جستجو

کد اسکیما چیست و چه ویژگی های دارد؟

این آگهی رایگان است | | مزایای آگهی ویژه (پس از ویژه شدن آگهی، این هشدار حذف می گردد)
از زمان ثبت آگهی و یا آخرین به روز رسانی آگهی یک ماه گذشته است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی نمایش داده نمی شود.
تعداد بازدید: 369 | روش های افزایش بازدید
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/71436
مشخصه آیتم: 71436 | گزارش تخلف (5 امتیاز)
به روز رسانی: 26 فروردین 1402 ساعت 11:35:53
تاریخ ثبت: 01 اسفند 1400 ساعت 05:25:27
اگرمدیر وب سایت هستیدو بتازگی کارخودرا آغازکرده اید،به احتمال زیاد باعبارت هاوواژه های مختلفی برخوردداشته ازاین عبارتهامواردی تخصصی هستندکه برای درک آنهانیازبه آموزش خواهید ازاین موارد کد اسکیما (schema) زبان نشانه گذاری است که کاربرداصلی آن کمک کردن به موتور های جستجوبرای تجزیه وتحلیل اطلاعات وب سایت است. ازطریق کدهای اسکیما موتور های جستجو میتوانند اطلاعات بیش تری درباره محتوای موجوددر وب سایت بدست آورده وآن رابه کاربران ارائه />
درواقع میتوان گفت بااستفاده از کد اسکیما دروردپرس، صفحات مختلف وب سایت رابرای موتور های جستجونشانه گذاری کرد. این کدهاکاربرد بسیارمهمی داشته وبه شماکمک میکند تاشانس بیش تری برای قرارگرفتن دررتبه های برترجستجوی گوگل داشته باشید. میدانیدکه روزانه وبصورت لحظه ای میلیون هامطالب درصفحات مختلف وب سایت هابه روزرسانی میشود. امافاکتور هایی وجوددارد که موجب میشودبرخی ازاین وب سایت هاشانس بیش تری برای کسب رتبه درصفحه نتایج گوگل داشته از کد اسکیما یکی ازهمین فاکتور هااست. بعبارت دیگرمیتوان گفت یکی ازکاربردهای کد اسکیما تاثیرگذاری بر سئو وب سایت میباشد.
اگرمدیر وب سایت هستیدو بتازگی کارخودرا آغازکرده اید،به احتمال زیاد باعبارت هاوواژه های مختلفی برخوردداشته ازاین عبارتهامواردی تخصصی هستندکه برای درک آنهانیازبه آموزش خواهید ازاین موارد کد (schema) زبان نشانه گذاری است که کاربرداصلی آن کمک کردن به موتور های جستجوبرای تجزیه وتحلیل اطلاعات وب سایت است. ازطریق کدهای اسکیما موتور های جستجو میتوانند اطلاعات بیش تری درباره محتوای موجوددر وب سایت بدست آورده وآن رابه کاربران ارائه میتوان گفت بااستفاده از کد اسکیما دروردپرس، صفحات مختلف وب سایت رابرای موتور های جستجونشانه گذاری کرد. این کدهاکاربرد بسیارمهمی داشته وبه شماکمک میکند تاشانس بیش تری برای قرارگرفتن دررتبه های برترجستجوی گوگل داشته باشید. میدانیدکه روزانه وبصورت لحظه ای میلیون هامطالب درصفحات مختلف وب سایت هابه روزرسانی میشود. امافاکتور هایی وجوددارد که موجب میشودبرخی ازاین وب سایت هاشانس بیش تری برای کسب رتبه درصفحه نتایج گوگل داشته از کد اسکیما یکی ازهمین فاکتور هااست. بعبارت دیگرمیتوان گفت یکی ازکاربردهای کد اسکیما تاثیرگذاری بر سئو وب سایت از کد schema باعث میشود موتور های جستجوگر راحت&zwnjتر با وب سایتتان ارتباط برقرارکرده وبهتر آن رادرک بهترصفحات وب سایت به نفع شمااست وباعث می&zwnjشود. درصورت رعایت قوانین موتورهای جستجوگر وسایراصول سئو رتبه خوبی بگیرید. درادامه باآموزش کامل استفاده ازپلاگین اسکیما در وردپرس باشماهمراه اسکیما یا Schema Markup چیست؟ نشانه&zwnjهااهمیت زیادی درزندگی مادارند. اگربه یک شهرجدیدبرویم، بااستفاده ازنشانه&zwnj هامسیر خودمان راپیدا میکنیم. حتی درظاهر ورفتار آدم&zwnj هاهم نشانه&zwnjهایی وجوددارد که تاحدودی درشناسایی آنها کمک&zwnjمان میکند. بعضی این کدها،مثل علامت ورودممنوع،بصورت قراردادی تعیین شده&zwnjاند وهمه آنهارا درک میکنند. بعضی دیگربصورت ناخودآگاه درذهن&zwnjمان ثبت جستجوگر هم برای تشخیص وشناسایی سریعتر صفحات به نشانه، اسکیما یاشِما یک زبان نشانه&zwnjگذاری مشترک بین موتورهای جستجوگر، که به آنهاکمک میکنداطلاعات صفحات وب راآسانترو سریعترتشخیص این نشانه&zwnjها وکدها وب سایتی است به نام که محصول مشترک گوگل،بینگ، یاهو ویاندکس بشمارمیرود. دراین وب سایت کدهایی برای موضوعات مختلف ذکرشده این کدهارا درساختار کد وب سایت خودقرارمیدهند. بااینکار موتورهای جستجوگر سریعترمتوجه محتوای صفحات میشوند وبهترین نتایج رابه کاربران نشان سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت اهمیت بسیاربالایی دارد. بدون توجه به فاکتور والگوریتمهایی که گوگل برای سئو وب سایت درنظرگرفته است ،شانسی برای موفقیت چه شایدبسیاری از وب سایت هاتاکنون بدون دشاتن هیچ استراتژی سئو فعالیت کرده باشند. امارویکردبلند مدت گوگل براین اساس است که وب سایت های بهینه تر،رتبه های بهتری درنتایج جستجو داشته باشند. بطورکلی سئو دردو دسته قابل بررسی است. سئو داخل پیج (On-page SEO) و سئو خارج وب سایت(Off-page سئو آشنایی خوبی داشته باشید،حتماًمیدانیدکه در سئو داخلی،توجه به فاکتورهای مختلف اهمیت بالایی مثال انجام کارهایی مثل رعایت تگ عنوان،ساختارمتن، استفاده ازH1، H2، H3، قراردادن تگ Alt برای عکس&zwnjها و بهینه&zwnj سازی کلمات کلیدی تاحدزیادی اهمیت دارد. درواقع انجام سئو داخلی خواندن وفهم صفحه رابرای موتورهای جستجوگر راحتتر گذاری اسکیما نیزبخشی از سئوی داخلی وب سایت شما است. نشانه&zwnj گذاری اسکیما یا(Schema Markup) به موتورهای جستجوگر کمک میکندتا اطلاعات بیش تری راجع به محتوای صفحه بدست آورند. درکل به عمل نشانه&zwnj گذاری صفحات مختلف وب سایت برای موتورهای جستجوگر (Google، Bing، Yahoo) Schema Markup یانشانه&zwnj گذاری اسکیما میگویند. برای مثال با اسکیما میتوانیدبه گوگل بگوییدکه دراین صفحه مقاله&zwnj ای دربارۀ یک &ldquoکتاب&rdquoباعنوان &ldquoباغ ملی&rdquo نوشتۀ &ldquoکورش اسدی&rdquo داریم که کاربران &ldquoامتیاز&rdquo4 از5 رابه آن داده&zwnj نمایش صفحه درنتایج جستجو، میتوانداطلاعات بیش تری به کاربران بدهد. به این اطلاعات ریچ اسنیپت صفحه نتایج گوگل دقت کنید،متوجه میشوید. چرااطلاعات بعضی از وب سایت&zwnj هامتفاوت وجزئی ترنشان داده میشود؟چون از کد اسکیما استفاده تصویر زیر توجه کنید: نقش کد Schema در سئو وب سایت چیست؟ لازم است تادرخصوص اهمیت بسیار بالای آن بر سئو وب سایت صحبت کنیم. یکی ازسوالاتی که ممکن است برای افرادمطرح شوداین است که کد اسکیما چه تاثیری برروی سئو وب سایت دارد؟برای پاسخ به این سوال بایدگفت که درواقع کدهای اسکیما توسط گوگل ودرقالب المانهایی درکدهای html است. که ازطریق این کدها موتورهای جستجوگر میتوانند وب سایت شماراباسرعت بسیارزیادی آنالیز کرده وبه بخشهای مختلف آن دسترسی موتورهای جستجوگر بتواندباسرعت بسیارزیادی محتوای شمارا بررسی کرده وبخشهای مختلف آن رادرک کند،این به آن معنااست که میتواندبه بهترین شکل ممکن محتوای شمارابه کاربران ارائه داده وهمین مسئله میتواندتاثیر مستقیم برروی سئو وب سایت وب سایت شمانسبت به دیگر وب سایت های رقبا،باسرعت بیش تری ایندکس شده ورتبه های برتری درنتایج جستجو کسب خواهدکرد. البته این به این معنانیست که تنهابااستفاده از کد اسکیما میتوانیدرتبه وب سایت ووضعیت سئو وب سایت خودرابهبود بخشید. بلکه برای دریافت نتایج عالی وبهبود وضعیت سئو وب سایت خودبایدیک استراتژی محتوا واستراتژی سئو تدوین کرده وطبق آن وب سایت خودرابرای موتورهای جستجوگر بهینه سازی افراد از کد اسکیما چگونه است؟ استفاده بهینه ودرست از کد اسکیما کارهرفردی نیست. افرادی میتواننداز این کدهابه شکل درست واصولی استفاده کنند ه تخصص بسیارخوبی درحوزه سئو وزبان برنامه نویسی html داشته همین دلیل اگرشما یک وب سایت دارید وبدنبال آن هستید تااز کد اسکیما استفاده کنیدبایدفرآیند استفاده ازاین کدهارابه یک فردمتخصص وحرفه ای مدیر وب سایت اگربتواندبه شکل درست واصولی ازاین کد هااستفاده کند، میتوان انتظارداشت که درمدت زمان کوتاهی وب سایت اورشدکرده وافرادبیش تری ازآن بازدیدکنند. امااستفاده بی موردواشتباه ازنشانه گذاری اسکیما نیزمیتواندنتیجه عکس بر وب سایت داشته به این سوال بایدگفت کرد به هرمیزانی که اطلاعات ومحتوای بیش تری از وب سایت شما اسکیما شود،به همان اندازه میتوانیدانتظار داشته باشیدکه نرخ کلیک وب سایت شماافزایش پیداکرده وافرادبیش تری از وب سایت همین دلیل به افراد متخصص درحوزه سئو پیشنهاد میدهندکه به هیچ عنوان ازنشانه&zwnj گذاری دست نکشید وتلاش کنید تابخشهای مختلف وب سایت خودرا ازطریق نشانه گذاری بهتربه موتورهای جستجوگر نمایش توسعه دادن اسکیما همان گونه که دریافتید،این زبان نشانه گذاری میتواندفواید بسیاری،برای موتورهای جستجوگر و وب سایت هاداشته پیدایش اسکیما به سال سال وب سایت فعالیت خودرا بعنوان همکارتجاری سه جستجوگرمعروف گوگل، بینگ و یاهو  وظیفه استانداردسازی ویک پارچه سازی زبان نشانه گذاری رابرعهده نشانه هابگونه ای توسعه داده شده اند،که بیش تر موتورهای جستجوگر آن هارادرک کنند. موتورهای جستجوگر با خواندن این نشانه هامیتوانند، همه مواردمهم درمورد یک وب سایت یاصفحه اسکیما بعنوان نشانه گذاری معنایی نیزیادمیشود. این نوع نشانه گذاری سبب میشود، تااطلاعات مفید وبیش تری درکنار نتایج وب سایت شمابه کاربران نشان داده شود. تجربه نشان داده است که با کمک این اطلاعات اضافه،شانس کلیک خوردن وب سایت حدودا درصدافزایش مییابد. احتمالاشما نیزدر نتایج جستجو با وب سایت هایی روبه روشده اید،که اطلاعات بیش تری درهمان صفحه جستجوها ارائه میدهند. مثل ستاره هایی که توسط کاربران به آن صفحه داده شده و &hellip برای آشنایی بیش تربا اسکیما، میتوانیدنام فیلمی رادرگوگل سرچ کنید، خواهیددیدکه علاوه برنمایش وب سایت هایی که درموردفیلم موردنظر محتوایی دارند، بصورت جداگانه اطلاعات بیش تری مثل:توضیح مختصری ازفیلم، سال ساخت،تاریخ اکران و &hellip درموردفیلم داده شده است. درواقع این اطلاعات اضافی دست آورد همین نشانه گذاریهای اسکیما اسکیما در وب سایت به روشهای متعددی انجام میشود. اینکارتقریبا سخت است وبایدبرای هر صفحه بصورت جداگانه ودستی انجام کدهای اسکیما حال که باچگونگی نحوه اثرگذاری این کد هاآشنا شدید، وقت آن رسیده تاباانواع کدهای اسکیما در سئو وتاثیراستفاده ازهرکدام از آنهابیش ترآشنا شوید. درادامه مطلب مابه معرفی 6نوع ازاین کد ها پرداخته&zwnjایم: 1. اسکیمای Breadcrumb همان گونه که میدانید،بردکرامب شامل لینکهایی ازصفحات وب سایت میباشدکه بصورت سلسله وارمسیر پیمایش کاربردر بین صفحات رابه اونشان داده ومعمولا انتهای آن به آخرین صفحه&zwnjای که کاربربه آن مراجعه کرده ختم میشود. بااستفاده از اسکیمای بردکرامب گوگل قادراست تامسیرفعلی محتوای شمارابشناسد وآنرادر صفحه نتایج خودبه کاربران نمایش دهد. 2. اسکیمای FAQ Page واژه FAQمخفف عبارت Frequently asked questions وبه معنی سوالات متداول میباشد. بااستفاده از اسکیمای FAQشماقادرید تاپس ازطرح یک سوال وسپس ایجاد محتوا دررابطه باآن، اسکیمای سوالات مشابه ومتداول سایرکاربران رادر وب سایت خودقراردهید تابه هنگام نمایش لینک حاوی محتوای اصلی صفحه شمادرصفحه نتایج موتورهای جستجوگر ،لیستی ازسوالات پرتکرار ومرتبط باموضوع صفحه به نمایش گذاشته زیرنمونه استفاده از اسکیمای FAQ توسط وب سایت MOZ مشخص است. 3. اسکیمای Video بااستفاده ازاین اسکیما میتوانیدویدیو بارگذاری شده در وب سایت خودرادر صفحه نتایج گوگل بنمایش بگذارید. علاوه برخود ویدیوشما قادرید تابااستفاده ازاین اسکیما برای جلب توجه بیش ترکاربران وبرطرف کردن هرچه سریعترنیاز کاربران، مواردی نظیر نام اثر،بازیگران، کارگردان،امتیازاثر وازاین قبیل اطلاعات کوتاه رادرصفحه نتایج نمایش دهید. درتصویر زیرنمونه&zwnjای ازبکارگیری این اسکیما رامشاهده میکنید. 4. اسکیمای Organization همان طورکه ازاسم این اسکیما پیدا است، ازآن برای ارائه اطلاعاتی دررابطه بانهاد ها،سازمان&zwnj ها،مراکزخرید و&hellipاستفاده میشودکه این موارد میتواندشامل اطلاعاتی نظیرآدرس،زمان فعالیت وخدمات دهی سازمان،شماره تماس&zwnjها واطلاعاتی ازاین دست باشدکه باکمک اسکیمای Organization گوگل قادراست تااین اطلاعات رادرSERPs به نمایش بگذارد. 5. اسکیمای Product بااستفاده از اسکیمای Product یامحصول شمامیتوانیدمواردی هم چون صفحه محصول،تصاویرمرتبط بامحصولات، امتیازمحصول، برندتجاری ومواردی دیگرنظیر قیمت یاتوضیحات کوتاهی درباره محصول رابرای گوگل مشخص کنید تاباکمک این دیتا هابتواندموارد ذکرشده رادرصفحه نتایج ودرزیر محصول به کاربران ارائه دهد؛هم چنین استفاده ازاین اسکیما محصولات شمارابرای نمایش بانشان Product درGoogle Images واجدشرایط میکند وباعث میشود تاکاربران بیش تری به کلیک برروی محتوای شماترغیب شوند. 6. اسکیمای Article این اسکیما درواقع به دونوع Article و Blogposting تقسیم میشودکه شمامیتوانید باافزودن هر یک ازآنهادر صفحاتی مانندصفحه اخبار،وبلاگ یاصفحه حاوی یک مقاله ورزشی علاوه برجلب توجه بیش تر کاربران به نسبت سایررقبا، ازشانس کلیک بیش ترهم برخوردارشوید. بااستفاده ازاین اسکیما شماقادرید تامواردی نظیرعنوان،نام نویسنده،یادداشت نویسنده،توضیحاتی مختصردرباره مقاله وتاریخ انتشارآن را برای گوگل مشخص کنید تااین موارددرصفحه نتایج جستجو بنمایش گذاشته بر مدل&zwnjهای ذکر شده، انواع دیگری از اسکیما وجود دارند که در ادامه به ذکر نام آن&zwnjها پرداخته&zwnjایم: Event (رویداد) Job Posting (آگهی استخدام) Local Business (کسب و کار محلی) Person (شخص) Recipe (دستور آشپزی) Movie (فیلم) Book (کتاب) Image (عکس) سخن پایانی دراین مقاله درخصوص کاربرد اسکیما وتاثیرآن بر سئو وب سایت صحبت کردیم . بطورخلاصه میتوان گفت که موتورهای جستجوگر گوگل کدهای اسکیما رابه چندمنظور طراحی و بوجودآورده است. ازیکسو استفاده ازاین کدرهابه گوگل کمک میکند تادیدبهتری دررابطه بامحتوای ارائه شده داشته باشد وازسوی دیگرسبب میشود تاکاربران باسرعت بتواننداطلاعات مورد ظرشان رادریک نگاه استخراج کنند ودروقت خودصرفه جویی به عمل آموزشی وب سایت ، با همکاری کارشناسان متخصص و با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی احساس نیاز به ایجاد بستری آموزشی برای علاقمندان حوزه دیجیتال مارکتینگ کرد، امروزه تقریبا گسترش نامحدود بازار صنعت دیجیتال مارکتینگ برای همگان آشکار شده است، و خیلی واضح است که نیاز به مراجع آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هر روزه بیشتر و بیشتر می شود، با توجه به اهمیت این موضوع شما تنها با جستجو در اینترنت شمار زیادی از وب سایت هایی را می یابید که در این حوزه فعالیت میکنند و مقالات و آموزش های تخصصی ارائه می دهند، احساس نیاز برای تولید بستری کاملا تخصصی در صنعت دیجیتال مارکتینگ توجه و انگیزه ما را به ایجاد یک وبگاه کاملا آنلاین و رایگان بیشتر کرد. گروه آموزشی وب سایت با آماده سازی وب سایت دات آی آر، و جمع آوری و ارائه مقالات و آموزش های تخصصی در صنعت دیجیتال مارکتینگ را راه اندازی کرد. در حال حاضر گروه آموزشی وب سایت ، به پشتیبانی و لطف کاربران و وبمستران محترم و ارزشمند خود به یکی از مراجع برتر در صنعت دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است، و این باعث افتخارمان است که در کشور عزیزمان ایران هر چه در توان داریم و از دستمان بر می آید را انجام دهیم تا به مقالات و آموزش های داخلی و بین المللی حرفه ای تر ، آپدیت و بروز تر ارائه دهیم و به افراد بیشتری کمک کنیم
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد