جستجو

مارکت پلیس های خارجی

(12 رای)
به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 18:13:18
تاریخ ثبت: 28 مهر 1399 ساعت 02:35:02
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40475
فروشگاه مارکت پلیس (Marketplace) یکی از بهترین مدل های فروشگاه اینترنتی است که کار تولید کنندگان و خریداران را آسان کرده است. در این مدل فروشگاه کمترین خسارت به فروشندگان، تولید کنندگان و خریداران وارد می شود و سودآوری زیادی را برای آنها دارد. به همین دلیل در زیر قصد داریم در مورد آن توضیح دهیم.

فروشگاه مارکت پلیس چیست؟


فروشگاه مارکت پلیس یکی از بهترین مدل های فروشگاه اینترنتی است که شما می توانید در آن گروهی از تامین کنندگان و فروشندگان را مشاهده کنید. تامین کنندگان در آن کالاهای مختلف خود را با قیمت های متفاوتی در اختیار خریداران قرار می دهند. به طوری که شما برای خرید یک کالا مجبور نیستید به سایت های اختصاصی فروشندگان یا تولید کنندگان آن مراجعه کنید؛ بلکه با جستجو در بخش های مختلف سایت مارکت پلیس می توانید قیمت آن ها را از فروشندگان مختلف دریافت کنید.

بنابراین خریداران، به راحتی می توانند محصول مورد نظر خود را بررسی کرده و یکی از آن ها را به اختیار خود خریداری کنند. هدف مارکت پلیس ها حذف واسطه ها نیست بلکه به دنبال سود آوری بیشتر برای تامین کنندگان و مصرف کنندگان هستند.

نحوه کار مارکت پلیس چگونه است؟


در این روش، تامین کنندگان لیست محصولات خود را در اختیار مدیر مارکت پلیس قرار می دهند. بدین صورت پس از دریافت لیست محصولات تامین کنندگان، آن ها را در سایت فروشگاه مارکت پلیس قرار می دهند. همچنین آن ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مختلف عکس و توضیحاتی را در مورد آن ها ارائه می دهند تا مشتریان بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند. در واقع مارکت پلیس پل ارتباطی میان تامین کنندگان و خریداران است. مدیر سایت نیز مالک محصولات فروشگاه نیست و تنها واسط میان آن ها می باشد.

چنین فروشگاه هایی باید وب سایت های قدرتمندی داشته باشند تا بتوانند امنیت هر دو طرف را تامین کنند. پنل کاربری آن ها برای تامین کنندگان باید قوی و بروز باشد تا بتوانند تمام اطلاعات لحظه ای خود را دریافت کنند. زیرا دریافت اطلاعاتی مانند میزان فروش، موجودی قابل برداشت، سیستم پشتیبانی، تیکتینگ، تراکنش‌های مالی، نظرات مشتریان و غیره برای رونق کار آن ها ضروری است.

چند نوع فروشگاه مارکت پلیس وجود دارد؟



  • فروشگاه مارکت پلیس عمودی: در این فروشگاه ها همه محصولات و لوازم جانبی مربوط به یک گروه یا دسته خاص ارائه می شوند. مثلا فروشگاهی که تنها به محصولات و خدمات تلفن همراه بسنده می کند جزو این دسته از فروشگاه مارکت پلیس خواهد بود.

  • فروشگاه مارکت پلیس افقی: فروشگاهی که در آن هر محصول یا خدماتی را مشاهده خواهید کرد. برای دستیابی به محصولات مدنظر خود تنها کافی است آن را در سایت جستجو کنید.

  • فروشگاه مارکت پلیس جهانی: این نوع فروشگاه، مارکت پلیسی است که در آن از تمام جهانیان تامین کننده و مشتری قبول می کند. فروشگاه آمازون، ای بی و دیجی کالا از جمله این فروشگاه ها هستند.


استفاده از مارکت پلیس چه مزایایی دارد؟



  • به انبار و دفتر کار نیاز ندارید.

  • ایجاد حس رقابت شدید در بین فروشندگان مختلف

  • نسبت به مدل های فروشگاهی دیگر فروش بیشتر و بهتری خواهید داشت.

  • امکان نقد سریع

  • حذف هزینه بازاریابی و فروش محصولات برای تامین کنندگان

  • به دلیل تنوع محصولات با قیمت های متفاوت مشتریان زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

  • نظرات مشتریان مختلف در مورد یک کالا باعث می شوند که مشتریان جدید بتوانند قبل از خرید کالا آن را بررسی کنند.

  • ایجاد حس رقابت در بین تامین کنندگان مختلف باعث افزایش کیفیت محصولات و خدمات آن ها می شود.

  • مدیران سایت به دلیل آنکه مالکان کالا نیستند. ریسک کمتری را تحمیل خواهند شد.

  • راحتی در استفاده یکی از قابلیت های فروشگاه است.

  • مدل فروشگاه مارکت پلیس به گونه ای است که در آن می توانید با صرف کمترین زمان و هزینه محصولات فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کنید.


 مشکلات مارکت پلیس ها چیست؟



  • ایجاد حس رقابت در بین مارکت پلیس های مختلف باعث می شود که آن ها از استراتژی های مختلفی استفاده کنند.

  • تاخیر در زمان تحویل کالا یکی از ایرادهایی است که مالکان این سایت ها را تهدید می کند. زیرا اگر کالا در زمان موقر به دست مشتری نرسد آنگاه تاثیر بدی بر او خواهد داشت. برای همین بهتر است بین تامین کنندگان و مدیران سایت مارکت پلیس هماهنگی ایجاد شود.

  • وجود برخی از محدودیت ها در این نوع فروشگاه ها باعث می شود که برخی از کسب و کارها نتوانند در آن شرکت کنند.

  • مدیر هر سایت مارکت پلیس در قبال فروش کالا از تامین کنندگان مبلغی را دریافت می کند. این مبلغ در همه فروشگاه ها یکسان نیست.


بهترین فروشگاه های مارکت پلیس خارجی


در حال حاضر فروشگاه های مارکت پلیس زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برخی از آن ها به شهرت جهانی رسیده اند. به دلیل اهمیت این فروشگاه ها در زیر می خواهیم به چند مورد آن ها اشاره کنیم.

  • فروشگاه اینترنتی آمازون: بدون شک فروشگاه اینترنتی آمازون یکی از بهترین و قدیمی ترین فروشگاه های جهان است. در این فروشگاه شما می توانید محصولات زیادی را از کمپانی های سراسر جهان مشاهده کنید. این فروشگاه بزرگترین خرده فروش جهان است. موسس آن جف بزوس (Jeff Bezos) می باشد که فعالیت خود را در سال 1994 با فروش کتاب آغاز کرده است. ولی در حال حاضر محصولات متنوعی در این سایت یافت می شود. تخفیف بر روی کالاها، ارسال در کمترین زمان ممکن، پرداخت های آسان، وجود کالاهای متنوع و گسترده در فروشگاه از جمله مزایای آمازون است.

  • فروشگاه Alibaba: این فروشگاه فعالیت خود را در سال 1999 آغاز کرده است و اصلیت چینی دارد. این سایت در حال حاضر 35 میلیون کاربر دارد. در سایت علی بابا علاوه بر برندهای خارجی می توانید برندهای مرتبط با آن را نظیر AliExpress، AliPay و Alibaba International مشاهده کنید.

  • فروشگاه اینترنتی IndiaMART: این فروشگاه محصول کشور هند است که در آن تمام مدل های فروش B2B (بنگاه به بنگاه)، B2C (بنگاه به مشتری) و  C2C (مشتری به مشتری) را مشاهده خواهید کرد. این سایت در حال حاضر بزرگترین مارکت پلیس کشور هند است. موسس این سایت آقای اوتار پرادش (Uttar Pradesh) می باشد.

  • مارکت پلیس eWorldTrade: یکی از سایت های آمریکایی است که سرعت عمل آن در ارائه خدمات به مشتریان باعث شهرت آن شده است. این سایت برای هر محصول درخواستی شما 10 قیمت مختلف پیشنهاد می کند. اکثر تولید کنندگان آن چینی، آمریکایی، هندی، مالزی و پاکستانی هستند.

  • فروشگاه چینی  Made-in-China: همان گونه که از نامش پیداست؛ این سایت محصول کشور چین است. این فروشگاه توسط شرکت  Focus Technology توسعه داده شده است و توسط آن نیز مدیریت می شود. محصولات این سایت چینی و تایوانی هستند و به عنوان رهبر صنعت الکترونیک چین به فعالیت خود ادامه می دهند.

  • فروشگاه اینترنتی GlobalSources: این سایت محصول شرکتی با همین نام در کشور هنگ کنگ است. این سایت در سال 1970 توسط Merle A. Hinrichs و Joseph Bendy با عنوان تجاری Trade Media Ltd ثبت شده است. اوج شهرت این سایت از سال 2018 آغاز شده است. در این سال ها فروشگاه اینترنتی GlobalSources توانسته است رقبای خود را کنار بزند. در حال حاضر این سایت جزو یکی از معروف ترین فروشگاه مارکت پلیس جهان به شمار می آید. این سایت کیفیت تولیدکنندگان را ارزیابی و اعتبارسنجی می کند و نمایشگاه های تخصصی در سراسر جهان برگزار می کند. بنابراین برای خریداران و تامین کنندگان یک محیط واقعی برای خرید و فروش فراهم می کند تا بتوانند تعاملات بهتری داشته باشند.

  • فروشگاه DHgate: DHgate یکی از سایت هایی است که در آن محصولات با کیفیت چینی با قیمت های بسیار مناسبی وجود دارند. به طوری که شما مشابه آن را در سراسر جهان نخواهید یافت. این سایت خدمات فوق العاده ای را ارائه می دهد و در آن تمام کسب و کارهای کوچک می توانند فعالیت کنند. پشتیبانی از پرداخت های بین المللی و ارسال محصولات به سراسر جهان از جمله ویژگی های ممتاز این سایت است. موسس این سایت خانم دایان وانگ (Diane Wang) است که بیش از این هم وب سایت معروف joyo.com را راه اندازی کرده بود.

  • فروشگاه TradeIndia: این سایت یکی از فروشگاه های هندی است که دفتر مرکزی آن در دهلی نو قرار دارد. در این سایت محصولات متنوعی مانند لوازم دکوری منزل، صنایع کشاورزی و ماشین آلات عرضه می شوند. سایت TradeIndia در سال 1996 توسط Bikky Khosla تاسیس شده است. این سایت شعبه های زیادی در 35 شهر مختلف هند دارد و حدود 1200 کارمند متخصص در زمینه های مختلف آن کار می کنند. محصولاتی که در این سایت ارائه می شوند عضو بیش 12000 دسته بندی محصولی و زیردسته خواهند بود.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد