یکی از راه های بهبود رتبه در رنکینگ گوگل، ساخت لینک های ارتباطی یک طرفه (که به آن «بک لینک» نیز گفته می شود) برای وب سایت است. بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای مفید، دسترسی از طریق ایمیل، اصلاح لینکهای شکسته و روابط عمومی از استراتژی های رایج لینک سازی به حساب می آید.
یکی از راه های بهبود رتبه در رنکینگ گوگل، ساخت لینک های ارتباطی یک طرفه (که به آن «بک لینک» نیز گفته می شود) برای وب سایت است. بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای مفید، دسترسی از طریق ایمیل، اصلاح لینکهای شکسته و روابط عمومی از استراتژی های رایج لینک سازی به حساب می فهم این موضوع، بهتر است به روزهایی برگردید که هنوز اثری از گوگل در اینترنت نبود و موتورهای جستجویی مانند یاهو! و آلتاویستا بازیگران اصلی بودند. این دو موتور جستجو نتایج را تنها بر اساس محتوای موجود در صفحات وب بررسی و رتبه بندی می وارد می شود!
الگوریتم های رتبه بندی صفحات که گوگل بنا نهاد و به شهرت رسید، قاعده بازی را عوض کرد. گوگل به جای تحلیل ساده ی محتوای یک صفحه، به این نکته پرداخت که چند نفر از کسانی که به موتور جستجو روی می آورند، یک سایت یا صفحه را برای بازدید انتخاب می با آنان بود! با گذشت سال از ورود گوگل، این الگوریتم همچنان قهرمان تعیین کیفیت صفحات وب هستند. از این رو است که بک لینکها هنوز مهمترین سیگنال های رتبه بندی گوگل محسوب می شوند.