جستجو

نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

(14 رای)
به روز رسانی: 12 اسفند 1398 ساعت 18:42:27
تاریخ ثبت: 21 دی 1398 ساعت 22:00:56
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/23939
تحولی که اینترنت در زندگی انسان ها ایجاد کرده بر هیچ کس پوشیده نیست از تاکسی ها گرفته تا سفارش غذا همه و همه با تلاش مبتکران به صورت آنلاین انجام می گیرد. این روزها درصد کمی از مردم وقت کافی برای حضور در مراکز خرید را دارند، انتخاب از پشت کامپیوتر یا گوشی بسیار راحت تر از مراجعه حضوری خواهد بود زیرا زمان کم تری را به خود اختصاص می دهد و در خیلی موارد فروشگاه های اینترنتی محصولات خود را با تخفیف های ویژه ای عرضه می دارند. فروشگاه های اینترنتی در کل کشور مشتری دارند و 24 ساعته برای خرید در دسترس هستند. شاید شما هم بارها به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی افتاده اید اما نمی دانید از کجا شروع کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید تا قدم به قدم با نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان آشنا شوید .

گام اول : داشتن بیزینس پلن Business Plan

قبل از آغاز هرکاری باید ایده های نو در سر داشته باشید تا فروشگاه اینترنتی مختص خود را بسازید. بیزینس پلن یا مدل کسب و کار طرح کسب و کار انلاین شما را نشان می دهد و جزئیاتی از قبیل فعالیت های اصلی، منابع اصلی، راه های ارتباطی با مشتریان، راه های توزیع کالا، جریان درآمد، قیمت گزاری، هزینه های تقبل شده و ... در بر میگیرد. داشتن بیزینس پلن به شما کمک می کند تا همواره مسیر درست و اصلی خود را بدانید.

گام دوم : انتخاب محصول

در ابتدا باید تصمیم بگیرید چه محصولی را برای فروش بگذارید در محیط اینترنت امکان فروش هر محصولی اعم از پوشاک، لوازم دیجیتال، ابزارآلات،لوازم آرایشی، فرش و ... وجود دارد اما بدانید هر محصولی را که انتخاب کردید باید اطلاعاتی از آن را برای راهنمایی دقیق به مشتری ارائه دهید، مشتری سایتی را برای خرید انتخاب می کند که بتواند به آن اعتماد کند و با ارائه مشخصات درست محصول انتخاب او را راحت تر سازد.

unnamed

گام سوم: فضای مورد نیاز برای فروشگاه اینترنتی

تا به این جای کار برنامه ریزی و ایده بوده، در این مرحله باید فضایی را برای قرارگیری متن، عکس و ... در فروشگاه اینترنتی خود فراهم آورید. انتخاب هاست Host یا فضای میزبانی نقش مهمی را در سرعت لود شدن سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، پاسخگویی و پشتیبانی از مشتریان، قابلیت ساپورت از بازدید بالای سایت، امنیت سایت و سایر مسائل مرتبط با فروشگاه آنلاین ایفا می کند. در آغاز کار به دلیل بازدید پایین می توانید از فضای کم تری برای فروشگاه خود استفاده کنید تا هزینه ی کم تری را بپردازید و بعدها با افزایش بازدید فضای میزبانی را ارتقاء دهید. شرکت های ارائه دهنده هاست در این زمینه فعالیت دارند تا به شما کمک کنند .

 گام چهارم : انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب دامنه یا نام سایت از مهم ترین مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی است، چرا که در سال های آتی، مردم سایت را با نام آن شناخته و به یاد می آورند، لذا انتخاب نام مناسب و جذاب که با زمینه فعالیت شما نیز ارتباط داشته باشد بسیار حائز اهمیت است، فراموش نکنید دامنه سایت همانند کارت ویزیت برای شماست پس تغییر آن به راحتی امکان پذیر نیست. برای ثبت دامنه می توانید به شرکت های ارائه دهنده هاست و دامنه مراجعه کنید. دامنه ها شامل دو قسمت نام و پسوند هستند، برای مثال پسوند .ir نشان دهنده ایرانی بودن سایت یا پسوند .com نشانه تجاری بودن سایت است.

F1

گام پنجم : طراحی و ساخت نمای فروشگاه

این مرحله یک پروسه جداگانه در ساخت فروشگاه اینترنتی محسوب می شود. برای این کار سه راه پیش روی شما قرار دارد :

1 . ساخت فروشگاه با کد نویسی : در این صورت شما نیاز به یک برنامه نویس دارید تا نمای سایت را با کدنویسی طراحی کند، در نتیجه شما یک سایت منحصر به فرد خواهید داشت اما بدانید که این کار هزینه بالایی دارد.

2 . فروشگاه سازهای رایگان (سیستم های مدیریت محتوا CMS ) : معروف ترین سیستم مدیریت محتوا رایگان وردپرس است، فروشگاه ساز ووکامرس از محبوب ترین فروشگاه ساز های رایگان محسوب می شود که از افزونه های وردپرس به حساب می آید. سایت سازهای رایگان دیگری مثل جوملا، مجنتو، پرستاشاپ و اپن‌کارت نیز هستند اما از محبوبیت کم تری برخودارند. برای استفاده از این سیستم ها نیاز به هاست و دامنه اختصاصی خودتان دارید.

این فروشگاه سازهای رایگان دارای افزونه های متنوع برای افزودن امکانات، قابلیت فارسی سازی، قالب های متنوع برای ظاهر سایت و متن باز هستند، آموزش فارسی زیادی برای یادگیری این فروشگاه سازها در بستر اینترنت وجود دارد، توجه داشته باشید که انجام صفر تا صد کار به عهده خودتان است و هیچ پشتیبانی در صورت بروز مشکل وجود ندارد و این کار را برای افراد مبتدی کمی دشوار می سازد. بنابراین برای کسانی که حرفه ای هستند و در زمینه فروشگاه های اینترنتی تجربه دارند و می خواهند تمام کارهای مربوط به بروزرسانی، پشتیبانی، رفع مشکلات سئو و امنیت را خودشان انجام دهند فروشگاه ساز رایگان یا سیستم های CMS رایگان پیشنهاد می شود .

9ccbdb90-1cdc-11ea-b7df-536f181887be

3 . فروشگاه سازهای اشتراکی : این فروشگاه ها امکانات بیشتری نسبت به فروشگاه سازهای رایگان دارند، در واقع اگر مبتدی هستید و می خواهید بدون دردسر فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید فروشگاه سازهای اشتراکی بهترین پیشنهاد هستند، در این نوع فروشگاه سازها از پشتیبانی و امنیت سایت نگرانی ندارید و همه چیز از قبل آماده است، شما می توانید بدون نیاز به دانش کد نویسی یا بروز رسانی خاصی ظاهر فروشگاه را از میان چندین قالب متنوع انتخاب کنید و پس از طی مدت زمان کوتاهی فروشگاه اینترنتی خود را برای درج محصول تحویل بگیرید .

سریع ترین و راحت ترین روش، استفاده از پلتفرم مشهور و معتبر sellfree.ir است، این سایت با داشتن محیط کاربری ساده، قابلیت راه اندازی سریع و پشتیبانی 24 ساعته تمامی امور ساخت وب سایت، هاست، دامنه، سئو و درگاه پرداخت اینترنتی را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می دهد و حتی نیازی به صرف هزینه بابت امنیت و نگهداری سایت وجود ندارد.

با ثبت نام در سایت sellfree و ایجاد یک حساب کاربری، به شما یک صفحه فروشگاهی با آدرس اینترنتی خاص تعلق می گیرد، سپس می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار، محصولات و خدمات خود را در آن درج نمایید و حتی بر روی سئوی سایت جدا از قابلیت های سئوی Sellfree کار کنید. مشتری پس از خرید از محصولات شما از طریق درگاه اینترنتی sellfree مبلغ را پرداخت می کند. سایت sellfree برای ارائه این خدمات تنها یک درصد از هر فروش را برمی دارد .
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

0 تا 100 ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره مجازی

با ساخت اکانت چت جی پی تی همانند یک قایقران در اقیانوسی بیکران، آماده‌ی کشف جزیره‌ای نهفته خواهید بود که سفری...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

ثبت آگهی استخدام رایگان

ثبت آگهی استخدام رایگان در سایت sellfree.ir. وب سایت درج آگهی استخدام رایگان سلفیری (sellfree.ir) بخاطر امکانات سرچ قوی کمک...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد