جستجو

مقایسه فروشگاه آنلاین و فروشگاه آفلاین

(12 رای)
به روز رسانی: 12 مرداد 1399 ساعت 17:05:49
تاریخ ثبت: 05 تیر 1399 ساعت 17:26:26
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32285
مقایسه فروشگاه آنلاین و فروشگاه آفلاین

افراد هر روز به دنبال رفع نیاز های خود به فروشگاه ها و مراکز خرید مراجعه می کنند. گاهی برای خرید مواد غذایی و تامین مایحتاج روزانه و گاهی برای خرید اقلامی مانند پوشاک، لوازم منزل و... اقدام می کنند.

در گذشته تمام فروشگاه ها به صورت فیزیکی فعالیت می کردند و مردم برای هرگونه خریدی باید در محل مغازه حضور پیدا می کردند. امروزه با گسترش اینترنت و دنیای مجازی فروشگاه های بسیار زیادی در سطح اینترنت راه اندازی شده است. خرید آنلاین در مقابل خرید آفلاین دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم.

مزایای فروشگاه آنلاین در مقابل فروشگاه آفلاین


فروشگاه های آنلاین روز به روز در حال گسترش هستند. این فروشگاه ها مزایایی دارند که هم فروشندگان و هم مشتریان را به سمت خود جذب می کنند.


  • صرفه جویی در هزینه




شاید اولین و مهم ترین مزیت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی هزینه بسیار پایین راه اندازی آن است. برای راه اندازی یک فروشگاه آفلاین در اولین قدم باید به فکر آماده سازی محلی برای برپایی فروشگاه باشید که این خود هزینه ی بسیار زیادی به همراه دارد. فروشگاه آنلاین به هیچ گونه محل فیزیکی نیاز ندارد و از این نظر بسیار به صرفه است.

خرید از فروشگاه آنلاین برای مشتریان نیز کم هزینه تر است. دیگر نیاز به حضور افراد در محل مغازه نیست و تنها با دسترسی به اینترنت می توانند محصولات فروشگاه را تماشا و خرید خود را انجام دهند. در صورتی که برای مراجعه به فروشگاه فیزیکی باید هزینه رفت و آمد نیز پرداخت کنید. در اکثر مواقع قیمت محصولات در فروشگاه های آنلاین بسیار پایین تر است.

مزایای فروشگاه آنلاین


  • صرفه جویی در زمان و محدودیت نداشتن زمان خرید




یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین صرفه جویی در زمان است. شما می توانید در کمترین زمان ممکن به وب سایت، اپلیکیشن و یا کانال های ارتباطی فروشگاه مراجعه کرده کالای مورد نظر خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید. در مقابل برای خرید حضوری باید در زمان مناسبی به محل فروشگاه مراجعه کرده و کالای مورد نظر را خریداری کنید.

همچنین فروشگاه های آنلاین هیچ گونه محدودیتی برای خرید ندارند و شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز و تمام روزهای هفته خرید خود را انجام دهید. در صورتی که برای خرید از فروشگاه های فیزیکی در زمان های محدودتری می توانید مراجعه کنید.


  • امکان مقایسه محصولات




یکی دیگر از مزیت های فروشگاه آنلاین امکان مقایسه محصولات است. در یک سیستم فروشگاهی آنلاین به راحتی و در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نظر خود را مقایسه کنید و بهترین محصول را انتخاب کنید. شما حتی می توانید محصول چندین فروشگاه را به راحتی مقایسه کنید و از مناسب ترین فروشگاه خرید کنید. مشاهده و مقایسه یک محصول در فروشگاه های فیزیکی بسیار سخت تر است و گاهی اوقات به چندین روز زمان نیاز دارد.


  • استفاده از نظرات کاربران




ویژگی بسیار عالی که فروشگاه های آنلاین از آن برخوردار هستند، نمایش نظرات مشتریان است. هنگام خرید یک محصول به راحتی می توانید نظر تمام مشتریانی که قبلا از آن فروشگاه خرید کرده اند، یا به طور خاص از محصول مورد نظر شما استفاده کرده اند را مطالعه کنید. بعد از بررسی نظرات مشتریان به راحتی می توانید در مورد خرید محصول تصمیم بگیرید. این مزیت در خرید های فیزیکی وجود ندارد و اگر با محصولی آشنا نباشید نمی توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.


  • محدودیت نداشتن مشتریان




یک فروشگاه آنلاین مشتریانی از سراسر دنیا دارد، اما فروشگاه آفلاین صرفاً مشتریانی دارد که در آن محل زندگی و رفت و آمد می کنند و یا به طور خاص مشتریانی دارد که به عنوان مسافر یا توریست از آن محل عبور می کنند.

معایب فروشگاه آنلاین در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی


با وجود تمام مزایای فروشگاه های آنلاین و گسترش روز افزون استفاده از آن ها، دارای معایبی نیز هستند به طوری که بسیاری از افراد همچنان خرید از فروشگاه های فیزیکی را به خرید آنلاین ترجیح می دهند.


  • عدم اعتماد مشتریان به فروشگاه




یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاه های اینترنتی جلب اعتماد مشتریان است. بسیاری از افراد به فروشگاه های اینترنتی اعتماد نمی کنند و جلب اعتماد برای فروشندگان نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی می باشد. همین که فروشگاهی به صورت فیزیکی وجود ندارد اعتماد سازی برای مشتریان کار را سخت می کند.


  • امکان کلاهبرداری اینترنتی




گسترش فضای مجازی و به وجود آمدن پلتفرم های مختلف برای ایجاد فروشگاه آنلاین باعث به وجود آمدن روش های مختلف کلاهبرداری نیز شده است. روزانه افراد زیادی در مواجه با فروشگاه های مختلف اقدام به سفارش محصول مورد نظر خود می کنند، اما متاسفانه در این بین وب سایت ها و کانال های مختلفی نیز با این عنوان اقدام به کلاهبرداری از افراد می کنند.

در مورد فروشگاه های فیزیکی امکان کلاهبرداری تقریباً صفر است و از آن جایی که افراد کالای مورد نظر را همان لحظه مشاهده و دریافت می کنند نگرانی از این بابت ندارند. برای برطرف کردن این مشکل نیز راه هایی وجود دارد. فروشگاه هایی معتبری که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند گزینه مناسبی برای خرید می باشند.

مزایای فروشگاه آفلاین


  • یکسان نبودن کالای سفارشی با کالای دریافتی




یکی دیگر از مشکلات خرید اینترنتی یکسان نبودن کالای سفارشی با کالای دریافتی از فروشگاه می باشد. گاهی اوقات پیش می آید افراد محصولی را از فروشگاهی به صورت اینترنتی خریداری می کنند اما هنگام دریافت کالا متوجه می شوند کالا از کیفیت مناسب برخوردار نیست و با تصویر آن متفاوت است. گاهی اوقات نیز به دلیل تعدد سفارشات اینترنتی بسته ها به صورت اشتباه برای افراد ارسال می شوند.

هنگام خرید از فروشگاه های فیزیکی مشتری همان لحظه کالای مورد نظر را مشاهده و پس از اطمینان از جنس و کیفیت و سایر ویژگی های کالا اقدام به خرید می کند.

همان طور که مشاهده کردید فروشگاه های آنلاین و آفلاین هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. قبل از راه اندازی فروشگاه لازم است تمام جوانب بررسی و سپس اقدام کرد. مشتریان نیز می توانند قبل از خرید اینترنتی از کیفیت و اصالت فروشگاه اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

استفاده همزمان از مزایای فروشگاه آنلاین و فروشگاه آفلاین

بسیاری از افراد در کنار راه اندازی فروشگاه فیزیکی اقدام به ایجاد وب سایت، اپلیکیشن یا کانال هایی در فضای مجازی می کنند. به این صورت از مزایای هر دو روش برخوردار می شوند. گاهی اوقات افراد از روش هایی برای جذب مشتری در فروشگاه های آفلاین نیز می کنند مانند پخش موسیقی، قرار دادن وسایل بازی و سرگرمی در فروشگاه، غرفه های عکس و ....

به این صورت رقابت بسیار جذابی میان این شکل فروشگاه برای جذب مشتری وجود دارد. شما ترجیح می دهید از فروشگاه آنلاین خرید کنید یا فروشگاه آفلاین؟
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

قوانین مربوط به عودت کالا مربوط به فروشگاه های اینترنتی

اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و سپس - پس از تحویل- متوجه شوید که آن چیزی که شما می خواستید نیست، ممکن است...

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان از بهترین راه های برای کسب درآمد اصلی یا ثانویه است. در واقع انتظار می رود فروش تجارت...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

9 روش بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

در دنیای اینترنت و با شکل گیری مباحثی نظیر بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، به هر طرف که نگاه کنید، برندها، شرکت...

چگونه آنلاین پولدار شویم؟

علی‌ رغم پیشرفت‌ های بشر در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند تنها راه کسب درآمد از طریق...

نحوه خرید بیت کوین به صورت آنلاین

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر تعریف بیت کوین را از این و آن شنیده باشید که شما هم به خرید بیت کوین ترغیب...

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری، این روز ها بسیار داغ شده است. دوران کرونا به صاحبان کسب و کار سنتی آموخت...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد