جستجو

محرم 98 چه تاریخی شروع میشود؟

(14 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 19:09:13
تاریخ ثبت: 28 مرداد 1398 ساعت 21:29:47
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16624
محرم 98 مانند سالهای قبل برای مسلمانان و بسیاری از ادیان دیگر از ارزش و احترام بسیار زیادی برخوردار می باشد و افراد زیادی برای این ماه و عزاداریهای آن برنامه ریزی می کنند. به همین خاطر باید بدانید که محرم 98 از چه تاریخی شروع میشود و بر همین اساس برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. تاریخ شروع محرم 98 از 10 شهریور ماه برابر با اول سپتامبر 2019 می باشد. در ادامه نگاهی به روزهای مهم محرم 98 خواهیم داشت و نکاتی را برای عزاداری و اعزام به کربلا در این روزها بیان خواهیم کرد.

محرم 98 و عزاداری های آن


همان طور که اشاره کردیم، محرم 98 از تاریخ 10 شهریور ماه شروع میشود و در واقع آغازگر سال 1441 قمری خواهد بود. از مهم ترین روزهای محرم که عزاداری های آن به گوش تمام جهانیان رسیده است، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی می باشد که از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشند.

با توجه به قرار گرفتن حرم امام حسین (ع) در کربلا اغلب مسلمانان برای برپایی عزاداری باشکوه ترجیح می دهند در جوار ضریح ایشان حضور داشته باشند. همراه شدن با کاروان های پیاده و قدم گذاشتن در مسیری که پر از عشق و ارادت به سالار شهیدان می باشد، در تمام سال همراه عاشقان اهل بیت می باشد. از چند روز مانده به تاسوعا و عاشورا و همچنین اربعین گروه های مختلف راهی این مسیر میشوند و گاهی با پای پیاده و گاهی سواره مسیر را طی می کنند تا در نهایت خودشان را در برابر حرم امام حسین (ع) و یارانشان ببینند. تفاوتی ندارد که پیر باشید یا جوان، زن باشید یا مرد، در این مسیر فقط عشق مهم است و قلبی که هر لحظه اش به یاد صاحب این ماه میتپد.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد روزهای تاسوعا و عاشورا که به ترتیب نهمین و دهمین روز از ماه محرم می باشند، به همین خاطر برنامه ریزی برای عزاداری در این روزها از چند روز قبل انجام میشود. در محرم 98 روز تاسوعا و عاشورا به ترتیب در 18 و 19 شهریور واقع شده اند و هر دو روز در تقویم ما ایرانی ها به رنگ قرمز مشخص شده است.

تاریخ شروع محرم 98

اربعین محرم 98 چه تاریخی می باشد؟


از دیگر روزهای بسیار مهم در ماه های محرم و صفر، اربعین حسینی می باشد که امسال؛ یعنی سال 98 مصادف با 27 مهر ماه است. با توجه به اینکه در سالهای گذشته تعداد عزادارانی که در اربعین به کربلا سفر می کردند بیشتر از سایر روزهای سال بوده است، در نتیجه انتظار می رود امسال (محرم 98) نیز جمعیت زیادی برای عزاداری راهی کربلا شوند. با توجه به شهر محل سکونت و میزان فاصله ای که تا کربلا وجود دارد، هر یک از گروه ها و کاروان ها در تاریخ های متفاوتی سفر با پای پیاده خود را شروع می کنند.

قوانین دریافت ویزا عراق برای محرم 98


با توجه به استقبال بسیار زیاد مسلمانان برای حضور در کربلا و انجام عزاداری در تاسوعا و عاشورا و همچنین اربعین حسینی، شرایط و قوانین خاصی برای دریافت ویزا یا روادید عراق در این بازه های زمانی وضع شده است.

  • با توجه به اینکه محرم 98 از 10 شهریور ماه شروع میشود، در نتیجه سفر به کربلا در بازه زمانی 18 شهریور ماه تا 7 آبان ماه که برابر است با 30 صفر برای سفر به کربلا نیاز به رواید یا ویزا نمی باشد. تمام زائران و عزاداران حسینی می توانند تنها با داشتن پاسپورت فعال و معتبر از مرزهای ایران وارد کربلا شوند.

  • ثبت نام در سامانه سماح برای تمام زائران از ابتدای شهریور ماه 98 امکان پذیر می باشد.

  • نکته بسیار مهم در ورود به کربلا بدون ویزا در محرم 98 این است که تمام زائران از قبل باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

  • بعد از ورود اطلاعات مسافر و پرداخت هزینه مشخص شده به ریال، ثبت نام شخص تکمیل شده و در بازه زمانی مشخص شده برای محرم 98 می توانند بدون ویزا وارد عراق شوند.

  • اگر بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه، به هر دلیلی مسافر از سفر منصرف شود، تنها تا دو روز قبل از اعزام فرصت کنسل کردن سفر را دارد. بعد از کنسل شدن سفر بعد از کسر مبلغی به عنوان جریمه، مابقی هزینه به حساب شخص ثبت نام شده پرداخت می گردد.

  • لازم به ذکر است که بعد از این مدت امکان انصراف و کنسل کردن وجود ندارد و هزینه ای برگشت داده نخواهد شد.


تاریخ اربعین 98


نکات مهم برای سفر به کربلا در محرم 98



  • تمام زئران و افرادی که قصد دارند فاصله شهر و محل زندگی خود را تا کربلا و نجف با پای پیاده طی کنند، باید دقت داشته باشند که با گروه های مطمئن و شناخته شده همراه شوند. افرادی باید مدیریت و رهبری این کاروان ها را بر عهده بگیرند که شناخت کافی از مسیر داشته باشند و قوانین ورود به عراق را بدانند.

  • مدارک مورد نیاز از قبیل کارت شناسایی و پاسپورت را همراه داشته باشید. در صورت همراه نداشتن این مدارک امکان عبور از مرز ایران و عراق وجود ندارد

  • اگر بیماری به بیماری خاصی مبتلا هستید و نیاز به حمل دارو دارید، حتما نسخه پزشک را همراه داشته باشید. حمل دارو در کشورهای عربی با قوانین بسیار سختگیرانه ای همراه می باشد و در اغلب مواقع به عنوان قاچاق مواد مخدر تلقی می گردد.

  • بهتر است افراد با مشکلات جسمی و بیماری و افراد سالمند با همراه سفر را شروع کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در کاروان های پیاده این گروه از افراد می توانند در صورت خسته شدن ادامه مسیر را با خودروهای مخصوص کاروان طی کنند.

  • کفش و لباس راحت بپوشید. مسیر پیاده روی ممکن است گاهی اوقات خسته کنند و طولانی باشد، در نتیجه باید بتوانید با پوشیدن کفش مناسب و لباس متناسب با شرایط آب و هوایی مقاومت بدن را برای طی کردن مسیر بالا ببرید.

  • بهتر است برای راحت بودن خودتان از همراه داشتن چمدان های سنگین خودداری کنید. با یک کوله پشتی و قرار دادن وسایل ضروری براحتی می توان به کربلا سفر کرد و به گروه عزاداری های محرم 98 ملحق شد.

  • به هیچ عنوان از کاروان جدا نشوید و با رهبر گروه هماهنگ باشید. استراحت در موکب های مشخص شده در شب و طی کردن مسیر در روز بهترین برنامه ریزی خواهد بود.


و سخن آخر اینکه، محرم 98 که مصادف است با 10 شهریور ماه را فرصتی برای یاد کردن از افرادی بدانیم که نیازمند دعایمان هستند. برای هم دعا کنیم و در کنار مرور دلاور مردی های امام حسین (ع) کمی درس زندگی و مردانگی بگیریم...
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی اپلیکیشنهای ویژه محرم

محرم سال 1398 هم از راه رسید. هر ساله در  دهه  اول محرم هر شب مراسمی برای سوگواری و عزادارای امام حسین (ع) و یارانش در...

خرید اینترنتی وسایل هیئت ویژه عزاداری محرم

با نزدیک شدن به شروع ماه محرم بازار خرید و فروش لوازم و تجهیزات عزاداری نیز رونق می‌گیرد. در شهر‌های کوچک با صرف...

بهترین سایت های دانلود نوحه و مداحی محرم

ماه محرم ماه محرم یا محرم الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) می باشد که این ماه پیش از اسلام در دوران جاهلیت...

عکس پروفایل ویژه محرم

,محرم, نخستین ماه در تقویم قمری و به اعتقاد مسلمانان از جمله ماه های حرام است. در دوران پیش از اسلام، جنگ و خونریزی...

دانلود آهنگ محرم

بی‌شک ماه محرم یکی از مهم‌ترین ماه‌ها در نزد شیعیان و مسلمانان محسوب می‌شود. در حقیقت فرقی نمی‌کند که به چیزی...

راهنمای خرید زنجیر ویژه عزاداری محرم

راهنمای خرید زنجیر ویژه عزاداری محرم هر ساله با توجه به نزدیک شدن به ایام شهادت سالار شهیدان عالم امام حسین علیه‌السلام...

ماه محرم چه ماهی است

ماه محرم چه ماهی است بنابر تقویم اسلامی اولین ماه در شروع سال قمری ماه محرم یا محرم الحرام می باشد البته نکته جالب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد