیم و سپس چند ساعت یا چند روز بعد محصول مورد نظرمان را درب منزل تحویل بگیریم. همین راحتی کار با فروشگاه‌های اینترنتی موجب محبوبیت بالای آن‌ها شده است. با این حال، خرید اینترنتی بدون قید و شرط نیست. قوانین و شرایط بسیاری در این حوزه اعلام شده‌اند تا شما با خاطری آسوده اقدام به خرید نمایید. گاهی حتی فروشگاه‌های اینترنتی برای ربودن گوی رقابت از دیگران شرایط و قوانین خاص وضع می‌کنند تا شما ترغیب به خرید از آن مارکت شوید.

با این‌که خرید اینترنتی لذت‌بخش و بسیار ساده است، ولی خالی از اشکال نیست. تصور کنید که محصولی را خریداری نموده‌اید، پس از دریافت آن، متوجه نقصی در آن می‌شوید یا از آن کالای به‌خصوص خوش‌تان نمی‌آید، در این موقعیت شما خواستار برگشت کالا و عودت وجه خود هستید. اما آیا با شرایط عودت وجه بعد از خرید اینترنتی آشنا هستید؟ آیا تمامی قوانین این حوزه را می‌شناسید؟ به‌طور کل بیش‌تر فروشگاه‌های اینترنتی شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که آن‌ها را از رقبای خود متمایز می‌سازد. همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، برخی از برندها حتی برای ایجاد ارزش پیشنهادی جدیدی، اقدام به وضع قوانینی بهتر و جذاب‌تر برای کاربران می‌کنند. با این حال اکثر شرایط عودت وجه پس از خرید اینترنتی تقریبا یکسان است. در زیر به این شرایط پرداخته‌ایم تا شما با دیدی عمیق‌تر و بازتر اقدام به خرید اینترنتی نمایید. در حقیقت آشنا شدن با قوانین حس اطمینانی به شما می‌دهد.

مغایرت مشخصات درج شده روی و‌ب‌سایت با محصول اصلی


Ecommerce-Platform-for-Building-Your-Online-Store

هر محصولی ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای این‌که کاربران راحت‌تر خرید خود را انجام دهند و در عین حال با کالای مورد نظر بیش‌تر آشنا شوند، مارکت‌های آنلاین مشخصات محصولات مختلف را درج می‌نمایند. به این ترتیب با یک نگاه می‌توانید از قابلیت‌ها و نقاط قوت و ضعف کالاها باخبر شوید. اما بعضی از اوقات این مشخصات نوشته شده در وب‌سایت، با محصول تحویل داده شده به مشتری مغایرت دارد. به عنوان مثال یک موبایل هوشمند را دریافت کرده‌اید که به‌جای سخت‌افزاری آمریکایی، دارای پردازنده و مجموعه سخت‌افزاری چینی است. در صورت به‌سادگی می‌توانید با فروشگاه اینترنتی تماس گرفته و آن‌ها را از این موضوع باخبر سازید. به این ترتیب قادر به عودت وجه خواهید بود. البته لازم به ذکر است که اگر مشخصه‌هایی مثل رنگ کالا مغایرت داشت، بهتر است از محصول استفاده نکنید تا شامل شرایط بازگشت کالا و عودت وحه شوید.

با شرایط بازگشت کالاهای تندمنصرف آشنا شوید


محصولات تندمصرف با دیگر کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی متفاوت هستند. برای مثال این محصولات دارای تاریخ انقضایی هستند که بعد از مدتی استفاده از خوراکی را ناممکن می‌سازد. در نتیجه در قدم اول باید در خرید این محصولات نهایت دقت را به‌خرج دهید. سعی کنید از منابع معتبری این کالاها را خریداری نموده و خوراکی‌های مورد نیاز و مورد نظر خود را خریداری نمایید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن درخواست عودت وجه کنید، لغو کردن سفارش (البته قبل از ارسال آن توسط فروشگاه اینترنتی) است. در هنگام دریافت کالا نیز باید با دقت محصول را بررسی کنید و قبل از امضا کردن برگه‌های مربوطه، از سلامت و درستی محصولات آگاه شوید. چراکه وقتی کالاهای تندمصرف را از جعبه آن‌ها باز می‌کنید، شامل ضمانت بازگشت نمی‌شوند و طبیعتا نمی‌توانید درخواست عودت وجه دهید. در نتیجه سعی کنید قبل از هر کاری، به مشاهده تاریخ انقضای این محصولات و مشخصه‌های آن‌ها بپردازید تا در صورت مغایرت، بتوانید وجه مورد نظرتان را پس بگیرید.

 استفاده صحیح از محصول


online-store

به‌طور کلی باید از محصولات درست و به‌ شکلی صحیح استفاده کنیم که آسیب نبینند. اگر شما از این دسته کاربران نیستید، باید متاسفانه بگوییم که نمی‌توانید (در صورت خراب بودن محصول) آن را برگدانید و وجه را پس بگیرید. تمامی فروشگاه‌های اینترنتی و حتی شرکت‌های سازنده روی این نکته تاکید دارند که اگر استفاده نادرستی از محصول داشته باشید که موجب خراب شدن یا در مواردی باعث آسیب ظاهری، مثل ایجاد خط و خش روی آن شود قابل عودت نخواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می‌دهیم که اگر می‌خواهید به‌راحتی و بدون دردسر خرید اینترنتی‌تان را انجام دهید، باید به‌درستی از محصول مورد نظر بهره بگیرید.

جعبه و کارتن اصلی را دور نیندازید!


در حقیقت بیش‌تر مردم کارتن‌ها و جعبه‌های محصولاتی را مثل موبایل‌ها، تبلت‌ها و به‌طور کلی وسایل دیجیتال را نگه می‌دارند تا در صورت بروز مشکل به شرکت سازنده برای عودت دستگاه مراجعه کنند. اما باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید محصول مورد نظرتان شامل ضمانت بازگشت کالا باشد، باید تا مدت مورد نظر جعبه و کارت اصلی محصول را پیش خود نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصول قابل برگشت خواهد بود. البته باید به‌ یک نکته مهم نیز توجه کنید.

همان‌طور که باکس اصلی محصول را نگه‌داری می‌کنید، نباید آن را مخدوش یا خراب کنید. برای مثال شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به‌سادگی از دریافت کالاهایی که جعبه‌ آن‌ها خراب شده باشد، می‌گذرند و آن را قبول نمی‌کنند. پس در قدم اول سعی کنید کارتن را به‌شکلی درست و صحیح (لااقل تا اتمام زمان ضمانت بازگشت کالا) نگه‌داری نمایید.

به زمان ضمانت برگشت فروشگاه‌های اینترنتی توجه کنید


how-to-start-your-own-online-store

در واقع فروشگاه‌های اینترنتی تقاوت بسیاری با یک‌دیگر دارند. برخی گارانتی طولانی‌مدت را ارائه می‌کنند و بعضی از مارکت‌های آنلاین گارانتی‌های کوتاه‌مدت - اما با شرایط ویژه و جذاب - را به کاربران خود پیشکش می‌نمایند. با این حال به تمامی این شرایط قبل از خرید اینترنتی توجه کرد. برای مثال ما توصیه می‌کنیم بهتر از فروشگاه‌هایی خرید کنید که حداقل ۴۸ ساعت ضمانت بازگشت کالا دارند. در این صورت با خاطری آسوده می‌توانید محصول مورد نظر را تست نموده و از سلامت کلی آن آگاه شوید.

در حقیقت کالای دل‌خواه امتحانات خود را در این روزها پس می‌دهد و در صورت بروز مشکل نیز به‌سادگی قادر به عودت کالا و پس گرفتن وجه مورد نظرتان هستید. اما اگر یک فروشگاه اینترنتی مدت زمان کمی برای ضمانت برگشت خود در نظر گرفته، باید به آن شک کنید و بهتر است از خرید اینترنتی منصرف شوید. با این حال سوال اصلی این‌جاست که چرا باید به ضمانت برگشت فروشگاه‌های اینترنتی توجه کنیم، پاسخ ساده است؛ اگر خارج از این زمان مشکلی برای کالای‌تان پیش بیاید، نمی‌توانید درخواست عودت وجه دهید. در نتیجه سعی کنید در هنگام رسیدن کالا، در خانه یا محل مورد نظر باشید تا بتوانید هرچه سریع‌تر محصول را تست نمایید.

نصب شدن محصولات خاص توسط نصاب شرکت مربوطه


برخلاف فروشگاه‌های دنیای واقعی، در این مارکت‌های آنلاین امروزه طیف وسیعی از کالاها وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی هستند. برای مثال فیچرهای تلویزیون‌ها و چگونگی نصب آن‌ها با خرید یک اسمارت فون زمین تا آسمان فرق دارد. از این رو باید اجازه دهید برخی از محصولات توسط نصاب نصب شوند. از بین این محصولات می‌توان به ماشین لباس‌شویی، آب‌سرد کن، تلویزیون و ماشین ظرف‌شویی اشاره کرد. البته نباید اجازه دهید هر نصاب این کالا را در منزل شما نصب نماید. تنها وقتی قادر به عودت وجه خواهید بود که نصاب از طرف شرکت سازنده محصول باشد. برای عملی شدن این مهم، کافی‌ست به کارت گارانتی محصول مورد نظر مراجعه کنید و سپس با پشتیبانی کمپانی تماس بگیرید. در این صورت می‌توانید یک متخصص را در سریع‌ترین زمان ممکن برای نصب کالای خود به‌ کار بگیرید.

نباید محصول مورد نظر از نوع کالاهای تبلیغاتی یا هدیه باشد


gestion-tienda-fisica-y-online

به یاد داشته باشید تنها در صورتی می‌توانید یه کالا را عودت دهید (یا امکان چنین کاری وجود دارد) که آن محصول مورد نظر هدیه از طرف کمپانی نباشد. برای مثال نباید کالا قیمت صفر برای شما داشته باشید. در این صورت محصول شما شامل هیچ گارانتی یا شرایطی نمی‌شود و مجبورید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از محصولات این چنینی، کارت‌های هدیه است. این کارت‌ها توسط فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود تا بتوانید آن را به عزیزان و دوستان خود هدیه دهید تا خودشان تصمیم به خرید محصول مورد نظرشان نمایند. بنابراین در صورت مخدوش بودن چنین کارت‌هایی، نمی‌توان آن‌ها را عودت داد و وجه را پس گرفت.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد