موتور جستجو (فیلترها)

تاریخ ثبت: 01 آذر 1399 ساعت 14:45:15
به روز رسانی: 20 دی 1399 ساعت 14:42:34
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/44027

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب و کار اینترنتی را سازمان دهی می‌کند تعیین سیاست های فروشگاه است. این مقررات هم به مدیران فروشگاه‎ های آنلاین و هم به مشتریان کمک می کند تا چالش ها و موقعیت های احتمالی را به خوبی مدیریت کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا صفر تا صد قوانین خرید و فروش اینترنتی در ایران را برایتان شرح دهیم.



قوانین فروشگاه های اینترنتی و آنلاین


قوانین مربوط به فروشگاه های آنلاین شامل موارد زیر می باشد:

قانونی بودن سایت


تمامی کسب و کارهای اینترنتی حتما باید از نظر قانونی مورد تایید مراجع ذی صلاح باشند. در ایران فروشگاه های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند که این نماد در قسمت بالا و یا انتهای سایت قرار دارد و با کلیک بر روی آن می توان شناسنامه نماد الکترونیکی فروشگاه و مدت زمان اعتبار آن را مشاهده کرد.


در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم پاسخگویی فروشگاه (عدم تحویل کالا، مغایرت کالای خریداری شده با کالایی که سفارش داده شده است و ...) می توان از طریق پلیس فتا پیگیری کرد.



سیاست حفظ حریم خصوصی


سیاست حفظ حریم خصوصی بیانیه ای است که در قوانین فروشگاه های اینترنتی موجود است و جزئیات و نحوه استفاده و از اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریان سایت را توضیح می دهد. این اطلاعات شخصی شامل نام‌، آدرس (فیزیکی یا ایمیل) ، آدرس IP ، شماره تلفن، تاریخ تولد و اطلاعات مالی مانند جزئیات کارت های بانکی است.



چه مواردی را باید در سیاست حفظ حریم خصوصی بگنجانید؟


محتوای دقیق سیاست حفظ حریم خصوصی به عملکرد سایت و نحوه استفاده از اطلاعات مشتریان بستگی دارد. موارد اصلی سیاست حفظ حریم خصوصی شامل موارد زیر می باشد:




  • اینکه اطلاعات شخصی کاربر با چه کسانی به اشتراک گذاشته می شود.

  • نحوه استفاده از اطلاعات و مالی مشتریان.

  • چگونه اطلاعات از سوء استفاده یا دسترسی غیر مجاز محافظت می شود.

  • اگر از کوکی ها در سایت استفاده می شود، نحوه انصراف از این کوکی ها به چه صورت است و این ممکن است چه تاثیری بر فعالیت کاربر داشته باشد.

  • نحوه انصراف از اشتراک اطلاعات کاربر با سایرین و عواقب احتمالی انجام این کار.

  • وب سایت های تجارت الکترونیکی مانند فروشگاه ‌های آنلاین برای حفظ حقوق مشتریان شان باید جزئیات نحوه دسترسی، پردازش و ذخیره اطلاعات پرداخت را توضیح دهند. آنها باید روشن کنند که چه کسی اطلاعات را مدیریت می کند، زیرا پیچیدگی مربوط به ذخیره سازی جزئیات پرداخت به این معنی است که بسیاری از سایت ها از اشخاص ثالث برای مدیریت روند پرداخت و ذخیره اطلاعات مالی استفاده می کنند.


اطلاعات دقیق از محصول


خرید آنلاین

هر سایت فروش کالای معتبر لازم است اطلاعات دقیق کالا را در اختیار مشتری قرار دهد این اطلاعات شامل جزئیات و مشخصات فنی کالا، ویژگی ظاهری کالا (ابعاد، رنگ، جنس)، قابلیت ها، میزان رضایت بقیه کاربران از محصولات و ... می‌باشد تا مشتری بتوانند با دیدِ باز و اطلاعات کافی از میان محصولات مختلف موجود در سایت، کالای مورد نیاز خود را انتخاب کند. فروشگاه مسئول است هرگونه مغایرت بین کالا و توصیف‌های مربوط به آن در سایت را پیگیری و اصلاح کند.



نحوه ارسال


نحوه ارسال کالا، هزینه آن، مدت زمان ارسال و نحوه پیگیری سفارش لازم است بطور واضح بیان شود. همچنین بهتر است در قوانین فروشگاه های اینترنتی ذکر شود که در صورت تاخیر یا خرابی کالا چه تعهداتی را نسبت به مشتریان شان به عهده می گیرند.



قوانین مرجوع و تعویض کالا


سیاست بازگشت و بازپرداخت، توافقی است میان فروشگاه های آنلاین و مشتریان شان و معمولا شامل موارد زیر می باشد:




  • آیا اصلا امکان بازگرداندن کالا یا تعویض آن وجود دارد یا خیر.

  • ظرف مدت چند روز مشتری می تواند کالا را مرجوع کند.

  • تحت چه شرایطی می تواند از سفارش خود انصراف دهد.

  • در صورت مرجوع کردن کالا یا انصراف از سفارش چه مقدار از مبلغ پرداختی به مشتری بازگردانده می شود.

  • چگونه بازپرداخت را دریافت می کنند (اعتبار یا جایگزینی).

  • ظرف مدت چند روز مبلغ به مشتری بازگردانده می شود.

  • چه کسی هزینه حمل و نقل را برای بازگشت محصول پرداخت می کند.

  • و غیره


گارانتی


ضمانت و گارانتی محصولات فروشگاه های اینترنتی راهی برای ایجاد حسن نیت و نشان دادن خدمات عالی به مشتریان است. موارد ذکر شده در این بخش مشخص می کند که:




  • کدام محصولات شامل گارانتی می شوند و کدام محصولات شامل این ضمانت نمی شوند.

  • مدت زمان گارانتی.

  • در صورت تحویل کالا در شرایط نامناسب، چگونه تصمیم گیری خواهد شد.

  • در صورت بروز مشکل چه گزینه هایی در اختیار مشتری قرار داده می‌شود (تعمیر، تعویض و یا بازپرداخت).


سایر موارد


فروشگاه آنلاین

موارد دیگری که ذکر آنها در قوانین فروشگاه های اینترنتی ضروری نیست، اما بهتر است ذکر شوند:




  • بسته بندی: در صورتی که شرایط بسته بندی ویژه برای مثال بصورت هدیه وجود دارد بهتر است به مشتریات اطلاع داده شود.

  • کد تخفیف و تخفیف: اگر فروشگاهی کارت هدیه یا کوپن دیجیتال ارائه می دهد، می تواند در بخش قوانین فروشگاه های اینترنتی شرایط و ضوابط آن را به طور شفاف بیان کند. برای مثال کوپن های تخفیف یا حراجی ها برای چه مدتی معتبر هستند یا ممکن است فروشگاه ها بخواهند حداقل نیاز خرید را تعیین کنند یا تعداد موارد استفاده را محدود کنند.

  • خط مشی های عضویت: در بخش شرایط و قوانین خرید اینترنتی می‌توان دستورالعمل عضویت در سایت یا شبکه های اجتماعی فروشگاه را به مشتریان آموزش داد تا از این طریق از اخبار و اطلاعات فروشگاه با خبر شوند. (ارائه تخفیف در خرید اول ، دسترسی انحصاری به کالا های جدید یا سایر امتیازات).

  • نمودارهای اندازه: نمودارهای اندازه امکانات خوبی برای سایت‌ فروشگاه های الکترونیکی است، به ویژه کسانی که با لباس، کفش و مبلمان سر و کار دارند. این نمودار‌ها به مشتریان کمک می کند تا به راحتی محصول مورد نیازشان را سفارش دهند، در واقع این امکان احتمال اشتباه و نارضایتی مشتریان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نظرات

سوالات

ثبت نظر (5 امتیاز)

سوال جدید (5 امتیاز)


نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌ های...

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | دسته بندی ها | اینستاگرام
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است