موتور جستجو (فیلترها)

تاریخ ثبت: 20 مهر 1398 ساعت 04:06:18
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 16:05:32
DigitalMarketing

ابتدا می خواهیم با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم:

مجموعه فعالیت هایی که برای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی گفته می شود.

دیجیتال مارکتینگ در کارهای سنتی بسیار گسترده تر از روش های دیگر بازاریابی است.

امروزه  استفاده از تلفن همراه به میزان قابل توجهی گسترش یافته است و تقریبا تمام افراد مجهز به گوشی تلفن همراه شده اند آن هم از نوع هوشمندش. با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش محبوبیت آن ها، استفاده از تلفن های همراه هوشمند در ایران هم افزایش یافت.

هر کجا افراد زیادی وجود داشته باشند، قطعا محل مناسبی برای تبلیغ است. دیجیتال مارکتینگ هم به همین معنی است. یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت برای بازاریابی.

در این روش بازاریابی وابسته به شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و ... هستیم. استفاده از این شبکه ها به بازاریابی اینترنتی ما کمک می کند.

حتی میتوانیم با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل، تعداد زیادی از افراد را با محصولاتمان آشنا کنیم.

خیلی از افراد فکر میکنند که دیجیتال مارکتینگ فقط برای کارهای آنلاین است در صورتی که خیلی از افراد که کارهای سنتی هم انجام می دهند از طریق تبلیغات در فضای اینترنت سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.

استفاده از لینکدین در دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله سعی داریم در مورد ویژگی های مهم لینکدین در دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم تا کاربران به فعالیت در این شبکه تشویق شوند.

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای شرکت های تجاری است. می توانید از طریق لینکدین مشتریان بالقوه را پیدا کنید و همچنین به اطلاعات تماس و علایق آنها نیز دسترسی داشته باشید.

مثلا میتوانید در سمت راست پروفایل کاربران با استفاده از نوار ابزار people also viewed ببینید به چه چیز و یا چه کسی علاقمند هستند.

می توانید برای پروفایل لینکدین خود بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهید تا پروفایل شما در نتایج جستجو دیده شود و راحت در دسترس باشد.

بنابراین میتوانید تعدادی کلمات کلیدی که با کار شما متناسب باشد را پیدا کنید و از آن استفاده کنید تا دیگران شما را با آن بشناسند.

مثلا میتوانید این کلمات کلیدی را در قسمت عنوان یا شرح حال و یا تجربه کاری پروفایل خود اضافه کنید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد. از این رو گوگل توجه خاصی به وب سایت لینکدین دارد و آن را قدرتمند می داند.

یک بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینک ها ارزش بیشتری دارد.

بنابراین آدرس وب سایت خود را در لینکدین بگذارید. گوگل از طریق این آدرس وب سایت شما را دنبال می کند.

دیجیتال مارکتینگ و لینکدین

شاید هدف شما افزایش تعداد بازدید سایتتان از طریق لینکدین باشد، اما در واقع مدیران لینکدین میخواهند تا حد ممکن کاربران را مدت طولانی در لینکدین، آنلاین نگه دارند.

مزایای لینکدین در مارکتینگ

  • کمک به بازاریابی دیجیتالی

  • ایجاد پروفایل حرفه ای با جزئیات کامل

  • امکان ایجاد ارتباط با دوستان

  • درج مطلب در صفحه پروفایل

  • گرفتن بک لینک به سایت

  • داشتن چند اکانت برای یک شخص

  • ایجاد کمپین تبلیغاتی

  • درج رزومه شخصی


لینکدین دارای میلیون ها متخصص در زمینه کسب و کار است که میتوانند به شما در زمینه بازاریابی کمک کنند.

لینکدین یک آنالیز دقیق از آنچه به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید از آنها برای بازاریابی استفاده کنید.

در ایران هم تعداد زیادی از متخصصان در شبکه اجتماعی لینکدین عضو هستند و فعالیت می کنند.

برخی از ویژگی های تبلیغات لینکدین برای بازاریابی:

چرا باید در شبکه لینکدین متخصصان آگاه به تکنولوژی حضور داشته باشند؟

اگر شما یک بازاریاب هستید باید از حرفه ای ها کار بیاموزید و لینکدین شامل میلیون ها نفر از این افراد حرفه ای است.

این افراد همیشه جزئیات پروفایل های خود را بروز نگه می دارند و از اطلاعات حساب خود برای اهداف شبکه ای استفاده می کنند.

افراد تازه کار هم از پروفایل خود در این شبکه به عنوان رزومه استفاده می کنند.

شبکه اجتماعی لینکدین در اصل یک مخزن اطلاعات است که مرتب بروزرسانی می شود و بازاریاب ها میتوانند از اطلاعات آن استفاده کنند. بازاریاب هایی که تبلیغات را در لینکدین خریداری می کنند، میتوانند مطلب مورد نظر خود را در بین پروفایل های کاربرانی که داده های با کیفیت ارائه داده اند، جستجو کرده و از آن استفاده نمایند.

کاربران در پروفایل خود را با عنوان شغل حرفه ای خود و یا شرکتی که در آن مشغول به کارند معرفی می کنند.

لینکدین اطلاعات کاربرانش را جمع آوری می کند و در اختیار شما قرار می دهد و به این صورت شما می دانید که هر یک از کاربران چه شغلی دارد، کجا مشغول به کار است و یا در چه شهری زندگی می کند.

بنابراین هر بار بخواهید در این شبکه تبلیغات داشته باشید، خیلی راحت می توانید به هدف مورد نظر خود برسید.

ویژگی های کاربران که میتوانید در لینکدین انتخاب کنید:

  • شغل

  • تحصیلات

  • مقام

  • تجربه کاری

  • نام شرکت

  • صنعت

  • سن

  • جنسیت

  • اندازه شرکت

  • شهر یا کشور

  • مهارت


لینکدین این اجازه را به تبلیغ کنندگان می دهد که هر کدام از موارد بالا را به عنوان هدف تبلیغات خود انتخاب کنند.

لازم است که یک بازاریاب به اندازه کافی هدفمند عمل کند زیرا یک تبلیغ که هیچ هدفی ندارد و صرفا برای جلب توجه کاربران ایجاد شده فایده ای ندارد.

تبلیغات در لینکدین برای آن دسته از شرکت ها که میخواهند محصولات خود را به شرکت های دیگر بفروشند خیلی خوب عمل می کند. ممکن است این تبلیغات هزینه زیادی داشته باشند، اما با سود بیشتری برمی گردند.

با توجه به اینکه کاربران لینکدین مشخصات خود را در پروفایلشان نگهداری می کنند، میتوان فهمید تخصص کدام یک برای محصول ما مناسب است.

مثلا برای شرکتی که در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت دارد، کسانی مناسب هستند که توانایی تجزیه و تحلیل پیشرفته در زمینه کسب و کار اینترنتی دارند.

یک کارشناس تبلیغاتی در مورد تبلیغات لینکدین گفت:

با استفاده از مهارت ها می توان کاربران یک محصول را جدا کرد. مثلا اگر شما میخواهید به مسئول خرید شرکت های مختلف دسترسی داشته باشید، میتوانید این مهارت را بعنوان هدف قرار دهید و تبلیغات خود را برای آن دسته از کاربران که این مهارت را انتخاب کرده اند نمایش دهید.

البته می توانید این تبلیغات را به همه کاربران نشان دهید. مهم این است که شما در نهایت به هدف خود می رسید.

شتاب دهنده هدفمند سازی لینکدین

ابزار جدیدی به لینکدین اضافه شده به نام شتاب دهنده هدفمند سازی که به کاربران کمک میکند تا با هدفمند سازی تبلیغات بتوانند آنها را در جای مناسب و به افراد مناسب ارائه بدهند.

تحقیقات نشان میدهد که 94 درصد از بازاریابان برای تبلیغ محصولاتشان از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می کنند و این دسته از بازاریابان در کار خود موفق تر از بازاریاب هایی هستند که از این شبکه استفاده نمیکنند. زیرا لینکدین مؤثرترین شبکه برای اهداف بازاریابی است.

 

 

 

نظرات

سوالات

ثبت نظر (5 امتیاز)

سوال جدید (5 امتیاز)


نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

واژه "دیجیتال مارکتینگ " برای عده بسیاری از افراد تازه کار در حوزه تبلیغات و حتی افرادی که قصد دارند وارد این حوزه...

آیا بازاریابی شبکه ای قانونی است؟

بازاریابی شبکه ای چیست؟ برای پاسخ به این سؤال اول باید تعریف درستی از بازاریابی شبکه‌ای داشته باشیم .بازاریابی...

کدام شبکه های اجتماعی برای بازاریابی مناسب‌ترند؟

با گسترش و نفوذ اینترنت، شبکه‌های اجتماعی به وجود آمدند و باعث شدند که ارتباط بین انسان‌ها در دنیا، وارد فصل جدیدی...

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در دنیای کسب و کار امروز کمتر کسی را‌ می‌شود یافت که تاکنون با مفهوم دیجیتال مارکتینگ برخورد نداشته باشد اما اگر...

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید محصولات و خدمات خود را بهتر در دنیای مجازی تبلیغ...

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری داشته است. بسیاری از افراد که دارای کسب و...

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

در این مقاله در مورد بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کار صحبت می کنیم. در اینجا سعی می کنیم به صورت خیلی جامع...

بهترین شبکه های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی: دیجیتال مارکتینگ یا همان بازریابی آنلاین، فرآیندی است برای تولید محتوا، برای...

ارزان ترین روش های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

تعریف بازاریابی دیجیتالی استفاده از شبکه های اینترنتی برای افزایش فروش از طریق اینترنت و جذب مشتری را بازاریابی...

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در دوران ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا در طی همین چند هفته گذشته از شروع قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی، تأثیرات مخرب بسیار زیادی روی عملکرد...

بهترین سایت ها برای خرید کالای دیجیتال

سفارش از بهترین سایت‌ها برای خرید کالای دیجیتال به شما تجربه‌ای بی‌نظیر را هدیه می‌دهد. کالاهای دیجیتال یکی...

تاکتیک­ های دیجیتال مارکتینگ

وقتی نوبت به استراتژی­ های دیجیتال مارکتینگ می­رسد، فهرست طولانی از تکنیک­ها یا تکنولوژی­های در دسترس در اختیار...

معرفی شاخه های دیجیتال مارکتینگ

قبل از معرفی شاخه های دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا با مفاهیم اولیه آن آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم به طور کامل...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است

هنگامی که مشاغل کوچک شروع به کار می کنند، بیشتر تمرکز آنها بر نحوه دریافت اولین گروه از مشتریان خود می باشد. آنها...

استفاده از سئو برای فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی

بقای هر شغلی به میزان فروش آن بستگی دارد و در شرایط مدرن، افزایش فروش نیاز به حضور قوی در دنیای دیجیتال دارد. در...

استفاده از اینترنت برای رونق کسب و کارها

همانطور که می دانیم این روزها استفاده از اینترنت به یکی از اجزای مهم زندگی همه انسانها تبدیل شده است. به طوری که...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | اینستاگرام
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است