جستجو

بک لینک طبیعی چیست؟

(15 رای)
تاریخ ثبت: 11 مهر 1398 ساعت 22:52:18
به روز رسانی: 14 آبان 1398 ساعت 18:36:28
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18828

در بحث سئو و بهینه سازی وبسایتها یکی از موارد مهم لینک دهی است. اصطلاحی که در این زمینه مورد استفاده است همان بک لینک یا پیوند ورودی است.  Natural Link هم دقیقا به این معناست که بدون دخالت مالک وب‌سایت، یک بک لینک طبیعی و خوب انجام شود. اما اینکه خود بک لینک و بک لینک طبیعی واقعا چیست و چگونه ایجاد می‌شوند، مباحثی هستند که در این مقاله در مورد آنها صحبت می‌کنیم:



بک لینک چیست؟ 


backlink1


اگر از آن دسته از افرادی هستید که به سئو اهمیت داده و در مورد آن به دنبال یادگیری مطالب بیشتری هستید حتما در مورد بک لینک هم اطلاعاتی دارید. همانطور که می‌دانید بک لینک یا همان پیوند ورودی یک لینک یا پیوندی است که یک صفحه از وب‌سایت را به صفحه وب‌ دیگری یا وب‌سایتی دیگر مرتبط می‌کند.


تعداد بک لینک یکی از عواملی است که برای موتورهای جستجویی مانند گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. اما این موضوع به آن معنا نیست که هرچه بک لینک بیشتر باشد لزوما وب‌سایت شما می‌تواند جایگاه بهتری را در موتورهای جستجو کسب کند. بنابراین بهترین بک لینک‌ها همان پیوندهایی هستند که به صورت طبیعی به وجود آمده‌اند و البته از کیفیت بالایی هم برخوردار باشند. ویژگی کلی بک لینک خوب به صورت زیر است:




  1. در یک محتوای طبیعی وجود دارند. یعنی لینکی که کاملا به محتوا مرتبط است.

  2. برای خواننده ارزشمند هستند. به بیان دیگر می‌توان گفت که بک لینک خوب لینکی است که اطلاعات بیشتری در مورد موضوع به خواننده منتقل می‌کند.


بک لینک طبیعی چیست؟


بک لینک طبیعی همان لینکی است که به صورت اورجینال و بدون دخالت ایجاد می‌شود. یکی از مهمترین روشهای بهینه سازی خارجی وب‌سایت که به بهبود رتبه وب‌سایت شما هم کمک می‌کند همین بک لینک طبیعی است. برای توضیح بیشتر لازم است که بدانید بک لینکهای طبیعی و با کیفیت دارای خصوصیات زیر نیستند:




  1. وجود در محتوای تبلیغاتی یا اسپانسری

  2. ایجاد شده از طریق تبادل لینک

  3. ایجاد شده در ازای پرداخت پول

  4. لینکدهی از دایرکتوریهای بی‌کیفیت

  5. به راحتی ایجاد شدن لینک

  6. دارای پارامترهای مسیریابی

  7. وجود لینک داخل یک متن که دارای لینکهای زیادی است.


image


این ویژگیها در بک لینکهای ساختگی و غیرطبیعی وجود دارند که بسیاری از افراد، مالکان وب‌سایتها، بلاگرها و ... با استفاده از آنها سعی در دور زدن گوگل و الگوریتمهای آن کرده‌اند اما با ایجاد الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 میلادی و آپدیتهای آن، استفاده از بک لینکهای غیرطبیعی و ساختگی به نوعی پنالتی برای مالک وب‌سایت تبدیل شد.


یک بک لینک طبیعی به عنوان مرجعی از یک محتوای متنی یا وبسایت یا یک منبع شناخته می‌شوند. به طور مثال می‌توان گفت اگر شما قادر باشید یک محتوای متنی جذاب و با کیفیت را به نگارش درآورید که خواننده را وادار به لینک دادن از محتوای وب‌سایت خود به سایر صفحات یا وب‌سایتها کنید، توانسته‌اید یک بک لینک طبیعی ایجاد کنید. به زبانی ساده‌تر اگر شما بتوانید سایر وبمسترها، بلاگرها یا مالکان وب‌سایتها را متقاعد کنید که از محتوای شما ( مانند وبلاگها، عکسها، محصولات، ویدئوها، متون و ...) لینک‌دهی کنند، به این معناست که وب‌سایت شما از نظر آنها مفید بوده بنابراین می‌توانید توجه گوگل و سایر موتورهای جستجو را نیز به خود جلب کنید.


در مورد بک لینک طبیعی به طور کلی می‌توان بیان کرد که معمولا دارای خصوصیات زیر است:




  1. از وب‌سایتهای مرتبط دریافت شده‌اند.

  2. وب‌سایتهایی که توسط آنها لینک‌دهی انجام می‌شود مورد تائید گوگل هستند.

  3. در متون اصلی سایت قرار دارند نه در حاشیه یا تبلیغات و ...

  4. وجود آنها باعث ایجاد ترافیک به وب‌سایت می‌شود.

  5. در صفحاتی ایجاد می‌شوند که دارای رتبه‌بندی خوبی از نظر گوگل هستند.


natural-link-building-backlink1


مزایای بک لینک طبیعی بصورت کلی به صورت زیر هستند:




  • افزایش اعتبار وب‌سایت شما

  • افزایش ترافیک سایت

  • افزایش ارتباط

  • تقویت برند سازی

  • بهبود رتبه وب‌سایت شما


استراتژی‌های ساخت بک لینک طبیعی:


1- اطلاع از لینکها، علاقمندیها و نیازهای مخاطبان هدف:


براساس الگوریتمهای پاندا و پنگوئن، گوگل به سایتهایی که برای مخاطبانش ارزش زیای قائل باشد، ارزش و اعتبار بیشتری می‌دهد. از جنبه سئو و بهینه‌سازی وب سایت این ارزش قائل شدن همان رضایت مخاطب است. برای کسب اطلاعات درباره علائق کاربران می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:


Google Trends


Bing Trending Topics


Twitter Trending Topics


Google News Story


2- روی محتوای وب‌سایت خود تمرکز زیادی داشته باشید:


وقتی از خواسته و علاقمندی مخاطبان خود اطلاع پیدا کردید، لازم است که محتوای خود را براساس این نیازها و علائق تنظیم کنید. به نحوی می‌توان گفت که بازاریابی محتوا کنید. بازاریابی محتوا، میزان دیده شدن وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. محتوای شما باید به‌گونه‌ای باشد که :




  • داده‌ها و اطلاعات را پشتیبانی کند. باید محتوای وب‌سایت شما قوی بوده و با حقیقتهایی همراه باشد که دارای منبعی ارزشمند از اطلاعات باشد. این منابع باید در دسترس مخاطب قرار بگیرند تا در هنگام بازدید از وب‌سایت شما و در صورت لزوم بتوانند به آنها رجوع کنند. نمونه این محتواها به صورت زیر هستند:


1- مقالات آموزشی

2- اینفوگرافیکها

3- مصاحبه‌ها

4- راهنماها و سایتهای مرجع مانند ویکی پدیا یا سایت HARO که می‌توانند اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهند.

5- سایتهای پرسش و پاسخ مانند Quora که بیش از 200000 بازدید کننده در ماه دارد.

6- محتواهای اطلاع رسانی در مورد موضوعات مختلف


  • احساسات و عواطف مخاطبان را برانگیخته کند. محتواهایی که معمولا احساسات مخاطب را برانگیخته می‌کنند می‌توانند به صورت لیستهای نظرسنجی، تبلیغات انتخابات، رای دادن و ... باشند. نمونه‌هایی از این مدل محتوا به صورت زیر هستند:


1- مقالات مربوط به تفریح و سرگرمی

2- جوایز مربوط به متخصصان و صنعتگران

3- مصاحبه با بزرگان، افراد مشهور و سلبریتی‌ها

4- موضوعات مربوط به موسسات خیریه و کمک رسانی، امداد و نجات، حوادث مترقبه و ...

5- موضوعات مربوط به بورسیه‌ها

6- موضوعات مالی، روشهای کسب درآمد، بازاریابی و . . .


  • راه حلی برای سوالات، مشکلات یا مسائل مردم ارائه دهد. محتواهایی که بک لینک طبیعی ایجاد می‌کنند همان مطالبی هستند که برای سوالات یا مشکلات ویژه راه‌حلهای اساسی و عمومی ارائه می‌دهند. این نوع از محتواها می‌توانند به همراه ابزارهای قابل دانلود مانند تقویم، تبدیل واحدها، ویجتها یا اپلیکیشنهای متفاوت باشند. به شکل ساده‌تری می‌توان گفت از ابزاری در وب‌سایت خود استفاده کنید که کار کاربر را آسان کند. کاربر با استفاده از این ابزار و کلیک روی آن وارد لینک جدیدی شده و بدین ترتیب بک لینک طبیعی ایجاد می‌شود.


3- محتوای خود را به خوبی و به شکلی قدرتمند تنظیم کنید.  همانطور که قبلا هم عنوان شد، داشتن محتوایی ارزشمند که از قوانین و الگوریتمهای گوگل هم پشتیبانی کند می‌تواند زمینه ساز یک بک لینک طبیعی برای وب‌سایت شما باشد. مطلبی که به وب‌سایت و محتوای آن مرتبط است می‌تواند مخاطب را به لینک‌دهی ترغیب کند.


natural-link-building


4- لینکهای خود را متنوع کنید. بک لینک طبیعی و باکیفیت همیشه به صفحه اصلی شما اشاره نمی‌کند. به صفحات دیگر وب‌سایت خود هم توجه کافی داشته باشید. هم چنین باید ساختار لینک‌دهی داخلی خود را هم به شکلی حرفه‌ای تنظیم کنید که تناسب مابین لینک‌دهی خارجی و داخلی به درستی رعایت شده باشد. خیلی خوب است که لینک‌دهی را از تمام دامنه‌ها مانند org، net، edu، gov و ir هم انجام دهید و به این شکل تنوعی در لینک‌دهی وب‌سایت خود داشته باشید.


5- از شبکه‌های اجتماعی برای ساخت بک لینک طبیعی استفاده کنید.  شبکه‌‌‌‌‌‌ها‎‌ی اجتماعی کانالی مطمئن و کامل برای ارتقا محتوای شما هستند بطوری که وب‌سایت شما را قادر می‌سازند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود کرده و در نتیجه بک لینک طبیعی بیشتری را به خود اختصاص دهد.


محتوایی را انتخاب کنید که با زمینه وب‌سایت شما مرتبط بوده و قابل اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشد. استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، بنرهای مرتبط با زمینه فعالیت وب‌سایت شما، محتوای متنی مرتبط و ... می‌تواند مخاطب را ترغیب به مشاهده و یا مطالعه محتوای شما در شبکه اجتماعی کند.


6- ارتباطات شبکه‌ای و اینترنتی خود را بیشتر کنید. برخلاف روشهای سنتی ساخت بک‌لینک، ساخت بک‌لینک طبیعی به معنای ارتقا سطح ارتباطات اینترنتی شما نیز هست. با گروه‌ها، شرکتها، افراد و وب‌سایتهایی ارتباط بگیرید که با محتوای شما مرتبط هستند و لینک‌دهی ارزشمندی را برای شما به ارمغان می‌آورند. از اینفلوئنسرها استفاده کنید و لینک‌دهی داشته باشید.


در بک لینک طبیعی همواره تلاش کنید تا بهترین باشید. اطلاعات روز دنیا را به دست آورید تا در کار خود به شکل تخصصی فعالیت کنید. این را به خاطر داشته باشید که مردم معمولا به حرفه‌ای‌ها توجه دارند و حرف آنهاست که خریدار بیشتری دارد پس سعی کنید از لحاظ اطلاعات خود را غنی سازید تا بتوانید بک لینک طبیعی را با کارایی بیشتر و تخصصی تر انجام دهید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

خرید بک لینک چیست؟

بک لینک یا ساختن لینک در واقع فرایند دریافت لینک از دیگر سایت‌های موجود برای سایت خود می‌باشد که این لینک می‌تواند...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

اصول سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بنیادی ترین بخش از یک کسب و کار مدرن است. اگر شما مشغول کسب درآمد از یک فروشگاه اینترنتی...

SEO مخفف چیست؟

چند وقتی است که در هنگام وبگردی و جستجو در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به دفعات با اصطلاح SEO یا همان سئو مواجه می...

سئو سایت چیست؟

سوال اکثر افرادی که به تازگی با سئو آشنا می شوند این است که سئو سایت چیست؟ اصلا به چه کاری می آید؟ در این مقاله قصد...

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه شاید اینگونه به نظر برسد که سیاست شما در موتورهای جستجو از رتبه خوبی بهره مند باشد و بهتر دیده شود...

معایب بازاریابی شبکه ای چیست؟

قبل از شروع درباره ی معایب بازاریابی شبکه ای در ابتدا تعریف بازاریابی شبکه ای را برای شما توضیح می دهیم. بازاریابی...

تبلیغات در گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات در گوگل یا Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تبلیغ تجارت خود می گیرید، این اغراق نیست. مردم...

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing، که به عنوان تبلیغات پیامکی نیز شناخته می‌ شود، روشی است که به وسیله آن مشاغل و سازمان...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | دسته بندی ها | darkoobwebdesign
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد