همه چیز درباره تبلیغات در اپلیکیشن !

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=40722

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

اگر بخواهیم تاثیر تبلیغات در اپلیکیشن را درحال حاضر جامعه بررسی کنیم باید بگوییم، این روزها را با با روزهایی که موبایل یک تازه‌وارد محسوب می‌شد مقایسه کنیم، مردم وقت بسیار بیشتری را صرف کار با گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.
کسب‌وکارها برای عقب نماندن از همکاران خود ممکن است از روش‌های مختلف تبلیغات از جمله تبلیغات محیطی، کاغذی و تلویزیونی و غیرهدفمند، استفاده کنند .‌ اما اگر ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند و نصب برنامه‌های متنوع‌‌ روی آنها را بیار بالا درنظر بگیریم، باید گفت یکی از بهترین شیوه های تبلیغات این است که از پتانسیل فضای نمایش جذاب و پربازدید برنامه‌های موبایل برای نمایش و معرفی خود، یعنی استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن، بهره بگیریم.
بهتر است قبل از بررسی تبلیغات در اپلیکیشن به مفهوم تبلیغات اینترنتی بپردازیم:

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به هر تبلیغ و معرفی محصول و یا خدماتی که در دنیای اینترنت از وب سایت تاشبکه های مجازی انجام می شود، تبلیغات اینترنتی می گویند. فراگیری استفاده از اینترنت به اندازه ای است که در تمامی جنبه های زندگی مانند روش های خرید، تحصیل، روابط، کار و… تاثیر بسیاری گذاشته است. آمارها نشان می دهد که ایرانی ها به طور میانگین بین ۶ تا ۹ ساعت در هر روز را در صفحات مجازی و دنیای اینترنت می گذارند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در اپلیکیشن

با حجم عظیم اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور‌ها و گوشی‌های موبایلی که در دست کاربران وجود دارد، تقریباً همه با انواع این نوع اعلان مواجه می‌شوند و از مزایایش استفاده می‌کنند.
در حال حاضر یکی از اثرگذار‌ترین شیوه‌های تبلیغات ، تبلیغات در اپلیکیشن است.
ناشران اپلیکیشن‌ها با استفاده‌ی تجاری از این امکان می‌توانند هم به عنوان یک جایگاه تبلیغاتی از پوش نوتیفیکیشن درآمد کسب کنند و هم کاربران حرفه‌ای تر خود را در ازای دریافت مبلغی، به استفاده از نسخه‌ی بدون تبلیغ اپلیکیشن سوق دهند.
و همچنین با این حساب، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند نوتیفیکیشن اپلیکیشن هارا را نیز به عنوان یکی از کانال‌های اثربخش تبلیغات در استراتژی بازاریابی محصول یا خدمات خود بگنجانند. اما برای استفاده‌ی درست از این ابزار ابتدا باید دید کاملی نسبت به آن پیدا کرد و آن را به خوبی شناخت. استفاده‌ی نادرست از تبلیغات در اپلیکیشن می‌تواند به ریزش کاربر یا پدید آمدن احساس منفی نسبت به موضوع آگهی منجر شود.

تبلیغات در اپلیکیشن

مزایای استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن

تبلیغات در اپلیکیشن مزایای بسیار زیادی دارد که در اینجا به چندمورد اشاره می کنیم:

ارسل پیام های گروهی و درعین حال منحصربفرد
می‌توان اعلان‌های اپلیکیشن را به سمت بخش‌های مشخصی از جامعه‌ی مخاطبان هدف گرفت و حتی آنها را برای دسته‌ی مشخصی از کاربران شخصی‌سازی کرد؛ یعنی گروهی پیام A را دریافت کنند و گروه دیگر پیام B.
همین موضوع در مقایسه با تبلیغات کور پیامکی (SMS) که این یک مزیت عمده‌ای محسوب می‌شود؛ گرچه نیازمند مدیریت داده‌های مربوط به شناسه‌های کاربران اپلیکیشن است. اینترفیس خاصی نیز برای نگارش، هدف‌گیری و ارسال این پیام‌ها مورد نیاز خواهد بود.
این زیرساخت‌ هم می‌تواند توسط خود توسعه‌دهندگان و ناشران اپلیکیشن فراهم شود، و هم می‌توان آن را به صورت اجاره‌ای در اختیار گرفت. به همین دلیل بسیاری از ناشران ترجیح می‌دهند به جای آنکه این خدمات را از اول بسازند، آن را از سرویس‌دهنده‌ای معتبر اجاره کنند تا خودشان بتوانند روی تولید اپلیکیشن متمرکز بمانند.
این ارائه‌دهندگان ممکن است امکانات دیگری از قبیل سیستم گزارش‌دهی، برنامه‌ریزی، اتوماسیون بازاریابی موبایلی، امکان بخش‌بندی کاربران، مدیریت داده، امنیت و پشتیبانی چند پلتفرمی نیز به ناشران ارائه دهند.

خلق ترافیک واقعی
ماهیت پوش نوتیفیکیشن به گونه‌ای است که کاربر از دریافت آن آگاهی دارد و میشود گفت با این موضوع موافقت کرده است. طبیعتاً همین امر تا حد زیادی متضمن «واقعی» بودن دریافت‌کنندگان و ترافیک حاصل از آن خواهد شد.

دقت در تبلیغات اپلیکیشنی

و اما چندین نکته را باید درانجام تبلیغات در اپلیکیشن در نظر بگیریم :

۱. تعریف اهداف
تمام استراتژی‌های موفق دنیا با مشخص کردن اهداف شروع می‌شوند. این اهداف تعیین‌کننده‌ی هدفگیری، ابزار‌های خلاق و البته بودجه‌ی تبلیغ‌دهندگان هستند. آگاهی از برند، جذب کاربر، نصب اپلیکیشن یا تهیه محتوا از جمله اهدافی هستند که می‌توان برای یک کمپین تبلیغات اپلیکیشنی در نظر گرفت.

۲٫ خلاقیت در تبلیغات
برای آنکه تبلیغ نوتیفیکیشن مورد نظر، بیشترین اثرگذاری را داشته باشد باید بتوان به نحوی تحسین مخاطب را برانگیخت یا حداقل او را سرگرم کرد. هرچند که فضای موجود برای ابراز این خلاقیت محدود است.

۳٫ مدیریت تعداد نمایش آگهی
کسانی که فکر می‌کند مدام و در هر زمان باید کسب‌و‌کار خود را به مشتریان بالفعل و بالقوه‌اش یادآوری کنند،در اشتباه هستند. این روز‌ها قبل از هرچیزی باید نگران خستگی کاربران از اعلان‌های مکرر و استفاده‌ی بیش از حد از نوتیفیکیشن‌ها باشیم؛
البته چاره‌ی این مشکل چندان پیچیده نیست؛ کافی است تعداد دفعات ارسال نوتیفیکیشن‌ها را کاهش داد و روی محتوایی تمرکز کرد که می‌تواند برای مشتری ارزش‌آفرین باشد. به عنوان یک قانون کلی، تنها زمانی باید به سراغ کاربر رفت که حرفی برای گفتن به او وجود دارد.
انتخاب ساعت و تاریخ مناسب برای برقراری ارتباطی اثربخش‌تر و استفاده از شیوه‌های غیر تهاجمی در موفقیت کمپین تبلیغات نوتیفیکیشن نقش مهمی دارد.

استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن

تگ ها: , ,

مقالات قبلی و بعدی:

«
»

نظر خود را ثبت نمایید