جستجو

مقایسه تبلیغات محیطی و تبلیغات اینترنتی

(12 رای)
به روز رسانی: 07 مهر 1399 ساعت 13:19:18
تاریخ ثبت: 26 مرداد 1399 ساعت 18:01:06
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/35211
تبلیغات اینترنتی و بعد از آن، تبلیغات محیطی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین استراتژی ها در بازاریابی برای معرفی یک کسب و کار است. این امر از گذشته های خیلی دور هم وجود داشته است. این موضوع را می توان با بررسی سنگ نوشته های دوران های گذشته تا زمانی که کاغذ پاپیروس به وجود آمد و انسان ها از آن برای تبلیغات استفاده می کردند، مشاهده کرد.

در عصر حاضر مهمترین عنصر بازاریابی در هر نوع کسب و کاری تبلیغات است. به طوری که اگر تبلیغات یک برند، خوب و با کیفیت ارائه شود می تواند موجب رونق کسب و کار و متمایز شدن آن کسب و کار از سایر کسب و کارها شود.

بنابراین بهتر است ابتدا با مفهوم کلی تبلیغات و انواع آن آشنا شویم.

تبلیغ چیست؟


یک تعریف ایده آل برای تبلیغ می تواند این باشد که تبلیغ نوعی بازاریابی برای فروختن یک محصول است. در واقع این تبلیغ است که موجب برقراری ارتباط یک کسب و کار با مشتریان و به فروش رساندن محصولات، خدمات و حتی ایده ها می شود.

تبلیغات در گذشته به صورت محیطی مانند چاپ بنرهای تبلیغاتی و یا تراکت های کاغذی انجام می شد. اما این روزها با توسعه تکنولوژی و اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها، تبلیغات هم دیجیتالی شده و از حالت سنتی و محیطی دور شده اند.

حتی شرکت هایی وجود دارند که می توان کار تبلیغات دیجیتال را به آنها سپرد. البته برای صرفه جویی در هزینه ها، خود کسب و کارها هم می توانند تبلیغات دیجیتالی را انجام دهند.

تعریف تبلیغ محیطی


به تمام راه های ارتباطی با مشتریان که از طریق اینترنت انجام نشود را تبلیغات محیطی می گویند. بنابراین برای تبلیغ محیطی از روش های غیر آنلاین برای معرفی محصولات استفاده می شود. مانند تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، بیلبوردها و تابلوها.

اگرچه این روزها تبلیغات آفلاین رونق کمتری دارد، اما بسیاری از کمپانی های کوچک و بزرگ در دنیا هنوز هم از تبلیغات محیطی استفاده می کنند.

تعریف تبلیغ اینترنتی


به تمام راه های ارتباطی با مشتریان که فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است را تبلیغات آنلاین می گویند. در این روش تبلیغات محصول را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند و مشتریان از این طریق می توانند محصولات را مشاهده کنند.

برای این تبلیغات می توان از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و یا تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدید و ایمیل مارکتینگ استفاده کرد.

هدف از تبلیغ چیست؟


همه صاحبان کسب و کار از انجام تبلیغ اهداف مختلفی را جستجو می کنند. در ادامه به بررسی هدف تبلیغ توسط صاحبان کسب و کار می پردازیم.


  1. معرفی محصول




اصلی ترین وظیفه ای که تبلیغ دارد این است که محصول یا خدمات مربوطه را به طور واضح و شفاف به مشتری معرفی کند.

در گذشته برای معرفی محصول به مشتری از روش های سنتی و تبلیغات محیطی استفاده می کردند. مثلاً تصاویر مربوط به محصول را بر روی یک بنر بزرگ چاپ و بر روی بیلبوردهای بزرگ در محل های پر رفت و آمد نصب می کردند.


  1. ارائه اطلاعات محصول




زمانی که برای یک محصول، برند و یا خدمات و ... تبلیغات انجام می شود، باید اطلاعات مفید و کاملی درباره آنها به مخاطب ارائه شود. وقتی که تبلیغات محصول با اطلاعات کافی درباره محصول انجام می شود برای مخاطبان جذاب واقع شده و از این طریق می توانید مشتریان بیشتری به دست آورید.


  1. ترغیب به خرید




پس از معرفی و شناسایی محصولات و دادن اطلاعات کافی درباره محصولات به مخاطبین، حال باید سعی کنید تا با استفاده از تبلیغات مشتری را به خرید کردن و استفاده از خدماتتان متقاعد کنید.

در واقع مهم­ترین هدف از تبلیغ این است که بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. بنابراین در دو بخش اول باید بسیار قوی عمل کرده تا بتوانید مشتریان بسیاری به دست آورید.

تبلیغات دلیلی برای برند سازی


تحولاتی که پس از انقلاب صنعتی اروپا اتفاق افتاد باعث شد تا تغییرات بسیاری در آن دوره در زندگی انسانها به وجود بیاید. یکی از تغییراتی که در این دوره رخ داد تولید انبوه محصولات بود.

از آنجا که در این دوره ماشین آلات با سرعت بسیاری پیشرفت کردند بنابراین تولید محصولات در تعداد بسیار زیاد صورت می گرفت و به این ترتیب از مقدار نیاز آن منطقه بیشتر می شد.

در این زمان صنعت حمل و نقل جاده ای و ریلی نیز توسعه یافته و به این ترتیب محصولات به مناطق مختلف کشور به آسانی توزیع می شد.

با توجه به تولید محصولات به صورت انبوه، تولید کنندگان محصولات تصمیم گرفتند تا برای محصولات خود یک نام تجاری انتخاب کنند و به این ترتیب محصولات خود را از سایر محصولات مشابه متمایز کنند. به این ترتیب برند یا مارک تجاری به وجود آمد.

با بوجود آمدن کالاهای مشابه با برندهای متفاوت، مردم نیاز داشتند تا با شناخت دقیق از هر محصول آن را خریداری کنند. به این ترتیب اهمیت تبلیغات روز به روز بیشتر شد به طوری که هر برند برای معرفی محصولات خود و ترغیب مشتری به خرید از تبلیغات مختلف استفاده می کرد.

تبلیغات در انواع متفاوت اعم از تبلیغات در رسانه های مختلف مانند روزنامه ها، کاتالوگ ها، بنرهای تبلیغاتی و ... در حوزه تبلیغات محیطی و دیجیتالی به مردم ارائه و آنها را به خرید تشویق می کرد.

در تمام سالهای گذشته تا به امروز همواره از سه آیتم معرفی محصول، اطلاعات محصول و ترغیب به خرید، به عنوان ارکان اصلی تبلیغات استفاده می شود.

انواع تبلیغات



  • تبلیغات محیطی یا سنتی یا آفلاین

  • تبلیغات دیجیتالی یا آنلاین


مقایسه تبلیغات محیطی و آنلاین



  • جذب مخاطب و بازدهی


تبلیغات محیطی نیاز به تکنیک خاصی ندارند. اما در صورتی که با آگاهی کامل انجام شوند، بازده مناسبی را به همراه دارند. رادیو، تلویزیون و بیلبوردها پربازده ترین نوع تبلیغات هستند.

اما در تبلیغات آنلاین روش های بسیاری وجود دارد که می توان از آن برای جذب مخاطب استفاده کرد. مانند تبلیغات کلیکی در سایت های پربازدید. البته در بعضی از روش های آنلاین تایم زمان تبلیغ کمتر از تبلیغات محیطی است.

  • تأثیرگذاری


در روش تبلیغ محیطی تأثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی در دراز مدت مشخص می شود. در این روش آمار بازدید کنندگان و رضایت مشتری از محصولات و خدمات مشخص نیست.

اما در تبلیغات اینترنتی تأثیرگذاری کمپین ها به صورت لحظه ای گزارش می شود و تعداد بازدیدکنندگان قابل مشاهده است.

  • دسترسی مخاطبان


تبلیغات سنتی معمولاً یک منطقه محدود را پوشش می دهند و از این رو دسترسی مخاطبان به این نوع تبلیغات محدود است.

اما به دلیل وسعت فضای اینترنت دسترسی مخاطبین به تبلیغات اینترنتی بسیار زیاد است. به وسیله تبلیغات اینترنتی شما می توانید محصولات و خدمات خود را حتی به سراسر دنیا نیز معرفی کنید.

  • تغییر در طراحی تبلیغات


تبلیغات سنتی یا محیطی در یک چارچوب خاص و بر اساس معیارهای خاص طراحی و اجرا می شوند. بنابراین تغییر در این نوع تبلیغات به راحتی امکان پذیر نیست و حتی بسیار هزینه بر است.

اما در روش تبلیغات مدرن یا تبلیغات دیجیتالی اجرای تغییر در طراحی تبلیغات به سهولت امکان پذیر است و نیاز به صرف هزینه آنچنانی ندارد.

  • نمایش تبلیغات به همه


در روش محیطی تبلیغات برای عموم به نمایش گذاشته می شود و نمی توان فهمید که آیا کسانی که مشتری محصول هستند این تبلیغ را دیده اند یا خیر.

اما در روش اینترنتی این امکان وجود دارد که تبلیغ را برای افراد خاصی که مشتری محصول هستند به نمایش گذاشت.

نتیجه گیری

اینکه از کدام یک از تبلیغات محیطی و یا اینترنتی استفاده کنید به عوامل بسیاری بستگی دارد. مثلاً شاید در بعضی مواقع و در برخی مکان ها نیاز داشته باشید تا در کمترین زمان با کمترین هزینه پیام تبلیغاتی خود را به تعداد محدودی از افراد انتقال دهید.

قطعاً در این شرایط نمی توانید از تبلیغات محیطی استفاده کنید. چرا که هم زمان بر می باشد و هم برای اجرای آن متحمل هزینه می شوید. بنابراین می توانید از انواع مختلف تبلیغات آنلاین استفاده کنید.

رایگان بودن و در دسترس بودن تبلیغات اینترنتی موجب محبوبیت این تبلیغات در بین کاربران شده است.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد