جستجو

مقایسه‌ی وب سایت شیپور و دیوار

(12 رای)
به روز رسانی: 16 اردیبهشت 1399 ساعت 13:30:39
تاریخ ثبت: 09 اسفند 1398 ساعت 22:47:21
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/26785

امروزه برای فروش اجناس خود، از اجناس شخصی و کوچک گرفته تا وسایل و لوازم بزرگ را می‌توانیم در بازارهای مجازی موجود به فروش بگذاریم یا برای خرید به این وب سایت‌ها مراجعه کنیم. دو وب سایت دیوار و شیپور با امکانات عالی خود بازارهای مجازی هستند که چندسالی است استفاده از آن‌ها در بین مردم افزایش قابل توجهی یافته‌است.


وب سایت دیوار و شیپور بازارهایی هستند که بصورت رایگان امکان اتصال به آن‌ها برای خرید یا فروش کالاها فراهم است. حال اگر بخواهیم این دو بازار آنلاین را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید هر دو وب سایت را به خوبی شناخته و موارد استفاده از آن‌ها را بدانیم.


وب سایت دیوار و شیپور امکان استفاده رایگان را برای ما به همراه دارند و هر دو برای سیستم‌های  iosو اندروید مناسب‌اند. اولین تفاوت بین این دو وب سایت این است که وقتی اولین بار برنامه دیوار را باز می‌کنید به منوی برنامه‌ها وارد می‌شوید و می‌توانید بدون ثبت نام یا ساخت حساب کاربری در آن برای فروش اجناس یا حتی خرید فعالیت داشته باشید. اما برنامه شیپور کمی متفاوت است چون به محض وارد شدن به این اپلیکیشن می‌بایست یک حساب یا پروفایل کاربری بسازیم سپس ایمیلی برایمان می‌آید که می‌توانیم با آن برنامه را بازکنیم.


1


تفاوت مهم بعدی در داشتن یک رابط کاربری مطلوب و جذاب است. آنچه باعث می‌شود افراد به استفاده از برنامه آنلاین توجه نشان دهند، این است که برنامه‌های مجازی رابط کاربری ساده و مناسبی داشته باشند. مثلا در مورد اپلیکیشن دیوار باید بگوییم که پس زمینه‌ی این برنامه رنگ قرمز دارد تا نشانی از طرح روزنامه های قدیمی داشته باشد. بعد از اینکه به برنامه وارد شدیم باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنیم و بعد از آن آگهی‌ها و تبلیغات مربوط به شهر خود برای ما فعال می‌شوند. دیوار پس زمینه‌ی زیبا و ساده‌ای دارد و به اینصورت است که ما منو را از سمت راست می‌کشیم و در آن گزینه‌هایی مثل انتخاب شهر، صفحه اصلی، نشان شده‌ها، آگهی‌های من، آگهی‌های فوری و موارد دیگر است. برای دستیابی سریع و با جزییات گزینه‌ی جستجو در سمت چپ شکل وجود دارد. برنامه‌ی دیوار طوری طراحی شده است که سرعت عملکرد موارد آن بسیار بالاست و همچنین برای جستجوی موارد جدید منوی اصلی را باید از بالا به پایین بکشیم تا آگهی‌ها و تبلیغات جدید برایمان ظاهر شوند. برای انتخاب گزینه‌ای که می‌خواهیم می‌بایست روی آگهی مورد نظر کلیک کنیم و آنگاه اطلاعات مربوط به کالا و فروشنده را می‌بینیم. در این قسمت گزینه‌ای برای فروشنده‌ی کالا وجود دارد که می‌تواند تصاویری را به آگهی خود اضافه کند و در پایین هر قسمت آگهی نیز اطلاعات مربوط به تماس با فروشنده‌ی کالا و حتی موارد قانونی آگهی برای شکایت هم وجود دارد، که از طریق آن می‌توانیم آگهی‌ها و تبلیغات نادرست و ساختگی را به مدیریت دیوار اطلاع بدهیم تا آن را از صفحه پاک کند. سمت چپ آگهی نیز موارد افزودن به علاقه‌مندی‌ها و به اشتراک گذاری آن وجود دارد. از طریق اطلاعات تماس می‌توانیم از راه ایمیل و یا تماس تلفنی و حتی چت داخل برنامه، با فروشنده در ارتباط باشیم.


2


حال اگر بخواهیم در مورد اپلیکیشن شیپور صحبت کنیم، باید بگوییم که پس زمینه‌ی این برنامه رنگ آبی است و برخلاف برنامه‌ی دیوار کمی پرازدحام‌تر است. گزینه‌ی انتخاب‌های شیپور سمت راست است اما برخلاف دیوار، برای گزینه‌ی انتخاب‌های شیپور می‌بایست از آیکون خود گوشی برای دیدن آن استفاده کرد. در این قسمت گزینه‌هایی مانند خانه، گروه بندی، آگهی‌ها و مورد علاقه‌ها و غیره و موارد مرتبط با حساب کاربری را می‌توانیم ببینیم.


در بالا و وسط صفحه‌ی برنامه می‌توانیم استان مورد نظر را انتخاب کنیم. در شیپور طبقه بندی محل تبلیغات بر پایه‌ی استان ها است. گزینه‌های گروه‌ها، صفحات تبلیغ و ارسال آگهی در زیر صفحه آورده شده است و می‌توانیم کالاهای مورد نظر را از طریق گزینه‌ی قیف مانند سمت چپ صفحه پیدا کنیم. عموما اپلیکیشن شیپور سرعت و انعطاف پذیری برنامه دیوار را ندارد و بدلیل ازدحام زیاد این برنامه کمی سرعتش کم است. با این‌حال شیپور مزایای برتری نیز دارد و آن این است که کنار هر تبلیغ، قیمت آن هم نوشته شده است که این مزیت در برنامه دیوار وجود ندارد. همچنین در برنامه شیپور بسیار راحت‌تر و مناسب‌تر می‌توانیم تبلیغات را آپدیت کنیم و این کار تنها با کشیدن صفحه به سمت پایین انجام می‌شود.


وقتی تبلیغ مورد نظر را انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم با کلیک روی آن به قسمت اطلاعات کالا برویم مثلا گزینه‌های تماس با فروشنده‌ی کالا را می‌توانیم ببینیم اما برخلاف برنامه‌ی دیوار در این اپلیکیشن امکان تماس یا پیامک بی واسطه به فروشنده وجود ندارد. صفحه‌ای نیز از تصاویر آگهی در قسمت بالای این صفحه قرار داده شده است که کمی کندتر از صفحه‌ی تصاویر در برنامه‌ی دیوار است.


3


عموما برنامه‌ی دیوار از نظر طراحی و استفاده برای مخاطبان آسان‌تر، مطلوب‌تر و مناسب‌تر است. همچنین برنامه‌ی دیوار ابزاری نیز دارد که روی صفحه‌ی گوشی قرار می‌گیرد تا هنگام اعلان جدید سریع از آن‌ها باخبر شوید.


یکی از مزایای قابل توجه بازار‌های مجازی یا آنلاین این است که بتوانیم به راحتی میان کالاها وتبلیغات جستجو کنیم تا به کالای مورد نظر برسیم. جستجو در برنامه‌ی شیپور خیلی راحت‌تر و مناسب‌تر از برنامه‌ی دیوار انجام می‌شود و می‌توانیم با جزییات بیشتری کالاهای موردنظر را پیدا کنیم.


در مقایسه‌ی وب سایت دیوار و شیپور به این نتیجه می‌رسیم که برخلاف روش برنامه‌ی دیوار که خیلی ساده و ابتدایی است که تنها می‌توان یک مورد خاص را جستجو کنیم، بوسیله‌ی برنامه‌ی شیپور می‌توانیم کالاهای خود را در یک محدوده خاص مثلا در یک استان قرار بدهیم و قیمت حدودی هم برای آن معین کنیم.


شباهت دو وب سایت دیوار و شیپور این است که در هر دو برنامه می‌توانیم خیلی راحت و ساده کالا یا تبلیغات خود را برای مشاهده‌ی مخاطبان بگذاریم. بعد از درج تبلیغ یا کالا، آگهی ما از نظر تیم مشخص برنامه به تایید می‌رسد و مخاطبان می‌توانند آن را مشاهده کنند البته که در بعضی از قسمت‌ها برای اینکه تبلیغ یا کالا بهتر دیده شود می‌بایست هزینه‌ای را هم بپردازیم.4در انتها باید بگوییم که هر دو برنامه با سیستم منظم خود مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و امروزه بیش از پیش شاهد مخاطبان و کاربرانی هستیم که از وجود چنین بازارهای آنلاینی لذت می‌برند.


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

چطور آگهی در دیوار بگذاریم؟

در این راهنمای جامع، یاد بگیرید که چگونه به طور موثر ثبت آگهی در دیوار کنید و تلاش‌های تبلیغاتی آنلاین خود را به...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد