جستجو

پیدا کردن موضوعات داغ روز با Google trend

(11 رای)
به روز رسانی: 13 آذر 1398 ساعت 15:48:36
تاریخ ثبت: 12 شهریور 1398 ساعت 15:13:12
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17418

پیدا کردن موضوعات داغ روز با Google trend 


فهمیدن این موضوع که امروزه مردم بیشتر دنبال چه موضوعاتی هستند در فضای وب برای بسیاری از افراد دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. امروزه بسیاری از افراد و کسب و کارها برای پیدا کردن موضوعات داغ روز از بخش گوگل ترند استفاده می کنند که البته استفاده  از این ابزار گوگل ویژگی های گوناگونی دارد که  سعی بر این است، طی این مقاله به بررسی گوگل ترند و چگونگی استفاده از آن بپردازیم.

گوگل ترند چیست ؟


می توان گوگل ترند را یکی از ابزار های تحت وب شرکت گوگل معرفی کرد که موتورحستجوی محبوب گوگل از طریق این ابزار اقدام به انتشار موضوعات جستجو شده توسط کاربران از سال ۲۰۰۴ تا کنون به صورت های گوناگون و گرافیکی کرده است.

در واقع گوگل ترند را می توان یک چاقوی سوییسی دانست که هرکس بر اساس نیاز خود از آن استفاده می کند .

ترند شدن چیست ؟


معنای واژه ترند یعنی روند، پس زمانی که از ترند شدن صحبت می کنیم منظور ما این است که آمار و اطلاعات در لحظه برای ما اهمیتی ندارد و روند تغییرات در مدت زمان مشخصی دارای اهمیت است،  می توان با مراجعه به سرویس گوگل ترند روند جستجو های مختلف را در موتور جستجوی گوگل مشاهده کرد و به بررسی آنها پرداخت.
به عنوان مثال می توان میزان جستجوی کلمه کنکور را در موتور جستجوی گوگل در طی زمان مشخصی مورد بررسی قرار داد.

google-trends-education
گوگل ترند و تحلیل جستجوی فارسی


یکی از کاربردهای مفید در گوگل ترند امکان مقایسه حجم جستجو های مختلف بر اساس واژه های گوناگون می باشد. مثلاً می توان جستجوهای انجام گرفته برای واژه های استراتژی و بازاریابی را با هم مقایسه کرد و در قسمت دیگری از این ابزار ترکیب هایی که در جستجو مورد استفاده قرار می گیرند را هم مشاهده کرد،  مثلاً هنگام بررسی روند جستجوی کلمه (ادامه تحصیل) مابقی ترکیب های مرتبط با این کلمه که مورد توجه جستجوگران قرار گرفته نیز به ما نشان داده می‌شود و بسیاری از افرادی که در موضوع سئو فعالیت می کنند با استفاده از اطلاعات این واژه ها، اصطلاحات و ترکیب ها را در نوشته های خود استفاده کرده و با اطلاعات این ابزار مهم گوگل تصمیم بهتری می گیرند  تا جایگاه بهتری پیدا کنند.

google-trends-marketing-strategy

آموزش استفاده از گوگل ترند


می توان جستجوی کلمات در ابزار گوگل ترند را بر اساس چهار متغیر مختلف انجام داد.
محل جستجو: با استفاده از  این گزینه می توان محل جستجو را بر اساس دو گزینه جستجوی وب که شامل جستجو در تصاویر گوگل، جستجوی اخبار، جستجوی محصول و جستجوی یوتیوب می باشد انتخاب کرد و یا با انتخاب گزینه جهانی می توان یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کرده و به تحلیل نتایج پرداخت.
از نظر زمان : از نظر زمانی می توان از سال ۲۰۰۴ تا کنون به صورت هفت روز گذشته، ۳۰ روز اخیر، ۹۰ روز اخیر، ۱۲ ماه اخیر و یا انتخاب یک سال مشخص و یا بازه های مشخص زمانی مختلف اقدام کرد.
طبقه بندی موضوعی: می توان جستجوی خود را در دسته بندی های گوناگونی همچون هنر و سرگرمی، اتومبیل و وسایل نقلیه،  زیبایی و تناسب اندام،  کتاب و ادبیات،  تجارت و صنعت،  رایانه و الکترونیک،  مالی،  غذا و نوشیدنی و غیره انجام داد.
در ضمن جالب است بدانید می‌توانید ۵ کلمه گوناگون را به طور همزمان مورد جستجو قرار داده و به تحلیل نتایج جستجو بپردازید.
گوگل همچنین جستجو های روز و نمودارهای برتر را هم از طریق گوگل ترند در معرض دید کاربران قرار می دهد، به گونه ای که می توان برترین جستجوهای انجام شده در  روز و همچنین  محبوب ترین جستجو ها بر اساس طبقه بندی مشخص شده را در اختیار افرادی که نیاز به این اطلاعات دارند قرار می گیرد.

جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ترند


گوگل ترند سطح تمایل افراد در دوره زمانی مشخص شده در رابطه با کلمه کلیدی مشخص و یا عبارت خاصی را به ما نشان می دهد و البته امکان مقایسه علاقه افراد به عبارت های مختلف را هم ممکن کرده است.
به طور مثال می توان در رابطه با موضوع طراحی سایت با کمک ابزار گوگل ترند می توان فهمید کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند؟ و یا استفاده از چه کلمات کلیدی می توان کاربران بیشتری را روانه سایت خود کنیم.
در مثال فوق در گوگل ترند اقدام به مقایسه دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت کرده ایم.
در ادامه منطقه ایران را انتخاب کرده و زمان جستجو را از سال ۲۰۰۴تا به امروز انتخاب کردیم که می توان از نتایج این جستجو به این نکته پی برد که کاربران ایرانی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت استفاده کرده اند و بیشتر در اواخر هر سال این جستجو نسبت به زمان های دیگر بیشتر انجام می‌گیرد که می توان با استفاده از این نتایج کمپین تبلیغاتی مناسبی برای محصول خود طراحی کنیم.

استفاده از گوگل ترند بر اساس مناطق جغرافیایی


خوشبختانه می توان داده ها و نتایج گوگل ترند را بر اساس نواحی جغرافیایی هم تقسیم بندی کرد به طور مثال می توان برای کلمه طراحی سایت به نتایج جالبی رسید که نشان دهنده محبوبت در سراسر ایران دارد
حال می توان با استفاده از تنظیمات Subregion و انتخاب گزینه City محبوبیت این عبارت کلیدی را در شهر های مختلف ایران مقایسه کنیم.
البته باید بدانیم Related Queries از سایر عبارات جستجو شده توسط کاربران را آگاه شویم.
یکی دیگر از تنظیمات کاربردی استفاده از گزینه های Top که محبوبیت کلمه کلیدی را بر اساس نمره ۰تا۱۰۰ نشان می‌دهد و گزینه Rising نشان دهنده میزان درصد رشد محبوبیت کلمات کلیدی است.
البته باید بدانید اگر جلوی Queri عبارت Breakout نوشته شود نشان از رشد بیش از ۵۰۰۰ درصدی آن عبارت می باشد.

how-to-use-google-trends-for-seo-02
تولید محتوا و گوگل ترند


استفاده از بخش Top chart یکی از بهترین راه ها برای ایده گرفتن در تولید محتوا می باشد .به طور مثال می توان با تنظیم گوگل ترند برای تاریخ ۷ روز و جستجو کلمه کلیدی خودرو مشاهده کرد که رنو ساندرو استپ وی رشد بیش از ۵۰۰۰ درصد داشته و Breakout شده پس نوشتن مقاله ای در رابطه با رنو ساندرو استپ وی می‌تواند برای کسب و کار های مرتبط با خودرو اهمیت بالایی داشته باشد.

می توان تنظیمات جستجو را در گوگل ترند از جستجوی وب به یوتیوب تغییر داد و به نتایج جالبی رسید که با تحلیل این نتایج اقدام به تولید محتوای تصویری مناسب برای یوتیوب کرد البته باید مد نظر داشت در تولید محتوای ویدیویی انتخاب عنوان جذاب و عالی ،استفاده از تگ های مناسب و بهینه سازی تصاویر ویدیویی دارای اهمیت زیادی می باشد .
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ابزار گوگل جهت بررسی موضوعات داغ

یکی از قابلیت های گوگل این است که شما می توانید موضوع مورد نظر خود را در سریعترین زمان ممکن جستجو کنید و بیابید....

روز عید غدیر خم چه روزی است

به‌جرات می‌توان گفت اسلام یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ترین مذاهب دنیا محسوب می‌شود. در این دین هر ساله اعیاد...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد