سئو ویا Search Engine Optimization که به آن SEO هم گفته میشود،که این کلمه به معنا بهینه سازی موتورهای جستجوگر همگی آنهابه یک معنی میباشندومیتوان آن رابه صورت زیرتعریف کرد:
سئو (SEO)یا بهینه سازی موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارد های موتور های جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر که از این طریق انجام میگیرد؛ را سئو میگویند.
سئو وب سایت (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟سئو ویا Search Engine Optimization که به آن SEO هم گفته میشود،که این کلمه به معنا بهینه سازی موتورهای جستجوگر همگی آنهابه یک معنی میباشندومیتوان آن رابه صورت زیرتعریف کرد:سئو (SEO)یا بهینه سازی موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارد های موتور های جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر که از این طریق انجام میگیرد؛ را سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت چیست؟موتورهای جستجوگر مختلف هرکدام براساس الگوریتمهای مختلفی که وب سایت های گوناگون رابراساس بررسی محتوای تولید شده درآنها،درپیشنهادخودبه کاربران رتبه بندی جایگاه یک وب سایت درلیست پیشنهادهای یک موتور جستجوگربه آن وب سایت کمک میکندتابازدید کنندگان بیشتری داشته بازدید کنندگان یک وب سایت درحقیقت به معنی این است که طراح وب سایت،باتوجه به هدفی که دارد،شانس بیشتری برای ارائه ی خدمات،فروش محصولات،جذب مشتری،افزایش تعداد کاربران جذب مخاطب و بهینه سازی وب سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجوگربسیار حائزاهمیت است رایجی که اغلب در مورد سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت وجود دارد:برخی ازمردم فکرمیکنندکه مادرسئو(SEO) بدنبال گول زدن گوگل هستیم تاصفحات وب رابه صفحه نخست برسانیم ولی اصلا اینطوری نیست چون کوچک ترین اشتباه وزیرپاگذاشتن قوانین گوگل واستفاده ازروش کلاه سیاه باعث میشودصفحه ماازنتایج گوگل حذف شود،پس مادر سئو(SEO) بدنبال محتوا جذاب درگوگل هستیم تاکاربران ازمحتوامالذت برده وزمان بیشتری رادرگوگل بگذراند اگراین روندمحتواگذاری رادرست انجام دهیم؛به مرورزمان رتبه مادرگوگل عالی سئو و بهینه سازی وب سایت در افزایش بازدید وب سایت و فروش کالا و خدمات شما در وب سایت تان چیست؟افزایش فروش یک کسب و کارآنلاین به دوعامل بستگی دارد اول اینکه سئو وب سایت (SEO) است ودومی تبلیغات است بااین دو روش می توانیدافزایش فروش انفجاری را تجربه کنیدوسودزیادی از وب سایت بدست باافزایش بازدید کنندگان وب سایت وهدایت ترافیک به وب سایت هایکی ازدلایل این افزایش فروش بیشترصاحبان وب سایت هاکه دربازار رقابتی مایل به پیشرفت ورشد کردن ازاین ویژگی مهم استقبال مینمایندوهمواره برای بهبود جایگاه و سئو وب سایت (SEO) هزینه میکنندوبرنامه ای بلندمدت وضوح این مسئله یک جستجو گوگل انجام دهید،درصورتیکه لینک وب سایت شمادرصفحه اول گوگل نباشد،به این معنی است که میزان بازدید کننده وترافیک وب سایت شماپایین بسیاری ازوب سایت هادر تلاش هستندتاازهرروشی برای سئو(SEO) ونزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل،استفاده سئو(SEO) منجربه افزایش ورودی هر وب سایت خواهدشد که درنتیجه مزیتهای دل خواهی رابرای آن وب سایت به نسبت نوع تجارتی که داردبه همراه سئو و بهینه سازی وب سایت اینقدر مهم است که ما باید آن را مورد توجه قرار دهیم؟تکنیکهای بهینه سازی وب سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر میتواندبسته به دانش افراد،تحلیلهاوخلاقیت آنهامتفاوت این ترتیب،درهر وب سایت میتواندروش متفاوتی نسبت به یک وب سایت دیگربرای سئو (SEO) تعریف هدف از بهینه سازی وب سایت ها،به هرترتیبی که اجراشود،یکی است؛وآن قرارگرفتن درصدرلیست نخستین صفحه ی موتورهای جستجوگر عامل بسیار مهم در سئو و بهینه سازی وب سایت محتوا و تولید محتوا مفید برای کاربران وب سایت تان گام برای موفقیت در سئو(SEO) تولیدمحتوای حرفه ای دومین گام این است که این محتوابایدبه نحوی باشدکه خواسته ی کاربرراپس ازجستجوبرآورده چنین محتوای تولید شده بایدبرای موتورهای جستجوگر نیزقابل درک وفهم این دونکته درتولیدمحتوا دربالاترقرارگرفتن جایگاه وب سایت درلیست پیشنهادی گوگل به کاربر،کلیدی است. بنابراین اهمیت اتخاذ روشهای مناسب برای تولید محتوا در سئو(SEO) غیرقابل کتمان محتوای مناسب دریک وب سایت علاوه برآ نکه نیازکاربر رابرطرف میکند،بلکه میتوانداورابه بازدید کننده ی دائمی آن وب سایت نیزتبدیل نماید. سئو(SEO) کمک بسیاری میکندتا یک وب سایت درصفحه اول گوگل جزپیشنهادات موتورهای جستجوگر قراربگیرد،درنتیجه احتمال بازدید از وب سایت افزایش محتوا در سئو و بهینه سازی وب سایت چه کار میکند؟درحقیقت،ورودکاربران به وب سایت اولین هدف برای وبمستران است؛اگرمحتوای وب سایت هاحساب شده تولیدشده باشد؛آنگاه کاربران به بازدید کنندگان همیشگی آن وب سایت هاتبدیل کاربران به بازدید کنندگان دائمی مهمترین هدف طراحان وب سایت است، که همانگونکه میدانیم،ازطریق تولید محتوای درست این اتفاق ممکن مورد تفاوت سئوی خارجی و سئوی داخلیسئو آف پیج یا سئو خارجی و سئو آن پیج یا سئو داخلی وب سایت، دو حالت متفاوت از سئو وب سایت هستند. سئوی خارجی یا آف پیج به مجموعه فعالیت های خارج از وب سایت توسط یک طراح وب سایت که به منظور انتشار هرچه بهتر محتوا صورت می پذیرد، اطلاق می گردد. هدف از سئو آف پیج یا خارجی یا بیرونی وب سایت، ایجاد مسیرهای دسترسی بیرون از سایت ازطریق کسب بک لینک لینکی در وب سایت های دیگر به یکی از صفحات وب سایت شما وجود داشته باشد، این امر می تواند در جایگاه سایت شما در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر نقش مهمی راایفا کند. به چنین لینکی اصطلاحاً بک لینک گفته می شود. مجموعه ای از کارهای مختلف می تواند تعداد لینک شدن صفحات وب سایت شما توسط دیگر وب سایت ها را افزایش دهد و در نتیجه به بیشتر شدن بازدیدکنندگانتان کمک زیادی کند. از جمله ی این کارها می توان به انتشار محتوا در سایر سایت ها، فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مختلف، هرچه گسترده تر کردن تبلیغات، خرید بک لینک وغیره اشاره ی مهم دیگر درباره ی لینک سازی آن است که باید طبیعی، درست و بر اساس قوانین لینک سازی در گوگل باشند. لینک سازی اگر به طور طبیعی صورت بپذیرد نقش چشم گیری در بهبود جایگاه یک سایت در لیست پیشنهادی گوگل خواهد داشت؛ اما اگر لینک سازی غیرطبیعی باشد و قوانین گوگل در لینک سازی نادیده گرفته شوند، این مسئله از دید گوگل پنهان نمی ماند؛ بنابراین جایگاه سایت متخلف در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر با نزول مواجه خواهد شد، بنابراین خرید بک لینک بدون دانش و تجربه ی قبلی به هیچ وجه توصیه نمی شود، چراکه می تواند صدمات جبران ناپذیری به وبسایت شما وارد کند، به عنوان مثال حذف شدن کل سایت از نتایج جستجوی گوگل یا به اصطلاح پنالتی شدن وب سایت توسط موتور جستجوگر سئو آف پیج و سئو آن پیجدرسئوی داخلی آنچه اهمیت بسیاری دارد بهینه سازی وب سایت هرچه حساب شده تر وب سایت برای درک بهترتوسط موتورهای جستجوگر فعالیتهایی که در یک وب سایت انجام میشود،ازتولید محتواگرفته تاطراحی قالب آن،بر سئو(SEO) تأثیرخواهد به تمام کارهایی که درخود وب سایت انجام میسوند،وبرخلاف سئو آف پیج ارتباطی بابیرون از وب سایت ندارند،سئو آن پیج گفته بهبود سئو آف پیج روشهای مختلفی وجود دارد،که ازآن جمله میتوان به تولید محتوا باکیفیت بسیاربالا، بکارگیری درست کلمات کلیدی باچگالی مناسب،دقت درارتباط عنوان های بکاررفته دریک متن بامحتوای تولید شده،انتخاب تصاویرمناسب وبا کیفیت، طراحی ساختاری مناسب برای آدرس دهی صفحات،طراحی نسخه ی موبایل برای وب سایت،بهبود سرعت بارگذاری صفحات، استفاده ی درست ازتگهای متاو غیره اشاره نمود.