جستجو

روش های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

(16 رای)
به روز رسانی: 31 خرداد 1399 ساعت 15:06:01
تاریخ ثبت: 14 خرداد 1399 ساعت 21:09:27
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/31006

افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که هر فروشگاه دارد؛ زیرا فروش اینترنتی امروزه جایگزین مناسبی برای خریدهای روزمره و مهم زندگی است. با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های بسیار ساده اکثر کسب و کارها توانسته‌اند فروش اینترنتی خود را افزایش دهند و به موفقیت زیادی برسند. برای اینکه کسب و کار اینترنتی خود را بهبود دهید تنها کافی است که به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید اعتماد مشتریان و رضایت آن‌ها را به دست آورید. افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی آرزوی هر کسب و کاری است که تنها درصد کمی به این آرزو می‌رسند؛ اما رسیدن به این آرزو آن‌قدرها هم دور از ذهن نیست و می‌توان به آن دست پیدا کرد. در این مقاله یکسری نکات را به شما یادآوری می‌کنیم که با رعایت آن‌ها قادر هستید رضایت مشتریان خود را افزایش داده و به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنید.



صادقانه عمل کنید:


یکی از مهم‌ترین قدم‌های اولیه برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، اصل صداقت است. شما برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران خود را جلب کنید، لازم است که برای تعیین قیمت و مشخصات محصولات و خدمات خود صادق باشید. بعضی از سایت‌ها برای محصولات و سرویس‌دهی خود اغراق می‌کنند و انتظار مشتریان را افزایش می‌دهند. هنگامی که مشتری از این سایت‌ها سفارشی می‌دهد و محصول را دریافت می‌کند، چیزی کمتر از آنچه انتظار داشته را در مقابل خود می‌بیند. حتی افرادی هستند که برای سرویس‌دهی به مشتریان، بدون در نظر گرفتن هزینه‌هایی که دارند، مبالغ پایینی را پیشنهاد می‌دهند. این امر نیز موجب ایجاد بدهی‌هایی به افراد مختلف شده و ورشکستگی را در پی دارد.



تبلیغات بیشتری انجام دهید:


یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی، افزایش تبلیغات مؤثر است. برای این کار می‌توانید از سیستم گوگل ادوردز استفاده کنید. این روش به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات کلیکی است که فروش بیشتر را به شما ارزانی می‌دهد. با این کار می‌توانید در صدر فهرست جستجوی گوگل قرار گیرید و کاربران بیشتری را به سایت خود جلب کنید. از دیگر راه‌های افزایش تبلیغات مؤثر، شبکه‌های اجتماعی است. محصولات و کالاهای خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، به دیگر افراد معرفی کنید.


افزایش فروش فروشگاه اینترنتی



رضایت و اعتماد مشتریان را به اشتراک بگذارید:


برای اینکه بتوانید قدمی مؤثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود بردارید، از کامنت‌های رضایتمندی مشتریان استفاده کنید. در سایت خود حتماً قسمتی به عنوان نظرات کاربران اختصاص دهید و در این قسمت کامنت‌هایی که از استفاده محصول رضایت دارند را قرار دهید. کامنت‌هایی که صادقانه و احساسی نوشته شده‌اند، تأثیر بیشتری دارند. با خواندن این نظرات کاربران بیشتری برای خرید محصولات مشتاق می‌شوند. برای اینکه بتوان اعتماد کاربران مشتریان را جلب کرد، از ای نماد استفاده کنید. ای نماد موجب می‌شود تا قانونی بودن و اعتبار سایت شما مورد توجه قرار گیرد. برای همین قسمتی دیگر از سایت خود را برای این کار اختصاص دهید و ای نماد خود را در آن به نمایش بگذارید.

یکی از روش‌های فروش فروشگاه اینترنتی، افزایش رضایت و اعتماد مشتری از طریق کامنت‌هایی است که کاربران برای محصولات می‌گذارند.



پیشنهاد‌های اورژانسی:


در بسیاری از سایت‌ها برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود، از پیشنهاد‌های اورژانسی استفاده می‌کنند. در این پیشنهاد‌ها یکسری از محصولات در مدت زمان مشخص، دارای تخفیف خواهند بود. در صورتی که بخواهید فروش خود را افزایش دهید تعدادی از محصولات خود را با تخفیف‌های درصدی در بخشی که قابل بازدید باشد قرار دهید. در این روش، قراردادن مدت زمان محدود یا شمارش معکوس اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بتوان بازدید بیشتری برای محصولات تخفیف‌دار داشت، آن را در قسمتی از صفحه اصلی قرار دهید. از دیگر روش‌های افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی، قراردادن پیشنهادی برای خرید محصولات است. برای این کار می‌توان از پیشنهادهایی مانند هدایا یا ارسال رایگان استفاده کرد.


افزایش فروش فروشگاه اینترنتی



ضمانت محصولات:


یکی از ایراداتی که افراد به فروشگاه‌های اینترنتی می‌گیرند، این است که نمی‌توان محصول را از نزدیک دید. همچنین ممکن است محصول خریداری شده عیبی داشته باشد. برای اینکه کاربران اعتماد بیشتری به خرید محصولات شما داشته باشند، باید آن‌ها را تضمین کنید. ضمانت محصولات به دو صورت انجام می‌گیرد: می‌توان محصول را پس گرفته و وجه مشتری را به او پس بدهید. یا اینکه تا مدت زمان معینی اگر عیبی در محصول دیده شد، امکان تعویض داشته باشد. با این روش می‌توانید اعتماد کاربران را افزایش دهید. تضمین کالا و محصولات برای کاربران بسیار اهمیت دارد و برای تضمین محصولات باید یک تیم پشتیبانی مناسبی داشته باشید.



تنوع محصولات:


از دیگر موارد مهم در افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی، تنوع محصولات است. داشتن طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع، برای سایت‌ها موجب افزایش فروش می‌شود؛ اما این تنوع در مورد محصولاتی که مشابه هم هستند، به صورت عکس عمل می‌کند و موجب کاهش فروش می‌شود. کاربران با دیدن تنوع محصولات مشابه موجب سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند تصمیم به خرید بگیرند. برای همین بهتر است که محصولات مشابه سایت خود را کاهش دهید و تمرکز را بر روی تنوع انواع مختلف محصولات غیر مشابه بگذارید.


افزایش فروش فروشگاه اینترنتی



روش‌های خرید را آسان کنید:


بعضی از سایت‌ها سیستم پیچیده‌ای برای پرداخت هزینه دارند و کاربر برای خرید یک محصول با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود. این سایت‌ها همیشه با کاهش خرید روبرو هستند. برای اینکه سایت شما فروش خوبی داشته باشد، باید راه‌های مناسبی برای خرید محصولات داشته باشید تا کاربران به راحتی بتوانند خرید خود را ثبت کنند. برای این کار می‌توانید از درگاه‌های پرداخت بانک‌های مختلف استفاده کنید. اگر دارای ای نماد هستید، به راحتی می‌توان با بانک‌های مختلف قرارداد بست و در سایت خود از امکانات آن‌ها استفاده کرد. سبد خریدی که برای کاربران در نظر گرفته‌اید را با کمترین پیچیدگی، طراحی کنید. از فرم‌هایی که غیرضروری هستند اجتناب کنید تا کاربران زمان کمی برای ثبت اطلاعات خود بگذارند. حتی بعضی از سایت‌ها برای خرید محصولات، داشتن حساب کاربری را اختیاری کرده‌اند تا مشتریان برای خرید خود مجبور به ثبت نام اطلاعات کامل کاربری نباشند.




برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود از پیچیدگی‌های خرید بکاهید تا کاربران با صرف کمترین زحمت بتوانند خرید خود را ثبت کنند.



روش‌های پرداخت متنوعی داشته باشید:


از دیگر روش‌های افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی، ایجاد روش‌های مختلف پرداخت است. سایت‌هایی که روش‌هایی مانند پرداخت درب منزل، پرداخت آنلاین یا کارت به کارت دارند، موفقیت بیشتری را کسب می‌کنند؛ زیرا هر کاربر برای پرداخت هزینه‌های محصول از یک روش استفاده می‌کند. برای اینکه بتوان رضایت مشتریان را جلب کرد، از روش‌های مختلفی برای پرداخت استفاده کنید.

مسابقه بگذارید:


برگزاری مسابقات مختلف برای برنده شدن کاربران از دیگر روش‌های افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی است. با این روش افراد علاقه‌مند به برنده شدن، به سایت شما بیشتر مراجعه می‌کنند و آن را به دیگر افراد معرفی می‌کنند. امروزه مسابقات گوناگونی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود که موجب فروش بیشتر سایت می‌شود. برای این کار می‌توان از هشتگ‌های مختلف، ایجاد تصویر یا ویدیویی جذاب و انتشار سیاست‌های مسابقه استفاده کرد.



فروش متقابل:


فروش متقابل به این معناست که برای محصولی که کاربر انتخاب کرده است، لوازم جانبی پیشنهاد دهید. با این کار احساس نیاز مشتری را به لوازم جانبی محصولات افزایش می‌دهید. مثلاً اگر فردی شلواری در سایت شما خریداری کرده است، می‌توان به او کمربند یا بلوزهایی که با آن ست می‌شود را پیشنهاد داد.بدین ترتیب فرد برای خرید آن‌ها مشتاق‌تر می‌شود.


افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

مشتاق کردن کاربر برای خرید بیشتر:


سایت‌هایی که فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش می‌دهند، برای خرید بیشتر کاربران مزیت‌هایی قائل می‌شوند. به صورت مثال اگر فردی خریدی بالای صد هزار تومان داشته باشد، هزینه ارسال رایگان است. یا اینکه با خرید سه محصول یک محصول را رایگان می‌دهند. این روش‌ها. موجب می‌شود که کاربر، خرید بیشتر را به صرفه بداند و برای خرید بیشتر مشتاق شود.



محصولات پرفروش:


با استفاده از نمایش محصولات پرفروش می‌توانید فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. با این روش می‌توانید محصولاتی که دیگر افراد خریداری کرده‌اند را به کاربران خود نشان دهید. برای این کار قسمتی از صفحه اصلی خود را برای نشان دادن محصولات پرفروش اختصاص دهید تا افراد با کمترین زحمت به آن دسترسی داشته باشند. این روش برای کاهش سردرگمی کاربران بسیار مؤثر است.




یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، ایجاد اشتیاق برای خرید کردن در کاربران است.



از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده کنید:


برای جذب بیشتر کاربران به محصولات خود از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از تصاویر متنوع که از زوایای مختلف محصول گرفته شده است بسیار مؤثر است. اگر قابلیت زوم کردن تصاویر را برای سایت خود داشته باشید، مشتریان ارتباط بیشتری با محصولات پیدا می‌کنند. مشخصات کاملی از هر محصول در اختیار کاربران خود قرار دهید که با استفاده از آن به اطلاعات دقیقی برسند. حتی قسمتی از هر محصول را برای نقد و بررسی آن بگذارید. از نقدهای معتبر برای هرکدام از آن‌ها استفاده کنید تا کاربران از سردرگمی نداشتن اطلاعات رنج نکشند.



کمپین بازاریابی ایمیل:


با استفاده از ایمیلی که مشترکان در هنگام خرید به شما ارائه می‌دهند، می‌توان فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. مشترکانی که از شما خرید می‌کنند را در بدو ورود با ارسال ایمیل خوشامد بگویید و از آن‌ها استقبال کنید. با استفاده از کوپن‌هایی که برای خرید رایگان یا تخفیفاتی هستند، خوشحال کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. از کاربران خود بخواهید که بازخورد خود را برای شما ارسال کنند و از انتقادات و پیشنهادهای آن‌ها استقبال کنید. برای آن‌ها محتوا و مطالبی مرتبط با خریدی که کردند، بفرستید. یا اینکه آن‌ها را با محصولات جدیدی که در سایت خود دارید، آشنا کنید.



بازاریابی محتوا:


با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توانید احساس نیاز برای خرید یک محصول را برای کاربران خود افزایش دهید. در مورد محصولاتی که دارید، مقاله‌ها، ویدیو و محتوای جذاب تهیه کنید تا آن را به افراد مختلف، معرفی کنید. یا اینکه برای معرفی محصولات جدید محتوایی تولید کنید که کاربران در انتظار پخش آن باشند. محتواهایی که تولید می‌کنید، بر روی معرفی سایت شما تأثیر بسزایی دارد و در موتورهای جستجوی گوگل نیز رتبه خوبی به دست می‌آورید. برای این کار باید از بهینه‌سازی سایت و سئو گذاری هوشمند استفاده کنید.


افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

روش‌های افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و نمی‌دانند که چگونه آن را انجام دهند. برای این کار تنها باید یکسری نکات را رعایت کنید و رضایت و اعتماد مشتریان را جلب کنید. مشتریانی که رضایت بیشتری داشته باشند، به عنوان مشتریان وفادار در سایت شما فعالیت می‌کنند. این افراد برای خرید، سایت شما را به عنوان اولین منبع استفاده می‌کنند و برای شما فروش بیشتر را به ارمغان می‌آورند. برای اینکه کاربران بیشتری را به خود جذب کنید، از شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده کنید و فعالیتتان را در آن‌ها افزایش دهید. برای کاربران خود قرعه‌کشی و مسابقه برگزار کنید. آن‌ها را برای خرید بیشتر تشویق کنید و تخفیفاتی در زمان‌های مختلف در نظر بگیرید. برای اینکه کاربران اعتماد بیشتری پیدا کنند، از ای نماد و راه‌های برگشت محصول نیز می‌توانید استفاده کنید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد