جستجو

معایب بازاریابی شبکه ای چیست؟

(13 رای)
به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 15:59:56
تاریخ ثبت: 28 مهر 1399 ساعت 23:24:13
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40681
قبل از شروع درباره ی معایب بازاریابی شبکه ای در ابتدا تعریف بازاریابی شبکه ای را برای شما توضیح می دهیم. بازاریابی شبکه ای نوعی فرصت شغلی است که در بین افرادی که به دنبال مشاغل نیمه وقت و انعطاف پذیر هستند بسیار محبوب است.

برنامه های بازاریابی شبکه، شامل فرصت برای فروش یک محصول به طور مستقیم به دوستان، خانواده و توصیه آن به افراد دیگر است. بیش تر برنامه های بازاریابی شبکه ای نیز از شرکت کنندگان می خواهند نمایندگان دیگر فروش را جذب کنند. افراد استخدام شده «پایین خط» یک نماینده رسمی هستند و فروش آن ها هر چه قدر بیش تر شود درآمد بیش تری کسب می کنند. یک سیستم بازاریابی شبکه ای که بیش ترین درآمد آن از طریق جذب نیرو است ممکن است یک طرح هرمی غیرقانونی تلقی شود.

بازاریابی شبکه ای

معایب بازاریابی شبکه ای


اگر چه بازاریابی شبکه ای مزایایی دارد اما معایبی هم دارد که اطلاع از آن ها به شما این امکان را می دهد تا آگاهانه تر و با دید بازتری محصولات خود را به بازار عرضه کنید و بنابراین گروه ویژه مشتریان خود را ایجاد کنید.

«محصول ما انحصاری است و یک نوع است»


اغلب اوقات در نهایت در شرکت شخصی خود با دیگران رقابت می کنید. باور نمی کنید؟ شما فقط باید آنلاین شوید و یک کلمه کلیدی مربوط به mlm را جستجو کنید تا بسیاری از وب سایت ها را با افرادی که مشابه هستند ببینید. واقعیت این است که شما با همان ابزار، آموزش مشابه و محصولات مشابه در برابر مردم قرار خواهید گرفت. بنابراین اگر قادر به شخصی سازی پیشنهاد خود نیستید، در رقابت با دیگران دیده نخواهید شد، چه رسد به این که پیشرفت کنید.

«نیاز به تبلیغات»


از نظر تئوری، ممکن است بگوییم که بازاریابی شبکه ای نیازی به تبلیغات ندارد. با این حال، برای هیچ تولید کننده ای این امکان وجود ندارد که "در ایجاد تبلیغات تجاری" و "وفاداری به نام تجاری" تبلیغ شود. بنابراین، هنگامی که بازاریابی شبکه ای با تبلیغات همراه است، ممکن است از مزیت هزینه های بالای بازاریابی به میزان قابل توجهی کاسته شود. هم چنین به دلیل وجود سیستم چند سطح بازاریابی، پیش بینی فروش یک مشکل است و آسان نیست.


«نتایج بیش تر بدون هزینه بیش تر»


برخی از شرکت ها برای ادامه کار خود نیاز دارند که حداقل خرید ماهانه آن ها را انجام دهید گاهی اوقات برای یادگیری سریع، فشار کاری ایجاد می کند. این نقطه ضعف بازاریابی شبکه ای باعث آزار بسیاری از بازاریان شده است. اغلب مقابله با این مسئله برای برخی از افراد ناامید کننده است. و این در حالی است که سعی می کنید تجارت را بیاموزید، افراد دیگر را استخدام کنید و محصولات را به فروش برسانید. نکته اصلی این است که اگر آمادگی کافی را داشته باشید، می توانید استراتژی خود را برنامه ریزی کنید و به پیش بروید.

استراتژی های بازاریابی شبکه ای

«سختی آموزش تکنیک ها به همه ی افراد»


بسیاری از بازاریابان شبکه با خطوط upline که ایده فروش "فرمول سریع ثروتمند شدن" را به آنها فروخته اند، گمراه شده اند. بدون داشتن ایده ای از نحوه کار تجارت آن ها افراد دیگری را استخدام کرده و به همان اندازه اطلاعات غلط به آن ها داده اند. نتیجه این امر افزایش تعداد بازاریابانی بود که برای شروع کار مشکل داشتند. آن ها نه تنها  هیچ تصوری از آنچه می فروختند نداشتند بلکه حتی تصوری از فروش نداشتند، به علاوه ایده ای از نحوه بازاریابی خود نداشتند، در نتیجه نتوانستند کسی را به خرید محصول  متقاعد کنند.

«تلاش برای بازاریابی یک محصول بدون اطلاعات کافی»


این جمله معروف که می گوید "این محصول خودش می فروشد" مهم ترین نقطه ضعف بازاریابی شبکه ای است که رد کردن این پیشنهاد را برای شما دشوار می کند چرا که این دیدگاه برای شما بسیار جذاب است. قبل از این که بتوانید پیشنهاد خود را به طور مؤثر بازاریابی کنید؛ شما باید ابتدا دریابید که دیدگاه شما واقعاً چه می خواهد و آیا این پیشنهاد شما راه حلی برای رفع نیاز مصرف کننده است یا خیر. فقط در این صورت است که می توانید تضمین کنید که پیشنهاد شما به نفع مشتری است.

«بازاریابی محصولی که به آن اعتقاد ندارید»


شروع بازاریابی شبکه ای از این موقعیت معمولاً بد پایان می یابد. زیرا نکته اصلی این است که شما فقط این کار را برای پول انجام می دهید. قاعده طلایی می گوید "اگر خودتان را قانع نکردید، نباید سعی کنید دیگران را متقاعد کنید." این غیراخلاقی است و از این طریق به ساختن تجارت خود رضایت نخواهید داشت. دیر یا زود دیدگاه های شما این را می بینند و تجارت شما در طولانی مدت دوام نخواهد آورد. با بازاریابی محصولاتی که شما به آن ها علاقه مند هستید و اطلاعات لازم را درباره آن ها دارید قادر خواهید بود مشتری های خود را جلب کنید.

تعریف و روش های بازاریابی شبکه ای

«بازاریابی شبکه ای چند سطحی»


خطری که در ارتباط با بازاریابی شبکه ای چند سطحی وجود دارد این است که توزیع کنندگان (که اغلب به بزرگترین مشتری تبدیل می شوند) ممکن است کنترل شرکت را بر عهده بگیرند.

«متخصص نبودن و حرفه ای نبودن نمایندگان فروش»


یکی دیگر از معایب بازاریابی شبکه ای این است که افرادی که بازاریابی شبکه ای انجام می دهند آماتور هستند و حرفه ای نیستند. این باعث می شود که حتی با این که محصولات خوبی به بازار عرضه شوند، در مجموع باعث ایجاد احساس بد در مورد شرکت می شود و در صورت بازاریابی یک مشتری ناراضی منجر به از دست دادن ده مشتری دیگر توسط شرکت می شود از این رو به نوعی بازاریابی شبکه ای می تواند به دلیل کمبود تجربه و تخصص افراد در زمینه بازاریابی شبکه ای، تصویر بدتری نسبت به تصویر خوب خود ایجاد کند.

با توجه به این تفاسیر اگر می خواهید وارد یک بازاریابی شبکه ای شوید یا در آن مشغول هستید خوب است این نکات و معایب را در نظر بگیرید تا در این زمینه بیش تر پیشرفت کنید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

اصلی‌ترین معایب نتورک مارکتینگ، همه یک‌ چیز می‌گویند؛ همه چیز را نمی‌گویند

هر شغلی داشته باشید و یا حتی اگر خانه دار باشید، عجیب نیست که به دنبال معایب نتورک مارکتینگ بگردید. تعدادشان زیاد...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد