جستجو

مقایسه آیفون XS مکس و نوت ۱۰ پلاس سامسونگ

(13 رای)
به روز رسانی: 03 مهر 1398 ساعت 14:58:16
تاریخ ثبت: 17 شهریور 1398 ساعت 20:49:54
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17683

اپل یا سامسونگ؟ این سؤالی ست که در چند سال اخیر با رقابت تنگاتنگ این دو کمپانی تولید گوشی همیشه در ذهن خریداران نقش می بندد.  رقابت این دو کمپانی در دو مدل XS مکس آیفون و نوت 10 پلاس سامسونگ  به اندازه‌ای است که این سؤال در ذهن هر خریدار موبایل پر رنگ‌تر شده است.  هرکدام از این کمپانی‌های ساخت موبایل برای بردن در این رقابت، در  جدیدترین گوشی‌های خود قابلیت‌های خارق العاده­ای  قرار داده­اند. هر فردی که قصد خرید یکی از این دو مدل گوشی را داشته باشد نمی‌داند که کدام برند را انتخاب کند.  زیرا هرکدام از این دو دارای بهترین امکانات به‌روز هستند که هر فردی آرزوی داشتن آن را دارد. برای اینکه  بتوانیم این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم باید ابتدا اطلاعاتی در مورد گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ و XS مکس آیفون پیدا کنیم . در این مقاله ما به مقایسه و بررسی این دو نسل ابرقدرت می‌پردازیم و آن‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهیم تا شما بتوانید در مورد آن‌ها بهتر قضاوت کنید .


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:




  • مقایسه فیزیکی نوت 10 پلاس سامسونگ و آیفون XS  مکس

  • مقایسه سرعت در گوشی‌های نوت 10 پلاس و XS مکس

  • مقایسه حافظه در دو گوشی نوت 10 پلاس و XS مکس

  • مقایسه دوربین‌ها در این دو گوشی

  • مقایسه باتری و شارژ XS مکس با نوت 10 پلاس


مقایسه فیزیکی نوت 10 پلاس سامسونگ و آیفون XS  مکس


 گوشی‌های سامسونگ نوت 10 پلاس دارای این خصوصیات هستند :


طول  157.6 میلی‌متر


عرض 74.1 میلی‌متر


وزن 175 گرم


مواد ساخته شده


آلومینیوم، شیشه و سرامیک


مقاوم در برابر آب


اندازه نمایشگر 6.4 اینچ


نسبت ابعاد صفحه به بدنه  87.5%


مقایسه آیفون XSمکس و نوت 10پلاس سامسونگ


گوشی‌های آیفون XS مکس دارای خصوصیات فیزیکی زیر هستند:


طول 157.5 میلی‌متر


عرض 77.4 میلی‌متر


وزن 208 گرم


مواد ساخته شده  فولاد ضد زنگ و شیشه


مقاوم در برابر آب


اندازه نمایشگر  6.5 اینچ


نسبت ابعاد صفحه به بدنه 84.4%


همان‌طور که ملاحظه کردید این دو گوشی از لحاظ طول با یکدیگر تفاوتی ندارند و تقریباً هم ‌اندازه هستند اما گوشی‌های XS  مکس از رقیب خود عریض‌تر هستند.  تفاوت وزنی این دو گوشی بسیار قابل تأمل است و می‌توان گوشی‌های سامسونگ را به نسبت آیفون بسیار سبک‌تر دانست.


در ساخت گوشی آیفون XS   مکس از فولاد ضد زنگ استفاده‌ شده که مقاومت بسیار بالایی در مقایسه با نوت 10 پیدا کرده است . البته هردوی آن‌ها در برابر آب مقاوم هستند و از این لحاظ باهم برابری می‌کنند.


در گوشی‌های XS مکس اندازه نمایشگر مقداری بالاتر از  نوت 10  است اما در نوت 10 نسبت ابعاد صفحه به بدنه از درصد بالاتری برخوردار است که این امر اهمیت بسیار بالایی دارد.  این اختلاف به دلیل قرارگیری دوربین سلفی است. در گوشی‌های سامسونگ نحوه قرارگیری دوربین‌های سلفی به‌ صورت پانچ است. در پانچ دوربین گوشی در حفره‌ی کوچکی قرار دارد که در مورد این گوشی، در سمت راست و بالای صفحه می‌توان این حفره را دید. در مقابل گوشی‌های اپل از ناچ استفاده می‌کنند. ناچ یک بریدگی در بالای صفحه است که در گوشی XS وجود دارد و باعث شده نسبت ابعاد صفحه به بدنه کمتر شود.



مقایسه سرعت در گوشی‌های نوت 10 پلاس و XS مکس


سامسونگ نوت 10 پلاس دارای 12 گیگابایت رم و پردازنده اسنپ دراگون 855 و آیفون XS مکس دارای 4 گیگابایت رم و پردازنده A12 Bionic است . در این مقایسه سامسونگ پیروز است. زیرا در نوت 10 پلاس 3 برابر رم بیشتری به نسبت آیفون  XS وجود دارد و همچنین پردازنده قوی‌تری را ساپورت می‌کند. در تست‌های سرعتی که انجام شده نوت 10 توانسته 16 ثانیه زودتر از آیفون XS مکس تست‌ها را تمام کند. سرعت اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها و حتی خروجی و رندرهای عکس و ویدیو در گلکسی نوت  ۱۰ پلاس بهتر از آیفون Xs مکس است.


مقایسه آیفون XSمکس و نوت 10پلاس سامسونگ


در سامسونگ نوت 10 پلاس مدیریت رم به‌صورت عالی انجام می‌شود اما در آیفون XS  مکس می‌توان ضعف در مدیریت رم را کاملاً حس کرد. در نوت 10 تمامی برنامه‌ها بدون هیچ مشکلی از رم بازخوانی می‌شود در صورتی که در XS مکس در بعضی از بازی‌ها و برنامه‌ها مشکل دارد و دوباره آن‌ها را لود می‌کند.




مقایسه گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ و آیفون XS  مکس در سرعت بسیار آسان است زیرا گوشی‌های نوت 10 پلاس سامسونگ دارای سرعت بالاتری به نسبت گوشی‌های XS مکس هستند.



مقایسه حافظه در دو گوشی نوت 10 پلاس و XS مکس


در گوشی‌های سامسونگ نوت 10 پلاس حافظه‌های 128، 512 و 1 ترا بایتی وجود دارد . در گوشی‌های آیفون Xs مکس می‌توانید حافظه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی را مشاهده کنید. در گوشی‌های سامسونگ همان‌طور که مشاهده کردید حافظه‌ها از ظرفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند تا کاربران کمتر نیازی به نگرانی فضای خالی گوشی خود داشته باشند اما اپل در این زمینه ضعیف عمل کرده است و از رقیب خود بسیار عقب ‌مانده است.  امروزه  کمتر فردی با حافظه گوشی 64 گیگابایتی می‌تواند برنامه‌های دلخواه خود را داشته باشد و نگران فضای کافی موبایل نباشد.


این ضعف در حالی است که نمی‌توانید در گوشی‌های اپل خود اس دی کارت قرار دهید و XS مکس کارت حافظه را ساپورت نمی‌کند.  گوشی‌های سامسونگ قابلیت این را دارند که در آن‌ها کارت حافظه نیز جای گیرد تا کاربر بتواند فضای خود را بیشتر ارتقا بخشد. در گوشی‌های نوت 10 پلاس می‌توانید تا 512 گیگابایت حافظه موبایل خود را افزایش دهید.


در مقایسه گوشی‌های سامسونگ نوت 10 پلاس و آیفون XS مکس، گوشی نوت 10 پلاس دارای ظرفیت بالای حافظه داخلی است که به آن می‌توان اس دی کارت هم اضافه کرد.



مقایسه دوربین‌ها در این دو گوشی


برای بسیاری از افراد داشتن دوربین‌های مجهز در تلفن همراه از اهمیت بالایی برخوردار است.  دوربین‌های این دو گوشی باهم تفاوت‌های بسیار بالایی دارند  و باز هم می‌توان جایزه این مقایسه را به گوشی نوت 10 پلاس داد.


قابلیت‌های دوربین سامسونگ نوت 10 پلاس عبارت است از:


  لنزهای 4 گانه 16 مگا پیکسلی زاویه فوق گسترده - 12 مگا پیکسلی با دیافراگم زاویه گسترده متغیر - 12 مگا پیکسلی تله فوتو - لنز تشخیص عمق میدان به همراه دوربین سلفی 10 مگا پیکسلی


مقایسه آیفون XSمکس و نوت 10پلاس سامسونگ


قابلیت‌های دوربین آیفون XS مکس عبارت است از:


دوربین دوگانه 12 مگا پیکسلی (مجهز به تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS)) به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی 7 مگا پیکسلی با ویژگی تشخیص عمق میدان


دوربین پشتی نوت 10 پلاس  دارای 4 لنز است که در آن لنز 12 مگا پیکسل و یک دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 مجهز به قابلیت زاویه گسترده، لنز 16 مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 12 مگا پیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.1 می‌بینید.  این دوربین همچنین در کنار خود، لنزی برای تشخیص عمق دارد که برای عکاسی پرتره می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.


در دوربین پشتی گوشی XS مکس می‌توانید یک دوربین دوگانه بیابید که دارای لنزهای 12 مگاپیگسلی و دیافراگم‌های f/1.8 و  f/1.4 است. این دوربین به نسبت رقیب خود از قابلیت‌های کمتری برخوردار است که در این زمینه به نسبت نوت 10 پلاس ضعیف‌تر عمل کرده است.




در مقایسه دوربین‌های گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس و آیفون XS مکس، نوت 10 پلاس برنده است و با آن می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.



مقایسه باتری و شارژ XS مکس با نوت 10 پلاس


در گوشی‌های نوت 10 پلاس می‌توانیم باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپر را مشاهده کنیم اما در گوشی‌های XS مکس ظرفیت باتری تنها 3174 میلی‌آمپر است.  البته در گوشی‌های اپل می‌توانید تنها با یک بار شارژ کردن از آن تا آخر روز استفاده کنید و نگران خالی شدن شارژ باتری نباشید. در مورد گوشی‌های سامسونگ نیز به دلیل اینکه آن‌ها دارای صفحه نمایشگر بزرگی هستند به شارژ بیشتری نیاز دارند و با  ظرفیت 4300 میلی‌آمپری می‌توان آن را جبران کرد. در مورد باتری این دو گوشی نمی‌توان دقیق اظهارنظر کرد که کدام‌ یک بهتر هستند.


مقایسه آیفون XSمکس و نوت 10پلاس سامسونگ


هردوی این دو گوشی دارای قابلیت شارژ سریع هستند و می‌توانید با سرعت بالا آن‌ها را شارژ کنید. سرعت شارژ در گوشی‌های نوت 10 پلاس برابر با 45 وات است و در گوشی‌های XS مکس می‌توانید با سرعت 30 وات آن را شارژ کنید.


از قابلیت‌هایی که در شارژ کردن هردوی این گوشی‌ها باهم برابر هستند، سیستم شارژ بیسیم است. با خریداری پد شارژ به‌ صورت جداگانه می‌توانید هر دوی این گوشی‌ها را به‌ صورت بی­سیم شارژ کنید.


در این قسمت بازهم سامسونگ ابداعی داشته که گوشی‌های اپل از آن بی‌بهره هستند. در گوشی‌های سامسونگ گزینه‌ای به نام power share  وجود دارد که یک دستگاه گوشی می‌تواند شارژ خود را به دیگر گوشی‌های اطراف بدهد و آن‌ها را شارژ کند.


در این مقاله دو گوشی قدرتمند سامسونگ نوت 10 پلاس و آیفون XS مکس را مقایسه کردیم. در بسیاری از مواردی که در این مقاله ذکر شد، گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس توانست از رقیب خود پیشی بگیرد. در این مقایسه عوامل مهمی که برای خرید گوشی باید در نظر گرفته می‌شد را در نظر گرفتیم. برای خرید هر نوع گوشی باید این عوامل را در گوشه‌ی ذهن خود نگه داشته و آن‌ها را بررسی کنید. در نسخه جدیدی که دو کمپانی معروف سامسونگ و اپل ارائه کردند، می‌توانید پیشرفت بسیار زیادی را در به ‌روز رسانی و برطرف کردن نیازهای کاربران ببینید.  در نوت 10 پلاس شرکت سامسونگ توانسته بیشترین پیشرفت را کسب و برای کاربران خود بیشترین قابلیت‌ها را فراهم کند. البته شرکت اپل با ارائه آیفون XS طرفداران خود را راضی‌تر از همیشه نگه ‌داشته و کاربران این شرکت از خرید این گوشی بسیار راضی هستند. در این مقاله ما سعی کردیم که این دو گوشی ابرقدرت را برای شما مقایسه کنیم اما در هنگام خرید این شما هستید که باید انتخاب خود را انجام دهید  و از بین این دو گوشی ابرقدرت یکی را انتخاب کنید. آیفونآاامستیمستس

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری، این روز ها بسیار داغ شده است. دوران کرونا به صاحبان کسب و کار سنتی آموخت...

مقایسه روش های تبلیغات اینترنتی

با گسترش دیجیتال مارکتینگ و ورود انسان به دنیای رباتیک تبلیغات هم تغییر کرد و به تبلیغات اینترنتی بدل شد. روش های...

مقایسه تبلیغات محیطی و تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی و بعد از آن، تبلیغات محیطی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین استراتژی ها در بازاریابی برای معرفی...

مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و وب سایت ها

این اصل را بارها شنیده ایم که استراتژی مناسب و تبلیغات، دو بازوی اصلی پیشرفت شغلی کسب و کار شما هستند. اما در کسب...

مقایسه فروشگاه آنلاین و فروشگاه آفلاین

افراد هر روز به دنبال رفع نیاز های خود به فروشگاه ها و مراکز خرید مراجعه می کنند. گاهی برای خرید مواد غذایی و تامین...

مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و سایر روش های تبلیغات اینترنتی

در دنیای امروز ورود وب و اینترنت به زندگی نه تنها سبک و سیاق زندگی مردم تغییر شکل داده است بلکه تاثیر اینترنت بر...

مقایسه تبلیغات آنلاین با سایر روش ها

در این مقاله قصد آن را داریم تا به یک مقایسه کامل و جامع ما بین تبلیغات آنلاین و سایر روش های قابل استفاده در تبلیغات...

مقایسه آژانس های تبلیغاتی و شرکت های سئوکار

بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. تمامی صاحبان کسب و کار در مورد این موضوع...

بررسی و مقایسه نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان و کلی حرف و حدیث، دو گوشی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ به بازار عرضه...

پیش فروش آیفون 11

دوباره فصل تابستان در حال اتمام است و دوباره سر و صدای ورود و پیش‌فروش گوشی‌های خوش ساخت و دوست داشتنی اپل بلند...

مقایسه وب سایت دیوار و شیپور

در گذشته همه ما مشکلات ریز و درشتی وجود داشت که می توان گفت اگر تنها چند مورد راه حل برای آن تومار دست انداز زندگی...

مقایسه سایت دیوار و شیپور

صنعت دست دوم در تمام دنیا بخش عمده ای از کالا های مصرفی خانوار ها و کسب و کار ها را تشکیل میدهد . سایت ebay (ای بی) و Craigslist...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد