موتور جستجو (فیلترها)

انواع تبلیغات در ایران

(10 رای)
تاریخ ثبت: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 03:29:15
به روز رسانی: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 18:33:43
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/30305
download

مقدمه

تمامی صاحبان صنایع به خوبی می دانند که برای معرفی کالای خود به دیگران باید از تبلیغات استفاده کنند. همچنین تبلیغات باید به روش اصولی انجام شود تا تأثیر خود را چند برابر کند و بتواند هزینه مصرف شده را به صاحب کار باز گرداند و سبب افزایش فروش و سود شود.

در عصر تکنولوژی و عرضه کالا، تبلیغات به یک صنعت تبدیل شده است. امروزه روش های مختلفی برای تبلیغ کالا به جهان معرفی شده است. شکل سنتی تبلیغات جای خود را به روش نوین داده است و بازاریابی و تبلیغات به صورتی اینترنتی انجام می شود.

در این مقاله به تعریف و تاریخچه ورود تبلیغات به ایران می پردازیم و همچنین انواع تبلیغات تجاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاریخچه تبلیغات در ایران

تاریخ تبلیغات در کشور ما به سالهای قبل باز می گردد. در واقع می توان گفت در دوره باستان نیز ایرانیان از تبلیغات استفاده می کردند. از نمونه های تبلیغات در دوره باستان می توان به علایم تجاری، دیوار نوشته ها و جارچی ها اشاره کرد.

کم کم تبلیغات مانند سایر کشورها به شکل بروشور و کاتولوگ برای معرفی خصوصیات محصولات به مشتری تغییر داده شد. در سال 1314 و به دنبال تشکیل فرهنگستان در ایران کلمه آگهی به جای اعلان در بین مردم رواج پیدا کرد.

در واقع می توان گفت اولین آگهی در زمان محمد شاه قاجار به درخواست یک تاجر فرنگی به نام "موسیو روجاری" در شماره ششم روزنامه وقایع اتفاقیه به چاپ رسید. شرکت های تبلیغاتی تقریباً از سال 1316 کم کم فعالیت خود را آغاز کردند. اولین مؤسسه تبلیغاتی در ایران کانون آگهی زیبا بود.

تمامی مردم حتی افرادی که در دور دست ترین نقاط جهان زندگی می کنند با تبلیغات آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند. امروزه صاحبان صنایع با استفاده از تبلیغ، مصرف کنندگان را از مزایای استفاده از کالای خود مطلع می کنند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یعنی انتشار افکار و در لغت به معنای رساندن پیام یا خبر به سایر افراد است. "عمل جلب توجه مردم به محصول یا فعالیت تجاری" تعریف فرهنگ لغت از تبلیغات است.

تبلیغات تجاری

تبلیغاتی که شما برای رونق کسب و کار شرکت، فروشگاه و ... خود انجام می دهید تبلیغات تجاری هستند. برای اینکه بتوانید در کار تبلیغاتی خود موفق شوید، انتخاب نوع تبلیغ بسیار مهم است و باید به صورت حرفه ای و اصولی انجام شود.

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام انتخاب نوع تبلیغات به آن توجه کنید مدت زمان تأثیر گذاری آن است. مدت زمان تأثیر گذاری یعنی مقدار زمانی که نیاز دارید تا مقدار هزینه ای که برای تبلیغات صرف کرده اید بعلاوه سود آن به شما بازگردد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدت زمان رسیدن به سود دهی برای مشاغل مختلف متفاوت است.

انواع تبلیغات تجاری:

  • تبلیغات صوتی

  • تبلیغات دیداری

  • تبلیغات محتوا

  • تبلیغات چاپی


تبلیغات صوتی

اگر برای معرفی کردن کالا یا خدمات یک شرکت، فروشگاه یا مغازه از صدا استفاده شود به این نوع تبلیغ تبلیغات صوتی می گویند. این نوع تبلیغ با شروع قرن بیستم و توانایی انتقال صدا، به عنوان یک ابزار نو و تازه مورد توجه همگان قرار گرفت.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور روش های تبلیغاتی جدید باز هم تبلیغات صوتی مورد توجه مردم است. هنوز هم تعداد تبلیغات صوتی که در رادیوها استفاده می شود بسیار زیاد است.

رسانه هایی که می توان با استفاده از آن پیام صوتی را ارسال کرد عبارتند از:

  • رادیو: یکی از روش های رایج در تبلیغات صوتی، استفاده از فایل های صوتی از پیش ضبط شده است. اما بدلیل هزینه بالای این نوع تبلیغ شاید کمتر کسی تمایل به استفاده از آن را داشته باشد.

  • استفاده از پیامک های صوتی: یکی از روش های که در حال حاضر بسیار با آن مواجه می شویم استفاده از پیامک صوتی است. برای اینکه بتوانید مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنید باید از روش های خلاقانه و نو استفاده کنید. این موضوع در پیامک های تبلیغاتی صوتی دارای اهمیت فراوانی است. زیرا این نوع تبلیغات دارای حساسیت های خاص خود هستند. برای اینکه بتوانید مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهید شما فقط 30 ثانیه وقت دارید تا به هدف خود برسید.


تبلیغات دیداری

برای اینکه بتوانید تأثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود بگذارید، بهترین راه استفاده از تبلیغات دیداری است.

رسانه های دیداری عبارتند از:

  • تلویزیون

  • تیزرهای تبلیغاتی

  • تبلیغات اینترنتی

  • روزنامه و مجلات

  • تبلیغات متحرک و کالاهای مصرفی شما از طریق تلویزیون

  • فضاهای مجازی مانند شبکه هایی مثل آپارات، یوتیوب و ... .


تبلیغات محتوا

یکی از روش هایی که بسیار تأثیر گذار است این است که در مکان های مختلف در مورد محتوای کالا و خدماتتان توضیح بدهید. تبلیغات محتوا یکی از روش های مدیریت بازاریابی است که هدف اصلی آن پخش تبلیغات از طریق شبکه های مجازی و کانال های پولی و مرورگرها است.

برای انتشار محتوا می توان از دو روش استفاده کرد که عبارتند از:

  • جستجوی محتوا از طریق موتورهای جستجو و قرار دادن محتوا در سایت ها: این نوع محتوا را می توان با سرچ کردن در موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی پیدا کرد. همچنین در شبکه های مجازی می توان این نوع محتوا را جستجو کرد و به اشتراگ گذاشت.

  • محتوای موجود در کانال های پولی: محتوای منتشر شده در این نوع کانالها برای تمامی افراد در دسترس نیست. بسیاری از شرکت ها از این نوع محتوا به عنوان فرصتی برای به اشتراک گذاری مطالب مد نظر خود نگاه می کنند.


تبلیغات چاپی چیست؟

نوع دیگری از تبلیغات که مورد استفاده قرار می گیرد تبلیغات چاپی است. تبلیغاتی چاپی به دو دسته مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی تقسیم می شود.

  1. تبلیغات چاپ شده در مطبوعات


تبلیغات مطبوعاتی به آن دسته از تبلیغات گفته می شود که در روزنامه ها، مجلات و فصل نامه ها به چاپ می رسد. این نوع تبلیغات دارای مزایای مختلفی است که می توان به آرامش خیال مخاطب در هنگام مطالعه آن اشاره کرد و اینکه مخاطب آگهی خوانده شده را مختص خود می داند. یکی از معایب این روش این است که آگهی چاپ شده در روزنامه فقط یکبار خوانده می شود. زیرا در آخر روز، روزنامه دورانداخته می شود.

اما اگر آگهی در مجله به چاپ برسد ممکن است فرد مدتها مجله را در خانه خود نگهداری کند و چند بار آگهی شما را مطالعه کند.

  1. تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات


به تبلیغات چاپ شده در بروشور، کاتولوگ، پوستر و کارت پوستال و ... تبلیغات غیر مطبوعاتی می گویند.

نظرات

سوالات

ثبت نظر (5 امتیاز)

سوال جدید (5 امتیاز)


نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام روشی است برای تبلیغ محصولات شما در بستر اینستاگرام برای دسترسی به مخاطبان بیش تر و هدفمند. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

نرم افزار تبلیغات کلیکی

بهترین نرم افزار تبلیغات کلیکی یا PPC نرم افزاری است که خودکار اجرا شود. نرم افزارهای بازاریابی تنها در صورت دستی...

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads با بیش از یک میلیون و 200 هزار تبلیغ و تسلط بر بازار تبلیغات جستجو، قصد دارد موفقیت خود را ادامه...

سایت تبلیغات کلیکی

 سایت تبلیغات کلیکی به منظور ایجاد مشاهده آنلاین، ایجاد ترافیک، تولید بازده و افزایش فروش است، پرداخت به ازای...

روش های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی یکی از موثرترین راه ها برای معرفی و فروش محصولات و خدمات محسوب می شود. بسیاری از ما به دنبال...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

  بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | اینستاگرام
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است