جستجو

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

(14 رای)
به روز رسانی: 22 آذر 1399 ساعت 11:46:59
تاریخ ثبت: 09 تیر 1399 ساعت 22:34:32
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32460
ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران نیز از اسفند 98 با گسترش این ویروس برخلاف دیگر سال ها که با نزدیک شدن به ماه های پایان سال آماده جهش در فروش بود، دچار رکود شدید به ویژه در کسب و کارهای سنتی شد.

بر خلاف کسب و کارهای سنتی فعال در بازار که با به وجود آمدن عامل خارجی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در موارد بسیاری بازار خود از دست دادند، کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی روز به روز فروش بیشتری را تجربه می کنند.

با توجه به دستورالعمل های ابلاغی دستگاههای مربوطه مبنی بر عدم خروج از منزل جز در موارد ضروری به جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و همچنین با وجود تعطیلی بازارها و برقراری قرنطینه خانگی بسیاری از مردم برای تهیه انواع مایحتاج خود به فروشگاه های معتبر و فعال اینترنتی مراجعه کردند. در واقع با شیوع ویروس کرونا، مردم برای حفظ سلامت خود تمام خرید های مورد نظرشان را از طریق اینترنت انجام می دادند، این افزایش فروش در برخی فروشگاه های مجازی به حدی بود که مجبور به افزایش نیرو در بخش های مختلف شدند.

کدام یک از کسب و کارهای اینترنتی بیشترین رشد را داشتند؟


همان طور که پیش تر نیز گفته شد کسب کارهای اینترنتی برخلاف کسب و کارهای سنتی در شرایط کنونی جهان نه تنها دچار رکود نشده بلکه رشد نیز داشته اند.

در اینجا سعی به معرفی دسته بندی های گوناگونی از کسب و کارهای اینترنتی خواهیم داشت که بیشترین بازدهی را داشته اند.


  • فروشگاه های اینترنتی




تعطیلی فروشگاه های فعال و همچنین نیاز مردم به رفع مایحتاج خود بدون خارج شدن از منزل منجر به این شد تا فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه از رشد مضاعفی برخوردار شوند.

البته در رابطه با فروشگاه های اینترنتی باید به این نکته هم توجه داشت که مهمترین چالش برای آنها تحویل محصولات فروخته شده در اسرع وقت است.


  • سرویس های آنلاین مربوط به خرید




می توان گفت تحویل بعد از 24 ساعت که توسط بسیاری از فروشگاه های اینترنتی انجام می شود منجر به ایجاد یک فرصت مناسب برای راه اندازی کسب و کارهای آنلاین مربوط به خرید های سریع شده است، خرید هایی با زمان تحویل کمتر از 1 ساعت و نه  24 ساعت.

در این نوع از کسب و کارها این امکان برای کاربران وجود دارد که از نزدیک ترین فروشگاه به خود با توجه به موجودی اجناس آن به صورت آنلاین خرید کرده و در اسرع وقت توسط پیک تحویل بگیرند.


  • فروش محصولات خانگی




با توجه به قرنطینه خانگی به وجود آمده به خاطر کرونا بسیاری از خانواده تمایل بیشتری به این پیدا کردند که از محصولات خانگی مطمئن به جای تولیدات کارخانجات استفاده کنند. به همین علت فروشگاه های فروش محصولات خانگی همچون باسلام در این دوران افزایش فروش داشته و بر تعداد کاربران آنها افزوده شده است.


  • تماشای آنلاین فیلم و سریال




نیاز به سرگرم شدن با توجه به این که امکان خارج شدن از منزل مهیا نیست ازجمله نیازهای مهم خانواده محسوب می گردد. بسیاری از خدمات آنلاین برای رفع این نیاز خانواده ها در اینترنت شروع به فعالیت کردند به صورتی که در مقابل تهیه اشتراک امکان دسترسی به تعداد زیادی فیلم و سریال را برای کاربران خود ایجاد می کردند.


  • سرویس های مربوط به برگزاری وبینارها




یکی از مهم ترین بخشهایی که به واسطه ظهور کرونا دچار مشکلات عدیده شده، بخش آموزشی من جمله مدارس و دانشگاه ها و آموزشگاه ها بود که باید برای رعایت پروتکل های بهداشتی به طور کامل تعطیل می شدند.

برای رفع این مشکل و پاسخ به نیاز آموزش بسیاری از مراکز اقدام به ارائه آموزشهای خود بر پایه اینترنت کردند و سرویس های ارائه دهنده این خدمات از رشد خوبی برخوردار شدند.


  • فروش محصولات بهداشتی




رعایت بهداشت به خصوص در فضای خارج از منزل بسیار بیشتر از گذشته برای مردم دارای اهمیت شد. به همین علت بسیاری از فروشگاه های اینترنتی اقدام به ارائه انواع محصولات بهداشتی مورد نیاز برای مردم من جمله ماسک و ژل ضد عفونی کننده و ... کردند.

کسب و کار های بدون تغییر به خاطر کرونا کدام ها هستند؟


می توان از کسب و کارهایی که به صورت فریلنسری انجام می شدند به عنوان کسب و کارهایی نام برد که دچار کمترین مشکلات بر برخورد با کرونا شدند نام برد.

در واقع افرادی که از طریق دورکاری( freelancer) در حال اجام کارهای خود بودند با همچون طراحان گرافیک و یا مدرسان آنلاین با وجود ویروس کرونا کمترین مشکلات را متحمل شدند.

کسب و کارهای آنلاین که در دوران کرونا دچار رکود شدند


البته باید به این نکته هم اشاره داشت که در مقابل رشد فزاینده کسب و کارهای آنلاینی که در بالا به آن اشاره کردیم، بودند کسب و کارهایی که با ظهور این ویروس دچار رکود شدیدی شدند. می توان از جمله این کسب و کارهای آنلاین متضرر به ارائه دهندگان خدمات گردشگری اشاره کرد در واقع با توجه به عدم امکان سفر چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی عملا تمامی بخش های مرتبط با گردشگری دچار رکود بی سابقه ای شدند.

حتی ارائه دهندگان خوراک نیز با توجه به حساسیت های ایجاد شده و عدم امکان ارائه خدمات حضوری دچار رکود شدیدی شدند که حتی با توجه به ترس ایجاد شده برای مردم از جهت امکان انتقال ویروس از طریق خوراک های بیرون بر، ارائه خدمات آنلاین نیز مشکلی را برای این دسته از کسب و کارها حل نکرد.

حتی ارائه دهندگان تاکسی های اینترنتی نیز تا مدتها دچار رکورد شدیدی شدند به این علت که قرنطینه خانگی به طور کلی منجر به کاهش خروج از منزل شده بود حتی برای دید و بازدید از اقوام و آشنایان.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

قوانین مربوط به عودت کالا مربوط به فروشگاه های اینترنتی

اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و سپس - پس از تحویل- متوجه شوید که آن چیزی که شما می خواستید نیست، ممکن است...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد