جستجو

زبان برنامه نویسی برای طراحی وب سایت

(15 رای)
به روز رسانی: 08 دی 1399 ساعت 13:12:05
تاریخ ثبت: 27 آذر 1399 ساعت 02:58:44
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/46087
طراحی وبسایت یکی از موضوعاتی هست که در سال‌های اخیر بسیار داغ بوده است. زبان‌های طراحی وب سایت زبان‌های برنامه نویسی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک سایت اینترنتی به سلیقه خود طراحی کنید. در این بخش از مطالب سایت برخی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی وب سایت را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اولین زبان، html


زبان طراحی سایت html یکی از پایه ای ترین و اصلی‌ترین زبان‌ها در زمینه طراحی سایت است. البته برخی از افراد html را واقعاً یک زبان برنامه نویسی برای طراحی وب سایت نمی‌دانند، که البته در اینجا و برای توضیح بهتر، ترجیحاً ما آن را به عنوان یک زبان برنامه نویسی در نظر می‌گیریم.
اچ تی‌ام آل دارای تگ‌ها و کدهایی است که می‌توانید به کمک آن به راحتی یک صفحه وب ساده طراحی کنید. این زبان به یس تمام سایت‌های اینترنتی است و عملاً ساخت یک وبسایت بدون آن غیرممکن است.

زبان css


فرض می‌کنیم یک صفحه وب سایت را با html طراحی کردید. این صفحه به خوبی کار می‌کند اما به خاطر محدودیت‌های این زبان صرفاً یک صفحه ساده است. این صفحه می‌تواند دارای متن جدول و..‌. باشد. اما در این مرحله سایت شما هنوز هم ظاهر زیبایی را نخواهد داشت.
درواقع html صرفاً شیرازه سایت شمارا می‌سازد و کارهای دیگری نیز لازم است. در اینجاست که css به کار شما می‌آید. به وسیله css مس توانید رنگ‌ها و فونت ها را تغییر دهید، اشکال مختلف بسازید، المان‌های متحرک طراحی کنید و به سایت خود شکل و شمایل امروزی دهید.
درواقع می‌توان زبان‌های برنامه نویسی وب html و css را مکمل هم دانست. پس اگر قصد یادگیری برنامه نویسی وب سایت را دارید ابتدا این دو زبان را به خوبی یاد بگیرید.

جاوا اسکریپت (js)


جاوا اسکریپت نیز یک زبان برنامه نویسی برای طراحی وب سایت است که کاربرهای بسیار زیادی دارد. این زبان یک زبان سطح بالا و شیء گرا محسوب می‌شود و از روش‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند.
با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانید به سایتتان زیبایی ببخشید و تا حد امکان ظاهر آن را به استانداردهای امروزی برسانید. با استفاده از این زبان می‌توانید فایل‌های مختلف مانند عکس، فیلم، آهنگ و.‌.. را با خیال راحت در سایتتان و در دسترس کاربرانتان قرار دهید.
جالب است بدانید که با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانید انیمیشن‌ها و حرکات گرافیکی خاصی را برای سایتتان طراحی کرده و همچنین برخی از بازی‌های تحت وب را نیز بسازید.
یادگیری این زبان به تمامی کسانی که قصد دارند تا در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت داشته باشند اکیدا توصیه می‌شود.

بوت استرپ (BootStrap)


بوت استرپ یک زبان ترکیبی از html css و جاوا اسکریپت است. این زبان مانند بسیاری دیگر از زبان‌های ذکر شده در این مقاله متن باز است و توسط کاربران حرفه ای قابل تغییر است. بوت استرپ برای درست کردن تب‌ها جدول‌ها و برخی از المان‌های گرافیکی بسیار مناسب بوده و این اجزاء را در زیباترین حالت به نمایش می‌آورد.
بوت استرپ کاملاً رسپانسیو است، به این معنی که المان‌های ساخته شده در تمامی دستگاه‌ها مانند لپ تاپ تبلت تلفن همراه هوشمند و..‌. به زیبایی کار می‌کنند. همچنین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اجزای سایت شما در مرورگرهای نسبتاً ضعیف و قدیمی نیز به درستی نمایش داده می‌شوند بهتر است که حتماً از زبان برنامه نویسی وب سایت بوت استرپ استفاده کنید.

ری اکت(REACT.JS)


ری اکت (REACT.JS) یکی از کتابخانه‌های بسیار مهم جاوا اسکریپت است که آن را حتی به عنوان یک زبان جدای برنامه نویسی وب سایت مطالعه می‌کنند. در این کتاب خانه اسکریپت‌های زیادی برای ساخت یک رابط کاربری زیبا و مناسب وجود دارد.
معمولاً کسانی که زبان جاوا اسکریپت را یاد می‌گیرند بعد از مدتی ری اکت را نیز آموزش می‌بینند تا بتوانند وب سایتی همه چیز تمام بسازند. جالب است بدانید بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن های شبکه اجتماعی معروف نیز از ری اکت استفاده می‌کنند. به همین خاطر در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است.

زبان php


یکی دیگر از زبان های قدرتمند برنامه نویسی وب php است. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور ساخته شده و در کنار html می‌تواند یک شیرازه محکم امن و کاربردی برای وب سایتتان باشد. زبان php تمامی کارهای مربوط به پشت صحنه وب سایت که به آن بک‌اند نیز می گویند را انجام می‌دهد.
به وسیله زبان php حتی می‌توان وب اپلیکیشن های بسیار کاربردی نیز ساخت. این زبان با تمامی مرورگرهای روز دنیا سازگار بوده و می‌تواند به راحتی جوابگوی نیاز کاربران باشد. یکی از ویژگی‌های مثبت php وجود پلتفرم وردپرس روی آن است.
با استفاده از وردپرس می‌توانید سایت خود را به خوبی و حتی بدون دانستن زبان‌های برنامه نویسی مدیریت کنید و از امنیت آن نیز آسوده خاطر باشید. اگر حین کار با وردپرس با php نیز آشنا باشید می‌توانید سایت خود را بسیار بهتر و حرفه‌ای تر از قبل اداره کنید. درواقع وردپرس یکی از امتیازهای ویژه زبان php است که سبب شده تا هنوزهم به حیات خود ادامه داده و آپدیت های منظمی را دریافت کند.

جنگو (DJANGO)


جنگو نیز یکی دیگر از زبان‌های تحت وب است که برپایه پایتون بنا شده. این پلتفرم دارای کتابخانه‌ای است که می‌توان به وسیله آن برنامه‌های کاربردی تحت وب را ساخت. این سیستم کارهای تکراری بک‌اند را کمتر کرده و توسعه وب سایت یا وب اپلیکیشن را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.
امروزه جنگو وارد رقابت با php شده و برخی از افراد آن را به زبان پی اچ پی ترجیح می‌دهند. البته لازم به ذکر است که بحث داغ میان این دو زبان بسیار گرم است و نمی‌توان با قاطعیت یکی را بهتر دانست. نمی‌توان منکر سادگی و سرعت جنگو یا پرطرفدار بودن و قدرت php شد.

در این بخش از مطالب سایت سعی کردیم تا شمارا با برخی از بهترین زبان های برنامه نویسی وب سایت آشنا کنیم. زبان های تحت وب تنوع بسیار بالایی دارند و هرکدام از آن ها می تواند کاربرد خاصی را داشته باشد. بهتر است اگر قصد دارید برنامه نویسی وب را یاد بگیرید در ابتدا زبان های پایه ای را یادگرفته و سپس به سراغ زبان های جدیدتر بروید.  در مطالب بعدی سایت به تشریح دیگر زبان های برنامه نویسی مهم و پرطرفدار نیز خواهیم پرداخت.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

برنامه ثبت آگهی

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باید از روش های تبلیغاتی گوناگونی در جهت، یک نتیجه مطلوب استفاده کنیم.

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد