جستجو

کسب و کار اینترنتی چیست

(14 رای)
به روز رسانی: 24 مرداد 1398 ساعت 16:53:48
تاریخ ثبت: 22 مرداد 1398 ساعت 05:37:17
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16246

کسب ‌و کار اینترنتی چیست:


یکی از تعاریف ساده اما مناسب برای کسب و کار اینترنتی را می‌توان برحسب تعریف کسب و کار الکترونیکی در ویکی‌پدیا اشاره کرد که در ویکی‌پدیا به هر کسب و کاری که بر مبنای استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارآلات آن انجام می‌گیرد کسب و کار اینترنتی میگویند.
درواقع می‌توان گفت به مجموعه کارهایی که در فضای وب انجام می‌شود و منجر به کسب درامد شده را کسب ‌و کار اینترنتی می گویند به‌عنوان‌مثال شما در سال‌های قبل برای تهیه بسیاری اقلام موردنیاز خود مجبور به مراجعه فیزیکی به فروشگاه و یا بازار بودید اما امروزه به‌راحتی بدون خروج از منزل، با اینترنت و گوشی موبایل می‌توانید اقدام به خرید مایحتاج خود کنید.

e busness3

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی:


یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های راه اندازی کسب و کار مبتنی بر اینترنت عدم وابستگی به داشتن سرمایه بالا می‌باشد درواقع شما در بیشتر مواقع می‌توانید با سرمایه بسیار اندکی در مقایسه با سایر انواع کسب و کار شروع کنید که این نکته از اهمیت زیادی برای افراد برخوردار است.
البته با توجه به ایده راه‌اندازی و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای بازاریابی ممکن است سرمایه موردنیاز برای هر کسب ‌و کاری از میران اندک تا سرمایه قابل‌توجه متفاوت باشد.
برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی می‌توانید بر اساس علایق شخصی خود و یا نیاز جامعه و حتی بر اساس مهارت و تخصص خود اقدام کنید که قطعاً اگر کسب ‌و کار را بر اساس علایق خود شروع کنید به نتایج بهتری خواهید رسید.

مزایای کسب‌ و کارهای اینترنتی:


در راه‌اندازی کسب‌ و کارها بر اساس اینترنت مزایای مختلف و فراوانی را می‌توان برشمرد که از مهم‌ترین این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری راه‌اندازی کسب ‌و کار همچون اجاره مکان و تهیه وسایل موردنیاز در واقع می‌توان کسب و کار خود را از منزل و با یک دستگاه رایانه شخصی هم شروع کرد.
2- انعطاف بسیار زیاد این نوع از کسب ‌و کار در ارائه خدمات و کالاها و یا شیوه‌های تحویل کالا در واقع شما در کسب و کار بر مبنای اینترنت آزادانه می‌توانید انتخاب کنید که با راه اندازی یک فروشگاه بر خط اقدام به فروش یک کالای فیزیکی خاص کنید همچون فروش گوشی موبایل ،ساعت و... و یا اینکه محصولات تولیدی خود را در شبکه‌های اجتماعی و صفحات خود به فروش برسانید همچون فروش عروسک‌های دست ساز خود از طریقه اینستاگرام و یا اینکه اقدام به تهیه محصولات دانلودی کنید و از طریق فضای مجازی به فروش برسانید همچون فروش مقالات به‌صورت الکترونیک و یا اقدام به فروش محصولات گوناگون به شیوه‌های متنوع دیگری کنید.
3- امکان دسترسی به فروشگاه اینترنتی به‌صورت شبانه‌روزی و از سراسر جهان به‌صورت بسیار سهل و آسان است ، می‌توان گفت هرکسی در هر ساعت از شبانه روز از طریق فضای مجازی امکان این را دارد به صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کند و یا از طریق فروشگاه اینترنتی راه اندازی شده توسط شما در هر جایی از دنیا اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کند.
4- عدم محدودیت به زمان و مکان خاصی برای ارائه محصول با خدمت، شما می‌توانید از هرجای این کره خاکی اقدام به خرید یا فروش کالا در جای دیگری از کره زمین کنید و هیچ گونه محدودیتی ندارید.
5- امکان ارتباط دوسویه با مشتریان و مراجعات به وب‌سایت به‌صورت پیوسته
6- امکانات گسترده در انجام تبلیغات و بازاریابی با هزینه‌های کمتر و اخذ بازخورد راحت‌تر،در واقع شما دسترسی فوق‌العاده‌ای به انواعی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی دارید که می‌توانید بر اساس نیاز خود از هر یک از آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

عمده گروه‌های کسب‌ و کارهای اینترنتی:


امروزه به فراخور پیشرفت دانش و تغییر نیازهای عموم مردم می‌توان انواعی از کسب و کارهای اینترنتی را به‌صورت های مختلفی اجرا کرد که در ذیل با بعضی از متداول‌ترین این گروه‌های کسب و کار آشنا می‌شویم.
1-می‌توان به ارائه محصولات به‌صورت فیزیکی پرداخت همچون وب‌سایت‌های دیجی کالا و ... که اقدام به فروش کالاهای فیزیکی از طریق وب سایت خود می‌کنند.
2- حتی می‌توان به ارائه خدمات مختلف و تخصص‌های گوناگون مورد نیاز مردم همچون تاکسی‌های اینترنتی و یا سایت‌های فروش بلیت های سفر پرداخت همچون سایت‌های علی‌بابا و یا اپلیکیشن اسنپ که اقدام به فروش خدمات خود به مردم می‌کنند از طریق فضای مجازی.
3-یکی دیگر از روش‌های متداول کسب و کارهای اینترنتی که دارای طرفداران قابل توجهی است، کسب‌ و کارهای مبتنی بر فروش آموزش و فایل‌های دانلودی است همچون سایت فرانش که اقدام به فروش انواعی از آموزش‌ها در موضوعات متفاوت می‌کند.

بازاریابی اینترنتی:


در راه‌اندازی کسب‌ و کارهای مبتنی بر اینترنت بازاریابی اینترنتی دارای اهمیت بسیار فراوانی بوده و بدون اجرای صحیح این فرایند قطعاً نتایج خوبی کسب نخواهد شد.
در بازاریابی آنلاین باید به هفت مرحله زیر دقت داشته و این مراحل را به‌درستی اجرا کنیم تا کسب‌ و کار اینترنتی خود را به کسب درامد منجر کنیم.
1-محصول و یا فروشگاه خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنیم در واقع حتماً مراحل سئو را برای محصولات خود انجام دهیم.
2- حتماً در رابطه با بازاریابی موتورهای جستجو اقدامات لازم را انجام دهید.
3- بازاریابی محتوایی یکی از بروزترین شیوه‌ها برای بازاریابی است و یکی از بهترین راهبردها برای کمک به افزایش فروش می‌تواند بازاریابی محتوایی باشد.
4-با توجه به نفوذ شبکه‌های اجتماعی بین افراد جامعه یکی از فضاهای مجازی که نیاز به بازاریابی اختصاصی دارد شبکه‌های اجتماعی است. شاید جالب باشد بدانید بسیاری از کسب ‌و کارهای امروزی فقط بر اساس شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند.
5-تبلیغات کلکی صحیح می‌توانید ضامن دیده شدن شما و محصولات تولیدی شما در فضای مجازی باشد البته درصورتی‌که به‌درستی کمپین‌های مربوطه را به اجرا گذاشته باشید.
6- همکاری درفروش یکی از شیوه‌های مناسب برای افزایش میزان فروش محصولات تولیدی و همچنین یکی از راه‌های افزایش ضریب نفوذ بین مرد می‌باشد که البته باید مدنظر داشت حتماً قواعد مربوط به این نوع فروش را رعایت کرده تا نتیجه عکس ندهد.
7-بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین شیوه‌ها برای بازاریابی محصولات و فروش بر مبنای اینترنت است که همچون موارد دیگر بیان‌شده دارای قواعد و ویژگی‌های منحصر به خود می‌باشد و برای اجرای صحیح این راهبرد باید این قواعد رعایت گردد.

e busness2

راه اندازی کسب و کار اینترنتی:


برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید مراحل زیر را به درستی اجرا کنیم تا این فعالیت اقتصادی برای ما نتیجه بخش باشد.
1- در اولین مرحله به هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ابتدا باید بازار هدف مدنظر خود را مشخص کنیم که انجام این مرحله از مهم‌ترین مراحل است.
2-انتخاب نام مناسب برای برند خودمان که این مرحله هم دارای اهمیت فراوانی است که باید با دقت انجام گیرد ، البته می‌توان از رقبا و شیوه نام‌گذاری آن‌ها هم برای رسیدن به نام برند مناسب کمک گرفت.
3--در این مرحله و بعد از انتخاب بازار هدف خود و نام‌گذاری برند باید اقدام به تهیه مدل کسب و کار خود کنیم که بدون مدل کسب و کار و بدون برنامه‌ریزی صحیح حتماً محکوم به شکست خواهیم بود.
4- یکی از متداول‌ترین شیوه‌ها برای ورود به کسب و کار اینترنتی ایجاد یک وب‌سایت می‌باشد که البته می‌توان به کمک cms های رایگان موجود در بازار همچون ورد پرس و یا جوملا با حداقل هزینه و بدون نیاز به دانش خاصی اقدام به راه اندازی وب‌سایت خود کنیم .
5-با توجه به نفوذ انواع شبکه‌های اجتماعی بین عموم مردم قطعاً داشتن صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار واجب می‌باشد.
6- تولید محتوای مناسب جهت بازاریابی و شروع فروش و کسب درامد، امروزه کارشناسان فضای مجازی معتقدند محتوا پادشاه است در واقع امروزه محتوای مناسب منجر به افزایش بازدید و افزایش فروش می‌شود.

نتیجه‌گیری:


در این مقاله سعی بر آن شد که دیدی کلی اما کامل نسبت به کسب‌ و کارهای اینترنتی به شما داده شود که اگر قصد ورود به این نوع از فعالیت اقتصادی رودارید، بادید باز و مطلع واردشده و قطعاً با انجام صحیح مراحل به درامد مناسب برسید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد