فن برج خنک دور یاکاهش سرعت برج خنک پخش کن یااسپرینکر برج خنک برج خنک کننده
کاهش دور برج خنک کننده وظیفه انتقال قدرت وکاهش دادن دور موتور به پروانه را برعهده دور یااصطلاحاکاهنده سرعت در کولینگ تاورعمومادرظرفیت های بالا به کار برده انتقال قدرت گشتاورخروجی موتور رابه فن انتقال دلیل چرخش سریع موتور این سیستم کاهنده سرعت خروجی دینام را در ورودی فن کاهش کولینگ تاورنمیتواندباسرعت های بالاچرخش کندبه دلیل افزایش لرزش ونیروهای مقاومتی درپروانه ازکاهنده دور موتوراستفاده دور سرعت چرخشی موتور راازبه بازه تادور بردقیقه (rpm)تغییرمیدهدطراحی کاهش دور برج خنک کننده وابسته به پارامترسرعت نامی فن دور وابسته به نوع برج خنک کننده وشرایط طراحی در انواع مختلفی طراحی و تولید میشود برج خنک کننده دارای انواع مختلفی میباشد وابسته به نوع ظرفیت نوع کولینگ تاور (فلزی یافایبرگلاس)وقطرفن های بکاررفته دربرج خنک کن ،سیستم انتقال قدرت تغییرمیکندسیستم کاهنده سرعت دارای انواع مختلف میباشدکه رایج ترین آن سیستم تسمه پولی وگیربکس می&zwnjباشد این بخش یکی از مهمترین تجهیزات سیستم هوادهی وانتقال قدرت دربرج خنک کننده به شمارمی آید وظیفه سیستم کاهش دور انتقال گشتاورمکانیکی ازمولد دینام به پروانه برج خنک کننده (تحت سرعت زوایه استاندار)می&zwnjباشد...