جستجو

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

(14 رای)
تاریخ ثبت: 29 خرداد 1399 ساعت 17:17:26
به روز رسانی: 02 اسفند 1400 ساعت 10:30:38
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/31896

-آنلاین-در-شبکه-های-اجتماعی-e1512881374929

بازاریابی

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به شیوه های مختلفی انجام می شود که بازاریابی آنلاین یکی از این روش ها است. در بازاریابی آنلاین، از اینترنت برای رساندن پیام های تبلیغاتی به مشتریان استفاده می شود. در واقع به تمام روش های تبلیغ محصول و جذب مخاطب از طریق اینترنت، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. بازاریابی دیجیتال به اینترنت وابسته است و به همین دلیل به آن دیجیتال مارکتینگ می گویند. در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی، مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل شرکت ها و برندها با استفاده از انواع روش های پیام رسانی آنلاین مانند ایمیل، تلگرام، اینستاگرام و ...، تبلیغات را برای مشتریان خود ارسال می کنند.

انواع روش های بازاریابی آنلاین

  • بازاریابی از طریق ایمیل

یکی از موفق ترین روش ها در بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی است. شما می توانید با طراحی یک صفحه به عنوان وب سایت و ارسال ایمیل به طور منظم به مشتریان، مشتریان ثابت بیشتری را جذب کنید. می توانید از طریق صفحه وب سایت خود به معرفی محصولات و برند خود بپردازید و اطلاعات محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. به این ترتیب مشتریان به راحتی می توانند محصولات شما را مشاهده کرده و در صورت علاقمندی از شما خرید کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است محصول مورد نظر مشتری را موجود نداشته باشید. در این صورت مشتری ایمیل خود را در اختیارتان قرار می دهد تا در صورت موجود شدن کالا به ایشان اطلاع رسانی کنید. در واقع مشتری با این کار علاقه خود را به وب سایت شما نشان می دهد. زمانی که شما از طریق ایمیل با مشتریان خود تبادل نظر داشته باشید، می توانید بر اساس علاقمندی مشتریان، محصولات خود را طراحی کرده و به این وسیله بازخورد بیشتری را در کسب و کار خود دریافت کنید.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

در این روش می توانید از طریق شبکه هایی مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و ... که این روزها بسیار همه گیر هم شده است، با به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای محصولات خود، برند خود را به دیگران معرفی کرده و مخاطبان بسیاری جذب کنید. همچنین می توانید از مخاطبان خود درخواست کنید تا تبلیغ محصول شما را در صفحه خود به اشتراک بگذارند و با دادن لینک کسب و کارتان، برند شما را به دیگران معرفی کنند. در این روش کاربران با گذاشتن نظر نیز می توانند به تبلیغ و گسترش کسب و کار شما کمک کنند.

  • بازاریابی محتوا

در این نوع بازاریابی باید بتوانید با تولید یک محتوای خلاقانه با کمترین و مناسب ترین کلمات، بیشترین تأثیر را روی مخاطبان خود بگذارید. می توانید با اشتراک گذاری این محتوا توسط نرم افزارهای ارتباط جمعی، مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

  • بازاریابی به وسیله موتورهای جستجو

در این روش می توانید با بهینه سازی سئوی سایت خود مشتریان زیادی را جذب کنید. زمانی که سایت شما از نظر سئو در جایگاه بالایی قرار داشته باشد، هنگام جستجو در صفحه اول قرار گیرد و کاربران به سرعت و به راحتی به سایت شما دست یافته و میزان بازدید از سایت افزایش می یابد. اما اگر سایت شما استانداردهای مناسب سئو را ندارد می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری مهم می توانید رتبه سئو سایت خود را بالا ببرید که به این ترتیب رتبه گوگل شما نیز إرتقاء می یابد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

یک خبر تبلیغاتی است که از آن برای معرفی کالاها و خدمات یک کسب و کار استفاده می شود و در سایت های خبری که پربازدید هستند به اشتراک گذاشته می شود. در واقع رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین است. بزرگترین برند های جهان نیز برای معرفی کردن محصولات خود از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند. نوع دیگر بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی است. در این روش با پرداخت مبلغی به موتورهای جستجو سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده می شود. به ازای هر کلیکی که مخاطب بر روی تبلیغات شما می کند، هزینه آن محاسبه می شود که باید پرداخت کنید.

  • بازاریابی از طریق نمایش تبلیغات

با استفاده از این روش می توانید تبلیغات کسب و کار خود را در سایت ها و وبلاگ های دیگر نمایش دهید. این روش علاوه بر اینکه به توسعه کسب و کار شما کمک می کند، باعث افزایش ترافیک سایت پذیرنده تبلیغ شما نیز می شود.

  • بازاریابی ویدیویی

خیلی وقت ها پیش می آید که با دیدن یک آگهی تبلیغاتی طولانی بدون آنکه آن را مطالعه کنید از آن رد می شوید. ممکن است وقت کافی برای خواندن متن آگهی نداشته باشید و یا خارج از حوصله تان باشد. در اینجاست که تبلیغات ویدیویی اهمیت پیدا می کند. با توجه به مشغله کاری و نداشتن وقت کافی، کاربران امروزی بیشتر به محتوای تصویری علاقمند هستند. بنابراین سعی کنید برای کسب و کار خود یک تبلیغ ویدیویی کوتاه بسازید. به این ترتیب تبلیغ شما در گوشی کاربران بسیاری پخش شده و از این طریق مخاطبان بسیاری با برند شما آشنا شده و به تدریج مخاطبان بسیاری را جذب می کنید.

  • بازاریابی به وسیله اپلیکیشن

همانطور که می دانیم استفاده از گوشی و تبلت در میان افراد، بسیار رواج دارد. بر این اساس می توانید برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن کاربردی بسازید و برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهید. کاربران بنا بر سلیقه و علاقه خود اپلیکیشن شما را دانلود کرده و از این طریق کسب و کارتان توسعه می یابد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که این اپلیکیشن ها برای هر کسب و کاری مناسب نیست. مثلاً برای کسب و کاری مانند آشپزی و یا بازی های رایانه ای، اپلیکیشن یک روش کارآمد است. روش دیگر در این نوع بازاریابی این است که تبلیغات خود را در اپلیکیشن ها به نمایش بگذارید.

  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش

در این نوع بازاریابی اشخاص دیگری محصولات شما را در سایت خود تبلیغ می کنند و لینک کانال و یا وب سایت شما را در پایان تبلیغات قرار می دهند. مشتری با کلیک بر روی لینک به سایت شما وارد شده و خرید خود را انجام می دهد و شخصی که محصول شما را تبلیغ کرده است، درصدی از فروش را به عنوان پورسانت دریافت می کند.

  مزایای بازاریابی آنلاین

این نوع از بازاریابی علاوه بر ارزان بودن، به صورت 24 ساعته در دسترس است. همچنین به دلیل علاقه افراد به شبکه های اجتماعی و گسترش روزافزون این رسانه ها در بین مردم، بازاریابی آنلاین جذابیت بیشتری برای آنها دارد. از آن گذشته مخاطبان دیگر مانند گذشته نیستند و به روش های قدیمی و سنتی علاقه ای ندارند.

عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی آنلاین

  • ارائه محتوای با ارزش به مشتریان
  • متعهد بودن به کار
  • اهمیت دادن به رسانه های دیجیتالی
  • مشخص کردن هدفتان
  • همیشه بهترین ها را دنبال کنید
  • همواره جایگاه خود را با جایگاه بهترین برندها مقایسه کنید و در سبقت گرفتن از آنها بکوشید
  • برقراری ارتباط با مشتریان از طریق اینترنت
  • تولید کردن محتوا در جهت نشان دادن اهداف تان به دیگران
  • استفاده از تکنولوژی های جدید
  • استفاده از موضوعات اجتماعی در جهت برقراری ارتباط با دیگران
  • تهیه وبلاگ طبق برنامه ریزی و در چهارچوب برنامه
  • تبادل نظر با سایر افراد
  • صادق بودن با مشتریان
  • استفاده از تبلیغات فیسبوکی
  • ارتباط با افراد در دنیای واقعی و خارج از محدوده مجازی
  • انتشار مطالب مورد علاقه افراد
  • تهیه ویدیوهای مختلف برای تبلیغ کارتان
  • تهیه محتوای پر شور و هیجان
  • متوقف کردن تبلیغات در صورت نیاز
  • تولید کردن و به اشتراک گذاشتن مکرر محتوای ارزشمند
  • تولید کردن محتوا در زمینه ای که در آن تخصص دارید
  • شناخت مخاطبان و تولید محتوا طبق سلیقه آنها
  • فعالیت در گروه های مختلف
  • به نمایش گذاشتن ابعاد مختلف کسب و کارتان
  • اشتراک گذاری ایده هایتان از طریق شبکه های اجتماعی
  • گذاشتن برنامه پرسش و پاسخ با مخاطبان
  • ثابت قدم بودن در کار
  • ارتباط با همکاران
  • شناسایی افرادی که بر کسب و کارتان تأثیر می گذارند و ارتباط با آنها
  • و بسیاری عوامل دیگر.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

درج آگهی در سایت های تبلیغاتی

عصر حاضر را عصر تکنولوژی و فناوری نامیده‌اند و قطعاً در این عصر یکی از بهترین روش‌های افزایش مشتری از طریق تبلیغات...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | دسته بندی ها | darkoobwebdesign
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد