در این دوره کارآموزان کلاسهای گیربکسهای اتوماتیک در خودرو های خارجی و داخلی را فرا میگیرند که آموزش جعبه دنده های اتوماتیک نامیده />
کار آموزان پس از طی این دوره توانایی این را کسب میکنند که بر روی انواع گیربکسهای اتوماتیک تویوتا و گیربکسهای اتوماتیک هیوندا و گیربکسهای اتوماتیک کیا و گیربکسهای اتوماتیک نیسان وگیربکسهای اتوماتیک مزدا و گیربکسهای اتوماتیک فرانسوی مثل رنو مگان و سیتروئنc5 و گیربکسهای اتومات و و گیربکسهای اتوماتیک سی وی تی (cvt) کار کرده و عیب یابی و تست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفرانسیل تعمیر نمایند. عیب یابی گیربکسهای
اتومات با دیاگ و بدون دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس و تست سنسورها و عملگرها در این مقطع خودرو به صورت کامل آموزش داده می شود.
آموزش گیربکس اتومات
 
در این دوره کارآموزان کلاسهای گیربکسهای اتوماتیک در خودرو های خارجی و داخلی را فرا میگیرند که آموزش جعبه دنده های اتوماتیک نامیده آموزان پس از طی این دوره توانایی این را کسب میکنند که بر روی انواع گیربکسهای اتوماتیک تویوتا و گیربکسهای اتوماتیک هیوندا و گیربکسهای اتوماتیک کیا و گیربکسهای اتوماتیک نیسان وگیربکسهای اتوماتیک مزدا و گیربکسهای اتوماتیک فرانسوی مثل رنو مگان و سیتروئنc5 و گیربکسهای اتومات و و گیربکسهای اتوماتیک سی وی تی (cvt) کار کرده و عیب یابی و تست این جعبه دنده ها را تا مقطع دیفرانسیل تعمیر نمایند. عیب یابی گیربکسهای
اتومات با دیاگ و بدون دیاگ و تست سیم کشی در گیربکس و تست سنسورها و عملگرها در این مقطع خودرو به صورت کامل آموزش داده می خودرو اولین دارنده گیربکس CVT
سرویس ساعت گیربکس و عیب یابی آن از مقاطع اصلی کلاسهای گیربکس اتوماتیک خوانی و تحویل نقشه های گیربکس های اتوماتیک به صورت کامل انجام میشود . کاربران
 
پس از گذراندن این دوره همچون کارشناسان فنی خودرو های خارجی و داخلی توانایی عیب
 
یابی و تعمیر جعبه دنده ماشین اتوماتیک را دارا می باشند و همچون مکانیک ها میتوانند گیربکس
 
ها را تعمیر اساسی نمایند. و در پایان گواهی پایان دوره به آنها اعطا گیربکس اتومات
*****************************************
 
آموزش تعمیرات گیربکس اتوماتیک
با توجه به حجم زیاد واردات خودروهای خارجی و نسبت پیشرفت تکنولوژی در سیستم های انتقالقدرت در این خودروها بیشتر تعمیرکاران و کارشناسان فنی در قسمت گیربکس ضعف در سیستم تعمیراتی در این مقطع حس نموده اند و این در
 
حالی است که در این مقطع از هر تعمیرکار مکانیک فقط و فقط یک مکانیک وجود دارد که دست به تعمیر گیربکس های اتوماتیک می زند و آن هم فقط خودروهای ایرانی و نه خودروهای ماهان با ایجاد امکانات کامل و با، به وجود آوردن کلاس های کاملا عملی انواع
 
گیربکس های خانواده بنز و بی ام و و هیوندا و کیا، نیسان،مزدا و خودروهای چینی را فراهم
 
نموده تا بهترین کیفیت آموزشی با بهترین قیمت ها را محیا آموزشی دوره های گیربکس اتوماتیک
 
***********************
 
برای دانلود کاتالوگ آموزش گیربکس کلیک نمایید
 
 
 
**********************************
 
سوالات متداول:
1-چه میزان زمان برای آموزش گیربکس کافیست؟
حداقل بین تا ساعت آموزش که ساعت تئوری و ساعت عملی است این ساعات میتواند پشت سر هم باشد در طول یه هفته یا میتواند روزی 1 ساعت در یک ماه خودرو در روز حداقل 4 ساعت کلاس برگزار تعداد گیربکس برای آموزش کافیست؟
در حال حاضر با وجود خودروهای مختلف وارداتی هر چه تعداد گیربکس های آموزش و کار عملی بر روی آنها بیشتر باشد بهتر است ماهان خودرو انواع گیربکس های خودروهای رنو &ndashپژو &ndashسیتروئن، کیا، هیوندا، نیسان،مزدا، تویوتا،میتسوبیشی و حتی بنز و بی ام و را در کارگاه آماده قرارداده است و کاربران به شخصه تمامی گیربکس ها را به تنهایی یا گروهی باز و بسته و عیب یابی می کنند
 
 
 
3-چه میزان اطلاعات برای آموزش گیربکس اتومات کافیست؟
با توجه به جدید بودن اطلاعات مکانیکال و الکتریکال در صنعت گیربکس اکثر مکانیک های حتی با تجربه ساله هم اطلاعات زیادی در این رابطه ندارند. پس با هر سطح اطلاعاتی میتوان دست به آموزش فراگیری این مبحث زد فقط کافیست دست به آچار امکاناتی برای آموزش گیربکس نیاز است؟
 
 
پاسخ به این سوال آسان است هر چه بیشتر خودرو از انواع گیربکس های مختلف گرفته تا انواع دیاگ ها و ویدئو پروژگتورها،فیلم های مصور برای آموزش و خوابگاه های رایگان برای کارآموزان شهرستانی و وجود اساتید مجرب و آموزش دیده از خارج از کشور با ارائه مدرک های خارجی توان خود را به رخ چه تعداد کارآموز در هر کلاس کافیست؟
بلعکس دوره های برگزار شده در مراکز فنی و حرفه ای که یک نفر مدرس وبقیه نظاره گر کار عملی هستند کلاس های ماهان هر گیربکس را در اختیار 2نفر قرار می دهد تا همه تجربه کار عملی روی انواع گیربکس های آموزشی را داشته مرکز دلخواه خود برای آموزش را انتخاب کنید؟
بهترین راه مراجعه حضوری ،دیدن کارگاه های آموزشی و مدارک اساتید و نحوه و شیوه تدریس آنهاست،در صورتی که در شهرستانها هستید و مراجعه حضوری برای ثبت نام مقدور نیست،دیدن تصاویر کلاسی و مقایسه آنها با مراکز دیگر از آموزش چه میزان هزینه برای ایجاد کارگاه نیاز است؟
این هزینه بسته به نوع کارگاه متغییر است ،اما کارآموزانی که دارای مغازه هستندو از قبل صنف مکانیک را برای کار انتخاب کرده اند میتوانندبا هزینه بسیار اندک شروع کنند، اما دیگر کارآموزان می توانند با چاپ کارت و ارائه آن به دیگر مکانیک ها
 
در مواقع لزوم جهت تست و تعمیر گیربکس به صورت سیار نیز دست به تعمیرات صورت عملی و تئوری در یک دوره
 
گذری برگیربکس های دستی*
 
 
*بررسی انواع انتقال نیرو- مزایا ومعایب هرکدام
 
Direct _ In Direct
 
مفهوم ضریب دنده در انتقال مستقیم نیرو
 
آموزش گیربکس اتومات
 
Gear Ratio
 
جهت نیرو درانواع انتقال نیرو
 
*تفاوت گشتاوردرانتقال نیرو درحالت های مختلف
 
 
 
*محاسبه ضریب دنده خطی
 
*محاسبه ضریب دنده های ترکیبی
 
*محاسبه ضریب دیفرانسیل
 
*تفاوت ضریب درخودروهای 2 دیفرانسیل
 
*خرابی کوپلینگ برقی
 
آموزش گیربکس اتومات
*تشخیص خرابی کوپلینگ برقی
 
*نحوه تست کوپلینگ برقی
 
*تاریخچه گیربکس های خودکار
آموزش گیربکس اتومات
 
*معرفی برخی از گیربکس های خودکارکمپانی های :
 
Aisin(Japan)
 
Hivec(Korea)
 
New Alpha(Korea(
 
ZF(Germany)
 
شامل مدل های:
 
OVERHAUL-REPAIR&FIXING:
 
*شناخت وتشخیص انواع گیربکس های اتوماتیک
 
*شناخت و تشخیص انواع گیربکس های مانوماتیک
 
CCVT*شناخت وتشخیص انواع گیربکس های
 
شناخت و تشخیص انواع گیربکس های تیپ ترونیک*
 
شناخت و تشخیص انواع گیربکس های شیفت ترونیک*
 
معرفی اجزای تشکیل دنده*
 
نحوه ارتباط اهرم دنده با گیربکس*
 
تشخیص خرابی رابط ها و واسطه های بین گیربکس ولیور دنده*
 
*رفع ایراد زمانی که لیور دنده درجایگاه خود قرار نگیرد ولی رنج مربوط را درست انتخاب می کند شیفت لاک ونحوه عمل کرد آ ن*
 
*معرفی و شناخت شیفت لاک وانواع آن
 
*تفاوت درگیربکس های سفارش عرب وسفارش اروپا
 
*ترفند دور زدن خرابی شیفت لاک
 
*شیفت لاک در خودروهای استارت دکمه ای
 
*ترفند دورزدن خرابی سوچ پدال ترمز
 
*تفاوت در گروه بندی خودرو های همراه یا فاقد شیفت لاک
 
*معرفی تورک کانورتور (مبدل گشتاور)
 
*معرفی توربین
 
*معرفی ایمپلر
 
آموزش گیربکس اتومات
دوره آموزشی گیربکس اتومات
*معرفی ترنسفر گیربکس های اتوماتیک
 
P*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
(NO STAR) R*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
N*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
(NO START) D*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
(NO START) 3*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
(NO START) 2*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
(NO START )L-1*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
OVER DRIVE*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
S-SPORT*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد
 
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد + در تیپ ترونیک
 
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد &ndash درتیپ ترونیک
 
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد پدال شیفتر +
 
*توضیح وضعیت و شرایط رنج برد پدال شیفتر &ndash
 
Hivec*نحوه ورود به مدار پدال شیفتر درگیربکس ها
 
ZF*نحوه ورود به مدار پدال شیفتر درگیربکس ها
 
*معرفی چرخدنده سان
 
*معرفی پلانتری گیر
 
*معرفی کری یر
 
*معرفی ولو بادی ( ساعت گیربکس )
 
*معرفی هاب
 
*معرفی دیسک وپلیت ها
 
*ترفند محاسبه گشتاورپیچ ها بدون شاپ منوآل
 
*ترفند محاسبه فیلرخلاصی مجازبدون شاپ منوآل
 
*تاخیردرتعویض دنده ها
 
*دلایل تاخیر
 
&ndash بررسی وضع روغن
 
بررسی کیفیت روغن
 
ریست کردن
 
*دلایل تقه وانواع تقه زدن
 
*تشریح ترفندی برای محاسبه خلاصی مجازبین دیسک ها بدون شاپ منوآل
 
Inhibitor Switchصدور فرامین از یونیت کنترل و*
 
*خرابی سویچ بازدارنده