نوشتن متن مناسب برای آگهی تبلیغاتی

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=25447 | تایید شده

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

کمتر کسی هست که به قدرت تبلیغات برای گسترش کسب و کار خود ایمان نداشته و از تبلیغات برای بهبود کسب و کار خود استفاده نکرده باشد.

در واقع می توان گفت یکی از شیوه های افزایش مشتری و بهبود فروش در هر کسب و کاری تبلیغات است، البته در صورتی که به درستی اجرا شود.

می توان با راعایت نکات ذکر شده در ذیل، متن تبلیغاتی مناسبی برای افزایش فروش در کسب و کار خود بنویسیم به صورتی که بیشترین بازخورد را برای کسب و کار ما به ارمغان بیاورد.

در مقاله زیر سعی شده تا از رهنمود های دیوید اگوری به عنوان پدر علم تبلیغ نویسی استفاده شود.

در ابتدا در نظر داشته باشید که برای نوشتن هر نوع متنی بهتر است یک محیط مناسب و ساکت را انتخاب کرده سپس به یک عنوان جذاب برای تیتر آگهی فکر کنیم.

تیتر اصلی:

در هر نوشته تیتر اصلی جزو با اهمیت ترین بخش ها محسوب می شود به صورتی می توان گفت کاربران بر اساس تیتر مشاهده شده در ابتدای هر متن در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم گیری می کنند.

در واقع می توان گفت تنها بیست درصد از افرادی که تیتر یک مطلب را می خوانند برای مطالعه مابقی متن ترغیب شده و این خود گویای اهمیت دو چندان استفاده از تیتر مناسب برای متون خود به ویژه در تبلیغات است.

می توان نتیجه گرفت با نوشتن تنها یک تیتر مناسب برای متن تبلیغاتی خود حدود هشتاد درصد از کار مربوط به نوشتن متن  تجاری خود را به درستی انجام داده ایم.

ویژگی های تیتر اصلی:

در ادامه سعی به ارائه نکات مفید در نوشتن یک تیتر اصلی مناسب برای متون خود می کنیم.

  • ۱- انتخاب یک گروه هدف در نوشتن تیتر

سعی کنید با توجه با اهمیت تیتر انتخابی یک گروه خاص را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کرده و متن تبلیغاتی خود را برای آن گروه بنویسید. به عنوان مثال می توان به این مورد اشاره کرد که اگر قصد نوشتن متن تبلیغاتی برای کتاب کنکور ریاضی دارید، حتما در تیتر خود از دانش آموزان و کنکوری ها نام ببرید.

  • ۲- ایجاد انگیزه در مخاطب

در انتخاب تیتر برای متون خود سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که در مخاطب ایجاد انگیزه کند و باعث وسوسه شدن مخاطب شود تا متن نوشته شده توسط شما را به طورکامل مطالعه کند

فقط در این مورد باید دقت نظر داشته باشید که به خاطر تیتر جذاب به مخاطب هدف خودت وعده پوچ و یا ناشدنی ندهید.

  • ۳-حس جدید بودن

سعی کنید از تیتری استفاده کنید که به خواننده جدید بودن متن و یا محصول شما را القا کند، درواقع با استفاده از کلماتی همچون ( جدیدترین) به مخاطب هدف خود القا کنید تا با محصول نوینی مواجه است.

  • ۴-اشاره صریح به محصول:

سعی کنید در تیتر اصلی صراحتا به محصول خود اشاره کنید، با توجه به این که مخاطب شما از همان ابتدا تصمیم به ادامه مطالعه یا ترک متن را می گیرد. شما می توانبد با اعلام مستقیم و صریح محصول خود به مخاطب هدف خود کمک کنید.

  • ۵- اصل مطلب را تیتر اصلی کنید

همیشه سعی کنید هدف محصول خود و در واقع اصل مطلب خود را در تیتر ذکر کنید، حتی اگر منجر به طولانی تر شدن تیتر شما شود.

تحقیقات جدید در این زمینه نشان دهنده این موضوع است که در بسیاری از موارد تیتر های طولانی تر برای مخاطبین اثربخشی بیشتری دارد.

  • ۶- فعل منفی ممنوع

با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع خوانندگان یک متن متوجه وجه منفی بسیاری از کلمات استفاده شده نمی شوند باید سعی کنیم تا از کلمات منفی در تیتر خود استفاده نکنیم.

  • ۷-تیتر رمزآلود ممنوع:

استفاده از تیترهایی با مضامین رمز آلود به امید آنکه خواننده سعی در کشف موضوع کند کار درستی نیست به ویژه اینکه اصلا خواننده نیازی به کشف رمز تیتر ما ندارد.

متن اصلی :

دیوید اگوری به عنوان پدر علم تبلیغ نویسی برای نوشتن بخش اصلی متن تبلیغاتی توصیه  می کند برای این کار از همان سبکی استفاده کنیم که برای صحبت با اطرافیان خود استفاده می کنیم و همچنین محصول خود را به گونه ای به مشتریان خود ارائه دهیم که برای دوستان و آشنایان خود ارائه می دهیم.

برای نوشتن متن اصلی تبلیغات به صورت مناسب هم می توان از نکات زیر استفاده کرد.

  • ۱-حاشیه گویی ممنوع

همیشه سعی کنید در متن اصلی خود به هیچ وجه حاشیه گویی نکنید. و در این رابطه باید بدانید با ارائه مطالب بی ربط فقط باعث انصراف خواننده از مطالعه متن نوشته شده ما می شود.

  • ۲-کلی گویی نکنید

سعی بر این داشته باشید که تمام مسائلی که در متن اصلی خود ارائه کرده اید همراه مدارک و شواهد باشد و به هیچ وجه اقدام به ارائه کلی مطالب نکنید.

همیشه سعی کنید تا با استفاده از لحن دوستانه و صمیمی بدون بیان حواشی زاید در متن و درباره محصول مورد نظر بیان کنید.

  • ۳-اعتماد سازی با مشتریان قبلی

همیشه مستریان شما قبل از خرید به دنبال مواردی هستند که باعث اعتماد سازی برای آنها بشود. می توان گفت استفاده از گفته های مشتریان قبلی از مواردی است که به اعتماد سازی شما کمک می کند.

در واقع استفاده از نقل قول های تایید کننده مشتریان قبلی شما به جلب اعتماد مشتریان حدید اثر گذار است.

  • ۴-روان بنویسید

همیشه سعی کنید متن های خود را در هر زمینه ای که می نویسید روان باشند، روان بودن متن نوشته شده توسط شما در ادامه دادن مطالعه توسط خواننده متن به شدت اثر گذار است.

البته در رابطه با موضوع ذکر شده در بالا باید به این مورد هم توجه داشته باشید که رعایت نکات نوشتاری و قواعد زبانی در کنار روان نوشتن متن قطعا برای خواننده حس خوبی ایجاد خواهد کرد.

  • ۵-تعریف بیجا ممنوع

سعی کنید در متن تبلیغاتی خود از تعریف زیاده از حد در رابطه با محصول خود و یا توضیحات نا مربوط بپرهیزید که این مورد خود به تنهایی باعث مشکوک شدن مخاطب در رابطه با مزایای محصول شما باشد.

  • ۶- کلمات عجیب و غریب ممنوع:

نوشتن متن تبلیغاتی با استفاده از کلمات عجیب و غریب نه تنها باعث افزایش کیفیت متن شما نخواهد شد، بلکه خواننده تمایلی به مطالعه متنی که پر از کلمات قلمبه و سلمبه باشد را ندارد.

  • ۷-خواننده را سرگرم نکنید:

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که وظیفه یک متن تبلیغاتی سرگرم کردن مخاطب نیست، بلکه وظیفه اصلی یک متن تبلیغاتی خوب ارائه اطلاعات مفید و درست در رابطه با محصول مورد نظر است تا این متن منجر به افزایش فروش آن گردد.

 

تگ ها: , , , ,

نظر خود را ثبت نمایید