جستجو

معاوضه خودرو به صورت آنلاین

(13 رای)
به روز رسانی: 10 مهر 1398 ساعت 12:59:27
تاریخ ثبت: 06 شهریور 1398 ساعت 22:05:41
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17147

با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و توسعه اپلیکیشنهای موبایلی شاهد ورود هرچه بیشتر کسب و کارها به دنیای مجازی هم هستیم. انجام انواع تبلیغات در حوزه کسب و کار، خرید و فروش اجناس و کالاها، ارائه خدمات از بستر اینترنت، ارتباط مستقیم کاربران با یکدیگر و . . .  همگی مثالهایی از ورود به دنیای مجازی در دهه های اخیر هستند.


در این میان پای یک فعالیت دیگر هم به دنیای مجازی کشیده شده که برای سرعت بخشی به فرایند کار و تبلیغات شخصی موثر است. این فعالیت معاوضه اجناس و کالاها در بستر اینترنت است. خرید و فروش انواع کالا و خدمات به نحوی در بستر اینترنت موثر است. اما در مورد خودرو چطور؟ آیا فروش یا معاوضه خودرو به صورت آنلاین امکان پذیر است؟ با توجه به هزینه های روز به روز در حال افزایش، آیا در خرید یا معاوضه خودرو به صورت آنلاین اطمینان کافی وجود دارد؟ در این مقاله سعی شده تا نکاتی در مورد خرید و فروش یا معاوضه آنلاین خودروهای دست دوم به نگارش درآید.


                                       دارکوب


خرید و معاوضه خودرو به صورت آنلاین:


ارتباط بدون واسطه با سایر افراد و کاربران از طریق اینترنت، اپلیکیشن های تحت وب و سایتهای اینترنتی می تواند کمک بزرگی به شما برای مدیریت زندگیتان باشد. امروزه فروش اجناسی که دیگر مورد نیاز شما نیست یا خرید بی واسطه اجناس یا وسایلی که به آن نیاز دارید از طریق اینترنت میسر شده است. با وب اپلیکیشنهایی مانند دیوار، شیپور  و . . . می توان وسایل قابل فروش یا معاوضه خود را در معرض دید میلیونها نفر قرار داد یا کالا و وسیله مورد نیاز را به صورت دست دوم یا نو خریداری کرد.


به این منظور لازم است تا برای اجناس، کالا و خدمات  خود نرخ تعیین نمایید تا فرایند خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام شود. اما در مورد وسایل شخصی مانند خودرو شرایط به چه صورت است؟


به صراحت می توان اعلام کرد که در وب اپلیکیشن هایی مانند دیوار یا شیپور و . . . به راحتی می توانید نرخ تعیین کرده، خودروی خود را به جهت معاوضه با کالای مورد نظر یا زمین، خانه و . . . در معرض نمایش قرار دهید. از آنجایی که این وب اپلیکیشن ها وب سایت مرتبط هم دارند می توانید اطمینان داشته باشید که تبلیغات شما توسط شمار بیشتری از افراد دیده می شوند.


اما برای خرید خودرو دست دوم یا معاوضه خودرو به صورت آنلاین یا حضوری بهتر است از نحوه محاسبه قیمت کارشناسی شده اطلاع داشته باشید تا بتوانید فرایند خرید، فروش یا معاوضه را با اطمینان خاطر و سرعت بیشتری انجام دهید.


در ادامه گزینه های موجود در هنگام محاسبه قیمت کارشناسی شده را مرور می کنیم:


سازنده:


                             سازنده


سازنده خودرو یکی از مهمترین آیتمها در هنگام قیمت گذاری خودرو است. اینکه خودروی شما از یک شرکت ایرانی مانند ایران خودرو، سایپا باشد یا از یک شرکت خارجی مانند هیوندای، لکسوس و . . . مسلما تاثیر بسیار زیادی در قیمت گذاری ایجاد می کند. حتی می توانید معاوضه خودرو به صورت آنلاین را با خودروهای هم قیمت از سایر شرکتهای خودروسازی انجام دهید.


مدل خودرو:


مسلما هر مدل از خودرو با آپشنهای متعددی همراه است که در قیمت گذاری و حتی معاوضه خودرو به صورت آنلاین تاثیر گذار هستند. معاوضه آنلاین خودروهای لوکس و گران قیمتی مانند جک، جنسیس، کوپه، سوناتا، وراکروز، هیوندای و . . . مطمئنا زمان بیشتری نیاز دارد چرا که در این بازار گرانی کالا و خودرو خریدار خاص خود را می طلبند. اما خودروهای وطنی مانند نمونه های سایپا همچون پراید، تیبا، ساینا یا نمونه های ایران خودرو مانند انواع تیپهای پژو 206، 405، پارس، سمند و . . . راحتتر می توانند به صورت آنلاین مورد معاوضه با خودروهای مشابه قرار گیرند.


سال ساخت:


با توجه به اهمیت سال تولید خودرو در قیمت گذاری می توان اعلام کرد که هرچه سال خودروی شما جدیدتر باشد به طبع قیمت آن نیز بالاتر می شود. به همین استدلال گاها می توانید جهت معاوضه خودرو به صورت آنلاین، خودروی با مدل بالاتر اما سال پایین تر را با خودروی مدل پایین تر اما جدیدتر معاوضه کنید.


مدت زمان باقیمانده از بیمه:


در هنگام معاوضه خودرو به صورت آنلاین با دقت به مدت زمان باقیمانده از بیمه خودرو می توان قیمت بهتری برای خودرو در نظر گرفت. برای آگاهی از مدت زمان باقیمانده از بیمه نامه خودروی خود می توانید به سایت بیمه مرکزی با آدرس www.centinsur.ir   مراجعه کرده و وارد بخش سامانه استعلام بیمه نامه های وسایل نقلیه موتوری شوید.


نوع سوخت:


                                  سی ان جی


مسلما نوع سوخت معیاری برای هزینه های آتی است. نوع سوخت خودرو تعیین کننده میزان مصرف سوخت در خودرو است. اینکه خودروی قرار داده شده برای فروش یا معاوضه دوگانه سوز است یا تک سوز می تواند ملاکی برای تعیین کردن قیمت خودروی شما باشد. مشکلات زیست محیطی ناشی از برخی از سوختها، هزینه های بالای آنها ، مشکلات احتمالی سیاسی یا اقتصادی در منطقه، نوسانات قیمت، محدودیتهای ناگهانی مانند سهمیه بندی سوخت همه از مواردی هستند که می توانند در قیمت خودروی شما موثر باشند.


کیلومتر کارکرد:


در معاوضه آنلاین خودرو کیلومتر کارکرد آیتمی تعیین کننده در میزان استفاده از خودروی دست دوم شماست. به همین علت متاسفانه گاها مشاهده می شود که به شیوه های رایج کیلومتر کارکرد را تغییر می دهند تا خودرو با قیمت گران تری به فروش رود. در هنگام فروش و یا معاوضه آنلاین خودرو لازم است که شرطی برای مشاهده و بررسی حضوری خودرو هم داشته باشید و با روش هایی مانند بررسی شل و یا سفت بودن تسمه تایم خودرو، بررسی میزان ساییدگی فرمان یا پدال گاز، وجود فاصله های غیر منطقی شدید در دیسک ترمز و وجود لبه های تیز در دیسک ترمز از میزان کیلومتر خودرو و احتمال دستکاری شدن آن اطمینان حاصل کنید.


رنگ:


                        خودروی رنگ شده


خودروی کارکرده ای که با رنگ اصلی همراه باشد و بدون هیچگونه خط، خراش یا رنگ مجدد باشد، قیمت بالاتری در هنگام معاوضه خودرو آنلاین یا حضوری به خود اختصاص می دهد. در حالت عادی فرایند کارشناسی رنگ خودرو از طریق دستگاه ضخامت سنج دیجیتال انجام می شود اما اگر به کارشناس دسترسی نداشته باشیم چطور؟


با نگاه و دقت در رنگ خودرو می توان رنگ شدگی را تا حدی تشخیص داد. به انعکاس نور در روی خودرو نگاه کنید. هرگونه پستی و بلندی و مواج بودن بدنه، احتمالی بر رنگ شدن است.


خط و خطوط موجود در هر قسمت از خودرو نشانی از سمباده کاری و رنگ مجدد است. زبری در بدنه، تفاوت رنگ در بخش های مختلف، پاشیدگی رنگ در برخی از قسمتهای خودرو و . . . راههایی است که احتمال دارد از آن طریق بتوانید رنگ شدگی خودرو را بدون کارشناس تشخیص دهید.


تاکنون گزینه های موجود برای کارشناسی خودرو و قیمت گذاری را مرور کردیم اما برای معاوضه خودرو به صورت آنلاین می توانید از وب سایتهایی مانند https://bama.ir/trade، https://otex.ir/car/exchange، https://1car.ir/a1 و . . . استفاده نمایید.


وب سایتهای معاوضه خودرو به این صورت طراحی شده اند که ابتدا خودروی شما را به صورت آنلاین کارشناسی و سپس تعیین قیمت می کنند. در بخش دیگری که در بسیاری از وب سایتهای معاوضه خودرو به صورت آنلاین وجود دارد، وب سایت خودرویی هم رده یا مشابه به خودروی شما را پیشنهاد می دهد تا انتخاب، خرید و یا معاوضه خودرو به صورت آنلاین به راحتی میسر شود.


معمولا مراحل مشترک معاوضه خودرو به صورت آنلاین در این وب سایتها به صورت زیر هستند:


ارزیابی آنلاین و قیمت گذاری خودرو: در این بخش اطلاعات خودرو خود را در فیلدهای ارائه شده وارد کرده و در کوتاهترین زمان ممکن قیمت اولیه خودرو و بازه قیمتی مشخص می شود.


کارشناسی و دریافت پیشنهاد قیمت: در بسیاری از وب سایتهای فروش یا معاوضه خودرو به صورت آنلاین گزینه ای وجود دارد که می توانید درخواست کارشناسی خودرو را بدهید. بعد از مدت کوتاهی با شما تماس گرفته شده و نزدیکترین مرکز برای کارشناسی خودرو به شما پیشنهاد داده می شود. کارشناسان قادر هستند تا 145 مورد کارشناسی را مورد بررسی قرار دهند.


اگر قصد فروش خودروی خود به صورت آنلاین را دارید، وب سایتی مانند khodro45.com کارشناسان خود را برای دریافت خودرو فرستاده و سپس قیمت خودروی شما را به صورت آنلاین و در اسرع وقت به حساب شما واریز می کنند. اما اگر قصد شما معاوضه خودرو به صورت آنلاین باشد، خودروهای موجود برای معاوضه به همراه مشخصات فنی و قیمت به شما پیشنهاد می شوند.


در این بخش خودروهای هم رده با خودروی شما از لحاظ فنی یا مدل و یا همرده از لحاظ قیمت به شما معرفی می شوند که شما در صورت انتخاب می توانید مستقیما با مالک خودرو تماس گرفته و برای معاوضه اقدام کنید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

چگونه آنلاین پولدار شویم؟

علی‌ رغم پیشرفت‌ های بشر در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند تنها راه کسب درآمد از طریق...

بازاریابی چابک چیست و به چه صورت انجام می گیرد؟

بازاریابی چابک یک روش بازاریابی نوین است که با استفاده از فاکتور هایی مانند صرفه جویی در زمان، منابع، انرژی و هزینه...

نحوه خرید بیت کوین به صورت آنلاین

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر تعریف بیت کوین را از این و آن شنیده باشید که شما هم به خرید بیت کوین ترغیب...

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری، این روز ها بسیار داغ شده است. دوران کرونا به صاحبان کسب و کار سنتی آموخت...

بازاریابی اینستاگرامی به چه صورت است؟

با تغییر فضای کسب و کار ، بازاریابی در اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرد. سال هاست که اینستاگرام در حال یکه تازی...

بازاریابی عصبی به چه صورت است؟

بازاریابی عصبی ، یکی از شاخه های بازاریابی است. بازاریابی عصبی دارای کاربرد های مختلفی است. دلایل مختلفی برای استفاده...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد