جستجو

بازاریابی آنلاین در برابر بازاریابی آفلاین

(15 رای)
به روز رسانی: 17 مرداد 1398 ساعت 17:20:21
تاریخ ثبت: 31 تیر 1398 ساعت 19:43:53
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15319
ما در دنیای اینترنت زندگی می ­کنیم. مردم نمی ­توانند هیچ روزی را بدون کامپیوتر یا تلفن همراه تصور کنند. با توجه به روندهای فعلی، کسب ­و کارها نیز به کامپیوتر و تلفن همراه وابسته هستند زیرا هر کسب ­وکار به مشتری نیاز دارد. هر کسب ­و کاری زمان و هزینه زیادی را برای بازاریابی (هم آنلاین و هم آفلاین) می ­گذارد چون می خواهد که مشتریان او، به کاربرانی وفادار تبدیل شوند. اما کسب وکارهای کوچک در این سناریو، با مشکل روبرو می­ شوند. مشکل آنها ممکن است به دلیل کمبود بودجه، فضای فروشگاه یا کارکنان باشد. از آنجا که این کسب ­وکارها نمی­ توانند با شرکت ­های بزرگ رقابت کنند، ممکن است در انتخاب روش­ های صحیح بازاریابی گیج شوند. این مقاله برای چنین افرادی نوشته شده است. ما در این مقاله به بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین خواهیم پرداخت و استراتژی­ های بازاریابی که در هر دو روش وجود دارد را بررسی می‌کنیم. در نهایت تفاوت اصلی بین این روش ­ها نیز بررسی می­ شوند. پس از این مباحث شما می­ توانید روش صحیح را برای کسب­ وکار خود انتخاب کنید. پس بیاید با تفاوت بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین شروع کنیم.

بازاریابی آنلاین در برابر بازاریابی آفلاین

بازاریابی آنلاین در برابر بازاریابی آفلاین

بازاریابی آنلاین چیست؟

بر اساس متن نوشته شده در ویکی­پدیا، بازاریابی آنلاین با نام­ های دیگری مانند بازاریابی اینترنت یا بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می­ شود و به حالتی از بازاریابی و تبلیغ گفته می­ شود که از اینترنت برای رساندن پیام ­های تبلیغاتی به مشتریان استفاده می­ کند. بازاریابی آنلاین از روش ­های بسیاری برای ایجاد آگاهی نسبت به برند استفاده می­کند تا مشتریان مورد هدف خود را جذب کند. برخی از روش­های اصلی در ادامه آورده شده ­اند.

استراتژی­ های بازاریابی آنلاین

  • بهینه ­سازی موتور جستجو (سئو): سئو فرایندی برای دریافت ترافیک وب از نتایجی است که موتور جستجو به ما نشان می­دهد. سئو یک سرویس پولی یا تبلیغات نیست.

  • بازاریابی رسانه­ های اجتماعی: این روش، فرآیندی برای دریافت ترافیک سایت­ های رسانه اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره است. شما از طریق تبلیغات پولی یا پست ­ها می­توانید به مخاطبان مورد هدف خود دست پیدا کنید.

  • بازاریابی ایمیل.

  • بازاریابی موتور جستجو: این روش، حالتی دیگر از بازاریابی اینترنتی پولی است. شما می­توانید با پرداخت هزینه به موتورهای جستجو، سایت خود را در نتایج جستجو بالا بیاورید تا در معرض دید قرار بگیرد.

  • بازاریابی وابسته: شما می­توانید میزان فروش وبسایت خود را با تقسیم کردن قسمتی از درآمد حاصل از فروش، که توسط وبسایت­ های دیگر حاصل شده، افزایش دهید. امتیاز این فرایند آن است که ترافیک دریافتی سایت شما از وبسایت ­های دیگر بدون هزینه است.

  • بازاریابی تاثیرگذار: در این فرآیند لازم است تعدادی از متخصصان صنعت را پیدا کنید تا محصولات یا سرویس­ های شما را تبلیغ کنند. همانطور که می­دانید "دهان به دهان چرخیدن" بسیار خوب عمل می­کند. مردم حرفی که دهان به دهان بچرخد را بیشتر از تبلیغ قبول می­کنند.

  • بازاریابی محتوا: تولید محتوا (مقاله) در رابطه با محصولات یا سرویس­ های خود و تبلیغ آن برای رسیدن به کاربران احتمالی.

  • جذب مخاطب هدف: جذب مخاطب هدف فرآیندی است که در آن توجه به یک محصول یا سرویس­ جلب می­شود تا میزان فروش افزایش پیدا کند یا منجر به جذل افراد به کسب­وکار شما شود.


همانطور که اینترنت جزئی از زندگی روزانه هر شخصی شده است، بازاریابی آنلاین نیز تبدیل به یکی از بهترین روش­ های بازاریابی در سراسر جهان شده است.

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین نیز فرآیندی برای ایجاد آگاهی نسبت به برند، رسیدن به کاربران مورد هدف و جذب مخاطب هدف یا فروش است. اما تفاوت این روش با روش­ های ذکر شده در آن است که بازاریابی آفلاین از اینترنت استفاده نمی­کند. روش ­های رایجی که در بازاریابی آفلاین استفاده می­شود در ادامه لیست شده ­اند:

  • تلویزیون

  • رادیو

  • روزنامه ­ها

  • بنرها

  • بروشور

  • آگهی روی کاغذهای کوچک (تراکت­ها)

  • دفترچه های راهنما

  • پوسترها


مزیت‌های بازاریابی آنلاین در مقابل بازاریابی آفلاین

OnlineM_3

تفاوت اصلی بین بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و آفلاین در موارد زیر آورده شده است:

  1. هزینه


کمپانی­ ها هزینه ­های زیادی را صرف تبلیغ برند خود می­کنند تا بتوانند میزان فروش یا سرویس ­های خود را افزایش دهند. از نظر میزان هزینه، بازاریابی آنلاین مقرون بصرفه تر از بازاریابی آفلاین است. در بازاریابی آفلاین، باید هزینه زیادی را صرف نگهداری سهام، دادن حقوق، اجاره و دیگر صورتحساب­ها کنیم اما در بازاریابی آنلاین، هزینه ­های اصلی مربوط به بهینه­سازی وبسایت (وبسایت با سئو)، تبلیغات در رسانه ­های اجتماعی یا موتورهای جستجو می­شود که در مقایسه با تبلیغات آفلاین (تبلیغ در تلویزیون، رادیو یا روزنامه)، بسیار کم هزینه­تر است.

  1. قرار گرفتن در معرض دید


تبلیغات آفلاین محدودیت­ های خاص خود را دارند و هرگز تضمین نمی­کنند که به میزان حداکثر در معرض دید قرار بگیرند. اما تبلیغات آنلاین چنین موانعی ندارند. تبلیغات آنلاین در همه جای دنیا قابل مشاهده هستند و به میزان حداکثر در معرض دید قرار می­گیرند. شما می­توانید یک محصول را در سرتاسر دنیا بفروشید، بدون آنکه نیاز باشد از فروشگاه­ های محلی استفاده کنید. لازم نیست سهام زیادی داشته باشید یا انبار بزرگی داشته باشید تا تمام مواد اولیه خام خود را در آن ذخیره کنید.

  1. سهولت 247/7 یا 365 روز


هیچ مانع زمانی برای بازایابی اینترنتی وجود ندارد. مشتریان در هر زمانی ممکن است از وبسایت شما بازدید کنند و محصول یا سرویس­ های شما را بخرند. اما در بازاریابی آفلاین، تنها زمانی می­توانید انتظار خرید یا مشتریان را داشته باشید که فروشگاه شما باز باشد.

  1. شخصی­سازی


از آنجا که ترافیک وب و سوابق خرید مشتری­ ها ذخیره و دنبال می­شود، دادن یک پیشنهاد خاص به دسته خاصی از مشتریان بسیار ساده است. این کار همیشه به شما کمک خواهد کرد تا کسب­وکار خود را گسترش دهید. همچنین، می­توانید دسته مشخصی از افراد را هدف تبلیغات خاصی قرار دهید. اما برای فروشگاه­ های آفلاین در مقیاس بزرگ، اعمال این نوع روش­ ها دشوار است. تنها مغازه­ های کوچک می­توانند از این روش­ ها برای حفظ مشتریان خود استفاده کنند.

تاثیر شبکه­ های اجتماعی

فروشگاه ­های آنلاین به سادگی می­توانند از طریق رسانه ­های اجتماعی تبلیغ شوند. شما می­توانید از طریق رسانه­ های اجتماعی تعداد زیادی طرفدار برای فروشگاه خود ایجاد کنید. همچنین، اگر بهترین سرویس ­ها یا محصولات را داشته باشید، مردم شما را به خوبی تبلیغ خواهند کرد. مردم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به فروشگاه ­های آنلاین شما اشاره خواهند کرد که این کار نه تنها موجب افزایش ترافیک شما، بلکه موجب افزایش فروش شما نیز می­شود. فروشگاه ­های آنلاین نیز می توانند طرفداران اجتماعی بدست آورند اما طرفداران آنها محدودیت مکانی دارند. چون مردم از دیگر کشورها نمی­آیند تا محصولات فروشگاه محلی شما را بخرند.

نتیجه گیری

ما همیشه به مشتری نیاز داریم. ما همیشه دوست داریم تا حجم معاملات یا فروش خود را افزایش دهیم. هدف ما این نیست که افرادی را که تنها مغازه­ های آفلاین دارند مورد تبعیض قرار دهیم. حرف ما این است که شما باید تلاش کنید تا در بخش آنلاین نیز دیده شوید. چون این کار سبب می­شود تا با هزینه کم بتوانید سود بیشتری کسب کنید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

مزایای بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های دیگر به نسبت تفاوت های زیادی دارد. همینطور هر روز به این فاصله...

جذب مشتری در بازاریابی

جذب مشتری در بازارایابی یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. یکی از مهمترین جنبه های دنیای فروش، بدون...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد