جستجو

به روز رسانی: 09 دی 1399 ساعت 14:32:43
تاریخ ثبت: 04 آذر 1399 ساعت 17:30:50
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/44354
در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر این منتشر شده است که با به ‌روزرسانی جدید اینستاگرام، وب سایت ها در آینده کاربردی نخواهند داشت. اما این موضوع چقدر حقیقت دارد؟

اینستاگرام در تاریخ 19 مارس ویژگی جدیدی به نام Checkout به اپلیکیشن خود اضافه کرد.  با این ویژگی می توانید محصولی را که دوست دارید در این رسانه اجتماعی پیدا کنید و برای خرید آن از داخل خود اپلیکیشن اقدام کنید.

این ویژگی گام مهمی از سوی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم ‌های اجتماعی اینترنت است. گامی که در آینده ای نزدیک اینستاگرام را به پلتفرمی همه کاره برای تمام کاربران جهان تبدیل می کند.

حالا به سوال اصلی برگردیم آیا جدیدترین ویژگی اینستاگرام قادر به تسلط بر دنیای تجارت الکترونیک خواهد بود؟ یا دقیق تر بگوییم آیا در آینده وب سایت ها اعتبار و کارکرد خود را از دست می دهند؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بررسی مزایای وب سایت در حوزه کسب و کار


اگر برای کسب و کار خود وب سایتی ندارید، احتمالا فرصت های خوب زیادی را در تجارت خود از دست می دهید.

بررسی مزایای وب سایت در حوزه کسب و کار

مزایای وب سایت


اجازه دهید ببینیم یک سایت برای کسب و کارها چه مزایایی دارد.

در دسترس بودن


راه اندازی یک صفحه برای مشاغل کوچک در شرایطی که سرمایه زیادی ندارند، گزینه بسیار هوشمندانه تری نسبت به ایجاد وب سایت است چون اینستاگرام نه تنها رایگان است، بلکه می تواند شما را با تقریبا هر مخاطبی که مد نظر دارید در ارتباط قرار دهد.

با داشتن اینستاگرام، کاربران محصولات شما را می بینند، صفحه شما را دنبال می کنند یا حتی با شما تماس میگیرند و خرید انجام می دهند. دستیابی به همه این اهداف بسیار آسان می شود اما «آسان بودن» هزینه دارد، هزینه آن تحت کنترل نبودن شما است.

وقتی برند خود را بدون هیچ وب سایت پشتیبانی روی اینستاگرام آغاز می کنید، در واقع انگار اجاره نشین هستید و صاحب خانه نیز به شما خیلی اهمیت نمی دهد. اگر از خط خارج شوید یا دستورالعمل های آن را نقض کنید، صفحه شما در یک لحظه ناپدید می شود و هیچ ردی از برندتان به جا نخواهد ماند.

به دست آوردن شهرت و شناخت


شناخته شدن عامل بسیار مهمی در جذب مشتری است، به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان سئو برای به دست آوردن رتبه اول گوگل رقابت می کنند.

آمارها نشان می دهند به دست آوردن جایگاه های شماره یک، دو یا سه برای یک کلمه کلیدی در گوگل، بیش از 60 درصد از کل بازدید برای آن کلمه خاص را به شما اختصاص می دهد و این رقم با گذشت زمان افزایش می یابد.

بنابراین، چنین موفقتی نه تنها تاثیر زیادی روی شناخت برند و بازدید کنندگان می‌ گذارد، بلکه درآمدی قابل توجهی نیز برای کسب و کارتان به همراه خواهد آورد.

با این که صفحات شبکه های اجتماعی نیز توسط الگوریتم گوگل نشان داده می شوند، اما به سختی در برابر وب سایت های اختصاصی رتبه کسب می کنند.

پس وقتی کاربری کلمه ای را جستجو می کند، جایگاه های اول نتایج نمایش داده شده را عمدتا وب سایت ها و در وهله دوم صفحات اینستاگرام به خود اختصاص می دهند.

اطلاع رسانی


با نمایش کاتالوگ محصولات، ویژگی های کالا و مقایسه های آن ها در وب سایت خود، می توانید اطلاعات گسترده ای را در مورد برندتان در اختیار مشتریان قرار دهید.

بسیاری از افراد هنگام تصمیم گیری برای خرید، ابتدا تصاویر و توضیحات محصولات را در محیط آنلاین بررسی می کنند و بعد از به دست آوردن اطلاعات مورد نظرشان اقدام به خرید می کنند. پس داشتن یک وب سایت پر محتوا، کلید فروش بیشتر برای شما است.

مزایای وب سایت

به دست آوردن اعتماد


مطمئنا ایجاد اعتماد بین یک برند و مشتریان اهمیت زیادی دارد. با ساختن وب سایت، به نوعی به مشتریان خود می گویید که به شما اعتماد کنند.

اما، از آن جایی که این روزها از فاکتور اعتماد بسیار سوء استفاده می شود و هر شرکتی می تواند یک وب سایت برای خودش داشته باشد ، مردم به هر کسب و کاری به راحتی اعتماد نمی کنند.

با وجود این، هر صنعت و تجارتی که داشته باشید، وب سایت ها هنوز عامل اصلی اعتماد بسیاری از مشتریان هستند.

شاید تعجب کنید اما امروزه بیشتر کاربران آنلاین قبل از این که حتی اعتبار کسب و کار شما را بررسی کنند، در اینترنت محصول یا خدماتتان را جستجو می کنند.

پس با راه اندازی یک وب سایت، به طور حتم اعتماد مردم را بیشتر جلب می کنید و در نتیجه کسب و کارتان رونق بهتری خواهد داشت.

به دست آوردن اعتماد

رتبه بندی سئو


وب سایت ها فراتر از صحبت های بالا هستند و با فقط ساختن یک صفحه جذاب تفاوت دارند. در واقع، آن ها یکی از روش های بزرگ پیشی گرفتن و شکست دادن رقبای شما محسوب می شوند.

در تئوری بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، یک وب سایت این قدرت را دارد که رتبه های اول در بزرگترین پلتفرم های موتور جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ را به خود اختصاص دهد.

سئو

این ویژگی به وب سایت شما در دستیابی ترافیک طبیعی (کاربرانی که صفحه شما از طریق موتور های جستجو پیدا می کنند) و دیده شدن توسط افرادی که از اینستاگرام استفاده نمی کنند، کمک خواهد کرد.

با استفاده از تکنیک های جدید سئو مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایجاد محتوا یا ایجاد لینک می توانید در رتبه های بالا باقی بمانید.

مزایای اینستاگرام


حالا اجازه دهید ببینیم اینستاگرام چه مزایایی دارد.

درک علائق مشتریان


اولین مزیت در فهرست ما، ساده اما بسیار کاربردی است. کاربران اینستاگرام با انتشار اطلاعات و محتوا در صفحات خود به شما کمک می کنند تا علایق آن ها را ببینید و آن چه را که واقعا دوست دارند مثل سبک زندگی، مکان ها، ارزش ها و اعتقادات شخصی شان کشف کنید.

مزایای اینستاگرام

«جیک گاردنر» بازاریاب دیجیتال می گوید این ویژگی اهمیت بسیاری دارد، چون اطلاعات اضافی به شما کمک می کند پروفایل دقیقی از یک مصرف کننده معمولی بسازید و به این ترتیب، استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید و در دراز مدت مشتریان بیشتری داشته باشید.

معرفی محصولات یا خدمات در قالب عکس یا ویدئو


اگر به آمار نگاه کنیم 60% کاربران (بیش از 600 میلیون نفر) محصولات و کالای مورد نظر خود را در اینستاگرام جستجو و پیدا می کنند.

برای مثال می توانید ویدیو آموزشی، نقد و بررسی محصولات یا عکس از محصولات خود را منتشر کنید و در نتیجه مخاطبان بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.

هدایت ترافیک به سمت وب سایتتان


اینستاگرام در درجه اول یک ابزار ارتباطی است. بیشتر تجارت واقعی از وب سایت شما ناشی می شود، اما این بدان معنا نیست که اینستاگرام از نظر ترافیک کاربران بی فایده است. بلکه برعکس، شما می توانید از این بستر به عنوان وسیله تبلیغات استفاده کرده و فالوورهای خود را به بازدید کنندگان وب سایتتان تبدیل کنید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که لینک وب سایت خود را به بخش بیو اینستاگرام برندتان اضافه کنید و طرفداران را مستقیما به وب سایت رسمی شرکت هدایت کنید.

برای برند خود سفیر ایجاد کنید


بازاریابی کلامی قدرت بسیار زیادی دارد، به ویژه اگر مشتریان راضی را قانع کنید که از طرف شما صحبت کنند.

مطالعات نشان می دهد که تقریبا 90 درصد مردم به همان اندازه که به پیشنهادهای اطرافیان خود اعتماد دارند، به نقد و بررسی هایی که توسط سایر مصرف کنندگان در اینترنت نوشته شده اعتماد می کنند.

سخن پایانی


همان طور که در بالا بررسی کردیم، داشتن یک وب سایت و فعالیت در اینستاگرام برای کسب و کارها مزایا و معایب خاص خود را دارند و می توان گفت شرط موفقیت شما در تجارت آنلاین این است که چگونه می توانید هر دو روش را برای یک راه حل همه جانبه در تجارت خود ترکیب کنید. البته همه چیز به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد.

بنابراین، چرا باید فقط به یک گزینه اکتفا کنید وقتی می توانید از هردو استفاده کنید؟
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد