جستجو

نقش اینترنت در بازاریابی چیست

(15 رای)
به روز رسانی: 27 مهر 1399 ساعت 23:04:36
تاریخ ثبت: 27 مهر 1399 ساعت 23:04:36
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40454
بازاریابی از طریق اینترنت به چه صورت است
بازاریابی اینترنتی (همچنین به عنوان اینترنت مارکتینگ، وب مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ نیز شناخته می شود) اصطلاحی همه جانبه برای بازاریابی محصولات و یا خدمات بصورت آنلاین است و شامل تمام تلاش های بازاریابی است که از دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کنند. مشاغل از کانال های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و سایر وب سایت ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده می کنند.
قبل از ظهور کانال های بازاریابی آنلاین، هزینه بازاریابی محصولات یا خدمات غالباً گران بود و تحلیل نیاز مشتریان در سطح گسترده به طور سنتی دشوار بود. همچنین روش های سنتی برای آزمایش کنترل شده مناسب نیستند. امروزه هرکسی با مشاغل آنلاین (و همچنین اکثر مشاغل آفلاین) می تواند با ایجاد یک وب سایت و ایجاد کمپین های جذب مشتری با هزینه ای کم و یا بدون هزینه در بازاریابی آنلاین شرکت کند.

در حالی که هدف بارز بازاریابی اینترنتی فروش کالاها ، خدمات یا تبلیغات از طریق اینترنت است، اما تنها هدفی که یک تجارت با استفاده از بازاریابی اینترنتی می تواند داشته باشد نیست. بازاریابی آنلاین می تواند یک روش بسیار موثر برای شناسایی بازار هدف یا کشف خواسته ها و نیازهای بازار باشد.

بازاریابی اینترنتی چقدر مهم است؟
از اکتبر سال 2018، تقریبا 4.2 میلیارد نفر کاربر اینترنت فعال و 3.4 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی بودند. این به یک بازاریاب تعداد بی سابقه ای از مشتری را می دهد تا بتواند با ارائه محصولات و خدمات، 24 ساعته و هفت روز هفته، دسترسی بهبازاریابی و در نهایت به فروش بپردازد. ماهیت تعاملی اینترنت ارتباط فوری بین مشاغل و مصرف کنندگان را تسهیل می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد تا به سرعت به نیازهای مصرف کنندگان و تغییرات بازار پاسخ دهند. همه افراد اینترنت را به طور مداوم در جیب خود دارند و این امر می تواند همه چیز را به نفع مشاغل مشاغل کوچک تغییر می دهد.

شرکت معروف کانن برای کلمات کلیدی جستجو مرتبط با "عکاسی" در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ تبلیغ می کند تا دوربین های خود را به مخاطبان مربوطه بازاریابی کند تا بازدیدکنندگان را به یک صفحه وب خاص هدایت کند.
Whole Foods آدرس های ایمیل را در وب سایت خود جمع می کند تا لیست های ایمیل ایجاد کند که می تواند برای تبلیغ محصولات جدید، فروش و رویدادها در فروشگاه های آنها استفاده شود.
Dove تبلیغات ویدئویی ایجاد می کند و آنها را با مخاطبان خود در فیس بوک، توییتر و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا گفتگوی مطلوب درباره مارک و محصولات خود را تبلیغ کند.
Bite Beauty با اینفلوئنسرها شریک می شود تا رژ لب جدیدی را به مخاطبان هدف خود که علاقه مندان به زیبایی و کیفیت بالا هستند معرفی کند.


وقتشه که بازاریابی آنلاین رو شروع کنیم
اگر برای بازاریابی تجارت خود از بازاریابی اینترنتی استفاده نمی کنید ، باید هر چه زود تر شروع کنید. حضور آنلاین برای توسعه فروش شما و به دست اوردن مشتریان بالقوه بسیار مهم است؛ حتی اگر کسب و کار شما کوچک و محلی باشد، می توانید با استفاده از بازاریابی اینترنتی مجموعه ای عظیم از مشتریان را به سمت خود جذب کنید.


اساساً، بازاریابی اینترنتی به استراتژیهایی گفته می شود که برای بازاریابی آنلاین کالا یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله:
استراتژی های طراحی وب سایت
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و قرار گرفتن وب سایت شما در لیست موتورهای جستجو

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
تبلیغات آنلاین
بازاریابی محتوا
بازاریابی ویدیویی
تجزیه و تحلیل بازاریابی
اضافه کردن لینک ها و پیوند ها
بازاریابی ایمیلی
شبکه های اجتماعی
وبلاگ نویسی
تبلیغات دیجیتال
بازاریابی مقاله
برنامه های وابسته
فیلم / پادکست
و غیره
اگرچه بازاریابی آنلاین فرصت های بسیاری را برای مشاغل ایجاد می کند تا بتوانند از طریق اینترنت حضور خود را افزایش دهند و مخاطبان خود را بسازند، اما چالش های ذاتی این روش های بازاریابی نیز وجود دارد. اولاً، بازاریابی می تواند به دلیل ماهیت مجازی ارسال پیام و محتوا به مخاطبان مورد نظر، غیر شخصی شود. بازاریابان باید استراتژی خود را برای بازاریابی آنلاین با درک قوی از نیازها و تنظیمات مشتری خود آگاه کنند. برای درک تجربه کلی کاربر می توان از تکنیک هایی مانند نظرسنجی، آزمایش کاربر و مکالمات حضوری استفاده کرد.

بازاریابی آنلاین نیز می تواند شلوغ و رقابتی باشد. اگرچه فرصت های ارائه کالاها و خدمات در بازارهای دیجیتال قدرتمند است، اما رقابت می تواند چشمگیر باشد زیرا تعداد کسب و کارهایی که به صورت آنلاین محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند، هر روز افزایش می یابد.


تأثیر رسانه های اجتماعی
طبق آمار از Statistica، انتظار می رود تا پایان سال 2020 تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان به 2.95 میلیارد نفر برسد (650 میلیون نفر از این تعداد فقط از چین). از میان سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، فیس بوک غالب ترین است؛ تا پایان سه ماهه دوم 2018 فیس بوک تقریباً 2.23 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان داشته است. دستگاه های تلفن همراه به بستر اصلی استفاده از فیس بوک تبدیل شده اند. 68٪ از وقت صرف شده در فیس بوک از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. سایر پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی برای بازاریابی شامل WhatsApp ، WeChat ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest و YouTube هستند.


حالا میخوایم مختصری درباره روش ها و ابزار های مختلف وب مارکتینگ توضیح بدیم

بازاریابی اینترنتی – سئو:
سئو (SEO) که مخفف بهینه سازی موتور جستجو است ، فرآیند به دست آوردن ترافیک بیشتر در اینترنت است. به عنوان مثال گوگل ، یاهو و بینگ موتورهای جستجو هستند. آنها دارای نتایج جستجوی اولیه هستند ، جایی که صفحات وب و سایر مطالب با توجه به آنچه بیشتر به کاربران مرتبط می دانند، رتبه بندی می شوند. سایر مطالب شامل فیلم ها یا لیست های محلی است.
با یک استراتژی موفق در جستجوگرها، رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو بهبود می یابد.

بازاریابی محتوا:
این اصطلاح به معنای ایجاد و ترویج دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند ، رشد ترافیک و مشتریان است. کانالهایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

پست های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تا تخصص صنعت خود را به نمایش بگذارید و ترافیک جستجوی مشتریان منطقه خودتان را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. در نهایت این به شما فرصت بیشتری می دهد تا بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتریان دائم و بالغوه تبدیل کنید.
کتابهای الکترونیکی: کتاب های الکترونیکی و محتوای مشابه طولانی مدت به آموزش بیشتر بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند. همچنین به شما امکان می دهد در ازای ارائه محتوای خود، راه های تماس مخاطبان مثل ایمیل و شماره تلفن را دریافت کنید تا بعدا از ان برای ادامه فرایند بازاریابی استفاده کنید
اینفوگرافی ها: گاهی اوقات ، خوانندگان می خواهند شما نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند مفهومی را که می خواهید به آنها کمک کند یاد بگیرند.

تبلیغات متنی:
یک تبلیغ متنی متشکل از برخی متن های نوشته شده با یک لینک پیوندی است. اگر روی لینک کلیک کنید ، شما را به یک وب سایت خاص هدایت می کند. ما این وب سایت یا صفحه وب را "صفحه فرود" تبلیغ دهنده می نامیم.

تبلیغات متنی معمولاً در متن پست های وبلاگ ظاهر می شوند. به عنوان مثال مقالات خبری آنلاین ممکن است دارای تبلیغات متنی باشند.

تبلیغات بنر:
آگهی های تبلیغاتی بصورت برجسته در صفحات وب ظاهر می شوند. در روزهای اولیه بازاریابی اینترنتی، آنها بسیار محبوب بودند. امروزه کمتر رایج است، اما هنوز هم می توانیم آنها را در برنامه ها و صفحات وب مشاهده کنیم.

تبلیغ کنندگان بیش از حد از تبلیغات بنری استفاده می کنند. آنها آنقدر از آنها استفاده کردند که چیزی را ایجاد کردند که ما آن را «کور بنر» می نامیم. به عبارت دیگر، تبلیغات بنر اثر بخشی خود را از دست دادند زیرا تبلیغ کنندگان بیش از حد از آنها استفاده کردند.

لینک های وابسته:
پیوندهای وابسته URL های خاصی هستند که دارای نام کاربری یا شناسه وابسته هستند. یک تبلیغ دهنده معمولاً از لینک های وابسته برای ثبت بازدید از فعالیت های تبلیغاتی استفاده می کند. آنها بخشی از "برنامه های وابسته" هستند.
اگر می خواهید یک شرکت وابسته باشید، یک تبلیغ خاص در وب سایت خود قرار می دهید. وقتی بازدیدکنندگان روی آن تبلیغ کلیک می کنند، به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه می کنند.

شرکتهای وابسته ممکن است در کل فروش وب سایتشان کارمزد بگیرند. متناوباً ، ممکن است با توجه به تعداد مراجعه هایی که انجام داده اند، پول دریافت کنند.

تبلیغات درون برنامه ای:
اینها آگهی هایی هستند که در برنامه های نرم افزاری ظاهر می شوند. ممکن است به صورت تبلیغات نمایشی، تبلیغات متنی یا تبلیغات بومی ظاهر شوند. تبلیغ کنندگان همچنین ممکن است از ترکیبی از این دو استفاده کنند.
طی شش سال گذشته، این نوع روش بازاریابی اینترنتی محبوبیت بیشتری یافته است.

تبلیغات ویدیویی:
قبل از تماشای فیلم های ویدئویی به صورت آنلاین ، ممکن است مجبور شوید از طریق یک تبلیغ پنج یا ده ثانیه ای بنشینید. برخی از آنها تا سی ثانیه دوام می آورند.

تبلیغات ویدئویی آنلاین از تبلیغات تلویزیونی برای تبلیغ کنندگان مفیدتر هستند زیرا می توانند به راحتی کارایی آنها را کنترل کنند.

به عنوان مثال وقتی کسی یک تبلیغ تلویزیونی را تماشا کرده است، تبلیغ کننده نمی داند آن شخص در مرحله بعد چه کاری انجام می دهد. از طرف دیگر، با تبلیغات ویدیویی آنلاین ، تبلیغ دهنده می داند که آیا بیننده روی آن کلیک کرده است یا خیر.

اگر فرد روی آگهی کلیک کرده باشد، تبلیغ دهنده می داند که آیا چیزی خریداری کرده است یا خیر همچنین. آگهی دهنده می داند مدت زمانی که بیننده در صفحه مقصد باقی مانده است، چه قدر است

داشتن اطلاعات بیشتر در مورد رفتار مصرف کننده یکی از تفاوتهای اصلی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی است. با بازاریابی اینترنتی، داده های بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد.

بازاریابی ایمیلی:
شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل معمولاً برای تبلیغ محتوا، تخفیف و رویدادها و همچنین جهت دادن افراد به سمت وب سایت مشاغل استفاده می شود. انواع ایمیل هایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید شامل موارد زیر است:

خبرنامه های اشتراک وبلاگ.
ایمیل های پیگیری شده برای بازدیدکنندگان وب سایت که چیزی را بارگیری می کنند، پیگیری کنید.
ایمیل های استقبال مشتری
ارسال تیکتهای تخفیف و فروش ویژه برای مشتریان فعال.

چه طور باید شروع کرد:
اولین قدم برای شروع کار با بازاریابی آنلاین ارزیابی اهداف شما و اطمینان از قابل اندازه گیری بودن آنهاست.
پس از آن، شما باید در مورد چگونگی ایجاد حضور آنلاین مشتریان و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مربوطه برای اهداف کاریتان، تصمیم گیری کنید. شاید شما نیاز به راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید. اگر به وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی و مشترکان علاقه دارید، به دنبال راه اندازی یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای عالی که اشتراک در کانال های رسانه های اجتماعی را تشویق می کند ، برنامه ریزی کنید. مشارکت با مشتری که مایل است با ایجاد یک مطالعه موردی یا اینفوگرافیک، تجارت شما را به اشتراک بگذارد، می تواند اثبات اجتماعی قدرتمندی باشد زیرا مشتریان شرکت شما را ارزیابی می کنند. یک وب سایت یا صفحه فرود ساده با فرم جذب کننده می تواند به شما در شروع توسعه نام تجاری و ایجاد ترافیک کمک کند. یک بستر اصلی تجزیه و تحلیل (مانند Google Analytics که رایگان است) می تواند به شما کمک کند شروع به سنجش نحوه پیگیری تلاش های بازاریابی خود در جهت هدف اولیه خود کنید.


چه نوع محتوای دیجیتالی را باید ایجاد کنم؟
نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیاز مخاطب شما در مراحل مختلف زمانی بستگی دارد و اینکه باید احساس نیاز را در مشتریان رفع کنید. در حقیقت مشتریان از این که چیزی به انها بفروشید خوششان نمی اید ولی همه از خرید لذت می برند. پس با ایجاد یک حس اعتماد و ایجاد حس نیاز و درنهایت با به کاربردن روش های بازاریابی اینترنتی و ابزار ها ی دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را به طور موثر توسعه دهید.

اگر در بازاریابی اینترنتی تازه وارد هستید و مایلید هرچه سریعتر و کم هزینه وارد کسب و کار آنلاین شوید، می توانید با یک بستر رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام شروع به کار کنید. می توانید در کمتر از نیم ساعت یک صفحه اینستاگرام تجاری ایجاد کنید. با این حال، اگر می خواهید کنترل بیشتری بر حضور آنلاین خود داشته باشید ، یک وب سایت سفارشی مناسب تر است. در حالت ایده آل، شما باید هم وب سایت داشته باشید و هم حضور در شبکه های اجتماعی ، که هر یک به دیگری پیوند دارشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی اینترنتی می توانید به سایر موضوعات پر بازدید ما مراجعه کنید
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد